Eigenlijk best voorspelbaar als je eenmaal weet hoe je toegang krijgt tot de data. Het was even zoeken om te achterhalen dat je dat met de punt doet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:39 schreef Thormodo het volgende:
Een array van structures aanmaken werkt als volgt. Eerst uiteraard ruimte alloceren met initiële (al dan niet lege) waarde(s).
StructureData(100).plaatje= 0;
StructureData(100).nummer= 0;
Hier worden de 100ste elementen 0, terwijl de eerste 99 leeg zijn. Je hebt dus 100 structures nu.
Dan de structures vullen
for j = 1:100
StructureData(j).plaatje = Image %Waarbij plaatje uiteraard steeds wat anders is
StructureData(j).nummer= Image_number
end
En op die manier kun je de data ook aanroepen
plaatje1 = StructureData(1).plaatje
nummer1= StructureData(1).nummer
En als je nummer een array is. Kun je het 6e nummer uit die array aanroepen met:
zesde_nummer1= StructureData(1).nummer(6)
Op plek j gooi je dus alles wat bij elkaar hoort. Dat is dus je structure nummer.
Het probleem met Mathworks is dat er enorm veel kaf tussen het koren zit, veel te vragen van mensen die een hele opdracht uitgewerkt wil zien en 100 verschillende manieren, ik wil gewoon een korte uitleg over dat ene ding en de beste een meest eenvoudige manier. Met andere woorden, ik wil tutorials op Matlab, geen forumpjes. Daar zitten best deskundige mensen tussen maar je moet door veel te veel heen spitten om tot datgene te komen wat je zoekt.quote:Op blogs.mathworks.com staat over praktisch alles wel een uitgebreide uitleg. Zo ook over structures:
http://blogs.mathworks.co(...)ture-initialization/
Er is helaas geen gratis versie van Matlab.quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:23 schreef Djibril het volgende:
Weet iemand een betrouwbare site waar ik gratis matlab 7.1 kan downloaden?
Heb je mijn link überhaupt bekeken? Die blogs zijn (veelal) geschreven door mensen die zelf bij MathWorks aan Matlab werken. Rechtsboven op die link kun je de blogs doorzoeken. Totaal iets anders dan het MathWorks forum (newsreader) dus.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het probleem met Mathworks is dat er enorm veel kaf tussen het koren zit, veel te vragen van mensen die een hele opdracht uitgewerkt wil zien en 100 verschillende manieren, ik wil gewoon een korte uitleg over dat ene ding en de beste een meest eenvoudige manier. Met andere woorden, ik wil tutorials op Matlab, geen forumpjes. Daar zitten best deskundige mensen tussen maar je moet door veel te veel heen spitten om tot datgene te komen wat je zoekt.
Misschien ken ik de website niet goed genoeg, ik kom er enkel op terecht via Google.
Nog niet, vandaar het voorbehoud. Ik was even bezig met andere dingen, nu heb ik het wel bekeken, dat is op zich inderdaad wel een redelijke uitleg.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:59 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Er is helaas geen gratis versie van Matlab.
[..]
Heb je mijn link überhaupt bekeken?
Octave lijkt er veel op en is wel gratis.quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:23 schreef Djibril het volgende:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 | How can I get Greek letters in a MATLAB figure title or plot label? To have greek letters in a Matlab figure title or plot label, you must set the "FontName" for the current axes to "Symbol". One way to do this is: >> set (gca,'FontName','Symbol') "gca" is the "handle" for the current axes object. Each object has a number of properities that can be modified. Type "help get" for more information. Then, from the table below, use the english character that corresponds to the greek letters you want in the desired Matlab title or label. For example to label the X axis with the greek letter omega: >> xlabel ('W') Remember to set the "FontName" back to the default after adding greek text. For example >> set (gca,'FontName','Helvetica') To add greek text with the gtext command, you first add the text and get the "handle" for the text object, then change the font. For example: >> han = gtext('Example String') >> set (han,'FontName','Symbol') will put the string "Example String" in the selected location in the greek font. Greek English Upper English Lower Alpha A a Beta B b Gamma G g Delta D d Epsilon E e Zeta Z z Eta H h Theta Q q Iota I i Kappa K k Lambda L l Mu M m Nu N n Xi X x Omicron O o Pi P p Rho R r Sigma S s Tau T t Upsilon U u Phi F f Chi C c Psi Y y Omega W w |
Het is niet helemaal duidelijk wat je wilt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:01 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik heb ook een vraag mbt Matlab
Ik heb een bestand met twee kolommen (x en y)
Tussen de y en z geldt een verband, van de vorm y = (...) z
De factor z komt er meerdere keren voor in de vergelijking, het is dus niet makkelijk om te keren.
Nu is het mijn vraag hoe ik met een gegeven z y kan uitrekenen.
Nee, ik heb twee kolommen met bekende gegevens, namelijk tijd en debietquote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:08 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Het is niet helemaal duidelijk wat je wilt.
Bedoel je x met z?
Dit klinkt voor mij als een functie fitten, waarvan je vrijwel altijd een bepaalde vorm veronderstelt. Bijvoorbeeld, een polynomial. Wanneer je dan de parameters voor deze polynomial hebt gevonden, kun je het triviaal gebruiken om nieuwe instanties erin te stoppen.
Kopen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:23 schreef Djibril het volgende:
Ik ga ook maar eens beginnen met matlab, heb even een beginnersboekje gehaald. Dus ben nog een noob![]()
1 2 3 | for k = 1:length(afvoer) afvoergolf(k,3)=solve(B.*h.*((B.*h)/(B+2.*h)).^(2./3)*sqrt(i)./n == afvoergolf(k,1),h) end |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |