abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127701402
Hey allemaal,

Lees regelmatig Fok forum maar had geen account.. tot ik zelf wat hulp nodig had ;)
Ik heb namelijk gister een paar bizarre mailtjes gekregen met doodsbedreigingen, dat ik langzaam zal sterven en meer van dat soort onzin.
Deze persoon mailt na vraagtekens van mij terug dat hij het verkeerde emailadres voor zich had, wat mij sterk lijkt want mijn email adres bevat mijn naam + achternaam + geb. jaar.. Heb het idee dat het wel degelijk voor mij bedoeld is en dat het zelfs om iemand gaat die ik ken..
Anyways; naam en emailadres van de persoon gegoogelt en deze is natuurlijk nergens te vinden / bestaat niet.. Lijkt mij er speciaal voor aangemaakt.
Nu heb ik begrepen dat je via Gmail accounts geen Ip adres kunt achterhalen uit de header.. Heb er wel eentje uitegehaald maar die zit dan ergens in Pennsylvania dus dat zal niet kloppen.. Hoop dat iemand die handig is mij misschien kan en zou willen helpen want door de strekking van de mails ben ik dus wel een beetje bang wie er zo gestoord is me zulke mails te sturen..

Alvast bedankt :)
pi_127701626
Aangifte doen
pi_127701656
Misschien naar de politie stappen?
pi_127701686
Ja krijg ik geen Ip adres mee en doen ze verder niks mee heb ze gister al gebeld...
Het is iemand die ik ken en ik wil gewoon weten wie zulke psycho shit stuurt.
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:37:33 #5
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_127701758
Google vindt dit privacy gevoelige informatie (hoe ironisch voor een bedrijf dat massaal data opslaat). Daarom verbergen ze het ip adres van de afzender. Doe sowieso aangifte van bedreiging ipv zelf op zoek te gaan.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_127701848
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:37 schreef Flurry het volgende:
Google vindt dit privacy gevoelige informatie (hoe ironisch voor een bedrijf dat massaal data opslaat). Daarom verbergen ze het ip adres van de afzender. Doe sowieso aangifte van bedreiging ipv zelf op zoek te gaan.
gmail plaatst wel info over wie de email heeft verzonden volgens mij. het is geen ip adres, maar wel iets waarmee ze zelf kunnen achterhalen wie hem heeft verzonden.
..///
pi_127701914
Was al bang dat er niks anders op zat :(
Snap t wel en ga vandaag ook aangifte doen maar zoals de politie al zei doen ze er nu niks mee..
Als je zelf zulke creapy mailtjes krijgt wil je gewoon niets liever dan gerust gesteld worden en weten wie je zoiets stuurt..

Maar niet te achterhalen dus met Gmail :N
pi_127701924
Wat dacht je op te schieten met een IP-adres dan?

Gewoon aangifte doen van bedreiging en de bronmails overhandigen aan de politie.
pi_127701972
Achterhalen wie het is?? Kan toch met IP.. of iniedergeval waar vandaan maar dan weet ik ook al genoeg ;)
  Forum Admin woensdag 12 juni 2013 @ 12:49:42 #10
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_127702151
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:37 schreef Flurry het volgende:
:') Wat een onzin. Als de afzender geen proxy heeft gebruikt staat zijn ip gewoon in de header. Zo werkt een mailsysteem, ook gmail.

http://aruljohn.com/info/howtofindipaddress/#gmail hier staat hoe je de header opent in gmail en waar je het ipnummer vervolgens kan vinden. Als je het ipnummer gevonden hebt kan je bijvoorbeeld utrace.de gebruiken om de locatie van het ipnummer te achterhalen. Dit is niet 100% betrouwbaar overigens, maar misschien bevestigd het je vermoedens.
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:52:20 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_127702246
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:49 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

:') Wat een onzin. Als de afzender geen proxy heeft gebruikt staat zijn ip gewoon in de header. Zo werkt een mailsysteem, ook gmail.

http://aruljohn.com/info/howtofindipaddress/#gmail hier staat hoe je de header opent in gmail en waar je het ipnummer vervolgens kan vinden. Als je het ipnummer gevonden hebt kan je bijvoorbeeld utrace.de gebruiken om de locatie van het ipnummer te achterhalen. Dit is niet 100% betrouwbaar overigens, maar misschien bevestigd het je vermoedens.
Bij mail die vanaf een gmail adres verzonden is, vind je dan het ip adres van de verzendende server. Niet van de ingelogde client. Het zou je sieren om niet meteen "onzin" te roepen.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_127702275
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:49 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Wow thanks ga t gelijk proberen! Heb wel iets soortgelijks gedaan maar het enige IP adres dat ik in de header kon vinden kwam dus uit CA Amerika.. wat gewoon een Gmail of google server is..
  Forum Admin woensdag 12 juni 2013 @ 12:54:37 #13
Heeft een huisje.
pi_127702317
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:52 schreef Flurry het volgende:

[..]

Bij mail die vanaf een gmail adres verzonden is, vind je dan het ip adres van de verzendende server. Niet van de ingelogde client. Het zou je sieren om niet meteen "onzin" te roepen.
Dat klinkt al een stuk genuanceerder als je vorige verhaal al heeft de TS heeft niet verteld welk mailsysteem de zender gebruikt heeft. Er is meer in het leven als gmail. En zelfs met gmail twijfel ik of je verhaal klopt. Ik zal het eens testen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:59:15 #14
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_127702470
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:54 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Dat klinkt al een stuk genuanceerder als je vorige verhaal al heeft de TS heeft niet verteld welk mailsysteem de zender gebruikt heeft. Er is meer in het leven als gmail. En zelfs met gmail twijfel ik of je verhaal klopt. Ik zal het eens testen.
Jahoor, het is mijn schuld dat je mijn verhaal niet goed gelezen hebt en sowieso niet gelooft :')
pi_127702545
Maar goed, ga aan de slag met het handvat dat Opa je heeft gegeven TS en laat dan weten wat het vervolg is geworden.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:04:41 #16
132191 -jos-
Money=Power
pi_127702673
quote:
15s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:01 schreef Iwanius het volgende:
Maar goed, ga aan de slag met het handvat dat Opa je heeft gegeven TS en laat dan weten wat het vervolg is geworden.
Het IP adres in de header is van Google. TS gaat dus geen IP van de afzender vinden.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_127702724
https://toolbox.googleapps.com/apps/messageheader/
Uitleg staat erbij.

Evengoed melding maken bij de politie, of aangifte doen. Omdat het niet al te serieus lijkt zal de politie er niks mee doen, maar het zit dan al wel in het systeem.
pi_127703273
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:43 schreef xntl9 het volgende:
Achterhalen wie het is?? Kan toch met IP.. of iniedergeval waar vandaan maar dan weet ik ook al genoeg ;)
Eh, nee. En nee.

Tenzij je toevallig officier van justitie bent en een gerechtelijk bevel hebt. Zo niet zou ik gewoon aangifte doen, is een stuk makkelijker.
  Forum Admin woensdag 12 juni 2013 @ 13:28:48 #19
Heeft een huisje.
pi_127703634
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:59 schreef Flurry het volgende:

[..]

Jahoor, het is mijn schuld dat je mijn verhaal niet goed gelezen hebt en sowieso niet gelooft :')
De TS zegt toch niet dat het gmail is verzonden? Ze heeft zelf een gmailadres blijkbaar.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:33:26 #20
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_127703806
quote:
15s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:28 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

De TS zegt toch niet dat het gmail is verzonden? Ze heeft zelf een gmailadres blijkbaar.
Daar heb je een goed punt. Ik had "Ip adres achterhalen Gmail account" gelezen als "... van Gmail account", maar het kan inderdaad ook op/via etc zijn. Dat moet TS eerst even verduidelijken.
pi_127704376
Nee ik heb zelf Hotmail.. En Ip adres is inderdaad gewoon een van google server..
Aangifte doen dus en het nooit te weten komen ;)
pi_127704430
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:33 schreef Flurry het volgende:

[..]

Daar heb je een goed punt. Ik had "Ip adres achterhalen Gmail account" gelezen als "... van Gmail account", maar het kan inderdaad ook op/via etc zijn. Dat moet TS eerst even verduidelijken.
degene die me de bedreigingen stuurde heeft een Gmail account, ik hotmail
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')