Dat is Bard niet, dat is Legolas met een nepsnor. Stiekem leidt hij een tweede leven in Laketown.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:36 schreef BasvB het volgende:
Bard/Girion lijkt gewoon op Orlando Bloom in Pirates of the Carribean.
Je kijkt een film gebaseerd op verhalen van Tolkien. Ik weet niet wat je verwacht had. Voor de personages die jij omschrijft moet je echt bij andere verhalen zijn. Dat heeft niks met kritisch zijn te maken.quote:Op maandag 16 december 2013 10:18 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld zijn zoals in het boek, ik vind het er niet bij passen. Een draak praat niet. Deze maakt kabaal (zoals de T-rex in Jurrasic Park) en een hoop vuur.
Maar zo ook de dwergen. Deze waren voor mij veel te menselijk. Dwergen zijn dikke kleine wezens, slordig, koppig enz. De dwergen werden in LOTRO veel beter neergezet vond ik. Zo is Thorin toch geen dwerg maar eerder een klein mens.
Maar ook "The Grey Wizard". Deze word helemaal niet als een grote tovenaar neergezet. Hij heeft een mooi zaklampje in de staf, maar is vaak te bang iets te doen en besluit te rennen. Wat mij betreft mag Gandalf wel wat vaker z'n trukendoos opentrekken wanneer het er op aankomt.
Jaja, blijf kritisch mensen
quote:Op maandag 16 december 2013 15:13 schreef Danielle83 het volgende:
Na zaterdag kan ik ook eindelijk meepraten
Nouja, wat ik aangaf. Ik vond de karakter eigenschappen van dwergen in LOTR beter neergezet. maargoed, verder was het allemaal wel vermakelijkquote:Op dinsdag 17 december 2013 11:03 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Je kijkt een film gebaseerd op verhalen van Tolkien. Ik weet niet wat je verwacht had. Voor de personages die jij omschrijft moet je echt bij andere verhalen zijn. Dat heeft niks met kritisch zijn te maken.
Dwergen? Welke dwergen kwamen er naast Gimli in voor dan?quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:13 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Nouja, wat ik aangaf. Ik vond de karakter eigenschappen van dwergen in LOTR beter neergezet. maargoed, verder was het allemaal wel vermakelijk
quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:14 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dwergen? Welke dwergen kwamen er naast Gimli in voor dan?
En wat een bijdrage hebben die. Hebben ze tekst?quote:
Volgens mij mompelt er eentje wel een beetje ja.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:28 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
En wat een bijdrage hebben die. Hebben ze tekst?
quote:Op zaterdag 14 december 2013 11:26 schreef Vjenne12345 het volgende:
Omdat Sauron een halfgod is en Gandalf maar een simpele tovenaar. En volgens mij had Sauron op dat moment al wel meer dan 10% van zijn macht terug. Hij kon al bijna een gedaante aannemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, die zie je misschien 10 seconden in beeld. En je moet ook kijken naar wie je in beeld ziet. Oín en Gloín, familie van LotR-dwerg Gimli, zien er een stuk klassiek dwerfachtiger uit. Die link klopt dus. Dwalin, ook niet ver verwijderd van Gimli, vind ik er ook erg stereotype dwergs uit zien. Kijk je naar een grappige dwerg als Bombur, zie je ook dat deze ook niet van Durin's volk afstamt. De enige die ik echt minder vind is Kili, dat is te veel een klein mens. Iets meer baard en iets lomper figuur had wel gemogen. Z'n broer Fili daarintegen, vind ik er prima bij lopen. Die ziet er niet stereotype uit, maar wel dwergs genoeg. Alleen maar stereotypes wordt ook zo'n koddige bende natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:07 schreef turance het volgende:
De dwergen in the Hobbit zien er meer grappig uit dan die uit LOTR, in ieder geval die op de bovenstaande plaatjes zijn meer serieuzer.
Gandalf is een Maia, net als Sauron.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:55 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Omdat Sauron een halfgod is en Gandalf maar een simpele tovenaar. En volgens mij had Sauron op dat moment al wel meer dan 10% van zijn macht terug. Hij kon al bijna een gedaante aannemen.
Oowja, ik lees het. Sorryquote:Op dinsdag 17 december 2013 12:56 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Gandalf is een Maia, net als Sauron.
Sauron en Gandalf zijn allebei Maiar.quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:55 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Omdat Sauron een halfgod is en Gandalf maar een simpele tovenaar. En volgens mij had Sauron op dat moment al wel meer dan 10% van zijn macht terug. Hij kon al bijna een gedaante aannemen.
En direct met Sauron vechten hoort niet in Gandalf's takenpakket. Gandalf's missie is het bijsturen en motiveren van de vrije volken. Het is niet raar als hij ook met die missie in het achterhoofd is uitgerust. Al was het maar om te voorkomen dat Sauron er vijf extra Maiar op volle kracht bij krijgt, door ze te verleiden tot het duistere.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:22 schreef Giester het volgende:
[..]
Sauron en Gandalf zijn allebei Maiar.
Maar in de Silmarilion staat wel iets van dat donkere krachten sterker zijn.
Lees het stuk over hoe Melkor andere maiar verleidt naar de donkere kant. Zoals Sauron, Ungoliath en Gothmog.
Klopt en Gandalf is verkozen door de Valar omdat hij eigenlijk de angstigste was en niet wilde. Maar ze wisten wel zijn potentie op om de wijste te worden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:34 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
En direct met Sauron vechten hoort niet in Gandalf's takenpakket. Gandalf's missie is het bijsturen en motiveren van de vrije volken. Het is niet raar als hij ook met die missie in het achterhoofd is uitgerust. Al was het maar om te voorkomen dat Sauron er vijf extra Maiar op volle kracht bij krijgt, door ze te verleiden tot het duistere.
De Oorlogquote:Op dinsdag 17 december 2013 13:52 schreef over_hedge het volgende:
Je ziet dat sauron een leger maakte, zie je na dat hij gandalf verslagen heeft. Waar is dat leger voor?
Dat werd me nog niet helemaal duidelijk in de film.
Kerel, sommige mensen hebben de film nog niet gezien.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:52 schreef over_hedge het volgende:
Je ziet dat sauron een leger maakte, zie je na dat hij gandalf verslagen heeft. Waar is dat leger voor?
Dat werd me nog niet helemaal duidelijk in de film.
Misschien moeten die hier nog niet komen? Ik neem aan dat voor filmtopics dezelfde spoilerregels gelden als voor TVtopics.quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:58 schreef Giester het volgende:
[..]
Kerel, sommige mensen hebben de film nog niet gezien.
Spoilers.
Recente films is regel spoiler. Subjectief maar deze valt wel onder recentquote:Op dinsdag 17 december 2013 13:58 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Misschien moeten die hier nog niet komen? Ik neem aan dat voor filmtopics dezelfde spoilerregels gelden als voor TVtopics.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |