quote:Hoe groot zijn de PlayStation 4 en Xbox One?
12 jun. 2013 09:51 / Gewijzigd 12 jun. 2013 09:51 / Door: Gerard van Nieuwenhuijzen / 3 reacties
Al eerder zetten we de Xbox One naast de huidige generatie spelcomputers om tot de conclusie te komen dat het apparaat wat meer inhoud kent, maar qua afmetingen eigenlijk niet proportioneel groot is. Sinds gisteren weten we ook hoe de PlayStation 4 eruit ziet. Tijd om die ook in het overzicht mee te nemen.
De officiële dimensies van de PlayStation 4 zijn als volgt: 275 mm breed, 53 mm hoog en 305 mm diep. Daarmee is het apparaat de platste van de consoles die we erbij hebben gepakt - zelfs twee centimeter lager dan de PlayStation 3 Slim. Wel is de PlayStation 4 behoorlijk diep: met 305 mm gaat het ding bijvoorbeeld ruim over de (geschatte) 240mm heen van de Xbox One. Anderzijds: de Xbox One heeft die dimensie vooral in de breedte, 340 mm.
Met een breedte van 275 mm is het ook een apparaat dat horizontaal weinig ruimte inneemt, slechts de Xbox 360 S is slanker met 270 mm. En dan laten we het nieuwe Xbox 360-model even buiten beschouwing dat werd aangekondigd bij Microsofts persconferentie - de afmetingen van dat niewe model zijn nog niet duidelijk. Wel is duidelijk dat dat apparaat nog dunner is, dus ook dunner dan de PlayStation 4.
De uiteindelijke conclusie dus? De Xbox One is vooral een breed en diep apparaat (een groot vierkant blok), terwijl de PlayStation 4 toch meer een rechthoekige vorm kent en eigenlijk opvallend plat is. Hieronder de afbeelding (deze is helaas niet beschikbaar in de app - we hebben de afbeelding ook op de Facebook-pagina van Gamer.nl geplaatst).
iiiiiikkkk ben in de buurt ervanquote:
Alleen aansluitingen lijken onhandigquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:34 schreef Jimbo het volgende:
ik begin aan het design te wennen en hij lijkt steeds mooier te worden
wat is deze
Wat is er anders aan dan bij al het andere waar het aan de achterkant zitquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:41 schreef Aether het volgende:
[..]
Alleen aansluitingen lijken onhandig
[ afbeelding ]
Want?quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:41 schreef Aether het volgende:
[..]
Alleen aansluitingen lijken onhandig
[ afbeelding ]
Had het idee dat ze verzonken waren, maar lijkt niet het geval.quote:
als het wel zo is, gewoon met een mesje de zijkantjes van je HDMI plug afsnijden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:46 schreef Aether het volgende:
[..]
Had het idee dat ze verzonken waren, maar lijkt niet het geval.
MS heeft het zelf bedachtquote:Electronic Arts en onkent dat het Microsoft en Sony heeft aangemoedigd om de doorverkoop van games in te perken. De uitgever zegt hier net als Activision niets op tegen te hebben.
Peter Moore, CEO van EA, zegt tegen Polygon dat hij juist een voorstander is van tweedehands gameverkoop. "Ik vind het ecosysteem goed. Ik vind het goed dat het prijzen acht jaar lang op een acceptabel niveau heeft gehouden", aldus Moore.
Moore stelt dat EA niet achter deze beperkingen zit. "EA heeft nooit een gesprek gehad - en ik was altijd aanwezig - met de fabrikanten, waarin we zeiden dat er een systeem moet zijn om ons een deel van de verkoopprijs te geven of het zelfs helemaal te stoppen. Absoluut incorrect", aldus de baas van EA.
Ook Activision liet gisteren in een interview met GameTrailers weten niets tegen de verkoop van tweedehands games te hebben. Acitivision's Eric Hirshberg meldde dat gamers alleen maar naar het verleden van het bedrijf hoeven te kijken om hun conclusies. Zowel EA als Activision laten echter weten dat ze net als gamers deze week pas de volledige details van Microsoft en Sony hebben gehad, en dat ze intern nog moeten bespreken wat voor gevolgen dit gaat hebben. Ook andere uitgevers hebben zich nog niet concreet uitgesproken over hun plannen wat betreft de tweedehandsmarkt.
wat is die aansluiting rechts? 'aux' ofzo staat erquote:Op woensdag 12 juni 2013 08:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Lees alleen over een voedingskabel en PS4 heeft normale aansluiting:
[ afbeelding ]
De aansluiting voor de Eye-toy?quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:07 schreef n8n het volgende:
[..]
wat is die aansluiting rechts? 'aux' ofzo staat er
goeie, ben blij dat ie niet standaard is, nog even en er staan 13 sensor apparaten rondom de tvquote:
Ik moest er ook aan wennen, maar ik vind m nu wel erg mooi! Ik ben ook erg benieuwd naar de controller, aangezien het voor het eerst is dat ze het design echt aangepakt hebben.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:34 schreef Jimbo het volgende:
ik begin aan het design te wennen en hij lijkt steeds mooier te worden
wat is deze
quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:07 schreef n8n het volgende:
[..]
quote:Auxiliary
Een kanaal op een audio-apparaat, zoals een versterker, waarop audio-apparaten, zoals luidsprekers en dvd-spelers, op aangesloten kan worden
voor de nieuwe cameraquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:07 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor.. EA, groot fan van Online Passes, schaft dat systeem opeens af en vervolgens komt Microsoft met een fee op doorverkopen van games. Wel toevallig. Zou me niks verbazen als Sony dit oorspronkelijk ook van plan was.quote:
EA en Activision ontkennen en Sony heeft het niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:00 schreef OverRated het volgende:
weet het niet hoor.. EA, groot fan van Online Passes, schaft dat systeem opeens af en vervolgens komt Microsoft met een fee op doorverkopen van games. Wel toevallig. Zou me niks verbazen als Sony
quote:Several development sources have told us that they expect game publishers to implement similar DRM policies across Xbox One and PS4, despite what has unfolded at E3 this week.
Our contacts described Sony’s conference announcements as a PR play, and revealed that its decision to go DRM-free was made at the very last minute.
Each platform holder’s DRM policy has changed continually over the last few months, they said, though Microsoft’s initial stance was much tougher than its position today. This suggests that the platform holder’s decision to let publishers decide for themselves whether to implement DRM on Xbox One was not part of the original plan.
Ultimately, the developers we spoke to understand the need to protect the revenues made on their work, and expect to see broadly similar DRM restrictions across both PS4 and Xbox One – in one instance, it was suggested that these measures were essential for the console business to survive.
We were also told that final publishing agreements will not be drawn up for at least another month, so the terms of engagement could yet change once more before each console launches at the end of the year.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |