300pk is de officieele limiet. Maar volgens mij gaat geen enkele van die auto's op de bank om dat echt te controleren.
Overigens:
- Rechte vertanding in de bak.
- Grotere kleppen.
- Scherpere nokkenassen.
- Meer of minder klepoverlap.
- Ander inlaatsysteem.
- Open luchtfilter.
- Lichtere zuigers.
- Lichtere krukas.
- Lichter vliegwiel.
- En een heleboel kleine details, te veel om op te noemen.
Al die dingen samen veranderen het geluid.
Echt alles is aangepast. Je kan dan ook niet meer normaal met zo'n auto rijden. Doe je dat wel, dan verzuipt 'ie. Buiten het feit dat zo'n motor gewoon oncomfortabel is, hij is niet gemaakt om lang op dezelfde snelheid te rijden. Hele grote aan/uit reactie op het gaspedaal.
Onder een bepaald toerental zal 'ie gewoon heel weinig trekkracht hebben. Maar kom je boven dat toerental, dan gaat 'ie er met je vandoor. Als de motor in een gewone auto zo zou reageren, zou je helemaal gek worden in het verkeer.