SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kom ik zelfverzekerd over?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips voor online versieren:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Geef ook anderen de ruimte om hun problemen te bespreken.
Liefde is leuk.
------------------------------------------------------------------------------------
geen slowchat hier!
Filosofeer hier verder over de methodiek van de menselijke balts.![]()
Jij komt er wel... Jij bent er al,quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:57 schreef Dropback het volgende:
In dat opzicht ben ik dat ook wel. Er staat een leuke zomer voor de boeg, gezellig met huisgenoten festivals af, beetje werken. Er komt vanzelf wel weer een leuke meid op het pad die het ook gezellig met mij heeft. Het is alleen jammer dat dat nu nog niet is met deze zwoele zomernachten, heerlijk door de stad wandelen en dergelijke.
Maar wat wil je nu precies? Wat kom je in het topic doen?Rustig aan.![]()
Nou, mijn onzekerheid over mezelf is er nog wel. Ik ben best realistisch ingesteld, maar dat heeft af en toe ook zijn keerzijdes. In een kroeg zal ik nooit zo op iemand afstappen. Ik hoop er dus op dat een nieuwe stad, nieuwe studie en nieuw werk me een boel nieuwe vrienden gaat opleveren. En misschien wel meer dan vrienden.![]()
Als het nu niet lukt, zou ik er niet vanuit gaan dat het in een andere stad zomaar ineens helemaal anders is.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:34 schreef Dropback het volgende:
Nou, mijn onzekerheid over mezelf is er nog wel. Ik ben best realistisch ingesteld, maar dat heeft af en toe ook zijn keerzijdes. In een kroeg zal ik nooit zo op iemand afstappen. Ik hoop er dus op dat een nieuwe stad, nieuwe studie en nieuw werk me een boel nieuwe vrienden gaat opleveren. En misschien wel meer dan vrienden.
Volgens mij snap ik ook gewoon geen reet van hoe je 1 op 1 contact legt. Als ik met een groepje ga en dan zit de sociale vibe er al in, dan is het geen enkel probleem en knal ik door de club. Maar om nou in mijn eentje een kroeg ofzo binnen te stappen... het speelt wel eens in mijn gedachten maar het is net alsof het een soort van omgekeerde magneet is waarbij de kroeg en ik elkaar behoorlijk afstoten.Wie dit leest is een lezer van dit.![]()
Als je zo realistisch bent moet je je ook kunnen realiseren dat de kans dat de ander het ten eerste niet erg vind dat je haar aanspreekt en ten tweede het gewoon leuk vindt, zeer zeker aanweizg is.
Denk maar aan t feit hoe jij t zou vinden als iemand op jou afstapt.
En dat een afwijzing niet eens betekend dat ze jou niet moet, maar miss enkel op dat moment gewoon even geen zin erin heeft.
Maarja.. dan moet je wel realistisch zijn en niet enkel de negatieve kant op.![]()
Met zo'n instelling zal je het inderdaad niet doen, maar je geloof je zelf eigenlijk zelf dat die stelling klopt? Dat je met zekerheid kan zeggen dat je in de toekomst niet op iemand af zal stappen?quote:Op zondag 9 juni 2013 00:34 schreef Dropback het volgende:
Nou, mijn onzekerheid over mezelf is er nog wel. Ik ben best realistisch ingesteld, maar dat heeft af en toe ook zijn keerzijdes. In een kroeg zal ik nooit zo op iemand afstappen. Ik hoop er dus op dat een nieuwe stad, nieuwe studie en nieuw werk me een boel nieuwe vrienden gaat opleveren. En misschien wel meer dan vrienden.
'Ik zal nooit op iemand afstappen' moet in feite 'ik ben nog nooit op iemand afgestapt, maar daar kan verandering in komen' zijn. Want ook jij kan dat, toch? Het is gewoon een paar stappen zetten, wat woorden zeggen, of desnoods stamelen, en maar zien wat je terug krijgt. That's it.
Natuurlijk kan verandering van studie, stad en werk het één en ander opleveren, want nieuwe sociale kringen, maar dan nog zal je zelf actie moeten ondernemen. Als je zo realistisch bent, hoe groot acht je die kans? Dus waarom wachten?
Ik herken het zelf heel erg hoor, zelf ook jaren 'gewacht', wat oogcontact gemaakt in de kroeg of club, maar geen actie ondernomen. Tot ik op mijn 24e met slechts twee meisjes had gezoend, nog maagd was, en overtuigd was dat ik te lelijk was, geboren was met een sociale handicap, een te saaie baan had, etc. Toen besloot ik dat ik er klaar mee was. Ik kreeg er schijt aan, en begon gewoon ondanks mijn 'ik zal nooit op meisjes afstappen'-instelling en bijbehorende angsten het tóch wel te doen. En wat bleek? De reacties die je krijgt zijn overwegend positief, en de niet-positieve reacties (die ik overigens ook behoorlijk veel heb gehad) blijken lang niet zo'n grote impact op je te hebben als je misschien zou verwachten. Het resultaat, ontmaagd op mn 24e (laaaat!![]()
), en nu een half jaar later meerdere malen meisjes gezoend op feestjes, gedate met leuke meiden, en enkele one-night-stands. Niet zo spectaculair allemaal natuurlijk, simpelweg iets wat voor iemand van mijn leeftijd normaal zou moeten zijn, maar dat is ook niet het punt.Sindsdien ben ik er nog meer van overtuigd dat het vooral gaat om wat er in je hoofd zit. Ik vind mezelf bijvoorbeeld nog steeds lelijk, (sterker nog, vriendinnen van me hebben dit ook bevestigd
), maar als je dat zelf niet belangrijk vind, vinden chicks dat blijkbaar ook niet! Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, dit geldt voor vele beperkende negatieve gedachten.
Dus, wachten zal je niets opleveren als je ervan overtuigd bent dat het veranderen van externe factoren de enige optie is. Het zit in je hoofd, en dus zal het soort stellingen als 'ik zal nooit..' aan moeten pakken.
edit: dit is trouwens niet een antwoord specifiek voor jou, maar een reactie op iets wat me opviel tijdens het meelezen in dit topic; veel mensen hier houden er een negatieve mind-set op na, zowel op het vlak van versieren als daarbuiten. Dat had ik zelf ook heel sterk. Als je dat weet te veranderen, en de negatieve gedachten en emoties die overblijven (helemaal verdwijnen zal nooit gebeuren natuurlijk) te accepteren en een plek weet te geven zónder ernaar te handelen, dan heb je het zwaarste werk al gedaan.
![]()
Sinds tijden weer een echte kwaliteitspost hier! Bravo!quote:Op zondag 9 juni 2013 11:53 schreef Hammet het volgende:
[..]
Met zo'n instelling zal je het inderdaad niet doen, maar je geloof je zelf eigenlijk zelf dat die stelling klopt? Dat je met zekerheid kan zeggen dat je in de toekomst niet op iemand af zal stappen?
'Ik zal nooit op iemand afstappen' moet in feite 'ik ben nog nooit op iemand afgestapt, maar daar kan verandering in komen' zijn. Want ook jij kan dat, toch? Het is gewoon een paar stappen zetten, wat woorden zeggen, of desnoods stamelen, en maar zien wat je terug krijgt. That's it.
Natuurlijk kan verandering van studie, stad en werk het één en ander opleveren, want nieuwe sociale kringen, maar dan nog zal je zelf actie moeten ondernemen. Als je zo realistisch bent, hoe groot acht je die kans? Dus waarom wachten?
