gmail plaatst wel info over wie de email heeft verzonden volgens mij. het is geen ip adres, maar wel iets waarmee ze zelf kunnen achterhalen wie hem heeft verzonden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:37 schreef Flurry het volgende:
Google vindt dit privacy gevoelige informatie (hoe ironisch voor een bedrijf dat massaal data opslaat). Daarom verbergen ze het ip adres van de afzender. Doe sowieso aangifte van bedreiging ipv zelf op zoek te gaan.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:37 schreef Flurry het volgende:
Google vindt dit privacy gevoelige informatie (hoe ironisch voor een bedrijf dat massaal data opslaat). Daarom verbergen ze het ip adres van de afzender. Doe sowieso aangifte van bedreiging ipv zelf op zoek te gaan.
Bij mail die vanaf een gmail adres verzonden is, vind je dan het ip adres van de verzendende server. Niet van de ingelogde client. Het zou je sieren om niet meteen "onzin" te roepen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:49 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]Wat een onzin. Als de afzender geen proxy heeft gebruikt staat zijn ip gewoon in de header. Zo werkt een mailsysteem, ook gmail.
http://aruljohn.com/info/howtofindipaddress/#gmail hier staat hoe je de header opent in gmail en waar je het ipnummer vervolgens kan vinden. Als je het ipnummer gevonden hebt kan je bijvoorbeeld utrace.de gebruiken om de locatie van het ipnummer te achterhalen. Dit is niet 100% betrouwbaar overigens, maar misschien bevestigd het je vermoedens.
Wow thanks ga t gelijk proberen! Heb wel iets soortgelijks gedaan maar het enige IP adres dat ik in de header kon vinden kwam dus uit CA Amerika.. wat gewoon een Gmail of google server is..quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:49 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]Wat een onzin. Als de afzender geen proxy heeft gebruikt staat zijn ip gewoon in de header. Zo werkt een mailsysteem, ook gmail.
http://aruljohn.com/info/howtofindipaddress/#gmail hier staat hoe je de header opent in gmail en waar je het ipnummer vervolgens kan vinden. Als je het ipnummer gevonden hebt kan je bijvoorbeeld utrace.de gebruiken om de locatie van het ipnummer te achterhalen. Dit is niet 100% betrouwbaar overigens, maar misschien bevestigd het je vermoedens.
Dat klinkt al een stuk genuanceerder als je vorige verhaal al heeft de TS heeft niet verteld welk mailsysteem de zender gebruikt heeft. Er is meer in het leven als gmail. En zelfs met gmail twijfel ik of je verhaal klopt. Ik zal het eens testen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:52 schreef Flurry het volgende:
[..]
Bij mail die vanaf een gmail adres verzonden is, vind je dan het ip adres van de verzendende server. Niet van de ingelogde client. Het zou je sieren om niet meteen "onzin" te roepen.
Jahoor, het is mijn schuld dat je mijn verhaal niet goed gelezen hebt en sowieso niet gelooftquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:54 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat klinkt al een stuk genuanceerder als je vorige verhaal al heeft de TS heeft niet verteld welk mailsysteem de zender gebruikt heeft. Er is meer in het leven als gmail. En zelfs met gmail twijfel ik of je verhaal klopt. Ik zal het eens testen.
Het IP adres in de header is van Google. TS gaat dus geen IP van de afzender vinden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:01 schreef Iwanius het volgende:
Maar goed, ga aan de slag met het handvat dat Opa je heeft gegeven TS en laat dan weten wat het vervolg is geworden.
Eh, nee. En nee.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:43 schreef xntl9 het volgende:
Achterhalen wie het is?? Kan toch met IP.. of iniedergeval waar vandaan maar dan weet ik ook al genoeg
De TS zegt toch niet dat het gmail is verzonden? Ze heeft zelf een gmailadres blijkbaar.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:59 schreef Flurry het volgende:
[..]
Jahoor, het is mijn schuld dat je mijn verhaal niet goed gelezen hebt en sowieso niet gelooft
Daar heb je een goed punt. Ik had "Ip adres achterhalen Gmail account" gelezen als "... van Gmail account", maar het kan inderdaad ook op/via etc zijn. Dat moet TS eerst even verduidelijken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:28 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
De TS zegt toch niet dat het gmail is verzonden? Ze heeft zelf een gmailadres blijkbaar.
degene die me de bedreigingen stuurde heeft een Gmail account, ik hotmailquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:33 schreef Flurry het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt. Ik had "Ip adres achterhalen Gmail account" gelezen als "... van Gmail account", maar het kan inderdaad ook op/via etc zijn. Dat moet TS eerst even verduidelijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |