abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 juli 2013 @ 16:51:24 #101
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_128939785
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:48 schreef Maureentje het volgende:
Vandaag 1 week gestopt na 23 jaar roken (25-30 sigaretten per dag) :) Wel met hulp van Champix,maar t gaat erg goed zo *O*
Dat maakt toch niet uit? Ik heb mij laten laseren bij ProStop, cold turkey had ik het nog geen dag volgehouden denk weet ik
pi_128944145
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:31 schreef kvd het volgende:

[..]

Hoe was je voordat je überhaupt rookte? Een vervelend chagrijnig persoon? Of normaal?

Zoals deadly_kiss vraagt, wat is je langste stoppoging? Paar weken/maanden? Of opgegeven toen je even ging chagrijnen?

Waarom ga je je vervelend gedragen? Is het omdat je je gewoonte niet kan uitvoeren of omdat je echt de nicotine en andere aanverwante dingen mist?

Waarom kan ik stoppen (meestal geef ik dingen juist snel op) en jij niet?

De vervelende en moeilijke momenten gaan echt wel voorbij (en komen soms ook weer even terug bij mij, maar dat is vanwege gewoonte).

Misschien juist een goed idee om op vakantie te stoppen, andere omgeving, een ander ritme, niet te veel mensen om je heen die je aan het roken kunnen herinneren.
Voordat ik rookte was ik nogal een chagrijnig persoon ja.
Maar toen was ik niet verslaafd. Als ik nu niet rook is het veel erger dan zomaar "chagrijnig". Ik word dan ook angstig en depressief. Kan het niet echt uitleggen.

Langste stoppoging lukte me 4 dagen. Het is niet "even chagrijnen", het is totale hel in m'n kop dan.

Ik weet niet waarom jij hebt kunnen stoppen. Blijkbaar heb je jezelf kunnen overtuigen dat je het niet nodig hebt. Stoppen is gewoon heel moeilijk en blijven roken is heel makkelijk want je kunt sigaretten op de hoek van elke straat kopen.

Ik word gewoon onbewust chagrijnig, heb zelf soms niet eens door dat het komt doordat ik niet gerookt heb. Dan denk ik "oja, jezus, ik doe nu wel heel stom tegen iedereen", en als ik dan ga roken is heel mijn stemming meteen positief.
Maar het komt in ieder geval niet bewust door het niet kunnen uitvoeren van mijn gewoonte om te roken.

En @ deadly_kiss: Ik blijf niet eeuwig chagrijnig, maar ik krijg het al moeilijk als ik een uur niet rook, en slapen zonder sigaretten is al helemaal een hel.

Op vakantie stoppen zou ik kunnen doen, maar ik ben bang dat ik dat niet volhoud.

Van mijn verslaving af moet ik sowieso ivm het geld en die verstandskiezen van me.

Ik dacht ook al aan de huisarts ja... lijkt me ook geen slecht idee.

Maar soms heb ik wel dagen dat ik gewoon constant als ik trek heb in een sigaret "Nee!" zeg tegen mezelf (niet dat ik dan heel de dag niet rook maar goed), en als ik dat elke dag zou kunnen, zou dat al heel wat zijn.
pi_128944945
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 16:05 schreef 8. het volgende:
Godverdomme.

Ik moet ook stoppen met roken. Het liefst zou ik roken zonder verslaafd te zijn. De verslaving is het kutte. Als ik niet rook ben ik niet leuk, dan ben ik chagrijnig en zeik ik op iedereen. Vreselijk, en dan is het ook nog storm in m'n kop. Ik kan daar echt niet tegen.

Maar juist als ik niet stop met roken, zal dat altijd een probleem blijven en bovendien kost het me veel te veel geld. Ik had al zoveel kunnen kopen als ik niet verslaafd was geweest aan roken. Nogmaals: godverdomme.

Daar komt nog eens bij dat ik alle vier mijn verstandskiezen moet laten trekken, maar dan mag je dus niet roken nadat dat gebeurd is. Zoals het nu is MOET ik altijd roken na het avondeten en vanaf de eerste siggie volgen er altijd meer. Hoe ga ik dat dan in godsnaam volhouden als ik niet mag roken straks?

Ik heb hier echt geen zin meer in. Maar tegelijkertijd kan ik ook niet NU stoppen omdat ik over een week op vakantie ga met een vriend van me, en als ik niet rook, ben ik, zoals ik al zei, geen leuk persoon. Voor hem is het ook niks als ik heel de vakantie chagrijnig ben en ruzie zoek.

Dus misschien tijdens de vakantie minderen en daarna echt stoppen? Ik steek op het moment nog te veel sigaretten op zonder dat ik ze echt nodig heb. En zijn er nog gouden tips?

Ik word al zenuwachtig bij het idee dat ik binnenkort moet stoppen.

Help me!
De enige échte gouden tip is dat je er, heel cliché maar o zo waar, zelf volledig achter moet staan. Je moet er zelf helemaal klaar mee zijn.
En je moet het niet proberen, nee, je moet het gewoon DOEN.

Als je mindset goed is en je wil écht stoppen, dan is stoppen eigenlijk heel simpel.

Heb zelf van mijn 15e tot mijn 34e flink gerookt: 4 pakken shag per week en ik rookte altijd en overal. En op een gegeven moment was ik er klaar mee. Opgerookt wat ik nog had en na de laatste peuk heb ik simpelweg nooit meer iets aangeraakt. Is nu ruim 3 jaar geleden.

Had ook geen last van rusteloosheid of chagrijnigheid, ben ook niet meer gaan snoepen en zo. Heb me er gewoon niet meer mee bezig gehouden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128945095
Wat jij beschrijft is angst om te stoppen. Dat hebben alle rokers. "Maar dit", "maar dat", "ik ben veel erger verslaafd dan alle andere rokers en heb het veel moeilijker als ik stop". Je hebt allerlei smoezen klaar.

Je kan het proberen met hulpmiddelen, maar dan alsnog moet JIJ het echt willen.

Ik dacht zelfs de avond van tevoren nog; Ja, ik kan beter mijn stopdatum twee dagen uitstellen, want $insert random smoes. Dat is de verslaving die praat.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_128945455
Dan moet je dus anders in het leven gaan staan als niet roker, of accepteren dat je een chagrijnig persoon kan zijn ;)

Angstig en depressieve gevoelens is denk ik gewoon een onderdeel van het afkicken. Misschien hebben we het niet allemaal gehad, maar persoonlijk was ik gejaagd na het stoppen. Er klopte iets niet. Achteraf nogal logisch, het enige constante in het leven (het sigaretje) was weg, het middel wat ik gebruikte als ik even stoom moest afblazen, het middel wat ik nodig had om even een momentje voor mezelf te hebben, het middel wat ik nodig had om tot mezelf te komen, het middels als beloning voor goed geleverd werk, het middel om zenuwen uit mijn lichaam te krijgen...mijn 'safety blanket' was weg. En dat was niet fijn.
(En het zal wetenschappelijk ook wel kunnen worden onderbouwd, maar daar heb ik allemaal geen verstand van ;) )

Je zegt dat je je meestal realiseert dat je lullig doet, dan gaat roken en dan is het beter. Misschien ben je ook wel normaler nadat je je realiseert dat je lullig doet, heb je heel die sigaret niet nodig. Alleen is de koppeling realisatie-sigaret-aardig nu gemaakt en schrijf je het feit dat je aardiger doet toe aan de sigaret ipv de realisatie ;)

Sommige dingen zullen erger worden als je stopt. Ja, je kan minder leuk worden (tijdelijk). Ja, je kan slechter gaan slapen (is ook tijdelijk). Ja, je kan depressief/angstig/wat dan ook worden (ook tijdelijk). Maar als je dat van tevoren al gaat gebruiken als excuus om eventueel niet te gaan stoppen, dan gaat het niet lukken.

Als je denkt dat het zo'n issue kan worden, bied op voorhand je excuses aan aan je omgeving ('jongens, ik kan me als een kl**tz*k gaan gedragen, maar ik wil graag van het roken af. Alvast sorry voor mijn gedrag. Zeg het me als ik vervelend wordt, dan kan ik me misschien aanpassen of uitleggen waarom ik me zo gedraag.' Misschien ga je onverwachte steun krijgen, gaat er iemand uit je omgeving meedoen. Misschien krijg je positieve feedback of leuke aanmoedigingen.)

Gebruik je verstandskiezen niet als een reden om te moeten stoppen. Ja, je mag tijdelijk even niet roken, maar als die dagen voorbij zijn en de wond weer is geheeld , is de kans aanwezig dat je weer gaat roken. De reden dat je moest stoppen is dan namelijk weer weg.
Er zijn zelfs mensen die dezelfde dag weer beginnen (en als ik zou zo hoor, vermoed ik dat jij ook wel een van die personen zou kunnen zijn ;) )
pi_128945699
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:48 schreef kvd het volgende:

Gebruik je verstandskiezen niet als een reden om te moeten stoppen. Ja, je mag tijdelijk even niet roken, maar als die dagen voorbij zijn en de wond weer is geheeld , is de kans aanwezig dat je weer gaat roken.

Ik had alweer een sigaret in mijn mond toen ik bij de tandarts buiten stond. Mijn hele mond was verdoofd, dus roken was moeilijk, maar roken deed ik. Schaam me dood als ik er nu aan terug denk :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_128946201
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:54 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik had alweer een sigaret in mijn mond toen ik bij de tandarts buiten stond. Mijn hele mond was verdoofd, dus roken was moeilijk, maar roken deed ik. Schaam me dood als ik er nu aan terug denk :')
Dank je voor het beaamen ;)

En het is dat ik niet rookte toen mijn (gewone) kiezen eruit werden gehaald. Anders had ik of meteen na het uitdoen van de tampons gerookt (I was a bleeeeeeederrrrr) en anders wel nadat ik bijvoorbeeld wat had 'gegeten' en ik niet had gebloed
  zondag 14 juli 2013 @ 20:50:27 #108
97745 Thorical
finding a way
pi_128947981
Five years, one day, 20 hours, 46 minutes and 50 seconds. 73114 cigarettes not smoked, saving ¤ 6.092,88. Life saved: 36 weeks, 1 day, 20 hours, 50 minutes.
En ik voel me nog steeds een ex roker die bang is terug te vallen.
In mijn omgeving best wel veel ex stoppers die om het gezellige sigaretje bij de borrel weer voluit aan de paf zijn.
pi_128969913
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:50 schreef Thorical het volgende:
Five years, one day, 20 hours, 46 minutes and 50 seconds. 73114 cigarettes not smoked, saving ¤ 6.092,88. Life saved: 36 weeks, 1 day, 20 hours, 50 minutes.
En ik voel me nog steeds een ex roker die bang is terug te vallen.
In mijn omgeving best wel veel ex stoppers die om het gezellige sigaretje bij de borrel weer voluit aan de paf zijn.
Gewoon 'nee' zeggen is toch niet heel moeilijk? ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_128970103
Ik heb vannacht al een stuk beter geslapen dan de twee nachten hiervoor. Ik merk dat ik vandaag ook een stukje minder hunker naar een sigaret. :)
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:46:34 #111
46794 Berkery
Fat bastard
pi_129138812
Even kijken of dit hier ook werkt

Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  vrijdag 19 juli 2013 @ 23:13:50 #112
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_129140098
36 dagen niet gerookt, 1097 sigaretten niet gerookt (schaam, zo veel :@ ) ¤300,48 gespaard, ruim 4 dagen 'gered' .

Ik ben zo trots op mijzelf!!! Ik had dit na 20 jaar roken echt niet gedacht!!!
pi_129140420
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 23:13 schreef Zonnetje1981 het volgende:
36 dagen niet gerookt, 1097 sigaretten niet gerookt (schaam, zo veel :@ ) ¤300,48 gespaard, ruim 4 dagen 'gered' .

Ik ben zo trots op mijzelf!!! Ik had dit na 20 jaar roken echt niet gedacht!!!
^O^

Hier 7 dagen (nou ja, over een uurtje :P).
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 23:22:00 #114
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_129140484
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 23:20 schreef Messina het volgende:

[..]

^O^

Hier 7 dagen (nou ja, over een uurtje :P).
Hou vol!!! Ik vind het nog steeds af en toe moeilijk, al begin ik langzaam nu ook de gewoonte af te leren!! Behoefte is allang weg!!
pi_129140697
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 23:22 schreef Zonnetje1981 het volgende:

[..]

Hou vol!!! Ik vind het nog steeds af en toe moeilijk, al begin ik langzaam nu ook de gewoonte af te leren!! Behoefte is allang weg!!
Ik heb het niet zo moeilijk om heel eerlijk te zijn. :@
Dan geef ik direct toe dat ik rook-situaties compleet ontloop, maar het gaat goed. Ik ben blij dat ik na 17 jaar kan zeggen: Ik rook niet. Ik voel me beter. ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 23:30:03 #116
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_129140882
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 23:26 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik heb het niet zo moeilijk om heel eerlijk te zijn. :@
Dan geef ik direct toe dat ik rook-situaties compleet ontloop, maar het gaat goed. Ik ben blij dat ik na 17 jaar kan zeggen: Ik rook niet. Ik voel me beter. ^O^
Top!!

Ik ben nu al zo ver dat ik wel weer bij mijn collega's in de 'rookabri' sta, want het is net zo gezellig zonder sigaret al met *)
  zondag 21 juli 2013 @ 07:24:15 #117
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_129179736
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:50 schreef Thorical het volgende:
Five years, one day, 20 hours, 46 minutes and 50 seconds. 73114 cigarettes not smoked, saving ¤ 6.092,88. Life saved: 36 weeks, 1 day, 20 hours, 50 minutes.
En ik voel me nog steeds een ex roker die bang is terug te vallen.
In mijn omgeving best wel veel ex stoppers die om het gezellige sigaretje bij de borrel weer voluit aan de paf zijn.
hier nog eentje.
Soms denk ik. Ah,één kan toch geen kwaad.
Tot mn buren (allebei 5 jaar gestopt) na 1 peuk beide weer begonnen zijn.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  zondag 21 juli 2013 @ 07:35:23 #118
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129179771
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 07:24 schreef Jumparound het volgende:

[..]

hier nog eentje.
Soms denk ik. Ah,één kan toch geen kwaad.
Tot mn buren (allebei 5 jaar gestopt) na 1 peuk beide weer begonnen zijn.
Mja het is sowieso al kut als er om je heen geen mensen roken. Dan moet je voor die ene peuk een pakje kopen, waarmee je naar eigen zeggen vast wel een jaar gaat doen...zo heeeeel af en toe eentje :@ de volgende dag is dat pakje leeg :')
  zondag 21 juli 2013 @ 07:50:53 #119
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_129179796
quote:
6s.gif Op zondag 21 juli 2013 07:35 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Mja het is sowieso al kut als er om je heen geen mensen roken. Dan moet je voor die ene peuk een pakje kopen, waarmee je naar eigen zeggen vast wel een jaar gaat doen...zo heeeeel af en toe eentje :@ de volgende dag is dat pakje leeg :')
:D

Zoiets ja!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:10:42 #120
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_129308010
Even een trots momentje: 41 dagen gestopt!! Afgelopen drie dagen door mn O+ meegenomen door Brussel, jeezzz wat wordt daar veel gerookt!!! Maar wij zijn beide niet in de verleiding gekomen :) .

En wat heerlijk trouwens dat je s avonds in je hotel niet om 23;00 uur denkt 'oh, nog ff een peuk voor t slapen'

Nu een (gratis) film aangezet en om 01;00 heerlijk gedoucht en gaan slapen. Wat een vrijheid eigenlijk :Y
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:27:34 #121
362234 Sound.Cloud
Beginnend Amateur
pi_129314549
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:10 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Even een trots momentje: 41 dagen gestopt!! Afgelopen drie dagen door mn O+ meegenomen door Brussel, jeezzz wat wordt daar veel gerookt!!! Maar wij zijn beide niet in de verleiding gekomen :) .

En wat heerlijk trouwens dat je s avonds in je hotel niet om 23;00 uur denkt 'oh, nog ff een peuk voor t slapen'

Nu een (gratis) film aangezet en om 01;00 heerlijk gedoucht en gaan slapen. Wat een vrijheid eigenlijk :Y
Hoeveel makkelijker is het nu dan in het begin? Vaak in de verleiding gekomen? Goed bezig!

Ben voor mezelf aan het voorbereiden wat ik doe als ik stress heb of een ander moment wanneer je een peuk wil roken. Ook aan het bedenken welke beloning ik mezelf geef als ik niet rook.
pi_129314912
#QuitNow! Since 7 jul. 2013:
17 days smoke free,
428 cigarettes down,
121,52¤ and 1 day, 18:48:00 saved!

Gewoon meer dan 400 sigaretten in zo'n korte tijd :o Ik rookte echt wel veel :')
En dan ga je "gezond" doen en dan ben je al een week thuis met kaakholte ontsteking }:|
pi_129321858
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:06 schreef Copycat het volgende:
Stokoud.
Maar ... Jij bent ook gestopt met roken?
Ik rook niet. Ik vind het vooral goed "leedvermaak" om mee te lezen hier. Nooit begrepen hoe iemand zo verknocht kan zijn aan verkrumelde bladeren. Post vooral door!
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:25:13 #124
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129321988
Dan zit je hier best verkeerd, aangezien het merendeel van de users hier niet meer verknocht is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_129322709
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:25 schreef Copycat het volgende:
Dan zit je hier best verkeerd, aangezien het merendeel van de users hier niet meer verknocht is.
Mwoh. Vind de posts van 8. nog aardig om te lezen, anders :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')