Ik hoopte eigenlijk op één of andere consumentvriendelijke houding ten opzichte van bierkratjes om zo het statiegeldcarrousel draaiende te houden. Maar dat was idd teveel verwachtquote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
je hebt ze daar toch ook gekocht?
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:37 schreef KolonelBroodje het volgende:
Bij ons in de winkel worden ook kratten ingeleverd die wij helemaal niet zelf verkopen. kan wel dus
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:18 schreef spierbal het volgende:
Tip haal 4 tot 6 flesjes uit de krat. Doe de 6 flesjes apart en je hebt 60cent winst. Kan je een lekkere slush van halen.
Dat lijkt mij heel normaal. In Duitsland nemen ze ook geen flessen zonder etiket in omdat bij het scannen van de streepjescode alleen flessen worden ingenomen die ook daadwerkelijk uit Duitsland komen. Dat kun je ook aan de cijfercode zien, elk land heeft een eigen begingetal. Zo voorkom je dat mensen flessen uit een land zonder statiegeld in gaan leveren in een land waar wel met statiegeld gewerkt wordt.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Jaren geleden kwamen er bij mijn buurtaldi een tweetal tokkies met twee wagentjes vol lege bierflessen zonder etiket. God wat waren die beledigd dat men die niet wilden aannemen zonder krat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |