In dit topic wil ik erachter zien te komen welke spelers beter zijn, die van Nederland of België.
Het lijkt me aardig om dit proberen te beargumenteren aan de hand van een 'berekening'.
Stap 1: maak van beiden teams de (in jou ogen) sterkste basisopstelling. Het is handig en realistisch om beiden 433 te laten spelen, maar hoeft niet persé.
Stap 2: geef de spelers een punt, schaal 1-5, op de schaal van wat jij de slechtste en beste spelers vindt. Ik zie v persie als een 5, van Rhijn als een 1. Dat is relatief, tov de andere spelers dus.
Stap 3: tel alle punten van de teams bij elkaar op
--------------------------------------------------Courtois 3--------------------------------------------
Alderweireld 2------------kompany 5--------------Vermaelen 3--------------Vertonghen 4
------------------------------------Witsel4-------------------Fellaini 4--------------------------
-------------------------------------------------Hazard 5-------------------------------------------
DeBruyne 3------------------------------Lukaku2----------------------------------Dembele 4
Totaal: 39
----------------------------------------------Stekelenburg 3-------------------------------------------
Van Rhijn 1---------------------Vlaar 3-------------Douglas 3-------------------Blind 2
---------------------------------------Maher 3--------------N. De Jong 3--------------------------
-------------------------------------------------Van der Vaart 4--------------------------------------
Lens 3----------------------------------------Van Persie 5-----------------------------Robben 5
Totaal: 35
Mijn resultaat België - Nederland 39 - 35