abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 juni 2013 @ 23:19:58 #1
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_127604095
Goedenavond,

Ik ben ondertussen al een flinke tijd aan het googlen, maar kom er niet helemaal uit. Misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Afgelopen/dit schooljaar zou voor mij eigenlijk mijn afstudeerjaar zijn. Echter heb ik helaas na lang twijfelen besloten om mijn stage af te sluiten zonder hiervoor een punt te krijgen. Hierdoor zal ik volgend schooljaar opnieuw een half jaar stage moeten gaan lopen en zal ik dus iets minder dan een jaar vertraging oplopen.

Mijn vragen zijn; op de DUO hebben ze het telkens over 4 jaar studiefinanciering. Toch lijkt het me logisch dat dit schooljaren zullen zijn? Zoja, krijg ik dan deze maand voor het laatst stufi? Of bedoelen ze 4 jaar, 48 maanden, dus krijg ik stufi tot oktober? (ik kreeg in oktober 2009 mijn eerste studiefinanciering binnen).

Mijn tweede vraag is; ik heb met mijn ouders afgesproken om niet te gaan lenen, aangezien we een mooie spaarrekening hebben opgebouwd. Echter kan ik helemaal niets vinden over hoe het nu verder moet. Ik heb via de DUO gevonden dat ik mijn studiefinanciering niet stop moet zetten, omdat ik dan geen recht meer heb op mijn studenten-OV. Echter kan ik nergens vinden wat ik dan wel moet doen. Stopt de studiefinanciering automatisch en dat ik dan alleen nog OV heb? Of moet ik nog wat doorgeven? Krijg ik alsnog geld maar veranderd dat dan automatisch in een lening? Iemand die hier iets van weet?

Alvast bedankt voor de hulp/moeite,
Livalo
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_127604496
Ik kreeg t/m 4 jaar studiefinanciering en t/m 5 jaar OV kaart. Weet zo niet wanneer het stopt per jaar of eind schooljaar.
  zondag 9 juni 2013 @ 23:29:41 #3
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_127604575
Studiefinanciering moet je na 4 jaar (kalenderjaar, 48 maanden) omzetten in een 0-lening. Dan blijf je recht houden op OV etc.
Ok stelletje hokboeren
  zondag 9 juni 2013 @ 23:35:15 #4
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127604824
Kijk op de duo website.
Daar zie je als je inlogt bij betalingen staan tot welke maand je nog stufi krijgt.
Als het goed is zie je (bij uitwonend) bij die maanden nog 288 euro staan en vanaf (denk ik) oktober zal je de maximale leenhoeveelheid zien.
Je moet dus voor die maanden de leenhoeveelheid naar 0 zetten.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_127604833
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:29 schreef padlarf het volgende:
Studiefinanciering moet je na 4 jaar (kalenderjaar, 48 maanden) omzetten in een 0-lening. Dan blijf je recht houden op OV etc.
Dat dus. Wel op tijd doen, anders krijg je alsnog gezeik met je OV.
En die stufi loopt dus t/m september, daarna moet het uit eigen zak komen.
Schip ahoy!
  zondag 9 juni 2013 @ 23:35:31 #6
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_127604838
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:29 schreef padlarf het volgende:
Aah, helemaal super! Dat is goed nieuws, langer stufi dan ik had verwacht.
Ik ga er vanuit dat ik t.z.t dan nog een bericht krijg dat ik het om moet zetten? Zal het zelf ook wel in de gaten houden, super. Thanks :).
pi_127604859
Studiefinaciering stopte bij mij automatisch.
Ov reisproduct moet je zelf in de gaten houden en opzggen anders krijg je 90e per halve maand boete.

Ja je moet wel een 0lening aanvragen idd
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  zondag 9 juni 2013 @ 23:36:18 #8
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127604860
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:35 schreef livalo het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat ik t.z.t dan nog een bericht krijg dat ik het om moet zetten? Zal het zelf ook wel in de gaten houden, super. Thanks :).
Zoals ik net al poste: nu staat hij automatisch op maximaal lenen dus geen idee of ze uberhaupt daar duidelijk bericht over geven.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 9 juni 2013 @ 23:38:56 #9
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_127604974
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:36 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Zoals ik net al poste: nu staat hij automatisch op maximaal lenen dus geen idee of ze uberhaupt daar duidelijk bericht over geven.
Jep, ik zag je berichtje pas later. Duidelijk, ik zie nu dat ik inderdaad nog langer stufi krijg dan gepland. Heb ook maar gelijk in m'n agenda gezet wanneer ik die 0-lening erop moet zetten, dan kan dat in ieder geval niet misgaan, wel of geen bericht :P.

Duidelijke info, als ze het ook zo simpel op de DUO site hadden gezet had het me veel tijd gescheeld :'). Thanks!
  maandag 10 juni 2013 @ 07:11:47 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_127609500
quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 23:35 schreef livalo het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik er nooit bericht over gehad. Zou ook niet vreemd zijn want zelf opletten is natuurlijk een kleine moeite.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')