abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127585532
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 6% gewijzigd door Probability op 09-06-2013 19:43:13 ]
Worry is a misuse of imagination
  zondag 9 juni 2013 @ 17:01:20 #2
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127585639
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:43 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja!

Ik projecteer mijn studiestress op hem merk ik nu. Dat het zich uit in twijfelen over hem/ons/enz
Wel goed dat je dat doorhebt :)

Ik projecteer mijn stress vaak ook op de verkeerden en op het moment zelf denk ik dat dat heel terecht is, maar achteraf :X.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_127585643
K ga maar eens naar de supermarkt, kom ik er nog uit.
pi_127585755
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:01 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Wel goed dat je dat doorhebt :)

Ik projecteer mijn stress vaak ook op de verkeerden en op het moment zelf denk ik dat dat heel terecht is, maar achteraf :X.
Ja nu nog toepassen :P
pi_127586216
Denk dat je dude het ook wel doorheeft hoor, Billy. ;) Vind het tof om te horen O+
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 16:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogge!
Wilde eigenlijk aapjes kijken maar slapen is ook goed.

V1z aan de yoga ^O^
:D
Zelf ook verbaasd, maar doe nu ook push-ups en pull-ups op 't werk...
"Had last van m'n rug dus moest even aan de trap hangen", zo verhul ik het dan nog als een collega me betrapt.

Knie is nog rete-dik dus gisteren maar even geskipped maar vanochtend toch weer push-ups gedaan.
Beetje aan het doordraven maar voelt lekker :@

Nog niet zo aan het doordraven als ons Nallie :P, die zit echt in beestmodus volgens mij _O_
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_127586655
Tukkies gedaan O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_127586979
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:19 schreef V1z0R het volgende:
Denk dat je dude het ook wel doorheeft hoor, Billy. ;) Vind het tof om te horen O+

[..]

:D
Zelf ook verbaasd, maar doe nu ook push-ups en pull-ups op 't werk...
"Had last van m'n rug dus moest even aan de trap hangen", zo verhul ik het dan nog als een collega me betrapt.

Knie is nog rete-dik dus gisteren maar even geskipped maar vanochtend toch weer push-ups gedaan.
Beetje aan het doordraven maar voelt lekker :@

Nog niet zo aan het doordraven als ons Nallie :P, die zit echt in beestmodus volgens mij _O_
Dus goedgekeurd :P?

Die beestmodus wil ik ook :D!!!!!!
pi_127587742
Haha beestmodus :')

Ik zit de hele dag op mn kont, dus moet wel ;)
Het is wel makkelijker om gewoon elke dag iets te doen eigenlijk!

Prob, volgens mij is t een hele leuke jongen die jou ook goed begrijpt en jij hem ook.
Dus lekker laten gebeuren O+
Be someone that makes you happy
pi_127588002
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:41 schreef Probability het volgende:

[..]

Dus goedgekeurd :P?

Die beestmodus wil ik ook :D!!!!!!
Denk niet dat die keuze bij mij ligt :D

Dan moet je het doen :+ Nallie-babe doet het ook op eigen houtje...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_127588153
Zo, 6 km wandelen toch. Geen supermarkt op elke hoek heeft ook voordelen.
Lief komt laat thuis dan maak ik hamburger met gebakken aardappeltjes voor m.
pi_127588880
Ik meld me! Nooit gedacht dat het zou gebeuren, maar toch. Toen de weegschaal vorig weekend 70 aangaf, schrok ik me wezenloos. Ik ben nu officieel op m'n dikst, en dat terwijl ik eigenlijk voor de norm gewoon 'normaal' ben. Maar ja, ik heb een beetje een buikje, er is een beetje een 'zwembandje' ontstaan en ook m'n bovenbenen zijn behoorlijk voller.

Ik ben altijd heel dun geweest. Bijna mager te noemen. Voor de beeldvorming, ik ben meerdere keren 'beschuldigd' van anorexia. Dit is wel een aantal jaar terug. Ik heb een tijd in Berlijn gewoond in 2010, en toen niet goed voor mezelf gezorgd; ik had weinig inkomen, en at ongezond en te weinig. Toen ik weer terug kwam in NL, woog ik 52 kilo. Dat is met mijn 1.74m heel weinig. Ik was echt, echt dun. Je kon m'n ribben tellen. Pezige armen, spillepoten, het hele plaatje.

Toen kreeg ik een relatie, ging ik samenwonen en vond ik een baan met de allerbeste kantine met ditto kok die alles vers en biologisch klaarmaakte. En hup, daar kwamen de kilo's.

Ik ben nu op het punt gekomen dat ik alle kleren nieuw heb moeten aanschaffen, want mijn oude maatje 34 en 36, daar kom ik niet meer in. Wil ik ook niet meer hoor, een beetje extra vlees wil ik houden, zo dun als ik was, nee dat wil ik niet meer. Maar minder mag zeker wel. Ik wil ergens rond de 65 kilo zitten, misschien iets eronder.

Maar... ik heb nog nooit aan mijn gewicht hoeven denken, nog nooit hoeven lijnen en ik sport niet (daar komt nu dus verandering in, de Wii Fit is al afgestoft en sinds een paar dagen in gebruik, spierpijn mensen, oh, zo'n spierpijn), dus ik heb het uithoudingsvermogen van een dikke huiskat. Geen idee waar ik moet beginnen, waar ik aan moet denken en vooral, wat ik wel en vooral niet moet doen.

