abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18247420
lucille >> die reis die jij gemaakt hebt dat zijn toch meerdere reizen achter elkaar geplakt?

ik heb laatst de boekjes van koning aap besteld, en volgens mij stond er niet zo'n lange reis in...kan me vergissen. zowiezo doen ze de trans-sib in twee delen: moskou-irkutsk en irkutsk-peking

bij djoser heb je er een van moskou naar peking, via ulan bator en dan ga je ook de gobi woestijn in. die wil ik graag nog een keer doen
pi_18247430
Lucille, heb je voor de hele reis (incl eten+drinken onderweg) 2500 betaald?

Of kwam eten er nog bij? Zo niet, koopje!
Mooie foto's ook, maar wel een zware aanslag op je bandbreedte
pi_18250002
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:13 schreef Calayuga het volgende:
lucille >> die reis die jij gemaakt hebt dat zijn toch meerdere reizen achter elkaar geplakt?

ik heb laatst de boekjes van koning aap besteld, en volgens mij stond er niet zo'n lange reis in...kan me vergissen. zowiezo doen ze de trans-sib in twee delen: moskou-irkutsk en irkutsk-peking

bij djoser heb je er een van moskou naar peking, via ulan bator en dan ga je ook de gobi woestijn in. die wil ik graag nog een keer doen
Nee, tis 1 reis en die is te boeken bij Koning Aap, reiscode CTR.
http://www.koningaap.nl/brochure.php?reiscode=GRKCTR04
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_18250121
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:14 schreef Kontiki het volgende:
Lucille, heb je voor de hele reis (incl eten+drinken onderweg) 2500 betaald?

Of kwam eten er nog bij? Zo niet, koopje!
Mooie foto's ook, maar wel een zware aanslag op je bandbreedte
2500 euro voor alles, de reis zelf is ongeveer 1800 en dan 700 euro aan zakgeld (eten/drinken).

Het kost mij geen bandbreedte, ik heb de plaatjes gehost op Tripod en das nog gratis ook.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_18251779
cheers
pi_18252979
En voor die 2500 totaal ben je dus 29 dagen zoet?

Ik ga eens informeren of je vanuit Hongkong tegen een meerprijs nog door kan vliegen naar Australie. Dat lijkt me wel aantrekkelijk.
pi_18254114
Ik ben afgelopen zomer per vliegtuig naar Moskou gevlogen en na een hotelovernachting met de Transsiberië Express naar Vladivostok gereist en weer terug. Maar dan met tussenstops in Kabarovsk, Irkutsk, Jekaterinaburg en Moskou. Vervolgens via Murmansk naar St. Petersburg en vandaar met de trein naar Helsinki. Ik was minder dan ¤ 2000,- kwijt.......

donderdag 8 april 2004 @ 14:14:49 #108
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_18274441
quote:
Op woensdag 7 april 2004 18:59 schreef jeoren het volgende:
Maar dan met tussenstops in Kabarovsk, Irkutsk, Jekaterinaburg en Moskou.
Zijn dat de plaatsen waar het het meest de moeite waard is tussenstops te maken? what about Novosibirsk?
quote:
Ik was minder dan ¤ 2000,- kwijt.......

Bij welke organisatie had je geboekt?
Ik kick meer shit dan een blinde op het voetpad!
pi_18278352
quote:
Op donderdag 8 april 2004 14:14 schreef StickUpKid het volgende:

[..]

Zijn dat de plaatsen waar het het meest de moeite waard is tussenstops te maken? what about Novosibirsk?
[..]
Irkutsk zeker, Khabarovsk wat minder (hoewel een boottocht naar China te maken is (je dient wel in bezit te zijn van een visum voor China) en Jekaterinaburg zou ik ook zeker niet overslaan. Novosibirsk ben ik niet geweest, maar ik verwacht dat daar meer te beleven valt dan in Khabarovsk..
quote:
Bij welke organisatie had je geboekt?
Ik heb bij MEVO-reizen geboekt.. (www.mevoreizen.nl) Op de vliegreis na hebben ze alles (treinreizen+hotels) speciaal voor ons geregeld. Géén georganiseerde reis dus.
pi_18278939
Onderstaand een greep uit het geniale fotomateriaal dat gemaakt is tijdens mijn reis door Rusland:

Oma verkoopt de inhoud van haar tuin in een poppenwagen

Zonsondergang nabij China

Schepen in de Zee van Ochotsk om 7 uur 's ochtends bij Vladivostok

Een ruïne in Siberië, ter hoogte van Mongolië

Dit behoeft geen uitleg...

