Dat was volgens mij wel de verklaring van ons aller Igor Gonzalez de Galdeano, terwijl het natuurlijk nooit de bedoeling was dat hij de Tour zou rijden.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waarom zit Jose Been nou iedere dag te vertellen dat Sanchez de Tour niet rijdt omdat hij niet goed genoeg was in de Giro?
Precies, het was nooit de bedoeling. Zou zij toch moeten weten. Net als dat je Gzl de Galdeano niet serieus moet nemen.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:15 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Dat was volgens mij wel de verklaring van ons aller Igor Gonzalez de Galdeano, terwijl het natuurlijk nooit de bedoeling was dat hij de Tour zou rijden.
Ik vrees er ook voor. Die ploeg steekt er met kop en schouders bovenuit.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:33 schreef DeeBee het volgende:
Die Sky-train op kop, wordt hetzelfde beeld in de Tour...
Vooraan al steeds wat aanvallen...
Ok, goed puntquote:Op zondag 9 juni 2013 14:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Thomas heeft dit voorjaar alleen op de kasseien gelegen, veel vliegen was er niet bij.
"Great tactics by Team Sky here!"quote:Op zondag 9 juni 2013 14:58 schreef DeeBee het volgende:
Hahaha, die Froome die rijdt echt op 90%.
Heerlijk commentaar ook weer op British Eurosport:.
90%? Denk eerder 80%.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:58 schreef DeeBee het volgende:
Hahaha, die Froome die rijdt echt op 90%.
Heerlijk commentaar ook weer op British Eurosport:.
Deze keer nog niet letterlijk gehoord, maar wel vele malen eerder dit jaar bij al die overwinningen van Porte en Froome, echt genot.quote:
Daarom doet ie het juist nietquote:Op zondag 9 juni 2013 15:01 schreef TheArt het volgende:
Ik denk dat als Froome eens een keer zo'n berg van onder naar boven op de max zou opknallen dan zou ie denk ik 7 kg/w halen.
Zeker als hij in topvorm ergens aan de start komt, want dit zal nog bij lange na niet z'n piek zijn, gezien de Tour nog een paar weken weg is. Ongelofelijk.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:01 schreef TheArt het volgende:
Ik denk dat als Froome eens een keer zo'n berg van onder naar boven op de max zou opknallen dan zou ie denk ik 7 kg/w halen.
Naja Moreno doet dit veel vaker. Dat is op zich niet heel bijzonder. Wat hij in de tijdrit deed, was veel vreemder.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Fuglsang en Moreno ook
Waar zit ik naar te kijken man.
Snap ik ook niet helemaal inderdaad..quote:Op zondag 9 juni 2013 15:10 schreef IbanMayo het volgende:
Waarom is iedereen ineens verbaasd over Fuglsang? Die kan toch gewoon goed klimmen?
Maar steeg nooit boven de subtop uit.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:10 schreef IbanMayo het volgende:
Waarom is iedereen ineens verbaasd over Fuglsang? Die kan toch gewoon goed klimmen?
Gaat meer om de perceptie. Paar jaar al geen verbetering, naar Astana en hup, gelijk zowat je beste klimprestaties ooit. Ik ben gewoon benieuwd wat ze daar doen.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:10 schreef IbanMayo het volgende:
Zijn volgens mij ook heel wat overgangsetappes. Dat geeft altijd wel wat vuurwerk. Maar voor het klassement hoef je idd niet te gaan kijken. Maar wie weet steekt er weer is een keer een hond over ofzo.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:11 schreef DecoAoreste het volgende:
Dit wordt een gruwelijk saaie Tour. Ben bijna blij dat ik toch ruim de helft van de tijd op vakantie ben.
Hij eindigt hier 2 seconden voor Navarro in het eindklassement, dat blijft toch subtop dan?quote:Op zondag 9 juni 2013 15:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar steeg nooit boven de subtop uit.
Hoewel dit nog moet kunnen. Als hij top 5 gaat fietsen in de Tour wordt het een ander verhaal.
Dit is voor het eerst dit jaar dat Fuglsang echt goed rijdt. En beste klimprestatie ooit, tja volgens mij heeft ie wel eens vaker dit soort resultaten gehaald. Ik kijk er iig niet echt van op.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gaat meer om de perceptie. Paar jaar al geen verbetering, naar Astana en hup, gelijk zowat je beste klimprestaties ooit. Ik ben gewoon benieuwd wat ze daar doen.
Bon, je hebt gelijk. Dit kan nog. Gaat hij straks in de Tour meedoen voor top-5 dan wordt het een heel ander verhaal.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij eindigt hier 2 seconden voor Navarro in het eindklassement, dat blijft toch subtop dan?
Dit dus. Froome deed dit echt op 80% en hield weer duidelijk in. Ik wil het ook wel eens zien als hij echt een keer vol gaat zoals tegen Cobo in de Vuelta van 2011. Wel klasse uiteraard dat hij Porte nog een ritwinst gunt.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:03 schreef Ambrosius het volgende:
Zonder Porte had Froome het makkelijk gehaald.
Dát zou idd raar zijn.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bon, je hebt gelijk. Dit kan nog. Gaat hij straks in de Tour meedoen voor top-5 dan wordt het een heel ander verhaal.
Navarro is dit jaar ook aardig beter dan voorgaande jaren.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij eindigt hier 2 seconden voor Navarro in het eindklassement, dat blijft toch subtop dan?
Dan ligt het aan Luicito. Lijkt me logisch.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:18 schreef Ericr het volgende:
Wordt nog leuk deze Tour als een Blanco-renner opeens goed presteert. Dan ligt het zeker aan de goede trainingsschema's of zo? Niet dat zo'n scenario overigens gaat gebeuren deze TDF, zeker niet nu de mutanten weer hun intrede hebben gedaan.
Je hebt de Tour van vorig jaar niet gezien? Daar zaten 2 ritten bij waar Froome opzichtig op Wiggins aan het wachten was, maar blijkbaar vergeet iedereen dat er ook een rit was waar Nibali en VDB gingen aanvallen, Froome het even ging dichtrijden, volledig stilviel en waar Wiggo het zelf moest oplossen.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:16 schreef Syntix het volgende:
Ow en hoe denkt Wiggins ooit met Froome te kunnen concurreren in de bergen
Klopt, maar de kracht van Froome is dat hij ontzettend snel hersteld en dat hij daarna gewoon weer kan uithalen.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je hebt de Tour van vorig jaar niet gezien? Daar zaten 2 ritten bij waar Froome opzichtig op Wiggins aan het wachten was, maar blijkbaar vergeet iedereen dat er ook een rit was waar Nibali en VDB gingen aanvallen, Froome het even ging dichtrijden, volledig stilviel en waar Wiggo het zelf moest oplossen.
Jawel want Kennaugh is ooit 5e geworden in de ronde van Polen dus dit is heel normaal.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:25 schreef Chiappucci het volgende:
Wat Thomas en Kennaugh hier doen kan toch ook niet man.
Die worden klaargestoomd om straks de rol van Wiggins over te nemen.
En 3e in de Baby-Giro.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jawel want Kennaugh is ooit 5e geworden in de ronde van Polen dus dit is heel normaal.
Waarom moeten we dat?quote:Op zondag 9 juni 2013 15:39 schreef Pedroso het volgende:
We zullen het er voorlopig toch mee moeten doen, doping of niet.
Zolang het UCI of welke instantie dan ook niet kunnen aantonen dat er vals gespeeld wordt moeten we SKY en anderen maar geloven op hun blauwe ogen.
Want 7.0+ w /kg is niet mogelijk?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is niet echt iets om trots op te zijn
Waarom zou het niet mogelijk zijn zonder doping? Omdat het voorheen nog niet gedaan is?quote:Op zondag 9 juni 2013 20:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat het mogelijk is, maar niet zonder doping.
Omdat resultaten uit het verleden bewezen hebben dat het clean gewoon niet mogelijk is. En laten we eerlijk zijn, Froome is geen superman. Het is niet iemand die vanaf zijn geboorte zo'n talent was waarvan je er maar 1 in de 100 jaar tegenkomt op een fiets, anders hadden we al veel eerder iets van zijn klasse gezien dan die Vuelta van 2011.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:29 schreef Syntix het volgende:
[..]
Waarom zou het niet mogelijk zijn zonder doping? Omdat het voorheen nog niet gedaan is?
Hij ging vandaag echt niet voluit, dus die 6,3 is gewoon niet het maximale.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat resultaten uit het verleden bewezen hebben dat het clean gewoon niet mogelijk is. En laten we eerlijk zijn, Froome is geen superman. Het is niet iemand die vanaf zijn geboorte zo'n talent was waarvan je er maar 1 in de 100 jaar tegenkomt op een fiets, anders hadden we al veel eerder iets van zijn klasse gezien dan die Vuelta van 2011.
Nogmaals, dan ga je er dus vanuit dat Froome clean is en daar gaat nou juist het hele punt over. Ja, 7 w /kg is misschien haalbaar, maar clean is dat gewoon onmogelijk.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:34 schreef Syntix het volgende:
[..]
Hij ging vandaag echt niet voluit, dus die 6,3 is gewoon niet het maximale.
Hij heeft gewoon een veel grotere longinhoud dan anderen inderdaad, en een betere cadence.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:29 schreef Syntix het volgende:
[..]
