abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127529147
Geen idee welke forum ik dit moet plaatsen..

Hallo,

weet iemand hoe is sneller kan worden? kwa springen ( maar ook met langer volhouden) maar vooral sprinten...

ik ben 16 jaar en ik fitness al een ander half jaar

en ik wil graag sneller worden in sprinten vooral

mijn broer is 21 toen hij 13 was ofzo hij was echt heel heel snel , maar vanwege een drugs probleem is hij all ze snelheid en conditie kwijt en dat vind ik heel kut want ik heb gewoon respect voor mensen die zo snel kunnen rennen tis misschien dom maar das gwn mijn mening

hij zegt dat ik me conditie moet opbouwen op bepaalde tempo ( hoeft niet snel ) maar goed tempo en dan elke x langer langer zegt me broer dan maar ik heb er weinig vertrouwen in of ik dan wel sneller word met sprinten.. met conditie opbouwen hou ik het langer vol maar dan word ik alsnog niet heel snel ( denk ik ) ik wil lang volhouden maar vooral heel snel kunnen sprinten

heeft misschien iemand een paar goeie tips/goeie uitleg ?
als iemand iets weet , dan graag een schema als het geen moeite is

Alvast bedankt.
pi_127529201
springen fout in het begin had sprinten moeten zijn
pi_127531878
Dan zul je voornamelijk veel kracht in je (been)spieren moeten hebben/ontwikkelen. Als je een sprietje bent, vergeet het je zal nooit een sterke sprinter worden. Dan kun je beter lange afstanden gaan lopen dan loop je die sprinters allemaal omver.
Wil je veel kracht ontwikkelen dan kun je trainen door (simpelweg) korte sprintjes te trekken. Steeds langer lopen wat je broer zegt is dus onjuist. Maar als jij een hele andere bouw hebt dan je broer, dan kun je het vergeten.
pi_127532902
ik heb aardig wat kracht in me benen elke x als ik fitness dan train ik ook me benen..

ik had zoiets al gelezen over elke x sprintjes trekken
maar moet ik dan bijvoorbeeld elke dag 30seconden zo hard mogenlijk rennen of 2x 30seconden op een dag of hoe werkt dat?
pi_127533176
Vanuit stilstand zo hard mogelijk sprinten, tot je echt helemaal buiten adem bent en niet verder kan, ongeveer 20-30 seconden lang. Dan op adem komen, en zodra je weer een beetje op adem bent doe je hetzeflde. Dit herhaal je een stuk of 10x, per trainingssessie. Dus 10 sprintjes van 20sec, om de dag. ^O^ En breng na een paar dagen wat variatie in, dus af en toe 20 sec sprinten, dan weer 10sec, keertje 5 sec, keertje duurloop van 20 min etc.

Pas wel op voor blessures.. (als je pijn voelt tijdens het lopen in je benen/kuiten/whatever dan ben je al te laat)
pi_127533639
10x op een dag achter elkaar 20/30sec rennen zohard als ik kan is wel zwaar dan zal ik de volgende dag wel veel spier pijn hebben.
pi_127533763
maar word ik dan na een week sneller ( merk ik dat dan?), of 2 weken? en als ik zovaak mogelijk doe om de dag ofzo tot ik geen spierpijn meer krijg dat ik gewend ben dan doe ik het elke dag en word ik dan elke x sneller? of heb heb ik een limiet, aangezien ik 1,72 ben?
pi_127538269
wat hier allemaal gezegd wordt slaat echt nergens op.

Je kunt sneller sprinten als je een hogere 1RM hebt. Wat betekent dat hoeveel gewicht je maximaal één keer omhoog kan krijgen. Dus dat moet zo hoog mogelijk worden.
Waarom vraag je het niet in de sportschool? Je moet een schema hebben waar je onder en bovenlichaam traint. 8 reps explosief uitvoeren bij elke oefening zou goed werken. Misschien iets minder reps. Vraag de sportinstructeur in de sportschool.
:)
pi_127538537
heel zwaar trainen is slecht,,
pi_127540234
Stoppen met fitness want met te veel spiermassa wordt je traag en log.
pi_127541198
ik fitness niet om breed te worde alleen beetje spieren en ik ben niet dik ofzo dus ik kan veel sneller zijn dan ik nu ben.. alleen ja hoe
pi_127542637
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:21 schreef Rody023 het volgende:
heel zwaar trainen is slecht,,
bron?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_127543091
?
pi_127548903
ja waar je t vandaan hebt die info
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_127549059
ja welke info?
pi_127549403
Te dom om te poepen jij.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_127549537
ja je moeder zeker ook
pi_127549596
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:45 schreef emil23 het volgende:
Stoppen met fitness want met te veel spiermassa wordt je traag en log.
gtfo

tevens: 'wordt je' :')
pi_127549647
pff goeie schouders :P en foto 1 goede been spieren
pi_127551691
ik heb het aan fitness instructeur gevraagt die zei:

op loopband je normale tempo ( dus 11 ) 5minuten doen dan ga je 1 minuut of 45 seconden naar 12 en dan trg naar 11 en dan halfe minuut weer naar 12 en na een paar x of paar weken begin je 12 en dan 13 en trg 12 en steeds hoger

OF 5minuten opwarmen op 11, dan op een hoge snelheid ( 19 wat ik doe ) en dan nar 6/7 snel lopen en dan na minuut uitrusten weer heel hard dus 19 of 18 en dan weer uitrusten,

klopt dat? helpt dat?
pi_127679317
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:17 schreef IAMCOMINGHOME het volgende:
wat hier allemaal gezegd wordt slaat echt nergens op.

Je kunt sneller sprinten als je een hogere 1RM hebt. Wat betekent dat hoeveel gewicht je maximaal één keer omhoog kan krijgen. Dus dat moet zo hoog mogelijk worden.
Waarom vraag je het niet in de sportschool? Je moet een schema hebben waar je onder en bovenlichaam traint. 8 reps explosief uitvoeren bij elke oefening zou goed werken. Misschien iets minder reps. Vraag de sportinstructeur in de sportschool.
De beste training is gewoon zoals de werkelijkheid nabootsen; sprintjes trekken dus. Maargoed een fitnessinstructeur zal niet snel zeggen dat je beter buiten rondjes kunt gaan rennen natuurlijk ;).

Ik heb in de sportschool nog nooit een loopband gezien voor sprinters, dat zou ook veel te gevaarlijk zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')