Het gaat hier om die auto. Ga me nu aub niet vertellen dat dat de schuld was van de motorrijders.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je je zo wil gaan gedragen op de weg, blijf dan nog maar ff fietsen ja
Idioten heb je overal, en de motorrijders blijven het opzoeken.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het gaat hier om die auto. Ga me nu aub niet vertellen dat dat de schuld was van de motorrijders.
Want als 1 van jou vrienden geramd word door een auto denk je ah boeiend, laat hem maar gewoon gaan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:45 schreef Piles het volgende:
[..]
Idioten heb je overal, en de motorrijders blijven het opzoeken.
Dat is lastig in het begin ja. Veel motoren hebben tegenwoordig een indicator (was wel fijn bij het lessen) maar inmddels kan ik feilloos aan mijn toerental/snelheid zien in welke versnelling ik zit. Leer je snel genoeg .quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens, dat je gewoon aan het rijden bent en spontaan vergeet in welke versnelling je eigenlijk zit.
Heb exact hetzelfde, dacht dat ik de enige wasquote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:19 schreef BlackLining het volgende:
In welke versnelling je zit is tevens weinig relevant. Bij het lessen is het wellicht handig om te weten, maar naargelang je meer ervaring hebt kun je gewoon inschatten of je te hoog danwel te laag in je versnelling zit. In welke je dan, absoluut gezien, zit maakt niet veel uit. Ik weet het 9 van de 10 keer echt niet.
Als ik op de motor zit en ik zou het moeten gokken zou ik waarschijnlijk één versnelling te hoog gokken. Want ik probeer hem regelmatig als ie in de 6 zit nog een trap omhoog te geven. Toch is het érg zelden dat ik me in een bocht of waar dan ook bedenk dat ik in de verkeerde versnelling zit. Kwestie van je bocht (want dat is eigenlijk toch het enige waar het écht belangrijk is) in leren schatten. Maar ook dat moet groeien.
Ligt er een beetje aan wat voor motor je hebt, mijne (v-twin blok) zal het helemaal niet leuk vinden. In de 2e versnelling kan ik max +/- 100-110 rijden, dan zit hij in de toerenbegrenzer. Maar als je een 600cc 4-in-lijn (zoals BL heeft) hebt dan moet het wel kunnenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:04 schreef picodealion het volgende:
Tering, terug naar de 2 op de snelweg? Ik weet dat ik conservatief rijd qua toeren, maar dat doe ik dus echt nooit.
Deze man spreekt de waarheid.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:36 schreef Iwanius het volgende:
Ook namens mij van harte voor hen die hun onafhankelijkheid hebben behaalt met het roze papiertje.
Er zal (als je het al niet wist) een wereld voor je opengaan als je altijd het OV gewend bent.
24/25quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie nodig gehad voor het halen van de felbegeerde A?
Voor mijn gevoel veel te weinig (met name AVD-rijlessen) , maar ik denk zo rond de 18-20, waarvan 14-15 AVB-rijlessen en 4-5 AVD-rijlessen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie nodig gehad voor het halen van de felbegeerde A?
Voor AVB 7 en voor AVD ongeveer 5.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie nodig gehad voor het halen van de felbegeerde A?
Hoezo te weinig dan?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:21 schreef Anne het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel veel te weinig (met name AVD-rijlessen) , maar ik denk zo rond de 18-20, waarvan 14-15 AVB-rijlessen en 4-5 AVD-rijlessen.
Ongeveer 20-22 uur les gehad voor AVB en AVD samen. AVB waren lessen van 1,5 uur en AVD lessen van 2 uur.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Hoeveel lessen hebben jullie nodig gehad voor het halen van de felbegeerde A?
Ik vond zelf dat ik nog niet klaar was en dat ik nog te weinig AVD-lessen had gehad (en dat vind ik dus nog steeds), maar het examen stond al vast, dus tja, toen moest ik wel . En toen ben ik geslaagd ..quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:36 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Hoezo te weinig dan?
Ik weer redelijk veel, meer dan 20 blokken van 3 uur elk (2,5 uur rijden).
Tjah dan vond de examinator dat je goed reed.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:41 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vond zelf dat ik nog niet klaar was en dat ik nog te weinig AVD-lessen had gehad (en dat vind ik dus nog steeds), maar het examen stond al vast, dus tja, toen moest ik wel . En toen ben ik geslaagd ..
Mwah.. hij noemde het een matige voldoende.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:42 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Tjah dan vond de examinator dat je goed reed.
Ow dat is wel klote zeg.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:43 schreef Anne het volgende:
[..]
Mwah.. hij noemde het een matige voldoende.
Ik denk dat ie medelijden met mij had, omdat in die week mijn rijinstructeur was overleden.
Ja hoor , dat scheelt een hoop.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:44 schreef StateOfMind het volgende:
Zou het nog schelen als je al veel verkeerservaring en verkeersinzicht (ik rij al ruim 18 jaar auto en ook vaak op de fiets/scooter in druk verkeer) hebt? Ik anticipeer altijd en kijk ook altijd ver vooruit en ben een defensieve rijder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |