abonnement Unibet Coolblue
pi_130029696
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Is dat echt zo?
Zoiets is mij verteld, en https://www.gov.uk/state-pension-if-you-retire-abroad klinkt ook wel zo: "You must claim the state pension through the relevant authority of the country you’re in if you currently live and have worked in: [...] Netherlands"
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:02:53 #202
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_130033034
Ik heb ook eens gehoord dat voor elk jaar in het buitenland je 2% van je AOW verliest..

AOW -26% voor mij dan en met m'n 65e hou ik dan nog 12% over..
reset
pi_130033465
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:02 schreef Individual het volgende:
Ik heb ook eens gehoord dat voor elk jaar in het buitenland je 2% van je AOW verliest..

AOW -26% voor mij dan en met m'n 65e hou ik dan nog 12% over..
Klopt wel ongeveer idd, je bouwt ook al pensioen op wanneer je nog studeert. Bouw je in Engeland dan geen pensioen op?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 09:00:24 #204
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130048092
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:44 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Zoiets is mij verteld, en https://www.gov.uk/state-pension-if-you-retire-abroad klinkt ook wel zo: "You must claim the state pension through the relevant authority of the country you’re in if you currently live and have worked in: [...] Netherlands"
Voor zover ik begrijp betekent dat alleen dat je je Britse pensioen krijgt betaald via Nederland, maar het blijft een Brits pensioen (= veel lager dan het Nederlandse).

Niet dat wij nog AOW zouden krijgen als we 70 zijn want dan is daar dan allang geen geld meer voor (verbrast door de babyboomers), maar theoretisch...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130048541
Ik moet ooit nog een manier bedenken om mijn UK pensioen op een efficiente manier naar Nederland (of elders) te verhuizen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130048842
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 09:00 schreef SeLang het volgende:
Voor zover ik begrijp betekent dat alleen dat je je Britse pensioen krijgt betaald via Nederland, maar het blijft een Brits pensioen (= veel lager dan het Nederlandse).
Ja, die indruk kreeg ik ook al toen ik met de calculator speelde.

Maar inderdaad, sowieso ga ik ook gewoon door met zelf een bruikbaar pensioen opbouwen. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 10:09:05 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130049309
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 09:26 schreef Bajskorv het volgende:
Ik moet ooit nog een manier bedenken om mijn UK pensioen op een efficiente manier naar Nederland (of elders) te verhuizen.
Ach, ik heb al die pensioenen mentaal al afgeschreven naar nul :+

Een volledig Brits staatspensioen is ongeveer £440 per maand. Momenteel nog geindexeerd voor inflatie maar dat zal niet lang meer duren. En gezien de manier waarop de Bank of England opereert zal daar na inflatie weinig meer van over blijven als de indexering verdwijnt.

De meeste pensioenen die je privé opbouwt daar moet je aan het einde van de looptijd verplicht een annuity voor kopen die een bepaald bedrag uitkeert na je 65-ste (of 70-ste, of 80-ste...). Door het afbraak beleid van de centrale banken wereldwijd zijn die pensioenen nu ook niets meer waard. £100.000 in een spaarpot levert nog maar een pensioen op van £6.000 (15 jaar geleden was dat nog £15.000 ofzo). En groei van die pot zelf d.m.v. beleggingsrendement is ook moeilijk wegens bubbles in zo'n beetje alle assetmarkten. Alleen mensen in overheidsdienst hebben nog een goede deal (met hoge eindloon pensioenen e.d. - voor zolang als het duurt that is, want dat kunnen ze ook nooit blijven volhouden).

Omstandigheden kunnen uiteraard weer beter zijn als wij aan de beurt zijn, maar je hebt daar dus geen controle over. Maar er zit wel een enorme pensioencrisis aan te komen voor mensen die nu met pensioen gaan, ook doordat spaargeld dat mensen in eigen beheer hebben een negatief rendement oplevert. Heel veel mensen hebben daardoor een pensioentekort.

Het huidige overheids/ centrale bank beleid (wereldwijd) van financiele repressie (negatieve rente) en het moedwillig creëren van assetbubbles om de schijn van economische groei op te houden gaat niet alleen een enorme crisis opleveren over een x-aantal jaren maar is ook immoreel. :r

De nieuwste waanzin in de UK is die nieuwe "Help to Buy" regeling om de huizenbubble opnieuw op te blazen. De overheid (lees: de belastingbetaler = jij en ik) gaan garant staan (nog geen 5 jaar na Lehman!) voor hypotheken voor mensen zonder geld die bij de bank niet terecht kunnen. Het is niet al te moeilijk om te voorspellen hoe dit gaat eindigen... :+