Vandaar dat ik hier ben, inspiratie opdoen, ervaringen en tips delen, leren van jullie. Ik ben benieuwd. :)
Na de taart met chocolade volgt de lepeltjesparade.
pi_127590818
Welkom cupcake :)

Snel lijstje:

O - yoghurt/lijnzaad/havermout/pindakaas/bessen
L - 3 speltbth, 1 gehakt, 1 kip, 1 aardbeien en maple syrup
T - koffie verkeerd
B/S- hele dag verf afbranden en schuren > uitgeput
T - hand pecans, 1 dadel
D - 2 gebakken eitjes met spek, asperges, salade met rucola, tomaat, paprika
T - koffie verkeerd

Sportplanning deze week:

Maa - niks
Din - kettlebells
Woe - bootcamp
Don - boksen
Vrij - kettlebells

Tussendoor nog wat klussen.

Pfff nu even eten en dan Mad Men kijken en waarschijnlijk in slaap vallen op de bank :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Novem op 09-06-2013 20:05:47 ]
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  zondag 9 juni 2013 @ 19:31:55 #13
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127590955
Welkom cupcake. Alweer iemand met een 'lekkere naam' :( ;). Ik zou zeggen: post gewoon een lijstje en vraag om feedback :)
And eternity in an hour.
pi_127592394
Welkom Cuppiecake! Gewoon lijstjes posten, krijg je vanzelf (ongezouten soms) feedback..

Net terug van rondje uitfietsen. Was toch nog 48 km vandaag :D Ging soepel!
pi_127593016
haha
  zondag 9 juni 2013 @ 20:30:21 #16
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127593606
Welkom Cupcake. Je verhaal is een feest (nou ja, feest :') ) van herkenning. Ze zeggen wel eens dat erkenning de eerste stap is naar genezing. Dus je bent nu al goed bezig O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 9 juni 2013 @ 20:47:32 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127594612
Mijn lief krijgt een smartphne *O* Tenminste die heb ik even voor hem geregeld :+

Doe eens lijstje Cupcake? En welkom.
Popcorn.. en zo nog kwark, karamelvla, vanillevla, rabarber en verse ananas :9
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 9 juni 2013 @ 20:49:46 #18
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127594742
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:47 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn lief krijgt een smartphne *O* Tenminste die heb ik even voor hem geregeld :+

Doe eens lijstje Cupcake? En welkom.
Popcorn.. en zo nog kwark, karamelvla, vanillevla, rabarber en verse ananas :9
Kunnen jullie gezellig whatsappen O+

Verse ananas O+ heb ik ook op vandaag. En ook nog twee bth roomboter met twee gekookte eitjes toegevoegd aan m'n lijstje, want hongerrr...!!! Heb nog steeds honger, maar mag niets meer eten. Straks even Jilliannen nog :Y
And eternity in an hour.
pi_127594999
Eindstand:
O: 2 bth rauwe ham & gekookt ei
t: 3 abrikozen en hand kersen
S: combat + buikspieren
L: havermout, kwark, lijnzaad, chiazaad, banaan, kokos
T: 3 zakjes nori en rijstwafel met dun pindakaas
D: groentjes in zwarte bonensaus met rijst
T: chocolademelk

En jaaaa planning!
Ma bootcamp
di RPM
woe pump
do RPM
vrij niets
za pump
zo combat

Overigens heb ik een heel handige weegschaal aangeschaft, en 40 gr havermout is VEEL! ik denk dat ik voorheen misschien 25 gram had? Heb de havermout met de rest laten weken met heet water & af laten koelen alvorens het te mengen met de kwark, wat een bak zeg :') maar wel lekker!
  zondag 9 juni 2013 @ 20:57:13 #20
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127595131
Woei *O*

http://www.endomondo.com/workouts/201150025/2115133

Over een paar weken de 100km O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_127595215
Lijstje:

O kwark, havermout, bosbessen, banaan
L rijstwafel appelstroop, boterham kaas + ei, boterham appelstroop
B uurtje wandelen
T paar zoute stokjes
D courgette pannenkoekjes, salade, gegrilde kip
B uurtje wandelen
T klein bakje kwark

Sporten:
Ma: hardlopen interval
Di: Jillian + extra bbb
Wo: hardlopen interval
Do: Jillian + extra bbb
Vr: hardlopen duurloopje en op vakantie :D
  zondag 9 juni 2013 @ 20:59:08 #22
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127595248
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:58 schreef anna82 het volgende:
Lijstje:

O kwark, havermout, bosbessen, banaan
L rijstwafel appelstroop, boterham kaas + ei, boterham appelstroop
B uurtje wandelen
T paar zoute stokjes
D courgette pannenkoekjes, salade, gegrilde kip
B uurtje wandelen
T klein bakje kwark

Sporten:
Ma: hardlopen interval
Di: Jillian + extra bbb
Wo: hardlopen interval
Do: Jillian + extra bbb
Vr: hardlopen duurloopje en op vakantie :D
Wat goed van je hardlopen ^O^. Waar gaat de reis naartoe?
And eternity in an hour.
pi_127595341
Lekker bezig met klussen Novem! Ga je alles verven (kozijnen/muren etc)?
pi_127595430
Ja, leuk, een sportplanning!
Ma: crossfit
Di: hardlopen
Wo: crossfit
Do: fietsen op Terschelling
Vr: fietsen op Terschelling
Za: fietsen op Terschelling
Zo: fietsen op Terschelling.

Vandaag lekker een stuk gefietst en mijn langzaamste hardlooprondje ooit gedaan! *O*
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zondag 9 juni 2013 @ 21:02:19 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_127595439
Jaah, whatsappen.. werd eens tijd.

Zo, net even dinsdag een snipperdag geregeld. Gewoon omdat het kan.
Nu heb ik na alle geplande snipperdag dit jaar nog 18 over, dat moet lukken.

Jezus wat sporten jullie veel, voel mij echt een ongelooflijke luilak zeg. Goed bezig jongens! ^O^
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')