abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127638673
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
compact en kleverig.
  maandag 10 juni 2013 @ 21:57:54 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127638730
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:48 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Die opmerking snap ik niet :@ blijft het bij één kind?
Ik zeg nooit nooit, maar ik denk het er bij eentje blijft ja.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127639046
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 05:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Jij ook nachtdienst V1?

Slaap lekker voor straks Puff.

Loveli, goedzo *O*

Kwark/vla/rabarber, nom O+
Nee :+ niet echt van toepassing op m'n werk behalve incidenteel bij een migratie.

Heb paar daagjes vrij genomen, 's avonds lekker gedut op de bank en dus 's nachts wakker. Daarom maar fijn film gekeken. O+
Later nog even een idioot van de weg geplukt, was stomdronken over de weg aan het kruipen terwijl 'ie de Zuiderzeeballade aan het blehren was :')
Alleen had 'ie het over een opblaaspop :?

Vandaag wandeling gemaakt op 't Mantingerzand, uitgebreid thee gedronken in naburig theehuis en gekeuveld met 2 oude dames :D Daarna nog even bij oude camping geweest waar we wel eens stonden en kampeerboerderij waar we ooit familieweekend gehad hebben...

Lekker relaxed dagje :)
Nog even kijken wat ik morgen en overmorgen ga doen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 10 juni 2013 @ 22:04:00 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_127639171
Jumping lunches, voeding en spijsvertering in 1 *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_127639551
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
Jumping lunches, voeding en spijsvertering in 1 *O*
ik vind t plaatje ook zo lief :@
compact en kleverig.
pi_127639950
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 04:00 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Spelletjes, kletsen met verpleging, mensen beter maken, tosti's maken en eten. In die volgorde het liefst :P
:D

Nu zin in een tosti :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 10 juni 2013 @ 22:27:46 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127640870
Ik kom op 3600 kcal :')

Fijn V1.. heb ook zin in tosti of gegrilde kippenvleugels, patatjs met goede mayo, shoarma en doner.

Heb zoute stokjes. Owwwwwwwwwwwwwwwwwwwww ben zo chagrijnig de hele dag al terwijl ik een soort van vakantie heb.
Heb het ook stervenskoud, wanneer wordt het nou zonnig en warm GVD!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_127640975
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik kom op 3600 kcal :')

Fijn V1.. heb ook zin in tosti of gegrilde kippenvleugels, patatjs met goede mayo, shoarma en doner.

Heb zoute stokjes. Owwwwwwwwwwwwwwwwwwwww ben zo chagrijnig de hele dag al terwijl ik een soort van vakantie heb.
Heb het ook stervenskoud, wanneer wordt het nou zonnig en warm GVD!
Het is een hele week zonnig en warm geweest hoor, gemist? :P

En ik zit aan de 1300 kcal ongeveer volgens mn eetmeter.
compact en kleverig.
pi_127641036
Onze kat ligt btw regelmatig gewoon in de buurt en dan ligt hij heel hard te spinnen O+ zonder hem aan te raken ofzo, gewoon omdat hij in de buurt is O+
compact en kleverig.
pi_127641616
Lekker weekendje naar Scheveningen geweest :s) En best goed gegeten, weinig troep, veel gezond, niet teveel :)

Zelfs in bikini geweest :o
in het zwembad dat bij het vakantiepark hoorde, dus dat telt niet écht, maar toch :+

Vandaag de dag goed begonnen. Ontbeten, smoothies, kipfilet op mijn brood, melk.... en toen kwam 's avonds de döner :') Excuus was dat ik veel later thuis was dan gedacht. Slecht excuus dus :+

Mgoed, morgen weer een dag om het beter te doen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 10-06-2013 22:45:11 ]
pi_127641638
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Onze kat ligt btw regelmatig gewoon in de buurt en dan ligt hij heel hard te spinnen O+ zonder hem aan te raken ofzo, gewoon omdat hij in de buurt is O+
Oh! O+ Een paar van onze katten doen dat ook, zo lief :Y
  maandag 10 juni 2013 @ 22:44:39 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127641961
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Het is een hele week zonnig en warm geweest hoor, gemist? :P

En ik zit aan de 1300 kcal ongeveer volgens mn eetmeter.
Ja, kutgroningen.

En ik zie meer stomme eetlijstjes, teveel om op te noemen.
Echt als jullie het zo typen en teruglezen dan moet er toch wel iets van 'realisatie' zijn?

Lieve Dido, denk dat je wat nootjes mag skippen want 50 gram is al ruim 300 kcal., dat is niet erg maar hou er wel rekening mee

Coco, dat klinkt fantastich!
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_127642095
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:44 schreef uniekhoorn het volgende:
..
En een koes voor uniek! Gewoon, omdat ik haar tof vind. En lief. :* O+
  maandag 10 juni 2013 @ 22:50:08 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127642254
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

En een koes voor uniek! Gewoon, omdat ik haar tof vind. En lief. :* O+
Ja, nu voel ik me daar schuldig over :o

Jij bent lief, dapper, doorzetter, mooi en een gek *O*
pi_127642361
Get a room :{w
  maandag 10 juni 2013 @ 22:54:15 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127642492
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:52 schreef V1z0R het volgende:
Get a room :{w
Care to join?
pi_127642677
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:54 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Care to join?
:o :D *;
pi_127642889
Nu voel ik mij als een bossie siepels in augustus :')

Verdomme :X
pi_127642934
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:44 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja, kutgroningen.

En ik zie meer stomme eetlijstjes, teveel om op te noemen.
Echt als jullie het zo typen en teruglezen dan moet er toch wel iets van 'realisatie' zijn?

Lieve Dido, denk dat je wat nootjes mag skippen want 50 gram is al ruim 300 kcal., dat is niet erg maar hou er wel rekening mee

Coco, dat klinkt fantastich!
Ik ben er nog steeds niet uit hoe dat nou precies zit met calorieën en afvallen :')
Je moet minder eten dan gebruiken, zover was ik. Alleen niet teveel minder, want dat is weer niet goed.
En ik heb geen idee hoeveel kcal ik op een dag gebruik, weet alleen mn BMR (simpele berekening met leeftijd, lengte en gewicht) dat is nl 1376.
Alleen doe ik natuurlijk nooit helemaal niets op een dag.

Geen idee hoe ik erachter zou moeten komen wat ik met beweging verbruik en hoeveel ik daar dan onder zou moeten gaan zitten om in een 'normaal' tempo af te vallen.
compact en kleverig.
pi_127644281
Ik zit te denken om dit als lunch te proberen morgen :) :) :) :)

!
compact en kleverig.
pi_127644323
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:01 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik ben er nog steeds niet uit hoe dat nou precies zit met calorieën en afvallen :')
Je moet minder eten dan gebruiken, zover was ik. Alleen niet teveel minder, want dat is weer niet goed.
En ik heb geen idee hoeveel kcal ik op een dag gebruik, weet alleen mn BMR (simpele berekening met leeftijd, lengte en gewicht) dat is nl 1376.
Alleen doe ik natuurlijk nooit helemaal niets op een dag.

Geen idee hoe ik erachter zou moeten komen wat ik met beweging verbruik en hoeveel ik daar dan onder zou moeten gaan zitten om in een 'normaal' tempo af te vallen.
Goed eten, veel verbruiken en niet te veel stressen.

De enige reden dat je niet moet gaan crashen (veel te weinig eten) is omdat je lichaam er zich naar aanpast. Bij een langdurig groot tekort is het efficiënter om de verbranding te verlagen dan reserves aan te spreken. Dit is dan ook weer afhankelijk van hoe je beweegt als je het doet. Vet is nou eenmaal een trage brandstof en bevat veel energie.

Afwisseling helpt, moet netto natuurlijk wel op een tekort uitkomen en een kilo vet is een groot tekort, maar dagen met een iets groter tekort afwisselen met een overschot weerhoud het verbranden van spiervolume.
pi_127644425
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:24 schreef JaniesBrownie het volgende:

!
Buiten adem bij het maken van macaroni :{
pi_127644540
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:25 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Goed eten, veel verbruiken en niet te veel stressen.

De enige reden dat je niet moet gaan crashen (veel te weinig eten) is omdat je lichaam er zich naar aanpast. Bij een langdurig groot tekort is het efficiënter om de verbranding te verlagen dan reserves aan te spreken. Dit is dan ook weer afhankelijk van hoe je beweegt als je het doet. Vet is nou eenmaal een trage brandstof en bevat veel energie.

Afwisseling helpt, moet netto natuurlijk wel op een tekort uitkomen en een kilo vet is een groot tekort, maar dagen met een iets groter tekort afwisselen met een overschot weerhoud het verbranden van spiervolume.
Dat weet ik dus, ik weet alleen niet wanneer iets veel te weinig is.
Ik heb bv geen idee of ik vandaag nou 1700 of 2200 kcal heb verbruikt, dus ook geen idee of ik met mn 1300 nou echt véél te laag zit, of dat het wel meevalt.
compact en kleverig.
pi_127644640
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:24 schreef JaniesBrownie het volgende:

!
Ik had 'm ook al gezien _O- :D :'( :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_127644751
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 23:27 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Buiten adem bij het maken van macaroni :{
Een blik gezoete gecondenseerde melk, een maatbeker suiker, kilo ofzo en een volle pot mayo? :X :'(

Echt, mn tanden vallen uit mn mond en ik kom drie kilo aan bij het kijken van dat filmpje ;(

6800 kcal ;(
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')