Waarom zou het niet mogelijk zijn zonder doping? Omdat het voorheen nog niet gedaan is?
Ik zeg het is mogelijk + clean.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nogmaals, dan ga je er dus vanuit dat Froome clean is en daar gaat nou juist het hele punt over. Ja, 7 w /kg is misschien haalbaar, maar clean is dat gewoon onmogelijk.
Omdat het voorheen zelden is gedaan door de beste klimgeiten die tot hun oren vol zaten met doping, denk jij dat het mogelijk is dat een schone renner dat wel kan doen? Aangezien jij ervan overtuigd bent dat Froome schoon is.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:29 schreef Syntix het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij ongeveer 5,8 wel ophoudt, misschien nog wel iets lager.quote:Op maandag 10 juni 2013 00:22 schreef Pandarus het volgende:
Met 6.2watt/kg een HC op is ongeveer het maximum. Dit op basis van wat men kon voordat men met EPO(en daarna bloeddoping) begon. En dit zal in de derde week van de tour veel minder worden.
Wat anders met dezelfde werking bedoel je?quote:Op maandag 10 juni 2013 00:22 schreef Pandarus het volgende:
Bij die aantallen watts/kg gaat het erom hoe lang het volgehouden wordt. En vaak is een betere indicatie een hele hoge watts/kg op een HC tijdens de derde week van de tour.
Wat denk je dat topsprinters produceren in hun sprint? Idem een heel kort steil klimmetje opsprinten in bepaalde klassiekers.
Verder zit je altijd met de windfactor. Vaak is die onzekerheid precies het verschil tussen een absolute toprestatie en dat wat als bovenmenselijk beschouwd mag worden.
Met 6.2watt/kg een HC op is ongeveer het maximum. Dit op basis van wat men kon voordat men met EPO(en daarna bloeddoping) begon. En dit zal in de derde week van de tour veel minder worden.
Maar dit heeft allemaal niet zo veel nut. We weten toch al dat Sky doped, Hoeveel renners zijn er wel niet naar Sky gegaan en ineens hele andere renners geworden? Ook veel lichter enzo. Er zijn zat teambazen die zich erover verbazen. Ze dacht dat ze hun renners goed lieten trainen en er alles aan deden om ze op een juist gewicht te krijgen. Ze zitten ongeveer op hun top. Maar dan gaan ze naar Sky en dan verbeteren ze zich plotsing toch.
Ik denk dat Sky aan de GW151 & Aicar zat en dat ze nu wat anders hebben. Plus de EPO microdosing en bloeddoping waarmee je nog net weg kan kopen. Plus UCI vertelt hen precies hoe ver ze kunnen gaan (zoals toen bij US Postal).
In de tijd dat hij in de bergen nog op een half uur gereden werd, was Wiggins nog fel anti-doping (in de categorie Kittel van nu, als je het mij vraagt). Hij vond o.a. dat teams die met enigszins verdachte dokters werkten geweigerd zouden moeten worden in de Tour (oeps...) en hoopte dat hij ooit met klein verschil een tijdrit kon winnen en niet zoals Vino met minuten voorsprong (oeps...).quote:Op maandag 10 juni 2013 09:57 schreef Ericr het volgende:
Wiggo wist al in zijn baantijd waar Abraham de mosterd haalde.
Dit is dus onzin. Sky doped niet. Stel ze zouden wel dopen, dan zou er met terug werkende kracht over 3-5 jaar alsnog gepakt worden. Waarom zou je dat in dit tijdperk nog willen? Je weet gewoon dat je gepakt gaat worden. Is het niet morgen dan wel over een paar jaar...quote:Op maandag 10 juni 2013 00:22 schreef Pandarus het volgende:
Bij die aantallen watts/kg gaat het erom hoe lang het volgehouden wordt. En vaak is een betere indicatie een hele hoge watts/kg op een HC tijdens de derde week van de tour.
Wat denk je dat topsprinters produceren in hun sprint? Idem een heel kort steil klimmetje opsprinten in bepaalde klassiekers.
Verder zit je altijd met de windfactor. Vaak is die onzekerheid precies het verschil tussen een absolute toprestatie en dat wat als bovenmenselijk beschouwd mag worden.
Maar dit heeft allemaal niet zo veel nut. We weten toch al dat Sky doped, Hoeveel renners zijn er wel niet naar Sky gegaan en ineens hele andere renners geworden? Ook veel lichter enzo. Er zijn zat teambazen die zich erover verbazen. Ze dacht dat ze hun renners goed lieten trainen en er alles aan deden om ze op een juist gewicht te krijgen. Ze zitten ongeveer op hun top. Maar dan gaan ze naar Sky en dan verbeteren ze zich plotsing toch.
Ik denk dat Sky aan de GW151 & Aicar zat en dat ze nu wat anders hebben. Plus de EPO microdosing en bloeddoping waarmee je nog net weg kan kopen. Plus UCI vertelt hen precies hoe ver ze kunnen gaan (zoals toen bij US Postal).
Want hoeveel renners zijn er met terugwerkende kracht gepakt? Alleen Dekker is gepakt na een test met terugwerkende kracht, verder niemand hoor.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:40 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dit is dus onzin. Sky doped niet. Stel ze zouden wel dopen, dan zou er met terug werkende kracht over 3-5 jaar alsnog gepakt worden. Waarom zou je dat in dit tijdperk nog willen? Je weet gewoon dat je gepakt gaat worden. Is het niet morgen dan wel over een paar jaar...
Kap eens met je getroll, het is nu wel mooi geweest.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:40 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dit is dus onzin. Sky doped niet. Stel ze zouden wel dopen, dan zou er met terug werkende kracht over 3-5 jaar alsnog gepakt worden. Waarom zou je dat in dit tijdperk nog willen? Je weet gewoon dat je gepakt gaat worden. Is het niet morgen dan wel over een paar jaar...
quote:Op maandag 10 juni 2013 11:46 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Kap eens met je getroll, het is nu wel mooi geweest.
Ja stel je voor dat er een EPO variant bestaat waar ze zich helemaal mee kunnen volstoppen zonder gepakt te worden, niks mis mee toch.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:48 schreef Syntix het volgende:
[..]
Stel dat ze bij Sky ipv doping een ander soort middel gebruiken wat niet op de dopinglijst staat (op dit moment). Wat zou er dan fout aan zijn?
Volgens sommige noobs hier gebruikt Sky dopingquote:Op maandag 10 juni 2013 11:50 schreef Kingstown het volgende:
Is dit het Dauphiné topic of het dopingtopic?
Wat moet ik me voorstellen bij een ander soort middel niet zijnde doping? Koffie? Broccoli? Havermout?quote:Op maandag 10 juni 2013 11:48 schreef Syntix het volgende:
[..]
Stel dat ze bij Sky ipv doping een ander soort middel gebruiken wat niet op de dopinglijst staat (op dit moment). Wat zou er dan fout aan zijn?
Je aanwezigheid beperken tot dat dopetopic zou wel voor iedereen beter zijn.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:52 schreef Syntix het volgende:
[..]
Volgens sommige noobs hier gebruikt Sky doping
Hautacam 1996.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:01 schreef Ericr het volgende:
Of nog erger zoals een Riis ook al kwam die nog wat later tot wasdom.
Die hele discussie boeit me niet en daarvan hoopte ik dat het tot het dopngtopic beperkt zou blijven, zodat het hier over de koers zou gaan.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:52 schreef Syntix het volgende:
[..]
Volgens sommige noobs hier gebruikt Sky doping
Nou ja, ze hadden wel baantoppers voor ze aan hun dominantie begonnen in de opmaat naar 2008. Denk aan een Jason Queally en Chris Boardman. Maar de enorme hoeveelheid toppers die ze in de aanloop naar Beijing (en uiteraard daarna) hadden/hebben is wel opvallend. Van twee gouden medailles op de baan in Athene ineens naar zeven in Peking en acht in Londen.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:57 schreef Ericr het volgende:
Wiggo wist al in zijn baantijd waar Abraham de mosterd haalde, Thomas was ook al een tijdje bekend met de aanpak van Brailsford. Toch al een schimmig programma van die Britse baanploeg die van niks naar absolute top gingen binnen enkele jaren.
Ik reken vanaf 2004 en Boardman was eigenlijk wel 'the odd one out' toen hij veruit de beste achtervolger ter wereld was. UK was toen als wielerland hoe dan ook een dreumes.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nou ja, ze hadden wel baantoppers voor ze aan hun dominantie begonnen in de opmaat naar 2008. Denk aan een Jason Queally en Chris Boardman. Maar de enorme hoeveelheid toppers die ze in de aanloop naar Beijing (en uiteraard daarna) hadden/hebben is wel opvallend. Van twee gouden medailles op de baan in Athene ineens naar zeven in Peking en acht in Londen.
In Athene was trouwens Australië nog het beste baanland. Maar de Ryan Bayley's van toen waren daarna ineens niet meer dominant. Eigenlijk is Anna Meares de enige constante Australische topper.
Dat is inderdaad zo. Met name in atletiek, maar ook wel krachtsporten als worstelen en gewichtheffen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:41 schreef cavia_temmer het volgende:
Wat ik ook altijd zo vreemd vindt, is dat er ook enorm veel goede atleten de laatste maanden zijn gepakt, er zijn heel wat medailles ingeleverd van van olympische spelen en wk's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |