Marktconform is in dit geval maar een holle kreet aangezien er zo met de grondprijzen wordt gespeculeerd en het aanbod bewust laag wordt gehouden. Daarnaast zijn er ook de marktverstorende invloeden van subsidies waardoor de prijzen te hoog zijn.quote:Op zondag 16 juni 2013 10:12 schreef 44pje het volgende:
[..]
De vraag naar sociale huurwoningen is groter dan het aanbod ja, juist omdat de huur daarvan ver onder de marktconforme prijs ligt. Dat is het hele punt.
Er zijn natuurlijk genoeg van die 420000 die meer dan 50k verdienen. Wel is het zo dat het totale koopwoningbestand wat nu te koop staat al niet voldoende is om die 420k te herbergen. En vervolgens dan ook nog even kijken staan er in tussentijd dan ook al 420k aan nieuwe huurders te dringen ???quote:Op zondag 16 juni 2013 20:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Sociale huurwoningen zijn bedoelt voor mensen met een verzamelinkomens tot 34k. Het percentage scheefhuurders is 16 procent van het totaal aantal huishoudens in de sociale sector (420.000 volgens dat artikel).
Als ik dan zoek op funda naar het aantal koopwoningen in de categorie tot 150k kom ik op ~48.000 koopwoningen uit. Dus het aanbod op de koopmarkt is veel te beperkt waardoor de vraag naar sociale huurwoningen hoog is.
Joh, ik zou het woord polariserend en demoniserend niet mijn virtuele mond durven te nemen, als ik jou was.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
Je kan op de woningmarkt niet spreken van marktconforme prijzen, er is namelijk geen vrije marktwerking door alle politiek en subsidies.
Wat Stef Blok met zijn suffe beleid probeert te bereiken is het in stand houden van de status quo, dit met het doel de banken meer tijd te geven alvorens ze alsnog de afgrond inglijden als gevolg van de huizenmarkt zeepbel.
Er moet een zondebok gezocht worden om het volk te misleiden en daarom durven zelfs politici polariserende en demoniserende worden als 'scheefhuurder' te gebruiken in het openbaar. Tenslotte is het een typische gevalletje van 'verdeel en heers' en het duiden van een gezamenlijke vijand dan wel onderklasse. Dat heeft het verleden ons al zo vaak geleerd en iedere keer trappen we er weer met open ogen in.
In het buitenland wel hoorquote:Op zondag 16 juni 2013 23:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
Je kan op de woningmarkt niet spreken van marktconforme prijzen, er is namelijk geen vrije marktwerking door alle politiek en subsidies.
Je kan niet tegelijkertijd in je huis in Hongarije, Bulgarije, derdewereldland A, B en C zijn.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:42 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom woon je er dan niet? Of moet je het soms verplicht verhuren ?
Hadden we niet al lang geleden besloten dat geleuter over dubieuze appartementen in verre landen niet in dit topic thuishoort...quote:Op maandag 17 juni 2013 10:33 schreef HD9 het volgende:
[..]
In het buitenland wel hoor
net een appartement 2009, gekocht voor ff meer dan 10.000 euro in Nessebar
bijkomende kosten eenmalig 590 euro, poolmaintenance etc 320 per jaar
Ik zou eigenlijk de titel gewijzigd moeten hebben in 42% minder executie veilingen.quote:Minder woningen verkocht in mei
Het aantal verkochte woningen in Nederland is vorige maand uitgekomen op 8333, een daling van ruim 18 procent vergeleken met mei vorig jaar.
Vergeleken met de voorgaande maand april is er echter sprake van een stijging van ruim 27 procent, blijkt uit maandag gepubliceerde gegevens van het Kadaster.
De neergang ten opzichte van mei vorig jaar gold alle woningtypen, waarbij hoekhuizen met ruim 24 procent de grootste daling lieten zien. Bij 2-onder-1-kapwoningen is de daling het minst groot met 14,9 procent.
Ten opzichte van de voorgaande maand lieten alle woningtypen een stijging zien. Vergeleken met april registreerde het Kadaster de grootste stijging bij hoekwoningen met 30,4 procent. Bij vrijstaande woningen is de stijging het minst groot met 16,7 procent.
Alle provincies
Het aantal verkochte woningen daalde in alle provincies. De daling is het grootst in Overijssel met 23,6 procent en het minst groot in Drenthe met 3,3 procent. Ten opzichte van april 2013 laten alle provincies een stijging zien.
In mei werden 156 woningen gedwongen verkocht, 42 procent minder dan een jaar geleden, toen het Kadaster 269 executieveilingen registreerde.
Vrijdag wordt bekend hoe de huizenprijzen zich hebben ontwikkeld afgelopen maand.
Hoeveel m2?quote:Op maandag 17 juni 2013 10:33 schreef HD9 het volgende:
[..]
In het buitenland wel hoor
net een appartement 2009, gekocht voor ff meer dan 10.000 euro in Nessebar
bijkomende kosten eenmalig 590 euro, poolmaintenance etc 320 per jaar
Die executieveilingen die zaten voor 2008 ook rond die aantallen te schommelen, konden ze het helemaal een positieve kop geven. Executieveilingen op niveau vóór 2008.quote:Op maandag 17 juni 2013 11:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk de titel gewijzigd moeten hebben in 42% minder executie veilingen.
12.000?quote:Op maandag 17 juni 2013 15:18 schreef announcement het volgende:
8333 woningen in een maand? Hoeveel makelaars zijn er eigenlijk in NL?
Bij de NVW zijn ongeveer 4000 makelaars aangesloten. Lijkt me niet dat slechts 1 op de 3 erbij aangesloten zit.quote:
Huh? Waar haal je die informatie vandaan?quote:Op maandag 17 juni 2013 13:43 schreef arjan1212 het volgende:
executie veilingen nemen af ; omdat de banken samen met de huiseigenaar de huizen via funda verkopen
Vrij dramatisch inderdaadquote:Op maandag 17 juni 2013 15:20 schreef announcement het volgende:
Volgens deze site (http://www.huismarketing.nl/hoeveel-makelaars/) een kleine 7000. Nou, das lekker verdienen denk.....
Momenteel zeker niet, ze maken rare sprongen...quote:Op maandag 17 juni 2013 15:35 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Die 2% commissie staat ook nog eens onder druk bij veel makelaars en dan verkopen ook steeds meer mensen zelf hun huis. Kortom; geen leuke baan makelaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |