abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128049999
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 18:46 schreef FastFox91 het volgende:
Na het zweten kan ik echt niet die rek- en strekoefeningen doen waarbij je voorover moet leunen met je hoofd naar beneden, dan word ik namelijk duizelig. Zijn er anderen die het het ook niet zo nauw nemen met de cooling down?

Ik word wel beetje moe van die mensen die plotseling een ander gezicht trekken als ze doorhebben dat ze (specifiek) gefilmd worden. Maar het positieve van de serie tot nut toe is dat ik wel doorzet en lekker zweet. *O*
Ik voer altijd de cooling down uit en zo goed mogelijk. Sommige oefeningen kan je altijd vervangen door andere oefeningen, ook bij de cooldown. Bepaalde rek en strekoefeningen kan je ook zittend op de grond doen, benen wijd en strekken die hap (maar niet overstrekken).
There are three things that smell like fish!
pi_128050216
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 19:09 schreef remco-AFCA het volgende:
ik heb gister geen workout gedaan en vandaag ook niet omdat het gewoon te warm was en gister had ik geen tijd vanwege werk. Ik heb vandaag mijn fitnessbankje binnen gehad je kan er op bankdrukken, dips, buikspieren etc op doen dit is hem: http://gorillasports.nl/sale/1992/verstelbare-halterbank
Ik vraag me af omdat ik wel eens mensen hier zag zeggen dat ik beter met gewichten kon werken voor de resultaten die ik wilde bereiken wat kan ik dan het beste doen. Mijn doel is eigenlijk wat de meeste hebben om een platte buik te krijgen en wat spieren er door heen te zien. Ik zit in maand 2 van insanity en ga dat ook zeker afmaken omdat ik het zonde vind om daar nu opeens mee te stoppen nu ik al redelijk ver ben gekomen, morgen ga ik gewoon weer verder omdat de temperaturen wat verder gaan zakken weer. Maar wat voor oefeningen kan ik doen met gewichten zoals sommige mensen zeiden? het belangrijkste vind ik gewoon m'n (inmiddels kleine buikje ) weg te werken, ben inmiddels al zo'n 11 cm kleiner rond mijn buik. maar nog steeds zit dat buikje er en ik heb ook het idee dat ik dat weg kan trainen door meer spieren te trainen en dan vooral rond de omgeving van m'n buik. Ben benieuwd wat mensen te zeggen hebben en of ze mij kunnen helpen :) Alvast bedankt ! KEEP IT GOING !!
Zowieso is meer spieren trainen niet verkeerd.... dat verhoogt ook je calorie gebruik in rust! Er zijn ook workouts te vinden op 't net met gewichten en meer gericht op spiermassa opbouwen zoals de beachbody programma's P90x of nog meer spieren bijv. Bodybeast maar ook programma's van andere partijen.. Maar als je echt goed los wilt gaan zou ik je toch een goede sportschool aanraden, liefst met goede begeleiding (je sloopt je lijf als je verkeerde oefeningen doet, zeker met gewichten).
  donderdag 20 juni 2013 @ 21:05:08 #78
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_128051227
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 19:09 schreef remco-AFCA het volgende:
ik heb gister geen workout gedaan en vandaag ook niet omdat het gewoon te warm was en gister had ik geen tijd vanwege werk. Ik heb vandaag mijn fitnessbankje binnen gehad je kan er op bankdrukken, dips, buikspieren etc op doen dit is hem: http://gorillasports.nl/sale/1992/verstelbare-halterbank
Ik vraag me af omdat ik wel eens mensen hier zag zeggen dat ik beter met gewichten kon werken voor de resultaten die ik wilde bereiken wat kan ik dan het beste doen. Mijn doel is eigenlijk wat de meeste hebben om een platte buik te krijgen en wat spieren er door heen te zien. Ik zit in maand 2 van insanity en ga dat ook zeker afmaken omdat ik het zonde vind om daar nu opeens mee te stoppen nu ik al redelijk ver ben gekomen, morgen ga ik gewoon weer verder omdat de temperaturen wat verder gaan zakken weer. Maar wat voor oefeningen kan ik doen met gewichten zoals sommige mensen zeiden? het belangrijkste vind ik gewoon m'n (inmiddels kleine buikje ) weg te werken, ben inmiddels al zo'n 11 cm kleiner rond mijn buik. maar nog steeds zit dat buikje er en ik heb ook het idee dat ik dat weg kan trainen door meer spieren te trainen en dan vooral rond de omgeving van m'n buik. Ben benieuwd wat mensen te zeggen hebben en of ze mij kunnen helpen :) Alvast bedankt ! KEEP IT GOING !!
Als je efficiënt en merkbaar snel spieren wil kweken is het noodzakelijk om naar de sportschool te gaan en daar vooral compound oefeningen (Deadlift, Squat, Benchpress) te gaan doen. Door Insanity zal je gerust fitter en wat gespierder worden, wil je echt spieren kweken, ga dan naar de sportschool. (zorg er tevens voor dat je goed op je voeding let).
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
pi_128068964
Vandaag mijn laatste keer Pure Cardio gedaan! Vanavond nog Insane abs & morgen Plyometric. Dan zit maand 1 erop.

Ging beter als verwacht, was dan ook wel 100% gemotiveerd!
In totaal 6 cm op borst en ook 6 cm kwijt op buik. Best tevreden over deze resultaten. Gewicht is wel een tegenvaller. Eerste 2 weken in totaal 3~3,5 kg afgevallen. Na die 2 weken ben ik wat bijgekomen waardoor ik nu maar 1 kg ben afgevallen in totaal. Dat begrijp ik niet echt want ik heb eigen dieet. (Geen alcohol, geen vettig eten, veeeeeeeel water, fruit etc,...)

Heb geen enkele dag gemist en voel me fitter!
Volgende week is cardio recovery maar misschien ook eens tijd om eens echt de conditie te gaan meten. 3 x zwemmen en 2 x lopen staat er bij ingepland volgende week.

Dig deeper! :)
pi_128069080
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 08:22 schreef frye het volgende:
Vandaag mijn laatste keer Pure Cardio gedaan! Vanavond nog Insane abs & morgen Plyometric. Dan zit maand 1 erop.

In totaal 6 cm op borst en ook 6 cm kwijt op buik. Best tevreden over deze resultaten. Gewicht is wel een tegenvaller. Eerste 2 weken in totaal 3~3,5 kg afgevallen. Na die 2 weken ben ik wat bijgekomen waardoor ik nu maar 1 kg ben afgevallen in totaal. Dat begrijp ik niet echt want ik heb eigen dieet. (Geen alcohol, geen vettig eten, veeeeeeeel water, fruit etc,...)

Volgende week is cardio recovery maar misschien ook eens tijd om eens echt de conditie te gaan meten. 3 x zwemmen en 2 x lopen staat er bij ingepland volgende week.

Je bouwt spiermassa op, in het begin wat meer, waardoor je wel vet verliest (gezien de cm's die er wel afgaan) maar geen of relatief weinig gewicht. Stagneert wel weer wat waardoor je straks meer vet zal verliezen en ook gewicht maar let niet te veel op de marketingkreten. (wil je meer spiermassa dan moet je anders gaan trainen)

Sport gewoon lekker, meet alleen bij de fittesten en let vooral op de cm's en niet te veel op de weegschaal (meeste weegschalen wijken ook vaak af bij iedere meting die je doet, wil je het goed doen dan zou je op de gecalibreerde van bijvoorbeeld de huisarts moeten wegen)
pi_128069227
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 08:34 schreef m0672 het volgende:

[..]

Je bouwt spiermassa op, in het begin wat meer, waardoor je wel vet verliest (gezien de cm's die er wel afgaan) maar geen of relatief weinig gewicht. Stagneert wel weer wat waardoor je straks meer vet zal verliezen en ook gewicht maar let niet te veel op de marketingkreten. (wil je meer spiermassa dan moet je anders gaan trainen)

Sport gewoon lekker, meet alleen bij de fittesten en let vooral op de cm's en niet te veel op de weegschaal (meeste weegschalen wijken ook vaak af bij iedere meting die je doet, wil je het goed doen dan zou je op de gecalibreerde van bijvoorbeeld de huisarts moeten wegen)
Ja elke dag weeg ik wel iets anders.
Vind het echt een leuk programma en kan het iedereen aanraden. Voel me veel beter in mijn lijf en de zichtbare resultaten zijn er... en daar doen we het toch voor!

Fysiek blijft wel een vraagteken. Ik liep voorheen veel (+- 25 - 30 km per week) en had toen een goede conditie. Hopelijk is mijn conditie wel verbeterd op loopgebied. (Voetbalseizoen begint net wanneer insanity is afgelopen voor mij)
pi_128069240
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 08:22 schreef frye het volgende:

Belangrijkste is dat je je er beter door voelt.
Resultaat in cm's is beter dan in kilo's imo.
Als het je echt alleen om de kilo's gaat kun je beter gaan hardlopen, fietsen en zwemmen inderdaad.

Ik zeg: goed bezig ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_128111435
Net even gaan kijken wat te doen na maand 2... Chalean Extreme maar eens bekijken, misschien een leuke workout om met 1 of 2 cardio workouts uit Insanity maand 2 af te wisselen
pi_128111802
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:14 schreef m0672 het volgende:
Net even gaan kijken wat te doen na maand 2... Chalean Extreme maar eens bekijken, misschien een leuke workout om met 1 of 2 cardio workouts uit Insanity maand 2 af te wisselen
Meh, ik heb het geprobeerd met Chalene, maar vond het niet echt leuk genoeg om vol te houden.
Ik ga of DDPYoga of iets van Jillian Michaels doen, waarschijnlijk het laatste, is een maandje en dan hopen dat focus T25 al "te koop" is :P
pi_128111838
hmm ik heb Jillian Michaels ook wel liggen maar wil iets met meer kracht doen (spieropbouw). Heb 'vroeguh' ook redelijk zwaar met gewichten getraind dus wat dat betreft zouden die Chalean oefeningen ideaal zijn. Overigens wil ik (op dit moment) nog niet zo zwaar gaan trainen dat ik weer een sportschool nodig heb maar wat niet is kan nog komen.

Edit: Jillian Michaels de dvd's bedoel ik he, ze ligt hier helaas niet persoonlijk :P

Ow en DDP Yoga heb ik ook, weet niet of dat wel wat voor mij persoonlijk is..

[ Bericht 28% gewijzigd door m0672 op 22-06-2013 10:51:40 ]
pi_128115205
P90X dan niets voor je?
pi_128115234
Jaaaaaa, ik doe weer mee! M'n rug voelt de laatste tijd weer goed, al moet ik wel goed blijven rekken om dat zo te houden. Met zwemmen krijg ik het voor elkaar m'n knie te blesseren, ik zwem te veel als een kikkertje :')

Om het vele springen van Insanity te vermijden, doe ik nu Hip Hop Abs. En Shaun is daar nog een paar jaartjes jonger, awwww haha
I will take the sun in my mouth
pi_128115717
^O^ Goed bezig (behalve dan met dat zwemmen :P )
pi_128116505
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:18 schreef Guard het volgende:
P90X dan niets voor je?
Ik moet niet balanceren op zo'n bal, daar heb ik dus helemaal niets mee. Sommige oefeningen zijn verder wel interessant dus misschien dat ik gewoon een workout zelf ga samenstellen (beetje knippen en plakken met filmpjes ;)).
pi_128116544
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:58 schreef m0672 het volgende:

[..]

Ik moet niet balanceren op zo'n bal, daar heb ik dus helemaal niets mee. Sommige oefeningen zijn verder wel interessant dus misschien dat ik gewoon een workout zelf ga samenstellen (beetje knippen en plakken met filmpjes ;)).
bal? volgens mij heb je dan p90x2 te pakken. P90X is "gewoon" ouderwets curl, pull, push... :)
pi_128116552
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:19 schreef warrel het volgende:
Jaaaaaa, ik doe weer mee! M'n rug voelt de laatste tijd weer goed, al moet ik wel goed blijven rekken om dat zo te houden. Met zwemmen krijg ik het voor elkaar m'n knie te blesseren, ik zwem te veel als een kikkertje :')

Om het vele springen van Insanity te vermijden, doe ik nu Hip Hop Abs. En Shaun is daar nog een paar jaartjes jonger, awwww haha
Ik sla soms ook sprongen in Insanity over, maak er een soort explosieve squad oid van (dus wel met kracht weer omhoog komen) om zo de gewrichten te ontlasten. MOet wel zeggen dat het steeds beter gaat en ik dus steeds minder oefeningen hoef over te slaan :)

Maar hip hop abs? vind het zo... uh....passen bij Shaun T... niets voor mij...
pi_128116575
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:59 schreef Guard het volgende:

[..]

bal? volgens mij heb je dan p90x2 te pakken. P90X is "gewoon" ouderwets curl, pull, push... :)
Ow dat kan best kloppen. Ik zal eens kijken of ik de X kan vinden en hem even in de queue zetten, kijken of dat wat beter bevalt :)
  zaterdag 22 juni 2013 @ 14:03:40 #93
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_128116665
Bij toeval ben ik op dit topic gestuit en heb inmiddels de serie binnen. Het idee is om samen met mijn vrouw na de vakantie te beginnen, zodat we straks in oktober als we weer een keer zonder de kinderen op pad gaan strak aan het zwembad liggen 8-)

Voor mij nog een heel streven, ondanks gemiddeld 20km per week hardlopen, hik ik toch regelmatig tegen de drie cijfers voor de komma aan op de weegschaal (1.87m). Waarschijnlijk door een andere hobby (Big Green Egg :D)

Mijn vrouw heeft nog wat extra overtuiging nodig, dus ik was op zoek naar persoonlijke blogs en voor/na foto's van normale mensen. Helaas is het meeste aanbod op Google een overzicht van sportschoolfiguren die zich nog gespierder getraind hebben en mensen die zich volledig op een ander dieet gaan gooien. Daar willen we niet aan beginnen met kleine kinderen en drukke banen, dus eten wat de pot schaft, hooguit porties aanpassen en opletten met snoep/vet.

Zijn jullie bekend met blogs/foto's van random mensen, of zijn er Fokkers die hun voor/na durven te tonen?
pi_128116899
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 08:45 schreef frye het volgende:

[..]

Ja elke dag weeg ik wel iets anders.
Vind het echt een leuk programma en kan het iedereen aanraden. Voel me veel beter in mijn lijf en de zichtbare resultaten zijn er... en daar doen we het toch voor!

Fysiek blijft wel een vraagteken. Ik liep voorheen veel (+- 25 - 30 km per week) en had toen een goede conditie. Hopelijk is mijn conditie wel verbeterd op loopgebied. (Voetbalseizoen begint net wanneer insanity is afgelopen voor mij)
Insanity is ook goed voor je conditie. Ik heb heel lang niet hardgelopen maar alleen insanity gedaan voor ongeveer 7 weken toen ik met een maat die altijd hardloopt mee ging lopen. Ik had een hoger tempo dan hem, ongeveer 12/13km per uur. Ik liep dan makkelijk 10 kilometer binnen het uur. Shaun T zegt zelf ook in interviews dat je van insanity een groter loopvermogen krijgt dan van elke dag kilometers lang hard te lopen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 14:03 schreef Coelho het volgende:
Bij toeval ben ik op dit topic gestuit en heb inmiddels de serie binnen. Het idee is om samen met mijn vrouw na de vakantie te beginnen, zodat we straks in oktober als we weer een keer zonder de kinderen op pad gaan strak aan het zwembad liggen 8-)

Voor mij nog een heel streven, ondanks gemiddeld 20km per week hardlopen, hik ik toch regelmatig tegen de drie cijfers voor de komma aan op de weegschaal (1.87m). Waarschijnlijk door een andere hobby (Big Green Egg :D)

Mijn vrouw heeft nog wat extra overtuiging nodig, dus ik was op zoek naar persoonlijke blogs en voor/na foto's van normale mensen. Helaas is het meeste aanbod op Google een overzicht van sportschoolfiguren die zich nog gespierder getraind hebben en mensen die zich volledig op een ander dieet gaan gooien. Daar willen we niet aan beginnen met kleine kinderen en drukke banen, dus eten wat de pot schaft, hooguit porties aanpassen en opletten met snoep/vet.

Zijn jullie bekend met blogs/foto's van random mensen, of zijn er Fokkers die hun voor/na durven te tonen?
Ikzelf heb geen voor en na foto's. Je kunt wel wat success stories vinden op de insanity website zelf, ik weet niet of ik hier mag linken, zo niet, dan mogen de mods het weer weghalen.

http://www.beachbody.com/(...)s-stories.do#next-ss

Ze hebben ook een forum daar waar je veel informatie kan vinden.
pi_128116900
tja die beachbody martketing is een beetje van bierbuikje naar ripped sixpack in 60 dagen.
Daar hoef je niet op te hopen cq bang voor te zijn, dat gaat niet gebeuren.

Er staan er wel wat op FB deze bv:

Das gewoon zichtbaar resultaat, zonder spierbundels
pi_128116956
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 14:13 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Insanity is ook goed voor je conditie. Ik heb heel lang niet hardgelopen maar alleen insanity gedaan voor ongeveer 7 weken toen ik met een maat die altijd hardloopt mee ging lopen. Ik had een hoger tempo dan hem, ongeveer 12/13km per uur. Shaun T zegt zelf ook in interviews dat je van insanity een groter loopvermogen krijgt dan van elke dag kilometers lang hard te lopen.

Zeker waar, ik ben sinds een paar weken ook aan het hardlopen en loop gewoon veel harder dan ik had gedacht/verwacht. Loop ook rond de 12 km/uur. In sept komt de overigens de eerste echt test wat dat betreft, dan mijn eerste 10k :)
Ook met fietsen merk ik een groot verschil, kan veel langer door zonder te verzuren.
pi_128117203
Ik moet nodig nog weer gaan hardlopen maar ik merk het wel met het fietsen naar mn werk. Het gaat niet makkelijker maar ben er wel veel sneller (ik fiets graag op mn max) :)

@coelho, er is plenty te vinden online hoor maar houd er rekening mee dat Insanity wel bedoeld is voor mensen die al een redelijke tot goede conditie hebben dus vaak ook al een bepaald lichaam hebben.
pi_128117444
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 14:00 schreef m0672 het volgende:

[..]

Ik sla soms ook sprongen in Insanity over, maak er een soort explosieve squad oid van (dus wel met kracht weer omhoog komen) om zo de gewrichten te ontlasten. MOet wel zeggen dat het steeds beter gaat en ik dus steeds minder oefeningen hoef over te slaan :)

Maar hip hop abs? vind het zo... uh....passen bij Shaun T... niets voor mij...
Ik moest zo lachen om de intro, dat ie meerapt, hahaha O+ En ik heb jaren terug wel een tijdje gehiphopt, maar choreografie is zo niet mijn ding. Ik ben linksrechtsdoof. Maar in m'n eigen huiskamer maakt dat niet uit :@
I will take the sun in my mouth
pi_128119725
grin, hier zijn de gordijnen aan de voorkant dicht zodat ze niet zien wat er in de woonkamer gebeurd :P... begrijp niet waarom maar voel me toch een beetje bekeken als we zo bezig zijn...

Net Red Hot Core van DDPYoga gedaan, even extraatje... wel erg langzaam en niet zo intensief maar best leuk om te doen :)
pi_128122303
haha ik ga ook niet "in de etalage" mijn workouts doen nee. Luxaflex is dan dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')