Rivier tussen Irkutsk en Jekaterinaburg

Hm ,de foto's doen het niet..
Rechtermuisknop op het kruisje, en je kunt ze TOCH zien..

[ Bericht 5% gewijzigd door jeoren op 08-04-2004 17:09:51 ]
pi_18288576
Novosibirsk is een heel moderne stad, ook een vrij rijke stad, over de toeristische kwaliteiten weet ik niet
  vrijdag 9 april 2004 @ 21:51:41 #112
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_18310070
Hoe is vladivostok?
En zijn hier mensen die weleens met de boot van vladivostok naar japan zijn gegaan?
Aanbeveling?
pi_18311392
Vladivostok heeft een vrij droog climaat, veel mensen die op extreemrechtse partijen stemmen, en grote problemen met de watervoorziening, want er is niet genoeg water. Ze zijn de eerste stad ter wereld die een experiment doorvoeren om het kunstmatig meer te laten regenen, en er schijnt veel vis op het menu te staan. Maar dat heb ik allemaal van mensen die er waren, niet van mezelf.
pi_18351954
Vladivostok is niet zo'n bijster interessante stad als Moskou of St. Petersburg.
Er is vrijwel geen enkel modern gebouw te bekennen, op een enkel hotel na. De haven is het bekijken waard, evenals de Baai aan de andere kant. Suikerspinnen zijn daar te koop voor 10 roebel.. Verder is er een onderzeeër die te bezichtigen is. Deze bevindt zich op de kade in de haven en is redelijk interessant.

Mc Donalds hebben ze niet, wel een Magic Burger; een Italiaanse versie van de Mc Donalds gericht op hamburgers die overigens smerig waren.
  FOK!fotograaf maandag 12 april 2004 @ 03:06:59 #115
73911 ultra_ivo
pi_18361835
quote:
Op zondag 11 april 2004 19:55 schreef jeoren het volgende:
Mc Donalds hebben ze niet, wel een Magic Burger; een Italiaanse versie van de Mc Donalds gericht op hamburgers die overigens smerig waren.
Een grote stad zonder McDonalds. Dat is pas echt interesant

Ivo
pi_18370069
Ja, maar daarvoor kun je waarschijnlijk wel op straat allerlei broodjes, donuts, pannenkoeken, en piroshki kopen, of niet?
pi_18370398
quote:
Op maandag 12 april 2004 16:09 schreef Sessy het volgende:
Ja, maar daarvoor kun je waarschijnlijk wel op straat allerlei broodjes, donuts, pannenkoeken, en piroshki kopen, of niet?
eten kopen kan er ja, maar broodjes en donuts ben ik niet tegengekomen hor..
pi_18372202
Nee? Raar. In het westerse deel van Rusland staan bij wijze van spreken op ieder verkeersknooppunt van metro+trein omas die met kaas of uien of kwark of jam gevulde broodjes verkopen.
Het kan zijn dat de donuttenten ondertussen hebben moeten verdwijnen, vorig jaar is een wet uitgeschreven dat tentjes zonder stromend water niks meer mogen bakken, en die donuttentjes hadden meestal geen stromend water. Nou mogen ze alleen nog voorverpakte chipszakjes en zo verkopen. Maar ja in het oosten zal de smaak van de mensen wel anders zijn.

Gedroogde octopus is lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrr trouwens!
pi_18564138
Deze week een boek gekocht dat je moet hebben gelezen als je op vakantie gaat naar Rusland:

Negus, George - foto's : Peter Solness

REIS DOOR HET ONBEKENDE RUSLAND

Groot kijk- en leesboek met schitterende foto's van een fascinerende reis

door een historisch moment in de geschiedenis. Een gedenkwaardig document.

Uitgever: M & P : Weert 1992 - Serie : -

1e druk - Staat : 9 - Geb.met so - 288 bldz - Prijs : ¤ 6.80 grootformaat

Te bestellen op www.bunboek.nl .....
pi_18749063
Iemand nog meer boektips m.b.t. Rusland?
pi_18865894
Hmm, naar aanleiding van Peking Express ben ik hier weer over aan het nadenken gegaan...

Ten eerste zul je moeten kiezen tussen de Siberië- en Mongoliëexpress, en dat vind ik al heel moeilijk. .
Bovendien zou ik ook erg graag echt een paar uur door een stad als Omsk rondlopen, in plaats van 20 minuten stoppen... maar dat valt zeker niet te regelen?
Ow, en alleen ga ik dit ook niet doen... hopelijk vind ik iemand die dit ook wil doen.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 3 mei 2004 @ 21:54:33 #122
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_18867042
Ik ben momenteel bezig met boeken.
Als je wil kan je overal meerdere dagen stoppen. Reken wel dat t steeds flink duurder wordt.
Ik zou eerst alleen gaan, waarom niet? Je komt echt tot jezelf, leert jezelf kennen en andere mensen.
  FOK!fotograaf maandag 3 mei 2004 @ 22:09:17 #123
73911 ultra_ivo
pi_18867446
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:54 schreef StickUpKid het volgende:
Ik ben momenteel bezig met boeken.
Als je wil kan je overal meerdere dagen stoppen. Reken wel dat t steeds flink duurder wordt.
Ik zou eerst alleen gaan, waarom niet? Je komt echt tot jezelf, leert jezelf kennen en andere mensen.
Hoezo steeds duurder wordt? Echt geen groot verschil tussen, de prijzen van de Russische spoorwegen gaan per kilometer.
Mischien als je via een reisbureau boekt die je een poot willen uitdraaien.

Ivo
pi_18869314
Ja, precies. Russische spoorwegen gaan per kilometer.
Trouwens, de stoptrein is AANZIENLIJK goedkoper dan de slaaptrein.

Op het stuk tussen Novosibirsk en Moskou zijn iedere paar uur slaaptreinen, dus je komt er eigenlijk altijd binnen een dag weg. Wat je dan doet is dat je naar de kassa gaat en vraagt naar de eerstvolgende trein.
Na Novosibirsk wordt het moeilijker. Maar dan nog.
De coupe's zijn bijna altijd halfleeg. Je komt alleen moeilijk aan een ticket als je in de 3de klasse reizen wil (waar dus een algemene slaapzaal is zeg maar)

Trouwens ik zou het niet aanraden heel de transsiberia express aan een stuk te doen. Er zijn namelijk geen douches in de treinen. Oh en ja, waar je zeker rekening mee moet houden, in de buurt van steden (30 minuten na en 30 minuten voor iedere stad) is de wc GESLOTEN!
Als man is dat waarschijnlijk een kleiner probleem als als vrouw... Maar zorg dus dat je een potje bij je hebt.

Oh en dan schijnt er ook nog een horror-trein te zijn, maar ik weet niet welke deze is. Daar zitten namelijk alle chinesen op, die spullen op markten verkopen en deze spullen zelf uit china halen... De gang schijnt er anderhalve meter hoog volgestouwd te zijn met spullen...
  dinsdag 4 mei 2004 @ 08:52:05 #125
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_18873894
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:09 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Hoezo steeds duurder wordt? Echt geen groot verschil tussen, de prijzen van de Russische spoorwegen gaan per kilometer.
Mischien als je via een reisbureau boekt die je een poot willen uitdraaien.
Ik bedoel niet dat de trein steeds duurder wordt, maar voor elke overnachting in een willekeurige stad betaal je gem. 30,- en wanneer je dat vaak doet gaat t snel oplopen!

Ik heb voldoende vertrouwen in Tozai Travel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')