Ik herken het zelf heel erg hoor, zelf ook jaren 'gewacht', wat oogcontact gemaakt in de kroeg of club, maar geen actie ondernomen. Tot ik op mijn 24e met slechts twee meisjes had gezoend, nog maagd was, en overtuigd was dat ik te lelijk was, geboren was met een sociale handicap, een te saaie baan had, etc. Toen besloot ik dat ik er klaar mee was. Ik kreeg er schijt aan, en begon gewoon ondanks mijn 'ik zal nooit op meisjes afstappen'-instelling en bijbehorende angsten het tóch wel te doen. En wat bleek? De reacties die je krijgt zijn overwegend positief, en de niet-positieve reacties (die ik overigens ook behoorlijk veel heb gehad) blijken lang niet zo'n grote impact op je te hebben als je misschien zou verwachten. Het resultaat, ontmaagd op mn 24e (laaaat!![]()
), en nu een half jaar later meerdere malen meisjes gezoend op feestjes, gedate met leuke meiden, en enkele one-night-stands. Niet zo spectaculair allemaal natuurlijk, simpelweg iets wat voor iemand van mijn leeftijd normaal zou moeten zijn, maar dat is ook niet het punt.Sindsdien ben ik er nog meer van overtuigd dat het vooral gaat om wat er in je hoofd zit. Ik vind mezelf bijvoorbeeld nog steeds lelijk, (sterker nog, vriendinnen van me hebben dit ook bevestigd
), maar als je dat zelf niet belangrijk vind, vinden chicks dat blijkbaar ook niet! Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, dit geldt voor vele beperkende negatieve gedachten.
Dus, wachten zal je niets opleveren als je ervan overtuigd bent dat het veranderen van externe factoren de enige optie is. Het zit in je hoofd, en dus zal het soort stellingen als 'ik zal nooit..' aan moeten pakken.
edit: dit is trouwens niet een antwoord specifiek voor jou, maar een reactie op iets wat me opviel tijdens het meelezen in dit topic; veel mensen hier houden er een negatieve mind-set op na, zowel op het vlak van versieren als daarbuiten. Dat had ik zelf ook heel sterk. Als je dat weet te veranderen, en de negatieve gedachten en emoties die overblijven (helemaal verdwijnen zal nooit gebeuren natuurlijk) te accepteren en een plek weet te geven zónder ernaar te handelen, dan heb je het zwaarste werk al gedaan.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard![]()
Of speel op safe en hou het luchtig, doe niet teveel moeite (stap niet zomaar op iemand af zonder eerst een signaal gehad te hebben, maak luchtige adequate opmerkingen die niet zozeer op haar van toepassing zijn maar op een bepaalde leuke situatie... Zodat je eigenlijk meer jezelf extravert aan het vermaken bent.... Maak een praatje als iemand naast je staat bij de bar ofzo...)quote:Op zondag 9 juni 2013 10:57 schreef Cue_ het volgende:
Als je zo realistisch bent moet je je ook kunnen realiseren dat de kans dat de ander het ten eerste niet erg vind dat je haar aanspreekt en ten tweede het gewoon leuk vindt, zeer zeker aanweizg is.
Denk maar aan t feit hoe jij t zou vinden als iemand op jou afstapt.
En dat een afwijzing niet eens betekend dat ze jou niet moet, maar miss enkel op dat moment gewoon even geen zin erin heeft.
Maarja.. dan moet je wel realistisch zijn en niet enkel de negatieve kant op.Rustig aan.![]()
True dat laatste stuk is keiharde waarheid natuurlijk.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:10 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Sinds tijden weer een echte kwaliteitspost hier! Bravo!
Maar ik denk dan ook dat het verband tussen mensen die hier komen en negatief denken over hun versiercapaciteiten nogal obvious is dus daar sta ik niet van te kijkenMaarja, dit kunnen we wel constructiever maken, heb je daar dan tips voor?quote:c; veel mensen hier houden er een negatieve mind-set op na, zowel op het vlak van versieren als daarbuiten. Dat had ik zelf ook heel sterk. Als je dat weet te veranderen, en de negatieve gedachten en emoties die overblijven (helemaal verdwijnen zal nooit gebeuren natuurlijk) te accepteren en een plek weet te geven zónder ernaar te handelen, dan heb je het zwaarste werk al gedaan.
Rustig aan.![]()
Inderdaad, het laat heel goed de discriminatie zien tussen groepen mensen. Mensen die voor hun 24ste zijn ontmaagd, meerdere ONSjes en vriendinnen hebben gehad, dat zijn de normale mensen. Mensen die dat niet hebben ervaren zijn de sukkels. Nu klopt dat in mijn geval, maar niet over het algemeen.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:10 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Sinds tijden weer een echte kwaliteitspost hier! Bravo!"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Je maakt het wel heel buitenproportioneel negatiefquote:Op zondag 9 juni 2013 13:19 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Inderdaad, het laat heel goed de discriminatie zien tussen groepen mensen. Mensen die voor hun 24ste zijn ontmaagd, meerdere ONSjes en vriendinnen hebben gehad, dat zijn de normale mensen. Mensen die dat niet hebben ervaren zijn de sukkels. Nu klopt dat in mijn geval, maar niet over het algemeen.