Het enige wat je kunt doen is zoveel mogelijk in eigen beheer houden en de flexibiliteit hebben om snel te vertrekken als de pan hier weer overkookt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130049448
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ach, ik heb al die pensioenen mentaal al afgeschreven naar nul :+
Wij hebben een aardige regeling, geen collectieve rotzooi. Heb alles in goedkope trackers zitten en onder eigen controle. Moet alleen belasting betalen als het eruit komt, en daar zou ik onderuit willen komen. Maar inderdaad, mentaal schrijf ik alles af en zorg ik daarnaast zelf voor mijn oude dag.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130049461
BIj mij duurt het nog wel weer 3 jaar voor ik op kan gaan bouwen :')
Ja doei.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 10:27:12 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130049643
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:16 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Wij hebben een aardige regeling, geen collectieve rotzooi. Heb alles in goedkope trackers zitten en onder eigen controle.
^O^

Maar een groot deel van de mensen zit gewoon in de val. Daarom zie je zoveel bejaarden in de supermarkt achter de kassa zitten en dat zal de komende jaren steeds meer worden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130049685
En dan nog verdient het in de supermarkt werken geen ene flikker ;( Heb het als bijbaan gedaan hier, en het is wel heel schamel.
Ja doei.
pi_130049692
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

^O^

Maar een groot deel van de mensen zit gewoon in de val. Daarom zie je zoveel bejaarden in de supermarkt achter de kassa zitten en dat zal de komende jaren steeds meer worden.
Ik hielp onze buurman er altijd een beetje mee. Arme kerel snapte er geen reet van, maar kreeg vanuit het pensioen van zijn job (20 jaar lang in restaurant gewerkt) uiteindelijk £80 per maand.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 10:41:52 #213
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130049966
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:29 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik hielp onze buurman er altijd een beetje mee. Arme kerel snapte er geen reet van, maar kreeg vanuit het pensioen van zijn job (20 jaar lang in restaurant gewerkt) uiteindelijk £80 per maand.
Ja dat is toch schandalig?

Verder, ik maakte vroeger (en eigenlijk nog steeds) vaak de fout om te denken dat andere mensen even slim zijn als ikzelf. Maar er zijn zoveel mensen die gewoon helemaal niet de consequenties kunnen overzien van bijvoorbeeld een reële rente van -3%.

Daarom schreef ik: het beleid van overheid en centrale banken is immoreel. Het is gebaseerd op deceptie van mensen die hun situatie niet kunnen overzien. De overheid heeft een zorgplicht in zoverre dat ze mensen in ieder geval niet moet misleiden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130067233
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 09:26 schreef Bajskorv het volgende:
Ik moet ooit nog een manier bedenken om mijn UK pensioen op een efficiente manier naar Nederland (of elders) te verhuizen.
Moet ik ook eens naar kijken, betaal al 8 jaar pensioen hier (zal wel allemaal weg-ge-mismanaged zijn) maar wat er van over is moet wel een keer het kanaal over. Het lijkt er op dat je eigen (niet staats-) pensioen zonder belasting verlies naar Nederland kan: http://www.hmrc.gov.uk/pensionschemes/transfer-overseas.htm
pi_130067962
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:00 schreef drWho het volgende:

[..]

Moet ik ook eens naar kijken, betaal al 8 jaar pensioen hier (zal wel allemaal weg-ge-mismanaged zijn) maar wat er van over is moet wel een keer het kanaal over. Het lijkt er op dat je eigen (niet staats-) pensioen zonder belasting verlies naar Nederland kan: http://www.hmrc.gov.uk/pensionschemes/transfer-overseas.htm
Nee, lijkt lastig. Nu heb ik een eigen pensioenpot, en is het wel de moeite waard om daar goed naar de kijken. Zit na 7 jaar iets van £60k in, dus behoorlijk wat belastingwinst op te halen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130068304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:17 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nee, lijkt lastig. Nu heb ik een eigen pensioenpot, en is het wel de moeite waard om daar goed naar de kijken. Zit na 7 jaar iets van £60k in, dus behoorlijk wat belastingwinst op te halen...
You must also give a signed statement that you're aware that if the transfer doesn't meet the transfer conditions or the scheme isn't a QROPS, the transfer will be an unauthorised payment and you'll have to pay tax on the transfer.

Dus lijkt er op dat van pensioenschema naar pensioenschema wel belastingvrij is, maar ja, als je zelf belegd hebt lijkt me dat lastiger. Blij dat investeren een een flat meer opleverde hier.
pi_130068658
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:24 schreef drWho het volgende:

[..]

You must also give a signed statement that you're aware that if the transfer doesn't meet the transfer conditions or the scheme isn't a QROPS, the transfer will be an unauthorised payment and you'll have to pay tax on the transfer.

Dus lijkt er op dat van pensioenschema naar pensioenschema wel belastingvrij is, maar ja, als je zelf belegd hebt lijkt me dat lastiger. Blij dat investeren een een flat meer opleverde hier.
Niet zelf belegd, maar in een individueel pensioenfonds. Idealiter vind ik ergens een schema dat uitbetaalt zonder belastingen (het werkt anders per land, soms gaat het er belast in, soms komt het er juist belast uit), maar waar het zonder belastingen in kan.

Beetje vergezocht, maar de moeite van de check waard.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130199078
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 10:17 schreef motorbloempje het volgende:
BIj mij duurt het nog wel weer 3 jaar voor ik op kan gaan bouwen :')
Voor mij vijf jaar, dat is minder aan een migratie ja :{
pi_130199118
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2013 15:18 schreef Selestha het volgende:

[..]

Voor mij vijf jaar, dat is minder aan een migratie ja :{
Bedoel meer dat ik nog 3 jaar ga studeren :+
Ja doei.
pi_130199149
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 15:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Bedoel meer dat ik nog 3 jaar ga studeren :+
Ja dan bouw je inderdaad helemaal niets op, klopt. Ik bouw geloof ik nog wel pensioen op in NL als ik in de UK ga werken.

Maar goed, de studie is vast de moeite waard :)
pi_130199188
Ik hoop 't wel ja :P Promoveren!
Ja doei.
pi_130246092


I lol'd :D
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:14:57 #223
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_130283403
Ik woon nu sinds november 2009 in Hampshire halverwege Londen & Southampton.
Ben hier getrouwd met een Nieuw-Zeelandse dus niet onwaarschijnlijk dat ik daar ook ooit eens terecht kom

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:44 schreef LintuxCx het volgende:
Ik word toch wel zo moe van het brood hier hè. Of het is dun en valt uit elkaar als je er naar kijkt (succes als je beleg nog wat hard is dus, dat wordt een belegde donut), of het is zo dik dat je na één plak al vol zit.

Ik gooi het nu maar in het broodrooster voor hopelijk wat extra stevigheid. In Ierland heb ik na enige tijd nog wat fatsoenlijks en lekkers gevonden, hier vraag ik me af of dat ooit gaat lukken... :{
Sainsbury's Giraffe bread? Smaakt hetzelfde als Nederlands tijgerbrood ik haal ieder weekend een nieuw brood en vries het in! :)

quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2013 12:10 schreef Selestha het volgende:
Vraagje aan de mensen die hierheen verhuist zijn: hoe hebben jullie het met je verzekering gedaan? In NL premie blijven betalen, of kan je automatisch gebruik maken van de voorzieningen hier als je hier op een adres ingeschreven staat?

Ik ben bezig emigratie naar mijn lief te plannen dus dit is wel handig om te weten ;)
NL zorgverzekering opzeggen zodra je uit GBA uitschrijft.
In UK kun je niet inschrijven maar NI nummer is genoeg om bij de dokter in te schrijven en ook een NHS nummer aan kunt vragen.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:15 schreef Dvm86 het volgende:
Ik verhuis volgende maand voor mijn eerste baan naar Londen, uiteraard heb ik er erg veel zin in maar aangezien het nogal kort dag is, hoopte ik op wat tips voor het vinden van een appartement. Het kantoor is in het stadscentrum maar aangezien ik vaak zal reizen wil ik eigenlijk tussen Heathrow en het stadscentrum in wonen. Welke wijken zijn leuk en betaalbaar? Op hoeveel moeten ik rekenen voor een studio/1room flat/shared en heeft iemand nog linkjes naar goede sites?
Ik zou gaan voor Ealing als het tussen LHR & de city ligt, mooie wijk, misschien wel wat prijzig maar netjes, veilig & goede locatie.
Clapham is op zich wel ok zoals iemand noemde maar de verbindingen naar LHR zijn vanuit daar ruk. Mijn vrouw heeft een tijd in Shepherd's Bush gewoond dat was ook wel praktisch

PS: aan de Londenaren.. HOE irritant zijn de nieuwe contactless payment cards (bijv. van HSBC), als je die samen met je Oyster in je portemonnee hebt heb je zo vaak problemen bij de turnstiles niet te geloven. Kan niet wachten tot ze die weer afschaffen :(
pi_130298690
Ja, heb ik idd ook al gemerkt. Duurde ook wel even voor ik doorhad waarom Oyster check-ins opeens niet meer goed werkten. Ik los het op door de Oyster en debit card aan verschillende kanten van mijn portemonnee te stoppen en m'n portemonnee een beetje te openen als ik m'n Oyster scan. Dus wel onthouden welke kant ik tegen de automaat houd dan.

Hmm, giraffe brood is misschien nog wel te eten ja. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 01:02:54 #225
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_130301275
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 23:52 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, heb ik idd ook al gemerkt. Duurde ook wel even voor ik doorhad waarom Oyster check-ins opeens niet meer goed werkten. Ik los het op door de Oyster en debit card aan verschillende kanten van mijn portemonnee te stoppen en m'n portemonnee een beetje te openen als ik m'n Oyster scan. Dus wel onthouden welke kant ik tegen de automaat houd dan.

Hmm, giraffe brood is misschien nog wel te eten ja. :)
Dat doe ik ook, de Oyster kaart aan de voorkant en bankpasjes aan de achterkant.
Maar soms stop ik dan de National Rail kaartjes ertussen en dan werken die als isolatie waardoor de bank kaart de Oyster weer stoort :X

Grappig ook hoe het nu giraffe brood heet, komt door een jongetje dat een brief naar een directeur van Sainsbury's zond omdat hij het patroon meer op een giraf vond lijken dan een tijger :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')