abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 juni 2013 @ 15:27:16 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_127621233
http://www.goedgevoel.be/(...)l-gevoel-geven.dhtml

We weten allemaal dat gezonde en evenwichtige maaltijden de sleutel zijn tot een goed dieet. Maar hoe zorgvuldig jij je maaltijden ook samenstelt, soms heb je na enkele uren al weer honger. Om dat te vermijden, of om dat hongergevoel snel aan te pakken, zetten we 20 voedingsmiddelen op een rijtje die je langer een vol gevoel geven.

1. Noten
Noten bevatten niet alleen gezonde vetten die je cholesterol lager houden, het zijn ook goede bronnen van eetlustremmende vezels. Die verteren trager, waardoor ze veel langer in je maag blijven dan andere koolhydraten. Een kwart kopje amandelen bevat bijvoorbeeld vier gram vezels.

2. Havermout
Ook met een kom havermout heb je langer een vol gevoel, want een halve kop havermout bevat zo'n vijf gram vezels. Daarnaast helpt havermout ook bij het reguleren van het hormoon cholecystokinine, dat de eetlust reguleert.

3. Appels
Een appel is een ideale snack voor 's ochtends of 's middags, want het fruit is een goede bron van vezels én bevat ook veel water. Daarnaast bevatten appels ook nog pectine, wat helpt bij het voorkomen van stijgingen in je bloedsuikerspiegel. Zo'n piek kan immers ook een hongergevoel uitlokken.

4. Kruiden
Studies hebben aangetoond dat gekruid voedsel helpt om je langer een vol gevoel te geven en je metabolisme verhoogt. Zo bleek onlangs bijvoorbeeld dat mensen 60 calorieën minder eten én 10 calorieën meer verbranden als er cayennepeper werd toegevoegd aan hun tomatensoep.

5. Munt
De geur van munt werkt niet alleen kalmerend, maar kan ook je eetlust onderdrukken. Laat een kaarsje met muntgeur branden of drink een kopje muntthee als je het hongergevoel wil tegengaan.

6. Avocado
Avocado's zitten vol gezonde mono-onverzadigde vetten, die helpen om je een vol gevoel te geven. Door een halve avocado aan je ontbijt toe te voegen, zou je vol moeten blijven tot de middag.

7. Jonge sojabonen
Een halve kop edamame of jonge sojabonen bevat slechts 95 calorieën, maar meer dan 8 gram proteïnes.

8. Bladgroenten
Door hun hoog water- en vezelgehalte helpen ook bladgroenten om je maag te vullen.

9. Lijnzaad
Een goede bron van eetlustonderdrukkende omega 3-vetzuren is lijnzaad. Eén eetlepel bevat al 2,3 gram omega 3, plus 3 gram maagvullende vezels. Daarnaast is lijnzaad ook een goede bron van omega 6-vetzuren, die het gehalte van het eetlustonderdrukkende hormoon cholecystokinine kunnen verhogen.

10. Chiazaad
Chiazaad bevat veel omega 3, proteïnes en vezels, die allemaal helpen om de eetlust te onderdrukken.

11. Eieren
Een ander voedingsmiddel vol proteïnes is het ei. Studies hebben aangetoond dat eieren je tot maar liefst 36 uur kunnen helpen om je eetlust te controleren.

12. Yoghurt
Yoghurt zit niet alleen vol proteïnes, maar heeft ook nog een bijkomend vetverbrandend voordeel. Kies voor Griekse yoghurt met een laag vetgehalte voor extra proteïnes.

13. Koffie
Verschillende studies hebben aangetoond dat cafeïne je eetlust op korte termijn kan onderdrukken. Er is echter nog geen bewijs dat consumptie op lange termijn ook effecten heeft op je hongergevoel.

14. Citroen
Iets zuurs eten kan helpen om je zin in zoete snacks tegen te gaan, omdat je meer voldaan bent na de maaltijd. Voeg bijvoorbeeld wat citroenazijn toe aan je salades.

15. Azijn
Uit onderzoek is gebleken dat azijn kan helpen om een hongergevoel te voorkomen door het legen van je maag te vertragen. Daarnaast verlaagt azijn ook de glykemische index van voedsel dat rijk is aan koolhydraten, zoals pasta. Dat betekent dat azijn het vrijkomen van glucose in je bloed vertraagt, wat betekent dat het ook helpt om langer een vol gevoel te houden.

16. Soep
Wie soep als voorgerecht eet, zal tijdens de hoofdmaaltijd minder eten. Zorg er wel voor dat je kiest voor een soep op basis van bouillon in plaats van vetrijke romige soepen.

17. Water
Soms kan je hongergevoel eenvoudig onderdrukt worden met een glas water. Drinken voor je eet is overigens altijd een goed idee, aangezien veel mensen honger wel eens verwarren met uitdroging.

Als een glas water niet helpt, kan je ook kiezen voor fruit en groenten die veel vocht bevatten. Denk maar aan appels, watermeloen of komkommers.

18. Bonen
Bonen bevatten weinig calorieën, maar veel vezels en proteïnes die je een vol gevoel geven. Probeer dus om wat meer bonen in je recepten te steken.

19. Groene thee
Het drinken van heet water kan ook helpen, maar daar blijft het niet bij. Groene thee helpt ook met het verhogen van het cholecystokininegehalte in je bloed, het hormoon dat je eetlust reguleert.

20. Zalm
Naast een goede bron van magere proteïnes, is zalm (samen met andere vis en schaaldieren) een goede bron van omega 3-vetten. Studies toonden aan dat die het verzadigdheidsgevoel verhogen.
  maandag 10 juni 2013 @ 15:28:11 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_127621263
Soep, water, thee... ja, zo kom ik ook wel op 20 :')

Dat van die noten is wel een goed idee, gewoon elke ochtend een paar eetlepels pindakaas nemen :Y)

[ Bericht 15% gewijzigd door slashdotter3 op 10-06-2013 15:44:03 ]
  maandag 10 juni 2013 @ 15:33:01 #3
395886 hezdunnah
Keep it rasta
pi_127621444
Lekker
Arie is net weg en die nigger belt me op
pi_127621576
Vetten, vezels en eiwitten vullen inderdaad, niets nieuws bij deze voedingsmiddelen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_127621639
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Soep, water, thee... ja, zo kan ik ook wel op 20 :')

Dat van die noten is wel een goed idee, gewoon elke ochtend een paar eetlepels pindakaas nemen :Y)
Dan kan ik niet meer rappen.
  maandag 10 juni 2013 @ 15:40:06 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_127621683
CUL? :Y. LIF? :Y!

Maar NWS? :?.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_127621904
We gaan naar LIF>
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_127622854
quote:
13. Koffie
Verschillende studies hebben aangetoond dat cafeïne je eetlust op korte termijn kan onderdrukken. Er is echter nog geen bewijs dat consumptie op lange termijn ook effecten heeft op je hongergevoel.
Cafeine zorgt juist voor een snellere verbranding --> je hebt sneller honger.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 10 juni 2013 @ 22:22:23 #9
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_127640504
Zomer komt eraan, dus iedereen gaat weer lekker sonja bakkeren voor 't badpak seizoen en dat vervolgens na 3 weken opgeven.
  maandag 10 juni 2013 @ 22:22:55 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_127640543
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Mij helpt het wel om het hongergevoel te verdringen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_127665656
Gewoon producten met fiber, simpel.
pi_127665766
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 22:22 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zomer komt eraan, dus iedereen gaat weer lekker sonja bakkeren voor 't badpak seizoen en dat vervolgens na 3 weken opgeven.
Sonja Bakker crashdieet :') Toegegeven, een familielid is er wel 30 kilo van afgevallen, maar het ging veel te snel en het zit er nu allemaal weer aan.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 15:24:48 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127665791
Grappig dat Appels genoemd worden, want je hoort heel vaak dat mensen daar juist honger van krijgen.
(Ikzelf overigens niet, bij mij werkt het vaak prima).

En die Edamame! :9 Alleen vraag ik me altijd af, hoe bedoelen ze die halve cup. Echt de boontjes zelf, of inclusief de peultjes. :@ ;)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 15:26:22 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127665881
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Soep, water, thee... ja, zo kom ik ook wel op 20 :')

Pinda's zijn geen noten. ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pinda
pi_127669084
Soep, water, thee en andere vloeibare dingen werken bij mij voor geen meter. Na een half uur heb ik weer honger.
It's not too late to change your hikikomori ways!
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 09:13:38 #16
43556 miss_dynastie
pi_127694917
Noten :')
Als ik niet oppas heb ik zo voor 500 kcal weggeknaagd en denk dan nog gezond en licht gesnackt te hebben ook _O-
pi_127695983
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Noten :')
Als ik niet oppas heb ik zo voor 500 kcal weggeknaagd en denk dan nog gezond en licht gesnackt te hebben ook _O-
Ik heb wel eens een zakje walnoten opgegeten en toen dacht ik: goh, hoeveel gram walnoten (de kern dus) zou er nou in zo'n zakje hebben gezeten? Wegen, rekensommetje...naar kcal gekeken....flauw gevallen (van het type: wàs het maar 500 kcal geweest!).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 10:01:47 #18
43556 miss_dynastie
pi_127696028
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een zakje walnoten opgegeten en toen dacht ik: goh, hoeveel gram walnoten (de kern dus) zou er nou in zo'n zakje hebben gezeten? Wegen, rekensommetje...naar kcal gekeken....flauw gevallen (van het type: wàs het maar 500 kcal geweest!).
Walnoten is rond de 700 per ons, toch? En een ons heb je zo op. Nee, nootjes moet ik echt tellen, anders komt het niet goed :@
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 juni 2013 @ 10:01:53 #19
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127696058
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:01 schreef miss_dynastie het volgende:

Walnoten is rond de 700 per ons, toch? En een ons heb je zo op. Nee, nootjes moet ik echt tellen, anders komt het niet goed :@
Het was aardig over de 1000 kcal :') En zoveel was het niet eens _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 10:03:53 #21
43556 miss_dynastie
pi_127696106
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het was aardig over de 1000 kcal :') En zoveel was het niet eens _O-
Dan toch liever een zak chips, als je dan toch kan kiezen. Doe je nog langer over ook :P

Nee, ik snap echt niet waarom noten op nummer één staat. Nummer 11, eieren, werkt bij mij véél beter :Y
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:41:30 #22
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_127701903
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:31 schreef LookAtMe het volgende:
Soep, water, thee en andere vloeibare dingen werken bij mij voor geen meter. Na een half uur heb ik weer honger.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_127707120
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Maar dat effect valt wel te verwaarlozen.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_127707665
Bijna geen calorieën en daarom een goede snack, tussendoortje.

Zilveruitjes, Amsterdamse uitjes, alle soorten augurken.

Verder qua fruit Aardbeien. Praktisch geen calorieën.
pi_127708002
In plaats van koffie een kopje olijfolie drinken geeft je ook een verzadigd gevoel. Je hebt uren geen honger meer (zorg wel voor voldoende toiletpapier).
Onder deze lijn niet schrijven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')