En dat ga ik niet uitleggen, ik hoop dat je daar zelf nog eens achter mag komen dat je het zelf donkerder schetst dan het is.Rustig aan.![]()
Maar waarom dan überhaupt dat benoemen als dat niet eens het punt van zijn post is?quote:Op zondag 9 juni 2013 13:20 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je maakt het wel heel buitenproportioneel negatief
En dat ga ik niet uitleggen, ik hoop dat je daar zelf nog eens achter mag komen dat je het zelf donkerder schetst dan het is."What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Hoe lees je dat er nou weer in?quote:Op zondag 9 juni 2013 13:19 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Inderdaad, het laat heel goed de discriminatie zien tussen groepen mensen. Mensen die voor hun 24ste zijn ontmaagd, meerdere ONSjes en vriendinnen hebben gehad, dat zijn de normale mensen. Mensen die dat niet hebben ervaren zijn de sukkels. Nu klopt dat in mijn geval, maar niet over het algemeen.Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.![]()
quote:quote:Het resultaat, ontmaagd op mn 24e (laaaat!![]()
), en nu een half jaar later meerdere malen meisjes gezoend op feestjes, gedate met leuke meiden, en enkele one-night-stands. Niet zo spectaculair allemaal natuurlijk, simpelweg iets wat voor iemand van mijn leeftijd normaal zou moeten zijn, maar dat is ook niet het punt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Staat toch helemaal geen grens aangegeven met 'tot 24'?quote:Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Daarna staat wat op zijn leeftijd normaal zou moeten zijn.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:34 schreef Fascination het volgende:
[..]
Staat toch helemaal geen grens aangegeven met 'tot 24'?"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
quote:Op zondag 9 juni 2013 13:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Daarna staat wat op zijn leeftijd normaal zou moeten zijn.. Jij geeft overal je negatieve draai aan. Zo wordt het ook nooit wat.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Ha, natuurlijk, de mensen die positief zijn over hun versiertalenten zal je hier inderdaad niet zo snel tegenkomenquote:Op zondag 9 juni 2013 13:16 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
True dat laatste stuk is keiharde waarheid natuurlijk.
Maar ik denk dan ook dat het verband tussen mensen die hier komen en negatief denken over hun versiercapaciteiten nogal obvious is dus daar sta ik niet van te kijken. Maar wat me opviel was een negatieve mindset in het algemeen, niet specifiek op het vlak van versieren.
Persoonlijke groei is een lang en zwaar traject dat veel overtuiging, zelfkritiek en de wil (!!) om te veranderen vereist, en dat is niet eenvoudig in enkele tips te vangen. Wat ik wel kan doen is wat uitgebreider ingaan op mijn eigen aanpak? Dat is niet honderd procent on-topic, maar dat is niet zo erg lijkt me. Ik kom er op terugquote:Maarja, dit kunnen we wel constructiever maken, heb je daar dan tips voor?.
Ik snap je niet helemaal, geloof ik. Wat klopt in jouw geval? Dat je een sukkel bent omdat je nog geen seks hebt gehad? Waarom zou dit wel voor jou gelden als het niet in algemeenheid geldt?quote:Op zondag 9 juni 2013 13:19 schreef Comp_Lex het volgende:
Inderdaad, het laat heel goed de discriminatie zien tussen groepen mensen. Mensen die voor hun 24ste zijn ontmaagd, meerdere ONSjes en vriendinnen hebben gehad, dat zijn de normale mensen. Mensen die dat niet hebben ervaren zijn de sukkels.[quote]
Als dat is wat je uit mijn post begrijpt, dan moet je de post nog een keer lezen, of ik heb het niet goed uitgelegd. Het is misschien ongebruikelijk, maar dat maakt je nog niet abnormaal, laat staan een paria. Dat maak je jezelf alleen maar wijs. En ook al wordt het door de maatschappij als abnormaal gezien, als je het zelf accepteert en die shit gewoon ownt, dan komt het wel goed.
[quote]Nu klopt dat in mijn geval, maar niet over het algemeen.
Dit is exact de negatieve mindset die ik bedoel. Je dénkt misschien dat het rationeel is ('ja ik weet dat meer mensen zichzelf saai/lelijk/een sukkel/whatever vinden terwijl dat eigenlijk niet zo is, maar ik ben dat écht!'), maar het is gewoon een vastgeroest gedachtenpatroontje waar je zelf in bent gaan geloven.![]()
Waarom denk je dat ik überhaupt in deze situatie zit? Waarom heb ik dat gedachtenpatroontje eigenlijk?quote:Op zondag 9 juni 2013 13:49 schreef Hammet het volgende:
Dit is exact de negatieve mindset die ik bedoel. Je dénkt misschien dat het rationeel is ('ja ik weet dat meer mensen zichzelf saai/lelijk/een sukkel/whatever vinden terwijl dat eigenlijk niet zo is, maar ik ben dat écht!'), maar het is gewoon een vastgeroest gedachtenpatroontje waar je zelf in bent gaan geloven."What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Ja, hallo, het is normaal om seks te hebben, maakt het je dan gelijk abnormaal en een incompetente knurft als je het niet hebt? Tuurlijk niet. Het was juist de realisatie dat dat níet zo is, wat bij mij hielp.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Daarna staat wat op zijn leeftijd normaal zou moeten zijn.
Als je op 54e nog als maagd door het leven gaat, is er wel iets geks aan de hand natuurlijk, maar zolang je nog in je twintiger jaren zit is er écht niets aan de hand. Als je pas na je puberteit begint met seks hebben, dan is dat inderdaad ongebruikelijk en heb je misschien een slagje in te halen, maar of dat nou op je 20e, 24e of 27e gebeurt is behoorlijk arbitrair.![]()
Omdat je dat zelf schrijft?quote:Op zondag 9 juni 2013 13:52 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik überhaupt in deze situatie zit? Waarom heb ik dat gedachtenpatroontje eigenlijk?![]()
![]()
Ik heb vroeger niks met meiden gedaan. Ik heb eerder gezegd dat ik nog nooit ben afgewezen, maar als ik er echt goed over nadenk, dan ben ik eigenlijk al heel vaak afgewezen.quote:"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Misschien moet je er dan maar niet goed over nadenken?quote:Op zondag 9 juni 2013 14:00 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb vroeger niks met meiden gedaan. Ik heb eerder gezegd dat ik nog nooit ben afgewezen, maar als ik er echt goed over nadenk, dan ben ik eigenlijk al heel vaak afgewezen..
Tot mijn 24e deed ik ook niks met meiden, en toch dacht ik ook dat ik zo vaak werd afgewezen. Gek is dat eigenlijk, niet eens een poging wagen en je toch afgewezen voelen.
Op die gedachtenpatronen kom ik straks nog wel even terug, ook om nog op kingtoppie's post te antwoorden en mijn eigen specifieke aanpak te vertellen, aangezien dat wel erg samenhangt.
![]()
Ik werd letterlijk afgewezen, als in dat ze daadwerkelijk iets tegen mij zeiden enzo. Daar wil ik verder niet op ingaan. Ik ga daar professionele hulp voor krijgen en als je daar meer over wilt weten, dan moet je het topic Depressie en Angsten bijhouden.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:08 schreef Hammet het volgende:
[..]
Misschien moet je er dan maar niet goed over nadenken?.
Tot mijn 24e deed ik ook niks met meiden, en toch dacht ik ook dat ik zo vaak werd afgewezen. Gek is dat eigenlijk, niet eens een poging wagen en je toch afgewezen voelen.
Op die gedachtenpatronen kom ik straks nog wel even terug, ook om nog op kingtoppie's post te antwoorden en mijn eigen specifieke aanpak te vertellen, aangezien dat wel erg samenhangt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Comp_Lex op 09-06-2013 15:29:47 ]"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:59 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Heloef jij bent toch die onzekere neger?
Ja, of nou ja eerder was.C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |