Inderdaadquote:
Kijk, jij hebt het door. Hulde daarvoor.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:50 schreef mvdejong het volgende:
Echte gaven ? Nee.
Echte bellers ? Ja, sommigen. Echter, dat zijn er niet voldoende om netjes de hele zendtijd te vullen, dus er staan altijd wat ingehuurde bellers, of vooraf opgenomen gesprekken, klaar om vallende gaatjes te vullen.
Als ik het kon, had ik op de beurs gestaanquote:Op maandag 10 juni 2013 12:17 schreef Karina het volgende:
Ik denk altijd: als deze mensen ECHT in de toekomst konden kijken dan waren ze schathemeltjerijk en hoefden ze niet in dit soort programma's op te treden.
Ergo: de gaven zijn niet![]()
Geloof er overigens ook totaal niet in dat mensen in de toekomst kunnen kijken of gedachten kunnen lezen of wat dan ook.
Bijvoorbeeld, of de lotto ingevuld, paardenraces, noem maar op.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als ik het kon, had ik op de beurs gestaan
Ik had in 1983 een heleboel aandelen in Micro$oft gekocht..quote:Op maandag 10 juni 2013 13:17 schreef Karina het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, of de lotto ingevuld, paardenraces, noem maar op.
Ja dat inderdaad.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik had in 1983 een heleboel aandelen in Micro$oft gekocht..
Ik heb geen idee, dingen als intuitie of voorgevoelens komen wel voor.. Maar helderziendheid in de vorm van de toekomst kennen geloof ik ook niet in.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat inderdaad.
Nou ja voldoende bewijs dat deze waarzeggers niet echt zijn
Precies!quote:Op maandag 10 juni 2013 03:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
TS, dat kunnen we zelf toch veel beter? Met de pendel en de kaarten? En het kost niks..
Ja precies! Dit soort 'wendingen' in het gesprek zorgen er op zo'n manier bijna altijd voor dat ze het weer op hun manier kunnen gaan interpreteren. Heel uitgekiend...quote:Op maandag 10 juni 2013 09:45 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
" hallo hoe oud ben je? "
45
" ben je getrouwd?"
ja
" je hebt vast hele mooie kinderen"
ja een jongen en een meisje!
" hoe oud zijn ze?"
14 en 16
"Je maakt je zorgen he? over je kinderen, dat moet je niet doen, ze gaan een hele mooie toekomst tegemoet, er zullen wat vervelende momenten zijn waarop je het niet meer ziet zitten maar er komt een hele mooie bloei periode aan ik zie veel geluk en blijdschap voor jou en je kinderen. Het gaat niet altijd goed op school he? Ook dat komt helemaal in orde ze komen op hun pootjes terecht en trouwens, soms voel jij je alsof je jezelf kwijt bent, je moet de perfecte moeder zijn, een echtgenote en je voelt je alsof je jezelf kwijt bent, maar dat gaat weer over hoor ik zie in de toekomst dat je heel erg gelukkig en uitgerust bent!! Maak je ook niet druk over de dipjes met je man want die heb je he? dat het niet altijd perfect gaat in je relatie, maar hij houdt heel veel van je en jullie komen er samen uit"
Nou, heb ik een gave?zo gaat elk gesprek daar
p.s. als die vrouw bij dat dipje met dr man opeens zegt dat ze helemaal geen man heeft want gescheiden, of dat dr man is overleden dan reageert die truus van de tv met iets als: ' Ja ik kreeg dus door dat het een dip was, een nare periode, een moeilijke tijd met betrekking tot je man, dat is dan inderdaad die scheiding/overlijden.
![]()
Ciska Metselaar zegt ook in één van de afleveringen iets als: 'Ik vind geld vragen in ruil voor het verlenen van 'mijn gaven' niet persé iets negatiefs. Geld moet altijd in beweging blijven'. Wat dubieus wel... Ik geloof ook niet dat mensen in de toekomst kunnen kijken, maar een uitzondering is Nostradamus als je het mij vraagt.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:17 schreef Karina het volgende:
Ik denk altijd: als deze mensen ECHT in de toekomst konden kijken dan waren ze schathemeltjerijk en hoefden ze niet in dit soort programma's op te treden.
Ergo: de gaven zijn niet![]()
Geloof er overigens ook totaal niet in dat mensen in de toekomst kunnen kijken of gedachten kunnen lezen of wat dan ook.
Tsja, weet ik het? Ik stond eens op het punt te bellen, puur om te kijken of iemand daar het antwoord op mijn vraag zou weten. Er is namelijk een boek verdwenen bij mij thuis dat ik had geleend in de bibliotheek. Heel het huis doorzocht, geen idee waar het gebleven is... Als één van die mediums (?) zou weten waar dat boek gebleven is zou ik het al een stuk geloofwaardiger zijn. Maar ik denk dat ik er dan nu maar vanaf zie.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:23 schreef Druppelss het volgende:
Ik heb wel een beetje ervaring met mediums en sommige hebben best sterke verhalen. Ik denk dat sommige mensen gewoon erg goed een persoon kunnen beschrijven (jou zelf dus) maar niet veel meer.
Het verbaast me dat TS nog de vraag durft te stellen of dat RTL4 programma echt is..![]()
Dan heb ik soms iets meer vertrouwen in programma's als 'Het 6e zintuig'.
Dat is knap want toen had zelfs ik ze nog niet eens als het pas in 1986 mogelijk was.quote:Op maandag 10 juni 2013 13:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik had in 1983 een heleboel aandelen in Micro$oft gekocht..
tip doe dit nog een keer bij James Randi en maak kans op $1.000.000,-quote:Op maandag 10 juni 2013 09:45 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
" hallo hoe oud ben je? "
45
" ben je getrouwd?"
ja
" je hebt vast hele mooie kinderen"
ja een jongen en een meisje!
" hoe oud zijn ze?"
14 en 16
"Je maakt je zorgen he? over je kinderen, dat moet je niet doen, ze gaan een hele mooie toekomst tegemoet, er zullen wat vervelende momenten zijn waarop je het niet meer ziet zitten maar er komt een hele mooie bloei periode aan ik zie veel geluk en blijdschap voor jou en je kinderen. Het gaat niet altijd goed op school he? Ook dat komt helemaal in orde ze komen op hun pootjes terecht en trouwens, soms voel jij je alsof je jezelf kwijt bent, je moet de perfecte moeder zijn, een echtgenote en je voelt je alsof je jezelf kwijt bent, maar dat gaat weer over hoor ik zie in de toekomst dat je heel erg gelukkig en uitgerust bent!! Maak je ook niet druk over de dipjes met je man want die heb je he? dat het niet altijd perfect gaat in je relatie, maar hij houdt heel veel van je en jullie komen er samen uit"
Nou, heb ik een gave?zo gaat elk gesprek daar
p.s. als die vrouw bij dat dipje met dr man opeens zegt dat ze helemaal geen man heeft want gescheiden, of dat dr man is overleden dan reageert die truus van de tv met iets als: ' Ja ik kreeg dus door dat het een dip was, een nare periode, een moeilijke tijd met betrekking tot je man, dat is dan inderdaad die scheiding/overlijden.
![]()
Damn! Zelfs met voorkennis kun je nog fouten makenquote:Op donderdag 27 juni 2013 11:59 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dat is knap want toen had zelfs ik ze nog niet eens als het pas in 1986 mogelijk was.
Hoho, het wordt ook rond de klok van twaalf in de middag uitgezonden.. Dus dan moet het wel waar zijn...quote:Op maandag 10 juni 2013 22:06 schreef Natalie het volgende:
De feiten spreken niet in hun voordeel:
- wordt 's nachts uitgezonden (weinig geloofwaardigheid, slechts zendervulling)
Dit soort dingen is wel het leukst op Witch Hour..quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:29 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Hoho, het wordt ook rond de klok van twaalf in de middag uitgezonden.. Dus dan moet het wel waar zijn...
Gevoelig als in empathie, aanvoelen etc. Heb nu voor de gein wat gesprekken bekeken, maar er wordt bijzonder weinig verteld voer de toekomst van de beller, wel wordt er veel gevist naar het verleden/heden.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dit soort dingen is wel het leukst op Witch Hour..
Maarre, ik denk dat sommige mensen wellicht echt heel gevoelig zijn. Ik denk dat de meeste paragnosten oplichters zijn. Sommigen zullen mss. denken een gave te bezitten maar nemen zowel zichzelf als hun klanten in de maling, onbewust.
"There's a sucker born every minute" Genoeg mensen die er grof geld aan willen uitgeven (helaas)...quote:Ik denk wel dat de bellers echt zijn. Als er niet aan werd verdiend, zou het programma niet bestaan.
Ik denk idd. dat de mediums in dit soort commerciele programma's zo opoprecht zijn als de pest. Ze worden betaald om snel met een antwoord klaar te staan, dus zullen ze zich ongetwijfeld van de nodige trucs bedienen. Jammer.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:05 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Gevoelig als in empathie, aanvoelen etc. Heb nu voor de gein wat gesprekken bekeken, maar er wordt bijzonder weinig verteld voer de toekomst van de beller, wel wordt er veel gevist naar het verleden/heden.
Daarnaast worden ook veel vrij obvious "antwoorden" gegeven.
Als medium Trudi zegt dat ik niet helemaal lekker in mijn vel zit, me alleen voel en zoekende ben, is dat een gave of een bijzonder voor de hand liggende opmerking op de vraag "ligt er voor mij in de toekomst nog liefde en voorspoed te wachten?"
En uiteindelijk na 2 minuten van dat soort algemeenheden en plaat-voor-je-kop opmerkingen kwam dan het echte antwoord op de vraag "ja". En weer de volgende beller á tig cent per minuut.
[..]
"There's a sucker born every minute" Genoeg mensen die er grof geld aan willen uitgeven (helaas)...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |