abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127476024
Hoi,

Ik zou graag wat steun en advies willen en mijn verhaal hier kwijt te kunnen.

Momenteel heb ik een relatie met een jongen al iets meer dan 3 jaar en hij is 26, ik ben 24.

Toen we elkaar leerden kennen was hij een lieve, slimme, intelligente en knappe jongen waar veel meiden voor vielen, maar ik uiteindelijk met hem vandoor ging. Ik waande mij de gelukkigste op aarde! Hij is altijd attent, lief voor me en ik houd ontzettend veel van hem.

Na een half jaar trok ik bij hem in en moesten we leren samenleven aangezien we nog niet langer dan elk weekend samen hadden gewoond. Dat ging ook allemaal goed met vallen en opstaan, en ik voelde mij écht gelukkig. Tot na een jaar relatie dat hij mij tijdens een ruzie tegen de muur aandrukte voor mij ging staan en ik echt dacht dat ik geslagen zou worden. Ik was doodsbang. Heb geprobeerd toen in alles mee te gaan wat hij zei en vroeg of hij mij los wou laten, maar dat leek eerst niet eens tot hem door te dringen. Uiteindelijk liet hij los en voelde ik mij alsof ik ontsnapt was van de dood. Ik dacht echt dat ik klappen ging krijgen en ik voelde mij ontzettend bedreigd in de relatie.

Hij had gedronken die avond en de volgende dag bood hij zijn excuses in tranen aan en ik voelde mij toen kwetsbaar omdat ik nergens naartoe kon op dat moment en gebruikte hem om uit te huilen. Hij heeft wel 100x zijn excuses aangeboden, zijn belofte dat het nooit meer zou gebeuren en hem alsjeblieft nog een kans te geven. Dat heb ik ook gedaan.

De eerste paar weken was ik doodsbang om hem tegen te spreken omdat ik mij bedreigd voelde. Dat werd steeds minder, minder en minder. Na een jaar was alles weer zoals het was en hadden we weer een leuk leven. Dat overtuigde mij ook dat mensen echt kunnen veranderen en was blij dat ik hem had vergeven.

Nu weer een jaar later precies hetzelfde verhaal. Tijdens een discussie over iets wat gewoon zijn jaloezie is kwam hij ineens dichter op mij staan en duwde hij mij weg toen hij weg wou lopen maar hard genoeg dat ik mijn evenwicht verloor en viel. Toen kwam hij terug en pakte hij de kapstok die hij eerst op mij wou gooien leek het wel en ik dook weg en gooide die alleen om. Ik ben toen denk ik pas naar mijn gevoel een uur later opgestaan om te beseffen wat er nou precies gebeurd was of dit wel echt was en dit was de druppel voor mij. Ik heb de spullen die ik nodig heb gepakt en ben weggegaan.

Nu hebben we wel weer contact en wonen we apart. Het spijt hem weer ontzettend en ik moet mij verzetten om hem niet te vergeven. Uiteindelijk heeft hij mij nog nooit geslagen, heeft hij mij nooit gezegd te slaan. Ik snap ook niet waar deze woede vandaan komt bij hem op dit soort momenten. Als ik dit tegen zijn moeder zou zeggen zou ze in tranen uitbarsten en niet kunnen geloven dat haar zoon zo is aangezien ik een hele hechte band met haar heb.

Ik ben ontzettend radeloos, verdrietig en weet gewoon niet wat ik moet doen met dit allemaal. Waarom overkomt mij dit en niet gewoon anderen? Allemaal vragen en het lijkt allemaal zo wazig. En ook mijn vraag kunnen mensen genoeg veranderen om dit te voorkomen?

Bedankt voor het lezen en het klinkt misschien allemaal raar en dat weet ik, ik heb dit ook met mijn volle verstand geschreven en ik kan ook zeggen dat ik nog steeds van hem hou ook al is dat raar. Maar als je er zelf in zit is het zo ontzettend anders. Ik twijfel enorm.

(ik heb het verhaal ingekort en sommige stukken weggelaten nadat ik het al geschreven had. Sorry als er onbegrijpelijke stukken tussen zitten.)
pi_127476098
Laat m hulp zoeken voor zijn woede-aanvallen?

Mits je nog toekomst ziet in de relatie natuurlijk.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:41:08 #3
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127476128
Als meneer spijt heeft van z'n daad dan zal hij hulp moeten gaan zoeken hiervoor. Want dat hij je nu nog niet slaat, betekent niet dat dat niet gaat komen.

Als hij geen hulp wil, ziet hij blijkbaar het probleem ook niet. Je moet je serieus afvragen of je wel bij zo'n iemand wil zijn dan.
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:41:41 #4
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_127476154
Bedreigd vind ik een zwaar woord, maar hij is emotioneel niet stabiel. Het is aan jou - en met deze keuze de mogelijke onzekere toekomst - of je daar verder mee wil.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_127476253
Samenwonen met labiele types, een recept voor succes :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_127476273
Als jij verder wil met een mafkees die niet eens een normale discussie kan voeren zonder fysiek te worden moet je dat doen. Als je vind dat hij 'bedreigend' is dan moet je het niet doen. Zo moeilijk is het niet.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 6 juni 2013 @ 11:49:26 #7
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127476399
Moeilijk, ik zou hem als je verder wil met hem hem voor een ultimatum stellen, of samen in therapie of er mee kappen.
Hij heeft duidelijk problemen om zijn woede onder controle te houden.

En anderen overkomt het ook of erger hoor. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_127476438
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:37 schreef lotte03 het volgende:
Waarom overkomt mij dit en niet gewoon anderen?
Dit vind ik een raar zinnetje. Ik mag toch hopen dat je dit anderen niet gunt?
Verder wat anderen in dit topic al zeggen: laat hem hulp zoeken, wil hij dit niet dan weet je precies hoeveel spijt hij er van heeft.
pi_127476490
Iemand die je bij de strot grijpt of op de grond smijt en je dan min of meer met een kapstok bedreigd lijkt me echt wel een nare ervaring.
Met zo iemand moet je ook niet verder gaan, ik kan je nu al vertellen als er op een zeker moment kinderen in het spel komen gaat het fout.

Kinderen hebben, en elke ouder op dit forum zal dit bevestigen de natuurlijke gave om het bloed onder je nagels vandaan te halen precies daar waar jou zwakke plek ligt.
Als hij jou al niet kan handelen dan gaat het waarschijnlijk mis als er een kind komt.

Gewoon kappen want zelfs als hij hulp gaat zoeken is dit een enorm risico en zal je altijd op je hoede zijn alsof je daar zin in hebt.

Als jullie geen kinderen willen is het misschien nog de moeite waard om via therapie er aan te werken maar ik denk na die tweede keer is jouw vertrouwen te ernstig beschadigd om het weer te vergeven en vergeten.
blablablabla
pi_127476500
Mijn advies: wegwezen.

Dat is nu kut, maar beter in the long run.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127476677
Hmm. Maar TS speelt nu wel het slachtoffer, maar heeft ze wel door waar de discussie eigenlijk over ging?

quote:
Tijdens een discussie over iets wat gewoon zijn jaloezie is
Mannen zijn niet jaloers. Niet op de manier dat vrouwen dat zijn. Mannen kunnen bezitterig zijn, maar dat is wat anders dan jaloers.

Waar ging de discussie eigenlijk over?

Anyway, voor dit soort zaken moet je samen in therapie, als je in therapie gaat. Want het probleem ligt nooit bij 1 persoon.

Als hij zo ver gaat dat hij fysiek wordt, dan moet jij wel heel weinig begrip hebben getoond voor zijn probleem. Je zegt zelf dat hij niet agressief is en een hele aardige kerel.

En de manier waarop je schrijft "iets wat gewoon zijn jaloezie is" zegt me al genoeg dat jij een persoon bent die makkelijk oordeelt en geen ruimte meer overlaat voor enige discussie.

Gooi niet alles op hem. Waar twee vechten hebben twee schuld. Als je DAT beseft, dan is er een kans. Ook jij moet je aanpassen.

Vrouwen hebben ook zo een talent om het bloed onder je nagels vandaan te halen. Misschien moet je daar wat voorzichtiger mee omspringen. Respect voor elkaar moet van beide kanten komen.
pi_127476809
Wegwezen en nooit meer naar omkijken.
Je bent pas 24, alle tijd om wat beters te vinden.
pi_127476940
@cactus

Ik gun niemand dit! Ik bedoelde dit meer als: waarom ik, terwijl je altijd verwacht dat het bij anderen gebeurt waarvan je het verwacht en je dan advies kan geven: ga zsm bij hem weg!

Zo bedoelde ik het. Het is gewoon bijna niet realistisch dat ik zelf hier dan in beland. En ik snap nu hoe moeilijk dit is en vooral gooi je alles weg of ga je voor die toekomst.

@Cue_

Ik snap ook niet dat hij zo boos kan worden terwijl er tussen die 2x zo'n lange tijd niks aan de hand was. Helpt hulp dan wel? Ik bedoel het is 2x gebeurt over een lange periode niet wekelijks.
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:04:12 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127476942
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:56 schreef RetepV het volgende:
Hmm. Maar TS speelt nu wel het slachtoffer, maar heeft ze wel door waar de discussie eigenlijk over ging?

[..]

Mannen zijn niet jaloers. Niet op de manier dat vrouwen dat zijn. Mannen kunnen bezitterig zijn, maar dat is wat anders dan jaloers.

Anyway, voor dit soort zaken moet je samen in therapie, als je in therapie gaat. Want het probleem ligt nooit bij 1 persoon.

Als hij zo ver gaat dat hij fysiek wordt, dan moet jij wel heel weinig begrip hebben getoond voor zijn probleem. Je zegt zelf dat hij niet agressief is en een hele aardige kerel.

En de manier waarop je schrijft "iets wat gewoon zijn jaloezie is" zegt me al genoeg dat jij een persoon bent die makkelijk oordeelt en geen ruimte meer overlaat voor enige discussie.

Gooi niet alles op hem. Waar twee vechten hebben twee schuld. Als je DAT beseft, dan is er een kans. Ook jij moet je aanpassen.

Vrouwen hebben ook zo een talent om het bloed onder je nagels vandaan te halen. Misschien moet je daar wat voorzichtiger mee omspringen. Respect voor elkaar moet van beide kanten komen.
Ik vind dit een beetje drogredenen, agressief worden is nooit de oplossing en mannen kunnen wel degelijk jaloers zijn, naast bezitterig zijn.
Ik weet hoe het voelt om je bedreigd te voelen door de man die je liefhebt en dat is een verschrikkelijk gevoel.
Ik erken mijn fout in onze ruzies echt wel, maar zo'n agressiviteit dat je echt bang bent dat hij je pijn gaat doen gaat veels te ver, kan je je woede niet onder controle houden, loop dan weg.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:05:17 #15
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127476978
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:04 schreef lotte03 het volgende:
@cactus

Ik gun niemand dit! Ik bedoelde dit meer als: waarom ik, terwijl je altijd verwacht dat het bij anderen gebeurt waarvan je het verwacht en je dan advies kan geven: ga zsm bij hem weg!

Zo bedoelde ik het. Het is gewoon bijna niet realistisch dat ik zelf hier dan in beland. En ik snap nu hoe moeilijk dit is en vooral gooi je alles weg of ga je voor die toekomst.

@Cue_

Ik snap ook niet dat hij zo boos kan worden terwijl er tussen die 2x zo'n lange tijd niks aan de hand was. Helpt hulp dan wel? Ik bedoel het is 2x gebeurt over een lange periode niet wekelijks.
Ja, dat helpt in de meeste gevallen wel echt.
pi_127476998
quote:

[..]

Er is geen enkel excuus om iemand fysiek aan te vallen. Hoe extreem kut je communicatie of relatie ook is dan ga je een grens over waar jouw hele verhaal van samen ruzie beiden schuld niet meer op gaat.

En mannen niet jaloers?????????? Ehmmmmm.... :D
blablablabla
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:06:03 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127477002
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:04 schreef lotte03 het volgende:

@Cue_

Natuurlijk helpt hulp.. mits hij er zelf achter staat om te doen.

Dat het niet dagelijks/wekelijks gebeurd zegt niets.. het gebeurd! En het zou al niet moeten gebeuren. Dat heb je zelf ook wel door anders had je nooit dit topic geopend ;)
pi_127477165
quote:

[..]

Ruzie maken en fysiek bedreigen... twee verschillende grootheden.
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:11:58 #19
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_127477180
Praat hij wel over dingen die hem dwarszitten?

Dat deed ik namelijk vroeger ook niet, en dat werd allemaal opgepot totdat de bom een keer barstte en ik verschrikkelijk boos kon worden om een heel pietluttig iets. Niet direct een oplossing, maar misschien wel iets waardoor het lijkt alsof er een jaar niks aan de hand is en dan opeens de bom barst.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_127477304
@retepv

De discussie ging over mijn gedrag op mijn telefoon. Ik moet de hele tijd verantwoorden met wie ik aan het whatsappen ben en wat ik op facebook zet en doe, met wie ik chat etc.. Je hebt wel gelijk, het is ook een beetje mijn schuld. Ik heb gezegd dat het hem niks aan gaat als hij zo achterdochtig doet en normaal moet doen. En ik het hem pas vertel als hij gewoon normaal kan doen. Ik check hem nooit en hij wil het liefst in mijn telefoon kijken wat ik aan het doen ben of heb gedaan. Die discussie hadden we wel vaker maar die avond ging het wat verder dan normaal toen hij mijn telefoon wou zien.

Ik zit trouwens elke avond met mijn vriendinnen te whatsappen. Dat heb ik hem al 1000x gezegd en wou dat gewoon niet blijven herhalen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:16:16 #21
367482 White_Flower
Rise and shine
pi_127477318
Wegwezen bij zo'n vent. Dit gaat van kwaad tot erger. ;(
If you lie down with dogs, you get up with fleas.
pi_127477367
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik vind dit een beetje drogredenen, agressief worden is nooit de oplossing en mannen kunnen wel degelijk jaloers zijn, naast bezitterig zijn.
Ik weet hoe het voelt om je bedreigd te voelen door de man die je liefhebt en dat is een verschrikkelijk gevoel.
Ik erken mijn fout in onze ruzies echt wel, maar zo'n agressiviteit dat je echt bang bent dat hij je pijn gaat doen gaat veels te ver, kan je je woede niet onder controle houden, loop dan weg.
Loop dan weg... Met een vrouw die dan nog even jennend achter je aanloopt omdat ze denkt dat ze gewonnen heeft. Je weet zelf heel goed dat veel vrouwen dit soort dingen doen.

Ik zeg alleen dat je ook naar jezelf moet kijken. Wat heb je gedaan om deze agressie op te wekken? Tenslotte was hij lief en aardig en niet agressief, totdat je ruzie ging maken. Jij bent niet de enige met wie hij ruzie maakt, waarom wordt hij niet agressief bij die andere mensen?

Ik verdedig hem niet, ik hou jou een spiegel voor.

Dat een man groter en sterker is dan een vrouw is nog geen reden om te stellen dat de vrouw 'dus' altijd het slachtoffer is.

Als je bang bent voor zijn fysieke kracht, zorg dan dat de ruzie niet zo ver komt, je hebt zelf ook een verantwoording ten opzichte van hem. Het gaat twee kanten op.

Als hij nou vaak agressief is en agressieproblemen heeft, dan is het wat anders. Maar hij is in 4 jaar tijd 2 keer zo boos geworden dat hij agressief werd. Dat is helemaal niks. Ik ken mannen die 2 keer per dag agressief zijn.

Ik kies simpelweg geen partij. Als je me dat kwalijk neemt, vraag ik me af of jij wel zo geschikt bent om onpartijdig advies te geven.

Een man is geen stuk speelgoed, hij is niet een statussymbool maar een mens. Lees dit nog maar eens goed, en vertel me dan nog maar eens dat TS haar vriend niet als statussymbool ziet:

quote:
Toen we elkaar leerden kennen was hij een lieve, slimme, intelligente en knappe jongen waar veel meiden voor vielen, maar ik uiteindelijk met hem vandoor ging. Ik waande mij de gelukkigste op aarde!
pi_127477405
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:15 schreef lotte03 het volgende:
@retepv

De discussie ging over mijn gedrag op mijn telefoon. Ik moet de hele tijd verantwoorden met wie ik aan het whatsappen ben en wat ik op facebook zet en doe, met wie ik chat etc.. Je hebt wel gelijk, het is ook een beetje mijn schuld. Ik heb gezegd dat het hem niks aan gaat als hij zo achterdochtig doet en normaal moet doen. En ik het hem pas vertel als hij gewoon normaal kan doen.
Dat bedoel ik. Behandel hem eens als mens in plaats van als bezit.

Hij heeft al 26 jaar een moeder gehad. Nu wil hij wel eens een vrouw die dingen MET hem doet, in plaats van hem vertelt wat hij wel en niet moet doen.

Heb je hem, in plaats van hem verteld wat hij wel en niet moet doen, wel eens gevraagd WAAROM hij wil dat jij je moet verantwoorden?

Wat is er de reden van dat hij zo achterdochtig is? Hij wil onvoorwaardelijke liefde, zonder jaloers te hoeven te zijn, maar jij geeft hem blijkbaar niet dat vertrouwen in jou.

Je bent zelf op de verkeerde weg. Jij zegt hem dingen, maar jij vraagt niet. Je probeert hem niet eens te begrijpen.

Jij vindt gewoon dat hij zich op jouw prive terrein begeeft (met betrekking tot whatsapps etc.), en je jaagt hem gewoon weg wanneer hij dat doet.

Dat is toch geen relatie? Jij hebt hem als statussymbool, dat is mijn oordeel. Het feit dat jij een vrouw bent wil niet automatisch zeggen dat jij de wijsheid over relaties in pacht hebt.

De man moet zich in de relatie aan de vrouw aanpassen en de vrouw moet zich in de relatie aan de man aanpassen. Anders woon je alleen maar in hetzelfde huis en heb je helemaal geen relatie.

[ Bericht 21% gewijzigd door RetepV op 06-06-2013 12:25:45 ]
  Official ESF Kreviewer donderdag 6 juni 2013 @ 12:21:09 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127477466
quote:
@retepv

De discussie ging over mijn gedrag op mijn telefoon. Ik moet de hele tijd verantwoorden met wie ik aan het whatsappen ben en wat ik op facebook zet en doe, met wie ik chat etc.. Je hebt wel gelijk, het is ook een beetje mijn schuld. Ik heb gezegd dat het hem niks aan gaat als hij zo achterdochtig doet en normaal moet doen. En ik het hem pas vertel als hij gewoon normaal kan doen. Ik check hem nooit en hij wil het liefst in mijn telefoon kijken wat ik aan het doen ben of heb gedaan. Die discussie hadden we wel vaker maar die avond ging het wat verder dan normaal toen hij mijn telefoon wou zien.

Ik zit trouwens elke avond met mijn vriendinnen te whatsappen. Dat heb ik hem al 1000x gezegd en wou dat gewoon niet blijven herhalen.
Daar zal hij wel wat aan moeten doen. Als hij zonder aanleiding zo jaloers is, is dat niet gezond. Dat het dan vaker tot uitbarstingn gaat komen, lijkt me evident.

Is er reden tot zijn jaloezie? Ben je bv vreemdgegaan of intiem contact met iemand anders gehad?

Ik zou, als je dit nog een kans wil geven, wat iedereen al zei in therapie gaan met hem.
Het wordt ieg niet beter als je gewoon weer teruggaat.
  Official ESF Kreviewer donderdag 6 juni 2013 @ 12:22:06 #25
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127477491
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:18 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hij heeft al 26 jaar een moeder gehad. Nu wil hij wel eens een vrouw die dingen MET hem doet, in plaats van hem vertelt wat hij wel en niet moet doen.

Nigga whut? :'). Je leest dingen die er niet zijn. Zelfreflectie is leuk hoor, maar in dit geval slaat het nergens op.
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:22:50 #26
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127477517
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:17 schreef RetepV het volgende:

[..]

Loop dan weg... Met een vrouw die dan nog even jennend achter je aanloopt omdat ze denkt dat ze gewonnen heeft. Je weet zelf heel goed dat veel vrouwen dit soort dingen doen.

Ik zeg alleen dat je ook naar jezelf moet kijken. Wat heb je gedaan om deze agressie op te wekken? Tenslotte was hij lief en aardig en niet agressief, totdat je ruzie ging maken. Jij bent niet de enige met wie hij ruzie maakt, waarom wordt hij niet agressief bij die andere mensen?

Ik verdedig hem niet, ik hou jou een spiegel voor.

Dat een man groter en sterker is dan een vrouw is nog geen reden om te stellen dat de vrouw 'dus' altijd het slachtoffer is.

Als je bang bent voor zijn fysieke kracht, zorg dan dat de ruzie niet zo ver komt, je hebt zelf ook een verantwoording ten opzichte van hem. Het gaat twee kanten op.

Als hij nou vaak agressief is en agressieproblemen heeft, dan is het wat anders. Maar hij is in 4 jaar tijd 2 keer zo boos geworden dat hij agressief werd. Dat is helemaal niks. Ik ken mannen die 2 keer per dag agressief zijn.

Ik kies simpelweg geen partij. Als je me dat kwalijk neemt, vraag ik me af of jij wel zo geschikt bent om onpartijdig advies te geven.

Een man is geen stuk speelgoed, hij is niet een statussymbool maar een mens. Lees dit nog maar eens goed, en vertel me dan nog maar eens dat TS haar vriend niet als statussymbool ziet:

[..]

Of het nu een man of een vrouw is die fysiek agressief wordt maakt voor mijn geen verschil, het blijft fout,
Mij hoef je echt geen spiegel voor te houden, als je een zwangere vrouw in een hoek drukt en er met gebalde vuist boven hangt ben je misschien niet objectief maar ik weet wel dat het niet de juiste manier van reageren is, hoe emotioneel labiel ik ook was op dat moment, dat had ik niet verdiend.

Er is geen excuus voor fysiek geweld, of dat nu twee keer per jaar of twee keer per dag is,
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:24:34 #27
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127477576
quote:

[..]

Serieus? En jij zegt dat ik niet onpartijdig advies kan geven? :')
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:25:34 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127477607
quote:
@retepv

Daar zit je fout, dat je zegt 'het is ook wel een beetje mijn schuld'. Je praat zijn gedrag goed. En dat is niet goed.
The love you take is equal to the love you make.
pi_127477668
quote:
5s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nigga whut? :'). Je leest dingen die er niet zijn. Zelfreflectie is leuk hoor, maar in dit geval slaat het nergens op.
TS schrijft zelf al dat ze niet alles heeft opgeschreven. Dus moet ik tussen de regels door lezen. Dat vind ik vrij normaal hoor.

De meeste mensen zijn niet eerlijk tegen zichzelf. Daarom zijn er zo veel psychologen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:27:39 #30
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127477671
quote:
Tenslotte was hij lief en aardig en niet agressief, totdat je ruzie ging maken.
Wel eens bij stilgestaan dat veel van dit soort gasten in het begin van de relatie hun agressie onderdrukken? En dat soms gewoon de ware aard naar buiten komt?

Hoeveel vrouwen die mishandeld worden roepen niet "hij was eerst zo lief"?

Allemaal de schuld van die vrouwen zelf?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127477840
quote:

[..]

Wat is er de reden van dat hij zo achterdochtig is? Hij wil onvoorwaardelijke liefde, zonder jaloers te hoeven te zijn, maar jij geeft hem blijkbaar niet dat vertrouwen in jou.
LOL. :').

Jaloezie haal je niet altijd weg door vertrouwen te geven (die er normaal gesproken gewoon is, egienlijk) . Soms gaat het zo ver dat je helemaal moet aanpassen aan/voor hem, zodat hij niet meer jaloers hoeft te zijn.

Je gooit verder in je post een heleboel op de TS, terwijl het toch echt ligt bij de jongen in kwestie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 12:34:30 ]
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:34:01 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127477844
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:27 schreef RetepV het volgende:

[..]

TS schrijft zelf al dat ze niet alles heeft opgeschreven. Dus moet ik tussen de regels door lezen. Dat vind ik vrij normaal hoor.

De meeste mensen zijn niet eerlijk tegen zichzelf. Daarom zijn er zo veel psychologen.
Dus je verzint er maar van alles bij. En dat vind je vrij normaal.

Dude.
pi_127477912
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Serieus? En jij zegt dat ik niet onpartijdig advies kan geven? :')
Dat had ik niet moeten zeggen. Maar geef toe dat je direct automatisch voor TS koos toen je las dat hij fysiek was geworden.

Maar je moet je ook realiseren dat de meeste mannen niet op kunnen tegen de mentale spelletjes van vrouwen. En dat heel veel vrouwen dat gebruiken tegen mannen om ze het bloed onder de nagels vandaan te halen. En dan achteraf het slachtoffer spelen wanneer ze er te ver mee zijn gegaan.

We weten allemaal dat het zo is, mannen zowel als vrouwen.

Zoals ik schreef: waar er twee vechten zijn er twee schuld. TS schreef het allemaal alsof het de schuld van haar vriend was. Maar kijk: nu schrijft ze toch ook wel dat ze er zelf ook wel een beetje schuld aan heeft.

Het is niet alsof haar vriend haar met zijn agressie onderdrukt ofzo, dat lees ik echt helemaal nergens. Dus ik vind het vrij overdreven om de schuld alleen maar bij haar vriend te leggen.

En als TS alleen maar wat medeleven en begrip wilde, dan had ze bij haar vriendinnen aan moeten kloppen en niet op Fok! posten.
pi_127477937
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:27 schreef RetepV het volgende:

[..]

Leg eens uit op welk moment jij fysiek bedreigen in een relatie wel ok vindt...
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:38:33 #35
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127477956
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:36 schreef RetepV het volgende:

[..]

Dat had ik niet moeten zeggen. Maar geef toe dat je direct automatisch voor TS koos toen je las dat hij fysiek was geworden.

Maar je moet je ook realiseren dat de meeste mannen niet op kunnen tegen de mentale spelletjes van vrouwen. En dat heel veel vrouwen dat gebruiken tegen mannen om ze het bloed onder de nagels vandaan te halen. En dan achteraf het slachtoffer spelen wanneer ze er te ver mee zijn gegaan.

We weten allemaal dat het zo is, mannen zowel als vrouwen.

Zoals ik schreef: waar er twee vechten zijn er twee schuld. TS schreef het allemaal alsof het de schuld van haar vriend was. Maar kijk: nu schrijft ze toch ook wel dat ze er zelf ook wel een beetje schuld aan heeft.

Het is niet alsof haar vriend haar met zijn agressie onderdrukt ofzo, dat lees ik echt helemaal nergens. Dus ik vind het vrij overdreven om de schuld alleen maar bij haar vriend te leggen.

En als TS alleen maar wat medeleven en begrip wilde, dan had ze bij haar vriendinnen aan moeten kloppen en niet op Fok! posten.
Het enige wat wij zeggen is dat fysiek bedreigen nooit goed is in een relatie, ben jij het daar niet mee eens dan?
pi_127477958
quote:
13s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus je verzint er maar van alles bij. En dat vind je vrij normaal.

Dude.
Een deel van wat ik 'verzon' is volgens TS zelf waar. Dus mijn verzinsels zijn geen verzinsels maar conclusies, gebaseerd op ervaring. En blijkbaar is een deel van mijn conclusies correct. Dus tja... wat moet ik met deze reactie?
pi_127478006
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het enige wat wij zeggen is dat fysiek bedreigen nooit goed is in een relatie, ben jij het daar niet mee eens dan?
Ja die jongen gaat een grens over wat niet goed te praten is onder geen enkel beding. Als TS een manipulatieve snol zou zijn, wat ik niet wil zeggen dan moet hij zijn biezen pakken en niet spreekwoordelijk om zich heen gaan meppen.
blablablabla
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:42:31 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_127478053
tsja, we lezen het wel in de krant binnenkort...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:42:56 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127478061
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:38 schreef RetepV het volgende:

[..]

Een deel van wat ik 'verzon' is volgens TS zelf waar. Dus mijn verzinsels zijn geen verzinsels maar conclusies, gebaseerd op ervaring. En blijkbaar is een deel van mijn conclusies correct. Dus tja... wat moet ik met deze reactie?
Nou, nee. Zij erkent een schuld die jij haar aanpraat, maar waar ik het absoluut niet mee eens ben.
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:43:49 #40
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127478088
quote:

[..]

Wat ik nu lees is dat jij het aan het goedpraten bent dat TS zijn ex agressief werd naar haar toe en haar fysiek bedreigde.
Misschien reageerde ze in het begin wel begripvol maar na een tijdje ben je dat jaloerse en bezitterige gedrag wel zat, geloof me,ik heb het meegemaakt.

Voorbeeldje, mijn ex beloofde me niet meer tig keer te bellen/berichten als ik met een vriendin weg was, ik was op een vrijdagavond op een terrasje met mijn beste vriendin, hij heeft me 13 keer gebeld/bericht in 1,5 uur tijd.
Toen hij in de gaten had dat ik het gewoon goed naar mijn zin had belde hij me op omdat hij zich buiten had opgesloten en de kinderen nog in het huis waren en hij kon niet naar binnen, dus ik moest naar huis komen.

Als dat soort dingen regelmatig gebeuren is je begrip op een gegeven moment best ver te zoeken.
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:44:16 #41
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127478095
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja die jongen gaat een grens over wat niet goed te praten is onder geen enkel beding. Als TS een manipulatieve snol zou zijn, wat ik niet wil zeggen dan moet hij zijn biezen pakken en niet spreekwoordelijk om zich heen gaan meppen.
Inderdaad! ^O^
pi_127478102
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, nee. Zij erkent een schuld die jij haar aanpraat, maar waar ik het absoluut niet mee eens ben.
Mag TS voor zichzelf denken en oordelen ? Dank je :) .
blablablabla
pi_127478104
quote:
Hoi,

Ik zou graag wat steun en advies willen en mijn verhaal hier kwijt te kunnen.

Momenteel heb ik een relatie met een jongen al iets meer dan 3 jaar en hij is 26, ik ben 24.

Toen we elkaar leerden kennen was hij een lieve, slimme, intelligente en knappe jongen waar veel meiden voor vielen, maar ik uiteindelijk met hem vandoor ging. Ik waande mij de gelukkigste op aarde! Hij is altijd attent, lief voor me en ik houd ontzettend veel van hem.

Na een half jaar trok ik bij hem in en moesten we leren samenleven aangezien we nog niet langer dan elk weekend samen hadden gewoond. Dat ging ook allemaal goed met vallen en opstaan, en ik voelde mij écht gelukkig. Tot na een jaar relatie dat hij mij tijdens een ruzie tegen de muur aandrukte voor mij ging staan en ik echt dacht dat ik geslagen zou worden. Ik was doodsbang. Heb geprobeerd toen in alles mee te gaan wat hij zei en vroeg of hij mij los wou laten, maar dat leek eerst niet eens tot hem door te dringen. Uiteindelijk liet hij los en voelde ik mij alsof ik ontsnapt was van de dood. Ik dacht echt dat ik klappen ging krijgen en ik voelde mij ontzettend bedreigd in de relatie.

Hij had gedronken die avond en de volgende dag bood hij zijn excuses in tranen aan en ik voelde mij toen kwetsbaar omdat ik nergens naartoe kon op dat moment en gebruikte hem om uit te huilen. Hij heeft wel 100x zijn excuses aangeboden, zijn belofte dat het nooit meer zou gebeuren en hem alsjeblieft nog een kans te geven. Dat heb ik ook gedaan.

De eerste paar weken was ik doodsbang om hem tegen te spreken omdat ik mij bedreigd voelde. Dat werd steeds minder, minder en minder. Na een jaar was alles weer zoals het was en hadden we weer een leuk leven. Dat overtuigde mij ook dat mensen echt kunnen veranderen en was blij dat ik hem had vergeven.

Nu weer een jaar later precies hetzelfde verhaal. Tijdens een discussie over iets wat gewoon zijn jaloezie is kwam hij ineens dichter op mij staan en duwde hij mij weg toen hij weg wou lopen maar hard genoeg dat ik mijn evenwicht verloor en viel. Toen kwam hij terug en pakte hij de kapstok die hij eerst op mij wou gooien leek het wel en ik dook weg en gooide die alleen om. Ik ben toen denk ik pas naar mijn gevoel een uur later opgestaan om te beseffen wat er nou precies gebeurd was of dit wel echt was en dit was de druppel voor mij. Ik heb de spullen die ik nodig heb gepakt en ben weggegaan.

Nu hebben we wel weer contact en wonen we apart. Het spijt hem weer ontzettend en ik moet mij verzetten om hem niet te vergeven. Uiteindelijk heeft hij mij nog nooit geslagen, heeft hij mij nooit gezegd te slaan. Ik snap ook niet waar deze woede vandaan komt bij hem op dit soort momenten. Als ik dit tegen zijn moeder zou zeggen zou ze in tranen uitbarsten en niet kunnen geloven dat haar zoon zo is aangezien ik een hele hechte band met haar heb.

Ik ben ontzettend radeloos, verdrietig en weet gewoon niet wat ik moet doen met dit allemaal. Waarom overkomt mij dit en niet gewoon anderen? Allemaal vragen en het lijkt allemaal zo wazig. En ook mijn vraag kunnen mensen genoeg veranderen om dit te voorkomen?

Bedankt voor het lezen en het klinkt misschien allemaal raar en dat weet ik, ik heb dit ook met mijn volle verstand geschreven en ik kan ook zeggen dat ik nog steeds van hem hou ook al is dat raar. Maar als je er zelf in zit is het zo ontzettend anders. Ik twijfel enorm.

(ik heb het verhaal ingekort en sommige stukken weggelaten nadat ik het al geschreven had. Sorry als er onbegrijpelijke stukken tussen zitten.)
Ik denk dat jullie beter samen in therapie kunnen. Zoals je ziet, is Fok niet de juiste plek om dit op te lossen. Dit is veel te ingewikkeld.

Om je gerust te stellen. Dit gebeurt vaker in relaties, maar mensen staan er niet mee te koop.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:44:45 #44
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_127478111
quote:
:') 15.gif

Verder overdrijf je wel een beetje, die gast houdt gewoon van je als ik het goed heb gelezen alleen heel af en toe schiet hij uit zijn slof.

Hij heeft je nog nooit geslagen, toch? Dus wat is het probleem?
Als je het alleen al zou uitmaken om 1 minpunt zonder erge gevolgen en daar tegenover vele pluspunten die jullie hebben gehad, zou dat wel heel erg jammerlijk zijn.

Maar goed jouw gevoel, jouw verstand, jouw keuze!
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:45:54 #45
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127478135
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:44 schreef wickedmen het volgende:

[..]

:') [ afbeelding ]

Verder overdrijf je wel een beetje, die gast houdt gewoon van je als ik het goed heb gelezen alleen heel af en toe schiet hij uit zijn slof.

Als je het alleen al zou uitmaken om 1 minpunt zonder erge gevolgen en daar tegenover vele pluspunten die jullie hebben gehad, zou dat wel heel erg jammerlijk zijn.

En dan de rest van je relatie angst hebben dat hij wel een keer gaat uithalen?
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:46:13 #46
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127478145
quote:
Dus ze moet eerst maar eens wachten totdat hij dat wel doet? :')

Ze was doodsbang schreef ze. Dat is wel degelijk een probleem in een relatie.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_127478178
quote:

[..]

:') [ afbeelding ]

Alsof iemand wel/niet slaan het enige argument voor huiselijk geweld is. :X
Hij heeft haar bij de keel gegrepen en tegen de muur gedrukt + op de grond geduwd en gedreigd met de kapstok te bewerken.
blablablabla
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:48:01 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_127478193
dit is natuurlijk gewoon psychische mishandeling... dreigen met geweld valt daar gewoon onder
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:48:25 #49
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127478200
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Alsof iemand wel/niet slaan het enige argument voor huiselijk geweld is. :X
Hij heeft haar bij de keel gegrepen en tegen de muur gedrukt + op de grond geduwd en gedreigd met de kapstok te bewerken.
Ja maar hij heeft haar niet geslagen dus TS moet zich niet aanstellen. :')
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:49:47 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_127478237
maar het battered wife syndrome komt altijd snel om de hoek kijken in dit soort gevallen

alternatief is om vriendlief eens naar een psychiater te sturen en een cursus zelfbeheersing, al zal je jaloezie daar niet mee genezen
pi_127478260
quote:
3s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:49 schreef Re het volgende:
maar het battered wife syndrome komt altijd snel om de hoek kijken in dit soort gevallen

alternatief is om vriendlief eens naar een psychiater te sturen en een cursus zelfbeheersing, al zal je jaloezie daar niet mee genezen
Nee, ze moeten samengaan, vind ik. Dit is geen éénpersoons probleem.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:51:26 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_127478274
:')
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:51:59 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127478289
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Mag TS voor zichzelf denken en oordelen ? Dank je :) .
Ja hoor. En mag ik daar een mening over hebben? Fijn, dank je wel.
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:52:10 #54
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127478294
quote:

Een psychiater lijkt me inderdaad beter, misschien zelfs relatietherapie als TS echt verder met hem wil.
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:52:20 #55
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_127478299
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Leg eens uit op welk moment jij fysiek bedreigen in een relatie wel ok vindt...
Als het eten niet op tijd klaar is, of wanneer ze ongevraagd de afstandsbediening pakt bijvoorbeeld.
pi_127478368
quote:

[..]

Wtf :{ Je hebt jezelf gewoon maar in te houden, ongeacht wat de ander tegen je zegt. Helemaal als je fysiek sterker bent dan iemand. Jezus, waar gaat dit over.
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:56:20 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127478405
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:54 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Wtf :{ Je hebt jezelf gewoon maar in te houden, ongeacht wat de ander tegen je zegt. Helemaal als je fysiek sterker bent dan iemand. Jezus, waar gaat dit over.
Omg, die had ik nog gemist.
pi_127478414
quote:
Want die zijn meer waard dan jou.
pi_127478417
quote:

Battered wife syndrome?
Als ze überhaupt met hem verder wil want dat is niet volledig duidelijk zou therapie voor hem en haar de enige mogelijkheid zijn.

Best veel kerels hebben op enig moment in hun leven issues met woedeaanvallen al uit zich dat meestal in de lokale kroeg en niet bij hun vriendin maar als je ouder bent en leert uiten kan dat over gaan.

Hoe TS dingen vertelt komt ze over als een meisjemeisje, Nks mis mee maar je krijgt wel het gevoel dat die gozer zijn verhaal ook niet bepaald bij haar kwijt kan. .

Hij moet leren praten en niet zijn woede opkroppen schijnbaar wel een jaar lang en dan helemaal para worden.
blablablabla
pi_127478428
quote:
3s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:52 schreef ShaoliN het volgende:

Als het eten niet op tijd klaar is, of wanneer ze ongevraagd de afstandsbediening pakt bijvoorbeeld.
Ja, ok... dat kan echt niet!
pi_127478458
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja hoor. En mag ik daar een mening over hebben? Fijn, dank je wel.
Natuurlijk, al neem je TS niet echt serieus als je zulke dingen roept. Misschien ziet zij het wel echt zo.
blablablabla
  donderdag 6 juni 2013 @ 12:59:06 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_127478472
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Battered wife syndrome?
Als ze überhaupt met hem verder wil want dat is niet volledig duidelijk zou therapie voor hem en haar de enige mogelijkheid zijn.

Best veel kerels hebben op enig moment in hun leven issues met woedeaanvallen al uit zich dat meestal in de lokale kroeg en niet bij hun vriendin maar als je ouder bent en leert uiten kan dat over gaan.

Hoe TS dingen vertelt komt ze over als een meisjemeisje, Nks mis mee maar je krijgt wel het gevoel dat die gozer zijn verhaal ook niet bepaald bij haar kwijt kan. .

Hij moet leren praten en niet zijn woede opkroppen schijnbaar wel een jaar lang en dan helemaal para worden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Battered_person_syndrome
pi_127478554
Ga weg. Ik kan je uit ervaring melden dat dat nooit zal veranderen. Zodra die grens voorbij is gegaan is er geen weg meer terug.
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:02:59 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127478555
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Natuurlijk, al neem je TS niet echt serieus als je zulke dingen roept. Misschien ziet zij het wel echt zo.
En dat neem ik juist heel serieus. Daarom reageer ik zoals ik reageer.
pi_127478598
quote:

[..]

Ervaringsdeskundige blijkbaar? Vroeger je vriendinnetje geslagen, maar was zeker haar eigen schuld?
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:08:18 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127478689
Het overkomt ook anderen, en als mensen dan in de relatie blijven hangen wordt het meestal erger, hoe ver moet het komen? Dat je op een gegeven moment met een aan puin geslagen gezicht in het ziekenhuis zit?
Advies van een ervaringsdeskundige: Run!!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_127478696
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:02 schreef Ambipur het volgende:
Ga weg. Ik kan je uit ervaring melden dat dat nooit zal veranderen. Zodra die grens voorbij is gegaan is er geen weg meer terug.
Heb zelf ook een keer een meisje waar ik verkering mee had een enorme duw gegeven toen ik 18 was. Ze maakte me zooooo enorm boos en ik was jong en dronk veel toen dat gebeurde.
Met de relatie van 9 jaar die ik nu heb heb maar ook het bewustzijn van nu zal dat niet meer gebeuren.

Je moet mensen wel een kans geven aan zichzelf te werken. Zeker als je bedenkt dat het merendeel van het huiselijk geweld een relatie heeft met drank of drugs. Als hij leert praten en zich normaal kan uiten kan het goedkomen, waarom niet?
blablablabla
pi_127478758
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Heb zelf ook een keer een meisje waar ik verkering mee had een enorme duw gegeven toen ik 18 was. Ze maakte me zooooo enorm boos en ik was jong en dronk veel toen dat gebeurde.
Met de relatie van 9 jaar die ik nu heb heb maar ook het bewustzijn van nu zal dat niet meer gebeuren.

Je moet mensen wel een kans geven aan zichzelf te werken. Zeker als je bedenkt dat het merendeel van het huiselijk geweld een relatie heeft met drank of drugs. Als hij leert praten en zich normaal kan uiten kan het goedkomen, waarom niet?
Het is nu 2 x voorgekomen. Zou je dat nog steeds een kans geven?
pi_127478760
@retepv

Sorry maar ik ben het niet met je eens. Als ik niet wil dat hij mijn whatsapps leest die ook soms over hem gaan dan is dat mijn keuze en kan ik niet gedwongen worden, dat wil ik gewoon niet. Wat ik met anderen bespreek hoeft hij niet te weten. Je hoeft toch niet alles in een relatie te delen. Ik hoef toch ook niet te weten wat hij doet als hij alleen uitgaat, maar andersom wel weer. Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die zich moet verantwoorden van ons twee.

En ik ben nog nooit vreemdgegaan of er aan gedacht om dat te doen. Hij heeft helemaal geen reden om jaloers te zijn en ik word daar ook moe van, daarom mijn reactie en die ruzie. Ik zie dat als een valse beschuldiging als iemand in mijn telefoon wil kijken.

Zijn moeder wil ik ook helemaal niet zijn. Maar ik ben best wel makkelijk en ook niet een hard persoon die altijd zegt waar het op staat, maar soms in situaties moet ik voor mijzelf opkomen en mijn telefoon is een voorbeeld. En ik leg hem helemaal niks op... ik zegt niet wat hij moet doen of wat dan ook. Wat een onzin.

Een probleem was altijd dat ik met vriendinnen ga stappen en hij mijn vriendinnen niet vertrouwd. Toen heb ik voorgesteld dat ik niet meer ga stappen, maar hij dan ook niet meer. Dat wou hij dan ook weer niet, dus ja. Wie legt wie wat op?
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:10:48 #70
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127478763
quote:

Je moet mensen wel een kans geven aan zichzelf te werken.
Als hij leert praten en zich normaal kan uiten kan het goedkomen, waarom niet?
Zolang meneer er maar wel aan wil werken en het niet ziet als eenmalig ongelukje.
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:11:05 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127478770
quote:

[..]

Heb je nu een relatie met hetzelfde meisje?

Verkijk je niet op wat dat voor invloed kan hebben op de situatie, ook mensen die op die manier door het lint gaan weten vaak heel goed of hun gedrag wel of niet door de vingers gezien zal worden.
Het is dus geen garantie dat je je nu ook zo netjes zou gedragen als je nog verkering had met dat meisje.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127478831
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:10 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Het is nu 2 x voorgekomen. Zou je dat nog steeds een kans geven?
Er is tussen de eerste en de tweede keer niets gedaan aan zijn problemen. Niets echt besproken, geen therapie en tja dus blijft alles bij het oude en is het wachten op een herhaling van zetten.

Kennelijk heeft hij tijdens zijn rage wel het besef dat hij verkeerd bezig is en geen zwarte waas voor zijn ogen waarin hij echt volledig los gaat dat is hoopgevend voor die twee.
blablablabla
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:14:58 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127478871
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Er is tussen de eerste en de tweede keer niets gedaan aan zijn problemen. Niets echt besproken, geen therapie en tja dus blijft alles bij het oude en is het wachten op een herhaling van zetten.

Kennelijk heeft hij tijdens zijn rage wel het besef dat hij verkeerd bezig is en geen zwarte waas voor zijn ogen waarin hij echt volledig los gaat dat is hoopgevend voor die twee.
Nee, dat is niet hoopgevend want hij heeft er ondertussen niets mee gedaan.
De tweede keer lag TS al op de grond, wat gebeurt er de derde keer? Op de grond liggen en een kast over zich heen krijgen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127478882
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:10 schreef lotte03 het volgende:
Een probleem was altijd dat ik met vriendinnen ga stappen en hij mijn vriendinnen niet vertrouwd. Toen heb ik voorgesteld dat ik niet meer ga stappen, maar hij dan ook niet meer. Dat wou hij dan ook weer niet, dus ja. Wie legt wie wat op?
Dat is toch niet werkbaar? Dat je elkaar vrijetijds dingen gaat ontzien?
pi_127478896
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Onzin.. Hij is zich bewust van zijn fouten idd en maakt excuses. De 1e keer is het een duw, de 2de keer is het een hardere duw en het eindigt met dat zij de volgende ochtend wakker wordt met blauwe plekken op haar lichaam en handafdrukken op haar keel.

Je kunt dit gedrag niet goedspreken. Als het hem zo dwars zat, had hij al hulp gezocht.

Soms halen bepaalde combinaties het slechste in elkaar naar boven. Volgens mij doen deze twee dat.
pi_127479074
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb je nu een relatie met hetzelfde meisje?

Verkijk je niet op wat dat voor invloed kan hebben op de situatie, ook mensen die op die manier door het lint gaan weten vaak heel goed of hun gedrag wel of niet door de vingers gezien zal worden.
Het is dus geen garantie dat je je nu ook zo netjes zou gedragen als je nog verkering had met dat meisje.
Zij had een alcoholistische vader en was het gewend om geslagen te worden zag het zelfs als een soort vorm van verknipte erkenning denk ik.
Ze stond ook voor me zo van : sla me dan! SLA DAN! of ze sloeg mij in mijn gezicht in de hoop op een reactie. :') Na zo'n actie waar ze me met een hak tegen mijn rug trapte duwde ik haar en daarna uitgemaakt.

Maar ook emotioneel wel regelmatig op het punt gestaan sommige vrouwen kunnen intens vals zijn en je echt diep kwetsen. Mannen beheersen dat spel minder en uiten zich anders, vaak fysieker omdat dat daar hun kracht ligt en bij vrouwen in het manipuleren en zuigen.

Uitlokken van TS mag nooit een aanleiding zijn voor fysiek geweld maar onderschat zulk gedrag en de emoties die het kan oproepen ook niet. Geestelijke mishandeling is ook mishandeling ook al zie je dan geen blauwe plekken.
blablablabla
pi_127479141
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Zij had een alcoholistische vader en was het gewend om geslagen te worden zag het zelfs als een soort vorm van verknipte erkenning denk ik.
Ze stond ook voor me zo van : sla me dan! SLA DAN! of ze sloeg mij in mijn gezicht in de hoop op een reactie. :') Na zo'n actie waar ze me met een hak tegen mijn rug trapte duwde ik haar en daarna uitgemaakt.

Maar ook emotioneel wel regelmatig op het punt gestaan sommige vrouwen kunnen intens vals zijn en je echt diep kwetsen. Mannen beheersen dat spel minder en uiten zich anders, vaak fysieker omdat dat daar hun kracht ligt en bij vrouwen in het manipuleren en zuigen.

Uitlokken van TS mag nooit een aanleiding zijn voor fysiek geweld maar onderschat zulk gedrag en de emoties die het kan oproepen ook niet. Geestelijke mishandeling is ook mishandeling ook al zie je dan geen blauwe plekken.
Dan loop je weg. Je slaat nooit.
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:26:26 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127479258
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Ten eerste zie ik nergens dat TS het "uitlokt" en in jouw verhaal zie ik dat zelfs als een soort excuus gebruikt worden....
Het komt er dus op neer dat je prima wist dat je er mee weg zou komen, en dan heb je dus geen enkele garantie dat je je leven wel gebeterd zou hebben als je nog een relatie met haar had.

Mensen kunnen soms veranderen, maar meestal is het zo dat mensen gewoon doen waarmee ze wegkomen, en als partner Y bepaald gedrag niet accepteert en partner X wel, dan zal partner X meer te verduren hebben, en dat zegt niets over het verbeterde gedrag van de ander, alleen dat de ander weet dat hij bij partner Y niet hoeft te flikken wat hij bij partner X deed.

Je kunt je zelfs afvragen of iemand wel werkelijk diep genoeg in een relatie zit, als dat soort gedrag kennelijk sterker is dan de angst de relatie te verliezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127479327
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Gedrag veroordelen weten we nu wel. Op1 persoon na praat niemand zijn gedrag goed hier.
De vraag is alleen hoe nu verder en of er iets gedaan kan worden aan zijn woedeaanvallen. Waarom zou dat niet kunnen met therapie?
blablablabla
pi_127479397
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:22 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Kost je wel 3 keer gips, maar weggelopen ben ik :D
pi_127479460
Hij moet hulp zoeken. Ik had hier vroeger ook last van, al had ik het vooral voorzien op meubilair en gedroeg ik me dan achterlijk agressief. Zo ben ik uiteindelijk aan mn ADHD diagnose gekomen. Die relatie is inmiddels al een jaar of 3 voorbij, maar ik ben gematigd blij dat er iig iets uit is voortgekomen.

Als ie geen hulp zoekt houdt het op.
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:33:10 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127479521
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Gedrag veroordelen weten we nu wel. Op1 persoon na praat niemand zijn gedrag goed hier.
De vraag is alleen hoe nu verder en of er iets gedaan kan worden aan zijn woedeaanvallen. Waarom zou dat niet kunnen met therapie?
Ja, dat kan prima, maar waarom zou TS ondertussen moeten blijven?
Ik verwacht dat die therapie ook veel beter aanslaat als TS duidelijk maakt dat ze dit gedrag niet accepteert.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127479557
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:29 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Kost je wel 3 keer gips, maar weggelopen ben ik :D
Zoals 't hoort :)

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik weet het niet.. TS weet of ze daar het geduld voor heeft.. Ikzelf zou daar niet op wachten.
pi_127479633
@elan

Ik denk niet dat ze dat als erkenning zag hoor.

Mijn vader was vroeger ook agressief en kon ontploffen om de raarste dingen. Dan vlogen ons allerlei dingen over ons hoofd en ging er weer wat kapot. Hij heeft mij of mijn zus nooit geslagen, maar die angst blijf je altijd houden en dan ben je gewoon bang voor iemand. Soort van: "wie is die man die op zondag het vlees snijdt". Mijn zus en ik zijn gewoon onze eigen weg ingeslagen en onszelf ontwikkeld en dat gedrag hebben wij zelf nooit vertoont.
pi_127479689
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat kan prima, maar waarom zou TS ondertussen moeten blijven?
Ik verwacht dat die therapie ook veel beter aanslaat als TS duidelijk maakt dat ze dit gedrag niet accepteert.
TS is toch weggegaan althans dat zegt ze.
Lijkt me voor hem een vrij duidelijk statement dat hij er niet mee wegkomt. Als hij dat überhaupt al dacht.

Jullie zijn teveel bezig met hem veroordelen en te weinig kijken naar oplossingen. Als zij weg wil prima dan gaat ze. Had ook zonder die duw gekund je pakt je spullen en stapt op.

Haar vraag is juist hoe ze bij hem kan zijn zonder bang te hoeven zijn.
blablablabla
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:37:33 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127479694
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:36 schreef lotte03 het volgende:
@elan

Mijn vader was vroeger ook agressief en kon ontploffen om de raarste dingen. Dan vlogen ons allerlei dingen over ons hoofd en ging er weer wat kapot. Hij heeft mij of mijn zus nooit geslagen, maar die angst blijf je altijd houden en dan ben je gewoon bang voor iemand. Soort van: "wie is die man die op zondag het vlees snijdt". Mijn zus en ik zijn gewoon onze eigen weg ingeslagen en onszelf ontwikkeld en dat gedrag hebben wij zelf nooit vertoont.
Ik denk dat je je eerder moet afvragen hoe je moeder op je vader reageerde. En dan kijken of jij dat gedrag nu vertoont in deze relatie.
pi_127479740
quote:
@elan

Voel je al alarmbelletjes? :)
pi_127479753
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:37 schreef Lienekien het volgende:

Ik denk dat je je eerder moet afvragen hoe je moeder op je vader reageerde. En dan kijken of jij dat gedrag nu vertoont in deze relatie.
Je ziet inderdaad een patroon...
pi_127479946
quote:
@elan

Daarom moet je ook samen met een gedragsdeskundige of psychologe dit soort gedrag analyseren. Kennelijk roep jij onbewust dingen op . Praat dat zijn gedag goed? Nee! Maar er zit wel een rode lijn in die ontrafeld moet worden.

Al zou je niet met hem verder gaan maar een nieuw pad bewandelen loop je anders het risico dat je weer zo'n kerel treft die op je pa lijkt.

Weet niet wat dat is maar heel veel meiden eindigen uiteindelijk met een vent die qua gedrag op hun vader lijkt. Is net zo goed in jouw belang om te kijken wat je zelf kan doen om te voorkomen dat je eindigt met een abusieve relatie of erger .
blablablabla
pi_127480060
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mijn vader dacht dat hij de beste in de wereld was en was altijd heel onredelijk. Ging altijd direct op de persoon een discussie voeren tot kleineren toe totdat de ander wegliep. Nu is hij trouwens helemaal omgekeerd en hebben we een betere band weer met hem dan onze moeder. Maar hij heeft mijn moeder fysiek nooit pijngedaan.

Dus ik zie niet echt een patroon...
pi_127480111
quote:
@elan

Zo was het hier ook. Klappen nooit gehad, wel trappen en een keer mn kamerdeur ingetrapt en mn keel dichtgeknepen :') op kerstavond.

Dat doet idd wel iets met je, al is het moeilijk te definiëren. Maar denk dat ik meer last heb van veeleisendheid die er was icm een kort lontje. Geen pretje, en ik kan persoonlijk ook héél slecht overweg met autoriteitsfiguren.

Jij hebt voor jouw gevoel geen schade opgelopen? Wat mensen hier zeggen: waar je tussen opgroeit tekent een heel diepgelegen deel van je zelfbeeld en je wereldbeeld.
pi_127480203
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:33 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Zoals 't hoort :)

[..]

Ik weet het niet.. TS weet of ze daar het geduld voor heeft.. Ikzelf zou daar niet op wachten.
Als je er op de juiste manier in staat laat je je niet slaan of fysiek aanpakken. Zelfs niet eenmalig dan stap je gelijk op.

Feit dat zij er nog steeds is na twee incidenten dat is zorgwekkend. Aan de andere kant hoeft hij geen kwade te zijn met individuele hulp kan het goedkomen.

Misschien zelfs tussen die twee wel want kennelijk is er ook iets van houden van dat ze bij elkaar houdt dat is dan toch fijn om te zien. O+
blablablabla
pi_127480269
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:48 schreef NomanIW het volgende:
Rot

[..]

Zo was het hier ook. Klappen nooit gehad, wel trappen en een keer mn kamerdeur ingetrapt en mn keel dichtgeknepen :') op kerstavond.

Dat doet idd wel iets met je, al is het moeilijk te definiëren. Maar denk dat ik meer last heb van veeleisendheid die er was icm een kort lontje. Geen pretje, en ik kan persoonlijk ook héél slecht overweg met autoriteitsfiguren.

Jij hebt voor jouw gevoel geen schade opgelopen? Wat mensen hier zeggen: waar je tussen opgroeit tekent een heel diepgelegen deel van je zelfbeeld en je wereldbeeld.
ze zegt net zelf; nooit fysiek.
Das heel wat anders dan keel dicht knijpen.

Dat gefocus op het verleden.

imo.. jaloersheid is nooit een reden tot fysiek geweld.
Hij probeert gewoon met kracht zijn idee op te dringen.

Tenzij hij het niet kan laten rusten, (jouw vertrouwen). zal het niet veranderen.

Ik vind het niet normaal gedrag iemand zo controleren. ik lees de telefoon nooit van mijn vriendin, ook al bliept dat ding 500x per dag. Ik hoop dan ook niet dat mijn vriendin dat stiekum bij mij doet :p.
Respecteer elkaar, je bent mekaar bezit niet. Liefde kun je niet eisen of opdringen dat krijg je.
newb
pi_127480275
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je er op de juiste manier in staat laat je je niet slaan of fysiek aanpakken. Zelfs niet eenmalig dan stap je gelijk op.

Feit dat zij er nog steeds is na twee incidenten dat is zorgwekkend. Aan de andere kant hoeft hij geen kwade te zijn met individuele hulp kan het goedkomen.

Misschien zelfs tussen die twee wel want kennelijk is er ook iets van houden van dat ze bij elkaar houdt dat is dan toch fijn om te zien. O+
Wat geeft jou deze wijsheid?
pi_127480278
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:47 schreef lotte03 het volgende:

[..]

Mijn vader dacht dat hij de beste in de wereld was en was altijd heel onredelijk. Ging altijd direct op de persoon een discussie voeren tot kleineren toe totdat de ander wegliep. Nu is hij trouwens helemaal omgekeerd en hebben we een betere band weer met hem dan onze moeder. Maar hij heeft mijn moeder fysiek nooit pijngedaan.

Dus ik zie niet echt een patroon...
Zijn je ouders nog bij elkaar?
blablablabla
pi_127480303
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:52 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Wat geeft jou deze wijsheid?
Ingegeven door de lieve heer.
Wat wil je weten?
blablablabla
pi_127480326
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:51 schreef WvdL het volgende:

[..]

ze zegt net zelf; nooit fysiek.
Das heel wat anders dan keel dicht knijpen.

Dat gefocus op het verleden.
Je jeugd tekent je nu eenmaal.
pi_127480338
Wat een overdreven reacties hier!

De feiten:
- vriendje maakt zich boos, duwt haar tegen de muur. Een dat is het. Geen klappen of wat dan ook.
-Jaar later (dus verder geen zaken waar TS van schrikt) weer boos vriendje en hij pakt een kapstok. Dat is het dan.

Kortom, ik vind TS maar angstig typje. Sommige stellen gooien servies naar elkaar en dit kind schrikt al beetje van een man die een boze dreigende houding krijgt :')

Doe even lekker normaal! Iedereen doet wel eens geïrriteerd, ik kan ook wel eens boos schreeuwen of een klap op de tafel of muur geven. Maar dat is echt nog niet meteen mishandeling ofzo :D

Als de vriend van TS dit 1X per jaar zo krijgt valt het echt mee. Sommige mensen schieten 3x per dag uit hun vel en worden wel agressief tegen hun omgeving. Dus voor hem imho geen psychiater nodig.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_127480350
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Ingegeven door de lieve heer.
Wat wil je weten?
Doe maar de jackpotwinnaar dan.
pi_127480407
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:50 schreef Elan het volgende:

[..]

:) Ik hield enorm veel van mijn ex. Daarom bleef ik bij hem. Gelukkig niet al te lang.. Dat houden van is soms echt een beperking.

Het zegt iets over TS, dat ze nog bij hem is vind ik niet goed.
pi_127480414
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:53 schreef Godshand het volgende:
Sommige stellen gooien servies naar elkaar
En dat vind jij gezond ofzo?
pi_127480428
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:53 schreef Godshand het volgende:

De feiten:
- vriendje maakt zich boos, duwt haar tegen de muur. Een dat is het. Geen klappen of wat dan ook.
-Jaar later (dus verder geen zaken waar TS van schrikt) weer boos vriendje en hij pakt een kapstok. Dat is het dan.

Kortom, ik vind TS maar angstig typje. Sommige stellen gooien servies naar elkaar en dit kind schrikt al beetje van een man die een boze dreigende houding krijgt :')

Doe even lekker normaal! Iedereen doet wel eens geïrriteerd, ik kan ook wel eens boos schreeuwen of een klap op de tafel of muur geven. Maar dat is echt nog niet meteen mishandeling ofzo :D

Als de vriend van TS dit 1X per jaar zo krijgt valt het echt mee. Sommige mensen schieten 3x per dag uit hun vel en worden wel agressief tegen hun omgeving. Dus voor hem imho geen psychiater nodig.
Ik vind iemand tegen de muur duwen dus echt wel ff te ver gaan hoor :{ Je hoort gewoon met je tengels van iemand af te blijven.
pi_127480469
quote:

De feiten:

Uh. Deze dingen zijn niet normaal binnen een gezonde relatie.
pi_127480520
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:48 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Ik zeg wel dat ik mijn eigen weg insloeg, maar ik was ontzettend onzeker doordat ik altijd gekleineerd werd. Altijd bang om iets fout te doen, ook naar anderen toe. Maar toen hij omsloeg, sloeg ik ook om en is het alsnog goed gekomen! Mede door mijn vriendinnen, dus die hebben een hele speciale waarde voor mij.
pi_127480574
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:53 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Je jeugd tekent je nu eenmaal.
Niet iedereen gaat er hetzelfde mee om. Mijn vader heeft ook wel eens met dingen gegooid dat we als kleine kindertjes bang onder bed kropen.
Heb zelf totaal niet van zulke neigingen. Mijn vriendin heeft me wel eens gevraagd of ik wel eens echt boos kan worden. (zij werd nog bozer omdat ik te koel deed, had ze ook wat glazen kapot gegooid :p)

Ik beschouw mezelf ook niet als unieke uitzondering..
Je kiest er zelf voor.
newb
pi_127480629
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:55 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:) Ik hield enorm veel van mijn ex. Daarom bleef ik bij hem. Gelukkig niet al te lang.. Dat houden van is soms echt een beperking.

Het zegt iets over TS, dat ze nog bij hem is vind ik niet goed.
Je weet niet hoe de rest van de relatie er uit ziet. Als het deze twee incidenten en verder een heerlijke tijd samen lijkt het me lastig voor haar om hem te verlaten.

Wij weten ook verder niet hoe haar gedrag en aandeel is als er ruzie is tussen die twee want sommige mensen kunnen op momenten extreem tegen elkaar tekeer gaan en toch niet zonder elkaar willen leven.
blablablabla
pi_127480742
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Jij maakt er ook wat moois van! Dat staat er niet, lezen!

Hij heeft haar tegen de muur gedrukt en dat was het. Niets keel knijpen! (tenzij ze dat jou in PM/DM vertelde).

Later pakte hij een kapstok (of dreigde, niet geheel duidelijk, kapstok stootte ze opeens om :?) en verder niets mee gedaan.

Het is best een gespannen situatie maar verder...
pi_127480784
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Je weet niet hoe de rest van de relatie er uit ziet. Als het deze twee incidenten en verder een heerlijke tijd samen lijkt het me lastig voor haar om hem te verlaten.

Wij weten ook verder niet hoe haar gedrag en aandeel is als er ruzie is tussen die twee want sommige mensen kunnen op momenten extreem tegen elkaar tekeer gaan en toch niet zonder elkaar willen leven.
Hij is jaloers zegt ze. Dat vind ik ook al een teken.

Zij moet maar bepalen of ze in therapie wil met hem. Zonder therapie weet ik nml al hoe dit gaat eindigen.

Wederom, haar gedrag doet er niet toe. Je kunt boos op elkaar worden, maar er is iets goed mis, als je elkaar doodsangsten bezorgt.
pi_127480822
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:55 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Ik vind iemand tegen de muur duwen dus echt wel ff te ver gaan hoor :{ Je hoort gewoon met je tengels van iemand af te blijven.
Pff, mijn vriendin heeft mij ook wel eens een duw uit boosheid gegeven. Ga ik echt geen Blijf van Mijn Lijf huis voor bellen hoor! :')
pi_127480833
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hij heeft haar tegen de muur gedrukt en dat was het. Niets keel knijpen! (tenzij ze dat jou in PM/DM vertelde).

Later pakte hij een kapstok (of dreigde, niet geheel duidelijk, kapstok stootte ze opeens om :?) en verder niets mee gedaan.

Nog niks om luchtig over te doen imo.
pi_127480852
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

quote:
Tijdens een discussie over iets wat gewoon zijn jaloezie is kwam hij ineens dichter op mij staan en duwde hij mij weg toen hij weg wou lopen maar hard genoeg dat ik mijn evenwicht verloor en viel. Toen kwam hij terug en pakte hij de kapstok die hij eerst op mij wou gooien leek het wel en ik dook weg en gooide die alleen om

Dreigen om te kapstok op haar te gooien dan. Hoe dan ook onacceptabel gedrag.
blablablabla
pi_127480878
quote:

De feiten:

Je kunt het bagatelliseren maar als je iemands blik ziet en je niks terug kunt doen is het heel anders. Het kwam ook uit het niets dus ik had er ook niet op gerekend. Hij had zijn hand de eerste keer ook op mijn keel en dan wordt de wereld heel klein en besef je je dat je helemaal niemand meer bent op dat moment die nog iets terug kan doen. Als iemand dan loslaat is het gevoel alsof je iets overleeft hebt.

Dit heb ik ook nog aan niemand vertelt behalve hier nu. Als ik dit aan mijn ouders zou vertellen dan staan ze hier vanmiddag nog om mij op te halen.
pi_127480899
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:05 schreef Godshand het volgende:

[..]

Pff, mijn vriendin heeft mij ook wel eens een duw uit boosheid gegeven. Ga ik echt geen Blijf van Mijn Lijf huis voor bellen hoor! :')
Jij weet dat als het moet jij je vriendin wel aankunt. Jij hebt je waarschijnlijk niet bedreigt of geintimideerd gevoeld.

Als iemands ogen op bloeddorst staan en je tegen de muur aan drukt.. en je weet dat je van zijn grillen afhankelijk bent.

Maak je de situatie wel even heel anders mee..
newb
pi_127480908
quote:

[..]

In een ruzie is het best geoorloofd, wat een pussies hier allemaal zeg. :')
pi_127480918
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

En dat vind jij gezond ofzo?
Als het op dit punt is gekomen, is het vaak einde relatie, maar verder maak ik mij niet druk over.
pi_127480922
quote:

[..]

Mja goed, fijn dat dat soort fysieke uitingen van frustratie gezond is binnen jullie relatie maar een heleboel mensen is dat niet het geval. Ik zou mijn vriendin nooit met een vinger aanraken, daarvoor respecteer ik haar teveel, en ik praat liever over dingen.
pi_127480930
Ik vind hem vooral erg controlerend. Mocht je verder met hem willen gaan zou ik daar eens met hem over praten. Verder is misschien therapie niet eens zo'n gek idee om te kijken waar die woede aanvallen vandaan komen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127480954
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Zijn je ouders nog bij elkaar?
Ja en ook nog gelukkig ook.
pi_127480975
quote:
12s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:07 schreef Kola het volgende:

[..]

Als beide partijen hier vrede mee hebben is dat zeker zo maar zij lag een poos zwaar angstig op de grond.
Dan heb je het over mishandeling.
blablablabla
pi_127480978
quote:
12s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:07 schreef Kola het volgende:

[..]

Ja, die ene duw vond ik ook acceptabel. Dat was voor mijn ex een go voor andere dingen. Stfu dus met je pussies.
pi_127481005
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:09 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ja, die ene duw vond ik ook acceptabel. Dat was voor mijn ex een go voor andere dingen. Stfu dus met je pussies.
Pi's. Lees ze.
pi_127481042
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:09 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

PI's. Lees ze.
Daaruit kan ik niet lezen hoe serieus/grappig zij het bedoelt.
pi_127481069
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:59 schreef WvdL het volgende:

[..]

Niet iedereen gaat er hetzelfde mee om. Mijn vader heeft ook wel eens met dingen gegooid dat we als kleine kindertjes bang onder bed kropen.
Heb zelf totaal niet van zulke neigingen. Mijn vriendin heeft me wel eens gevraagd of ik wel eens echt boos kan worden. (zij werd nog bozer omdat ik te koel deed, had ze ook wat glazen kapot gegooid :p)

Ik beschouw mezelf ook niet als unieke uitzondering..
Je kiest er zelf voor.
Dingetjes kapot gooien is ook niet de issue.

Maar uiteraard sta jij boven normale menselijke ontwikkeling :')
pi_127481084
quote:

[..]

Ja dat is vaak het begin van veel meer ellende als je niet met je poten van de ander af kunt blijven.
En relaties waar mensen elkaar de tent uit vechten zijn ronduit gevaarlijk wtf zeg twee volwassenen die elkaar de tent uit vechten. Kinderen haal je uit elkaar als ze dat doen stel kleuters.
blablablabla
pi_127481090
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:06 schreef lotte03 het volgende:

[..]

Je kunt het bagatelliseren maar als je iemands blik ziet en je niks terug kunt doen is het heel anders. Het kwam ook uit het niets dus ik had er ook niet op gerekend. Hij had zijn hand de eerste keer ook op mijn keel en dan wordt de wereld heel klein en besef je je dat je helemaal niemand meer bent op dat moment die nog iets terug kan doen. Als iemand dan loslaat is het gevoel alsof je iets overleeft hebt.

Dit heb ik ook nog aan niemand vertelt behalve hier nu. Als ik dit aan mijn ouders zou vertellen dan staan ze hier vanmiddag nog om mij op te halen.
Kijk hand op de keel gaat te ver, maar dat stond niet in je 1e post. Dat is wel beangstigend ja.

Tevens is dat bezitterig gedrag denk ik ook zwaar irritant. Maar dat is een ander verhaal.
pi_127481107
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:10 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Daaruit kan ik niet lezen hoe serieus/grappig zij het bedoelt.
Bij een knipoog is dat meestal grappig/sarcastisch.
pi_127481151
quote:

[..]

Niet iedereen is net zo als jouw ex he. Nog even en je mag je stem zelfs niet meer verheffen want o wee als iemand daar van schrikt. Mishandeling!
pi_127481169
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:07 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Mja goed, fijn dat dat soort fysieke uitingen van frustratie gezond is binnen jullie relatie maar een heleboel mensen is dat niet het geval. Ik zou mijn vriendin nooit met een vinger aanraken, daarvoor respecteer ik haar teveel, en ik praat liever over dingen.
Het is geen kwestie van respect. Maar dat snap je niet wanneer je zelf niet zulke aanvallen hebt.
pi_127481229
quote:
12s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:12 schreef Kola het volgende:

[..]

Niet iedereen is net zo als jouw ex he. Nog even en je mag je stem zelfs niet meer verheffen want o wee als iemand daar van schrikt. Mishandeling!
:') Ik ben temperamentvol en schreeuw altijd. Wat schreeuwen hoort er bij vind ik. Het wordt anders als je elkaar lichamelijk wat aandoet.

quote:
15s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja dat is vaak het begin van veel meer ellende als je niet met je poten van de ander af kunt blijven.
En relaties waar mensen elkaar de tent uit vechten zijn ronduit gevaarlijk wtf zeg twee volwassenen die elkaar de tent uit vechten. Kinderen haal je uit elkaar als ze dat doen stel kleuters.
Er zat 4 jaar tussen die ene duw en het moment dat hij mij bij mijn keel had gegrepen. Toen ik dat laatste ook had vergeven ging het snel nog erger. Daarom zeg ik, meteen afstraffen dit. Anders gaat hij door.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:11 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Ik ben hier nogal fel in en zie hier geen humor in :)
pi_127481248
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:13 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van respect. Maar dat snap je niet wanneer je zelf niet zulke aanvallen hebt.
Probeer het eens uit te leggen dan?
pi_127481311
quote:
12s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:12 schreef Kola het volgende:

[..]

Leuke trollpoging.
Je hebt zo te zien niet eens gelezen wat er is voorgevallen. Zij is door hem bij haar strot gegrepen en op de grond geduwd.

Als dat onder jouw noemer van een standaardruzietje valt mag je mee met de vriend van TS in therapie.
blablablabla
pi_127481316
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:07 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Wat een mietje ben je dan. Mijn vorige ex deed het ook eens (blijkbaar haal ik dat in vrouwen naar boven :') ). Was boos op me en toen ze langs liep gaf ze een duw met de woorden "Rot op!"

Ben maar naar huis gegaan en volgende dag lagen we weer te neuken. Niets aan de hand :)
pi_127481340
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:14 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:') Ik ben temperamentvol en schreeuw altijd. Wat schreeuwen hoort er bij vind ik. Het wordt anders als je elkaar lichamelijk wat aandoet.

Ja daar ben ik het ook wel mee eens, maar ik vind een duw geven of tegen de muur aan drukken niet bepaald iemand iets "aandoen". Als het doorslaat naar meer dan oke, gaat het te ver, maar van een duw alleen voel je toch geen hevige angst, kom op.
pi_127481411
quote:

De feiten:
Ligt er maar net aan wat voor een duw het is.
quote:

[..]

Je gaat de (duw)kracht van een man toch niet vergelijken met die van een vrouw? Ik gok zo dat je er weinig aan overhoudt als jouw vriendin jou zo hard mogelijk slaat, maar dat jij haar neerkrijgt als jij haar zo hard mogelijk mept.

Met die ene uitbarsting per jaar zou ze nog mee kunnen leven. Maar wat doe je aan z'n jaloezie?
pi_127481415
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:16 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat een mietje ben je dan. Mijn vorige ex deed het ook eens (blijkbaar haal ik dat in vrouwen naar boven :') ). Was boos op me en toen ze langs liep gaf ze een duw met de woorden "Rot op!"

Ben maar naar huis gegaan en volgende dag lagen we weer te neuken. Niets aan de hand :)
Ik ben een mietje omdat ik geen fysiek geweld uit naar mijn vriendin en onze problemen uit wil praten? :') Mooi is dat _O-
pi_127481436
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:16 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders.
Zij is een vrouw en ze duwt jou een man.
Je kon er waarschijnlijk om lachen omdat je wist dat je haar totalloss zou slaan als het écht op vechten aan zou komen.
blablablabla
pi_127481447
quote:
12s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:17 schreef Kola het volgende:

[..]

Ja daar ben ik het ook wel mee eens, maar ik vind een duw geven of tegen de muur aan drukken niet bepaald iemand iets "aandoen". Als het doorslaat naar meer dan oke, gaat het te ver, maar van een duw alleen voel je toch geen hevige angst, kom op.
Dit is nu een echte wijze vent.
pi_127481479
quote:

[..]

Ligt aan hoe er geduwd wordt en wat voor iets de persoon uitstraalt.
pi_127481578
Feit dat die vent zelf z'n excuses aan gaat bieden en om nog een kans vraagt geeft natuurlijk ook al aan dat hij zelf wel weet dat er iets niet goed zit.
pi_127481579
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders.
Zij is een vrouw en ze duwt jou een man.
Je kon er waarschijnlijk om lachen omdat je wist dat je haar totalloss zou slaan als het écht op vechten aan zou komen.
Sommige vrouwen zouden mij zo in elkaar kunnen beuken. Qua spieren ben ik niet goed bedeeld door Moeder Natuur.

Die duw van mijn ex viel ik bijna bij om, ook omdat ik niet van haar verwachtte. Maar dan nog valt het allemaal mee....
pi_127481611
quote:

[..]

Hahaha. Ga er maar vanuit dat - wanneer een man agressief kwaad is - je daar wel angstig van kan worden. Vooral wanneer je het helemaal niet verwacht (bijv: je vriend). Het is niet alleen de fysieke handeling, maar ook de sfeer en de uitstraling.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 14:25:07 ]
pi_127481617
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:23 schreef Godshand het volgende:

[..]

Sommige vrouwen zouden mij zo in elkaar kunnen beuken. Qua spieren ben ik niet goed bedeeld door Moeder Natuur.

Die duw van mijn ex viel ik bijna bij om, ook omdat ik niet van haar verwachtte. Maar dan nog valt het allemaal mee....
En dat noemt mij een mietje :') Maar serieus, je kan dat toch niet vergelijken met de situatie zoals beschreven door TS?
pi_127481666
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:19 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Ik ben een mietje omdat ik geen fysiek geweld uit naar mijn vriendin en onze problemen uit wil praten? :') Mooi is dat _O-
Wie zegt dat wij ze niet uit praten?

Dat is dus het goede van het fysieke. Op dat moment weet je dat iemand echt boos is. Lekker laten en later als de boosheid gezakt is verder over praten. Dan kom je er wel uit en kan je weer verder met elkaar :)
pi_127481725
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:23 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wtf lekkere borderline relatie jullie of zo?
Voor hetzelfde geld was je wel gevallen en met je muil op de rand van de tafel geklapt. Het is allemaal maar wat je leuk vind maar ik begrijp TS wel dat ze het niet tof vind.
blablablabla
pi_127481735
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:23 schreef An_awesome_wave het volgende:
Feit dat die vent zelf z'n excuses aan gaat bieden en om nog een kans vraagt geeft natuurlijk ook al aan dat hij zelf wel weet dat er iets niet goed zit.
Ja hij ziet ook wel dat ze bang is geworden.
pi_127481817
quote:
15s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Wtf lekkere borderline relatie jullie of zo?
Voor hetzelfde geld was je wel gevallen en met je muil op de rand van de tafel geklapt. Het is allemaal maar wat je leuk vind maar ik begrijp TS wel dat ze het niet tof vind.
Ook 1x gebeurd in die hele relatie van een jaar. Het ging om dat fysieke niet uit ook, als het aan haar had gelegen zat ik nog in die relatie. Maar verder daarop ingaan is offtopic.
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:30:43 #147
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127481849
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:23 schreef An_awesome_wave het volgende:
Hoe vaak hoor je wel niet van die echte mishandelaars dat ze daarna vragen om vergeving en zeggen dat het ze spijt.. maar de volgende dag het net weer zo hard doen
(zeg niet dat dat in geval van TS is.. maar het zegt weinig zo in het algemeen)
pi_127481859
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:24 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hahaha. Ga er maar vanuit dat - wanneer een man agressief kwaad is - je daar wel angstig van kan worden. Vooral wanneer je het helemaal niet verwacht (bijv: je vriend). Het is niet alleen de fysieke handeling, maar ook de sfeer en de uitstraling.
Boze mannen hebben zelden een gezellige uitstraling :')
pi_127481925
Laten gaan, een vriend waar je bang voor bent daar kun je geen toekomst mee opbouwen. Ik heb ook wel eens meningsverschillen met mijn vriendin maar ik zou haar nooit wegduwen of slaan.

Het maakt niet eens uit wat de reden is dat hij zo boos is.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_127482055
quote:
5s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:30 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ook 1x gebeurd in die hele relatie van een jaar. Het ging om dat fysieke niet uit ook, als het aan haar had gelegen zat ik nog in die relatie. Maar verder daarop ingaan is offtopic.
Het feit dat jij zoiets accepteert op zeker moment maakt het niet de normaalste zaak van de wereld.
blablablabla
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:37:52 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127482152
quote:

[..]

Het doet er niet toe wat jij vindt. TS voelde wél hevige angst. Dus voor haar ging dit al duidelijk te ver.
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:38:59 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127482196
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:11 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Kola heeft standaard een ;) als PI, dus daar heb je helemaal niks aan.
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:39:52 #153
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_127482226
quote:

[..]

Dit dus.

Als je het niet met woorden kan oplossen, dan moet je maar fysiek gaan worden? Ik vind hem juist een lafbek omdat hij zijn poten niet thuis kan houden :{ Gewoon een teken van zwakte. De man is sterker dan de vrouw en dit dus maar gaan misbruiken :N

Koffers pakken en vertrekken. De drempel om het nog eens te doen wordt alsmaar lager en lager.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_127482351
Ik ben nu wel benieuwd hoe de helden hier die nooit fysiek zijn ruzie maken?

Gewoon met een lach zeggen "Schat, je gaat te ver :) Je bent helemaal niet lief!"?

:p

Overigens, nu lijkt net of ik bij elke ruzie ik geduwd wordt of bij mijn keel gegrepen of ik mijn vriendin duw/tegen de muur druk etc maar valt allemaal mee hoor. Irritaties worden gewoon uitgesproken, alleen als een van ons echt heel boos is kan je een duw verwachten of een klap op tafel horen. vallen. Maar meestal hebben we het gewoon gezellig :)

[ Bericht 45% gewijzigd door Godshand op 06-06-2013 14:49:22 ]
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:45:48 #155
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_127482469
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:42 schreef Godshand het volgende:

Gewoon met een lach zeggen "Schat, je gaat te ver :) Je bent helemaal niet lief!"?

Ah ja, want een vrouw haar bek dichttimmeren is wel een heldendaad wil je zeggen? :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_127482529
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:15 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Probeer het eens uit te leggen dan?
Elk korreltje frustratie en woede komt samen, alles waar je ooit woede, vernedering en verdriet om hebt gevoeld en je kunt jezelf op een zeker moment niet meer de baas.

Alles is voor even heel anders. Moeilijk uit te leggen. Niet dat het daarmee geëxcuseerd is, maar overwegingen als "daarvoor heb ik teveel respect voor X" gaan kansloos ten onder in dat emotionele geweld. Kansloos.

Het gekke is dat een onderbreking van die stroom emotie je in 0,0001 seconden weer tot jezelf kan laten komen. Hijgend, puffend en vol adrenaline, dat wel.

Het rare is dat het beetje besef waar je mee bezig bent de woede nog erger kan maken. Dan zit je namelijk als het ware gevangen in een situatie die gewoon niet meer klopt en gaat het van kwaad tot erger.

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar aangezien ik genetisch aardig overeen pleeg te komen met de medemens...
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:50:14 #157
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127482632
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:42 schreef Godshand het volgende:

Overigens, nu lijkt net of ik bij elke ruzie ik geduwd wordt of bij mijn keel gegrepen of ik mijn vriendin duw/tegen de muur druk etc maar valt allemaal mee hoor. Irritaties worden gewoon uitgesproken, alleen als een van ons echt heel boos is kan je een duw verwachten of een klap op tafel horen. vallen. Maar meestal hebben we het gewoon gezellig :)
Dus je weet best hoe je ruzie maakt zonder fysiek te worden.
pi_127482668
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:45 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Ah ja, want een vrouw haar bek dichttimmeren is wel een heldendaad wil je zeggen? :)
In elkaar timmeren is wel wat anders dan een duw krijgen of in een boze houding voor iemand staan.
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:53:15 #159
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_127482752
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:51 schreef Godshand het volgende:

[..]

In elkaar timmeren is wel wat anders dan een duw krijgen of in een boze houding voor iemand staan.
Ja, ik overdrijf ook wel een beetje. Een duw geven zou ik nog niet eens doen. Zit gewoon niet in mij. Eerder dingen als vloeken en schelden. Een deur dicht smijten ook nog wel.
pi_127482760
even buiten de discussie of dit soort fysieke shit een plek heeft binnen een relatie of niet (...), als die gast zoiets 2 x eerder uitgehaald heeft, zal het altijd nog wel een keer gebeuren. en nog eens. en wellicht nog een stapje verder, enzovoorts. hello glijdende helling, hello glijbaan.

mijkn advies aan ts: kap ermee. iets in die jongen sit echtechtecht niet goed. er is jaloezie en dreiging, linksom of rechtsom; da's niet goed in een relatie. kan je gaan wauwelen over samen in therapie enzo, maar daar zie ik persoonlijk geen heil in. je zal altijd bangig blijven voor wat kan gebeuren en jullie interactie zal van dien aard zijn dat jouw bangigheid zijn woede dan weer aanwakkert
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_127482772
Maar TS, zijn controlerende gedrag zou ik wel met je vriend bespreken en hem adviseren hiervoor in therapie te gaan. Want voor je het weet mag je alleen de deur nog uit voor boodschappen en werk zodat je sociale leven er aan gaat.

Succes!
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:55:24 #162
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_127482829
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:53 schreef simmu het volgende:
even buiten de discussie of dit soort fysieke shit een plek heeft binnen een relatie of niet (...), als die gast zoiets 2 x eerder uitgehaald heeft, zal het altijd nog wel een keer gebeuren. en nog eens. en wellicht nog een stapje verder, enzovoorts. hello glijdende helling, hello glijbaan.
Precies. De drempel wordt iedere keer lager. Net als vreemdgaan. Ben je eenmaal vreemdgegaan, dan is een tweede keer ook makkelijker :)
pi_127482906
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:53 schreef simmu het volgende:

mijkn advies aan ts: kap ermee. iets in die jongen sit echtechtecht niet goed. er is jaloezie en dreiging, linksom of rechtsom; da's niet goed in een relatie. kan je gaan wauwelen over samen in therapie enzo, maar daar zie ik persoonlijk geen heil in. je zal altijd bangig blijven voor wat kan gebeuren en jullie interactie zal van dien aard zijn dat jouw bangigheid zijn woede dan weer aanwakkert
Kan. Hoeft allemaal zeer zeker niet. Dit is mening en absoluut geen feit.
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:01:32 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127483015
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:58 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Maar aan TS de keuze of ze met die mogelijkheid en de angst daarvoor wil leven.
pi_127483173
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:58 schreef NomanIW het volgende:

[..]

geen van beiden: ervaring :s)

en ja; eerste keer agressie: "dat doe je niet weer" enfin, beloftes links en rechts. tralalala, 3 x raden wie er na een paar maanden heur boeltje pakte! (en nog een paar maanden lang de sjaak was met stalkende ex). hoe vaak komt deze zelfde treurnis niet voorbij? en allemaal denken we wel degene te zijn bij wie de agressie niet gebeurt. als we maar dit doen, dat laten, enzovoorts.

trap er niet in :N
pi_127483404
Mijn standaard is dit in geen relatie hoor je veilig te voelen , ruzies kunnen voorkomen maar op het moment dat je voor jezelf onveilig gaat voelen in een relatie is het tijd om de stekker eruit te trekken.
Juist als je over die grens heen gaat moet je heel erg opletten want de grens word steeds dunner en voor je het weet zit je in een hele gevaarlijke relatie en weet je niet meer hoe je eruit moet komen
pi_127483428
quote:
15s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:39 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Dit dus.

Als je het niet met woorden kan oplossen, dan moet je maar fysiek gaan worden? Ik vind hem juist een lafbek omdat hij zijn poten niet thuis kan houden :{ Gewoon een teken van zwakte. De man is sterker dan de vrouw en dit dus maar gaan misbruiken :N

Koffers pakken en vertrekken. De drempel om het nog eens te doen wordt alsmaar lager en lager.
Als je niet weet wat er speelt kun je termen als lafbek ook wel achterwege laten. Ja tenzij je graag even de koene ridder speelt. By all means.
pi_127483507
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:06 schreef simmu het volgende:

[..]

geen van beiden: ervaring :s)

en ja; eerste keer agressie: "dat doe je niet weer" enfin, beloftes links en rechts. tralalala, 3 x raden wie er na een paar maanden heur boeltje pakte! (en nog een paar maanden lang de sjaak was met stalkende ex). hoe vaak komt deze zelfde treurnis niet voorbij? en allemaal denken we wel degene te zijn bij wie de agressie niet gebeurt. als we maar dit doen, dat laten, enzovoorts.

trap er niet in :N
Dat ligt aan de bron van het probleem en hoe het probleem vervolgens aangepakt wordt (hetgeen ook weer afhankelijk is van de bron).

Je kunt niet alles zomaar op een hoop gooien.

Niets doen is uiteraard geen optie.
pi_127483531
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar aan TS de keuze of ze met die mogelijkheid en de angst daarvoor wil leven.
Uiteraard :)
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:20:22 #170
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_127483605
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:14 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Als je niet weet wat er speelt kun je termen als lafbek ook wel achterwege laten. Ja tenzij je graag even de koene ridder speelt. By all means.
Heldendaad, koene ridder.

Ach, ik ga er maar niet op in :)
pi_127483681
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:20 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Heldendaad, koene ridder.

Ach, ik ga er maar niet op in :)
Jawel dat doe je wel, dus Lul niet :D

Zolang je niet weet wat er bij die jongen speelt is hem een lafbek noemen gewoon een goedkope flutreactie.

Dit gaat niet meer om rationele zaken. Dus het langs die lat leggen is zinloos.
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:27:24 #172
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_127483849
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:22 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Jawel dat doe je wel, dus Lul niet :D

Zolang je niet weet wat er bij die jongen speelt is hem een lafbek noemen gewoon een goedkope flutreactie.

Dit gaat niet meer om rationele zaken. Dus het langs die lat leggen is zinloos.
Laat ik het dan anders zeggen: ik vind in zijn algemeenheid je fysiek gebruiken (of het nou een duw is, of echt geweld) laf. Zeker tegen een vrouw. Dus iemand die dat doet is in mijn ogen een lafbek ja. Ruzies los je op door te praten, via de mond, niet met je handen/voeten.
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:27:39 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127483856
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:18 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Uiteraard :)
Uiteraard, maar voelt TS dat ook zo? Ik zie in bijv. de reacties van Simmu het fenomeen van toch steeds de grens weer verleggen. Zo kan het dus gebeuren dat vrouwen in relaties blijven die op den duur gewoon echt slecht voor ze zijn.
pi_127484102
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Uiteraard, maar voelt TS dat ook zo? Ik zie in bijv. de reacties van Simmu het fenomeen van toch steeds de grens weer verleggen. Zo kan het dus gebeuren dat vrouwen in relaties blijven die op den duur gewoon echt slecht voor ze zijn.
Snap ik. Is ook moeilijk. Ben zelf ook lang blijven hangen in een relatie waar ik kapot aan ging.

Wat je daar verder mee moet? Geen idee.
pi_127484118
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:16 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Dat ligt aan de bron van het probleem en hoe het probleem vervolgens aangepakt wordt (hetgeen ook weer afhankelijk is van de bron).

Je kunt niet alles zomaar op een hoop gooien.

Niets doen is uiteraard geen optie.
om in de woorden van mijn ex-schoonmoeder te spreken: "tsja meisje, zo zijn de mannen in onze familie nu eenmaal, daar moet je mee om kunnen gaan". zn vader, zn broer: allemaal hetzelfde. allemaal ook zo opgegroeid. heel die familie. daar doe je als "de vriendin van" echt niets aan. daar valt niet mee "samen in therapie" te gaan. enige wat je kan doen is maken dat je wegkomt of je voegen naar je rol.
pi_127484331
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:34 schreef simmu het volgende:

[..]

om in de woorden van mijn ex-schoonmoeder te spreken: "tsja meisje, zo zijn de mannen in onze familie nu eenmaal, daar moet je mee om kunnen gaan". zn vader, zn broer: allemaal hetzelfde. allemaal ook zo opgegroeid. heel die familie. daar doe je als "de vriendin van" echt niets aan. daar valt niet mee "samen in therapie" te gaan. enige wat je kan doen is maken dat je wegkomt of je voegen naar je rol.
TS, je vriendje hoeft niet in therapie want de moeder van de ex man van simmu zegt dat de ex man van simmu nu eenmaal zo is.
pi_127484342
Over hulp had ik heel eerlijk gezegd ook nog niet nagedacht.

Ik zal in ieder geval snel een keuze moeten maken. Momenteel woon ik bij mijn vriendin in. Zij weet van het laatste wat gebeurd is maar daarvoor ook niet. Ik kan hier max nog naar mijn gevoel 2 weekjes blijven en dan moet ik echt weg.

Probleem is ook dat ik nergens anders terecht kan zolang ik studeer en met een bijbaantje niet voldoende verdien. Ik zit dus ook nog vast. En ik weet niet of hulp binnen het standaard zorgpakket valt, maar daar heb ik zelf geen geld voor. Dat zal dan bij hem vandaan moeten komen. ALS hij dat wil. Ik heb nu ook het gevoel dat hij maar op alles ja zegt zolang onze relatie maar weer goedkomt, dus ik zou dan ook niet weten of hij het echt meent of misschien vindt hij mij juist een aansteller.

Ik zal dus de keuze snel moeten maken wat ik wil en ga doen.
pi_127484368
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:42 schreef Godshand het volgende:

:')

Normaal iets uitpraten? Desnoods schreeuwen, roepen gillen, boos weg lopen, de volgende dag weer terugkomen maar niet slaan? Jezus wtf, is dat nou echt zo moeilijk te bedenken hoe normale mensen dat doen?

Ik gebruik ook regelmatig geweld, 3 x per week in de boksschool... daar waar het thuis hoort.
pi_127484398
quote:

[..]

Hier dacht ik ook aan. Het lijkt me sterk dat zo'n gast dat soort dingen uit het niets doet en mevrouw onschuldig is.
pi_127484473
Je laten bedreigen en dan nog twijfelen ook, hoe naief kun je zijn?
Wat er in zit krijg je er nooit uit, zeker niet als het cultureel/afkomst gebonden is.
pi_127484508
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Hier dacht ik ook aan. Het lijkt me sterk dat zo'n gast dat soort dingen uit het niets doet en mevrouw onschuldig is.
Zolang mevrouw niet zelf fysiek geweld heeft gebruikt om fysiek geweld 'uit te lokken' dan is ze per definitie onschuldig ja.
pi_127484571
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:44 schreef McBrannagh het volgende:
Je laten bedreigen en dan nog twijfelen ook, hoe naief kun je zijn?
Wat er in zit krijg je er nooit uit, zeker niet als het cultureel/afkomst gebonden is.
Hij is een Nederlander. En heeft ook positieve kanten behalve dit en ik voel dat ik mij daar ook aan vast blijf houden. Of ik nou wil of niet. Lijkt wel of je de negatieve dingen zo snel mogelijk wil vergeten en vergeven.
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:49:42 #183
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127484664
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:40 schreef lotte03 het volgende:
Over hulp had ik heel eerlijk gezegd ook nog niet nagedacht.

Ik zal in ieder geval snel een keuze moeten maken. Momenteel woon ik bij mijn vriendin in. Zij weet van het laatste wat gebeurd is maar daarvoor ook niet. Ik kan hier max nog naar mijn gevoel 2 weekjes blijven en dan moet ik echt weg.

Probleem is ook dat ik nergens anders terecht kan zolang ik studeer en met een bijbaantje niet voldoende verdien. Ik zit dus ook nog vast. En ik weet niet of hulp binnen het standaard zorgpakket valt, maar daar heb ik zelf geen geld voor. Dat zal dan bij hem vandaan moeten komen. ALS hij dat wil. Ik heb nu ook het gevoel dat hij maar op alles ja zegt zolang onze relatie maar weer goedkomt, dus ik zou dan ook niet weten of hij het echt meent of misschien vindt hij mij juist een aansteller.

Ik zal dus de keuze snel moeten maken wat ik wil en ga doen.
Kun je weer bij je ouders wonen en op en neer reizen? Of bij je vriendin in blijven wonen en de huur met haar delen?
pi_127484720
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kun je weer bij je ouders wonen en op en neer reizen? Of bij je vriendin in blijven wonen en de huur met haar delen?
inschrijven bij de woningbouw voor een hat-unit/jongerenkamer/studentenkamer, antikraak kan ook nog. er is genoeg mogelijk als je echt wil.
pi_127484735
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:34 schreef simmu het volgende:

[..]

Gawd, als ik zo'n schoonmoeder zou hebben dan gaan de haren overeind staan. Dafuq man! Respect dat je er uberhaupt in zo'n relatie hebt gezeten. Dan wil ik niks met zo'n familie te maken hebben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_127484821
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:51 schreef simmu het volgende:

[..]

inschrijven bij de woningbouw voor een hat-unit/jongerenkamer/studentenkamer, antikraak kan ook nog. er is genoeg mogelijk als je echt wil.
Ja antikraak of desnoods in een blijfvanmijnlijfhuis, voordeel van die laatste is dat je hulp krijgt bij het doorstarten naar een nieuw begin.
pi_127484876
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:53 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Ja antikraak of desnoods in een blijfvanmijnlijfhuis, voordeel van die laatste is dat je hulp krijgt bij het doorstarten naar een nieuw begin.
blijfvanmijnlijfhuis kom je pas in als je al dusdanig klappen hebt gehad dat het een rondje ziekenhuis kostte. crisisdienst van wat vroeger riag was, kom je ook niet meer zomaar tussen, voor iemand dat oppert ;)
pi_127484926
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:55 schreef simmu het volgende:

[..]

blijfvanmijnlijfhuis kom je pas in als je al dusdanig klappen hebt gehad dat het een rondje ziekenhuis kostte. crisisdienst van wat vroeger riag was, kom je ook niet meer zomaar tussen, voor iemand dat oppert ;)
Ze kan het zo spelen dat het lijkt alsof hij de oorzaak van een bepaalde verwonding is.
Oog om oog, tand om tand.
pi_127484956
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:40 schreef NomanIW het volgende:

[..]

TS, je vriendje hoeft niet in therapie want de moeder van de ex man van simmu zegt dat de ex man van simmu nu eenmaal zo is.
je mist het idee van de post. zijnde dat je als "de vriendin van" geen zak kan doen, je zit vast. weggaan of blijven en je rol aanvaarden zijn de enige opties die je feitelijk hebt.

de enige die agressief gedrag kan doen stoppen is degene die zich zo gedraagt. en zolang die zijn/haar gedrag prima normaal vindt, zal er dus niets veranderen, hooguit eventjes.
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:57:41 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127484968
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:56 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Ze kan het zo spelen dat het lijkt alsof hij de oorzaak van een bepaalde verwonding is.
Oog om oog, tand om tand.
Dat zou ik toch zeer sterk afraden.
pi_127485324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou het eventueel kunnen bespreken met mijn vriendin maar ik wil niemand tot last zijn als je begrijpt wat ik bedoel. Mijn ouders wonen nogal achteraf en dan is de reistijd 1,5 uur. Heel zwak gezegd weet ik niet of ik dat ga trekken en ik ben een ander leven gewend. Maar 100% dat ze mij weer in huis nemen. Dus een backup heb ik wel.
pi_127485420
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:57 schreef simmu het volgende:

[..]

je mist het idee van de post. zijnde dat je als "de vriendin van" geen zak kan doen, je zit vast. weggaan of blijven en je rol aanvaarden zijn de enige opties die je feitelijk hebt.

de enige die agressief gedrag kan doen stoppen is degene die zich zo gedraagt. en zolang die zijn/haar gedrag prima normaal vindt, zal er dus niets veranderen, hooguit eventjes.
En hulp zoeken valt daar niet onder?
pi_127485484
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:12 schreef NomanIW het volgende:

[..]

En hulp zoeken valt daar niet onder?
wederom: dat is iets wat degene met het agressief gedrag kan doen. niet ts. enige wat ts te horen zal krijgen wanneer zij hulp zoekt is exact hetzelfde als wat ik zeg: maak dat je er weg komt of aanvaard je rol.
  donderdag 6 juni 2013 @ 16:24:21 #194
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127485859
Goh. Gezonde relatie hoor, met zo'n agressief jaloers type. De volgende keer slaat hij je wel daadwerkelijk.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_127486133
Er bestaat geen excuus als slaan. Ook al zou de TS het ergste uithalen qua opmerkingen. Je bent toch een man.
pi_127486554
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:44 schreef McBrannagh het volgende:
Lekker kortzichtig weer. Gelukkig zei TS al dat hij van NL afkomst is :)
pi_127486622
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:45 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Zolang mevrouw niet zelf fysiek geweld heeft gebruikt om fysiek geweld 'uit te lokken' dan is ze per definitie onschuldig ja.
Ten eerste heeft hij geen fysiek geweld gebruikt maar voelde zij zich bedreigd en ten tweede zijn er zat situaties denkbaar waarin een vrouw zover gaat in haar treiteringen dat fysiek geweld niet zo vreemd is.
pi_127486643
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:32 schreef Deckard het volgende:
Er bestaat geen excuus als slaan. Ook al zou de TS het ergste uithalen qua opmerkingen. Je bent toch een man.
Bullshit, wat nou als ze hem slaat, moet hij zich dat dan maar welgevallen omdat hij een man is?
Mannen hebben geen gevoelens en mannen hebben geen pijn ofzo?
pi_127486884
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:50 schreef TerryStone het volgende:
Bullshit, wat nou als ze hem slaat, moet hij zich dat dan maar welgevallen omdat hij een man is?
Je hebt het nu over een reactie, dan nog sla je niet. Dat geeft geen vrijbrief trouwens.
pi_127486942
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:58 schreef Deckard het volgende:

[..]

Je hebt het nu over een reactie, dan nog sla je niet. Dat geeft geen vrijbrief trouwens.
Waarom niet?
Wanneer een vrouw je slaat dan heb je al het recht om je te verdedigen zo nodig met geweld net zo goed als wanneer een man dat doet.
pi_127487110
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:59 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Waarom niet?
Wanneer een vrouw je slaat dan heb je al het recht om je te verdedigen zo nodig met geweld net zo goed als wanneer een man dat doet.
Jij hebt het al over een reactie. Je gaat ten eerste al zelf nooit als eerste slaan. En verdedigen doe je niet door slaan.
pi_127487112
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:49 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ten eerste heeft hij geen fysiek geweld gebruikt maar voelde zij zich bedreigd en ten tweede zijn er zat situaties denkbaar waarin een vrouw zover gaat in haar treiteringen dat fysiek geweld niet zo vreemd is.
Iemand tegen de muur duwen is geen fysiek geweld? Als je dat bij mij zou doen terwijl we in een heftige discussie zaten dan zou je er gelijk een op je oog krijgen kan ik je vertellen :')

Het is minstens het aantasten van de lichamelijke integriteit. Die 'ten tweede' van je vind ik simpelweg ziek. Voor een normaal mens is het niet normaal dat je fysiek geweld gebruikt als antwoord pesterijen.
pi_127487331
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:58 schreef Deckard het volgende:

[..]

Als een vrouw mij slaat omdat ze denkt dat ze er mee weg komt omdat ze een vrouw is, dan heb ik een treurige mededeling voor haar :')
pi_127487388
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:06 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Iemand tegen de muur duwen is geen fysiek geweld? Als je dat bij mij zou doen terwijl we in een heftige discussie zaten dan zou je er gelijk een op je oog krijgen kan ik je vertellen :')

Het is minstens het aantasten van de lichamelijke integriteit. Die 'ten tweede' van je vind ik simpelweg ziek. Voor een normaal mens is het niet normaal dat je fysiek geweld gebruikt als antwoord pesterijen.
Says who? :)

En definieer meteen "normaal" even, nu je toch zo lekker op die stoel zit.
pi_127487522
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:06 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Leuk dat je denkt dat al die prinsesjes zo onschuldig zijn maar het kan niet verder van de realiteit afstaan.
Ben je ooit wel eens dusdanig gesard door een gast dat je hem wel kon schieten, beeld je nu eens in dat een vrouw dat bij je doet. Dat maakt geweld gebruiken niet goed maar wel een stuk verklaarbaarder.

[ Bericht 9% gewijzigd door TerryStone op 06-06-2013 17:27:47 (laatste klopte niet) ]
pi_127487553
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:06 schreef Deckard het volgende:

[..]

Jij hebt het al over een reactie. Je gaat ten eerste al zelf nooit als eerste slaan. En verdedigen doe je niet door slaan.
Wanneer jij door een gast geslagen wordt dan sla je uit zelfverdediging terug.
Dat je dan bij een vrouw je gewillig laat slaan zonder iets terug te doen is absurd.
pi_127487786
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:21 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wanneer jij door een gast geslagen wordt dan sla je uit zelfverdediging terug.
Dat je dan bij een vrouw je gewillig laat slaan zonder iets terug te doen is absurd.
Hoe moeilijk is het te begrijpen dat er gewoon geen excuus is om iemand te slaan? Ook al haalt de ander het bloed onder je nagels vandaan.
Dat betekent niet dat je niets doet op het moment dat een ander je fysiek aanvalt.
pi_127487788
Ik wil wel eens weten waar die jaloezie van zijn kant dan precies over ging want daar wordt me net iets te makkelijk overheen geluld. :?
pi_127487812
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:30 schreef Deckard het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het te begrijpen dat er gewoon geen excuus is om iemand te slaan? Ook al haalt de ander het bloed onder je nagels vandaan.
Dat betekent niet dat je niets doet op het moment dat een ander je fysiek aanvalt.
Slaan is fysiek aanvallen beste kerel.
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat vrouwen, ondanks dat ze een kutje hebben, geen uitzonderingspositie verdienen.
pi_127487896
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:31 schreef TerryStone het volgende:
Slaan is fysiek aanvallen beste kerel.
Wat wil je daar mee zeggen?

quote:
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat vrouwen, ondanks dat ze een kutje hebben, geen uitzonderingspositie verdienen.
In wat?
pi_127487926
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef Deckard het volgende:

[..]

Wat wil je daar mee zeggen?

[..]

In wat?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:32 schreef Deckard het volgende:
Jij suggereert dat vrouwen mogen doen wat ze willen zonder consequenties en geeft vrouwen daarmee een uitzonderingspositie. Nogmaals waarom?
pi_127488002
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:35 schreef TerryStone het volgende:

[..]

[..]

Jij geeft vrouwen een uitzonderingspositie. Nogmaals waarom?
Waar dan? Ik zeg alleen dat je gewoon niet slaat als man. Een man is nu eenmaal sterker. Dat geeft toch geen vrijbrief voor vrouwen?
pi_127488087
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:38 schreef Deckard het volgende:

[..]

Waar dan? Ik zeg alleen dat je gewoon niet slaat als man. Een man is nu eenmaal sterker. Dat geeft toch geen vrijbrief voor vrouwen?
Ja dat geeft het wel.
Een vrouw mag dus sarren zonder consequenties en mag je slaan zonder consequenties want volgens jou zijn ze zwakker.
Ook al zijn ze zwakker (wat lang niet altijd zo is, er zijn ook zwakke mannen en sterke vrouwen) betekent niet dat ze geen schade aan kunnen richten.
Weet je wat pas mannelijk is? Je niet door mannen en/of vrouwen laten fucken, je grenzen bewaken en jezelf verdedigen indien nodig.
pi_127488339
Tegen een muur aanduwen en keel vastgrijpen, op de vloer duwen en dreigen een zwaar voorwerp op iemand te gooien is fysiek geweld. Kunnen sommigen wel doen alsof het meevalt, maar dat doet het dus niet.

Je bent jong, aan het begin van je leven, waarom in godsnaam investeren in een relatie met een extreem jaloers typ, dat ook nog eens agressief wordt als hij geen toegang krijgt tot jouw privespullen? Wegwezen, de vertrouwensband is geschaad en je zal altijd die angst houden dat hij weer eens flipt.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_127488604
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:16 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Says who? :)

En definieer meteen "normaal" even, nu je toch zo lekker op die stoel zit.
Oh dat wil ik best even doen voor je hoor. Een normaal iemand is iemand die de lichamelijke integriteit van een ander respecteert.
pi_127488624
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:20 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Leuk dat je denkt dat al die prinsesjes zo onschuldig zijn maar het kan niet verder van de realiteit afstaan.
Ben je ooit wel eens dusdanig gesard door een gast dat je hem wel kon schieten, beeld je nu eens in dat een vrouw dat bij je doet. Dat maakt geweld gebruiken niet goed maar wel een stuk verklaarbaarder.

Jij hebt iets tegen vrouwen of niet? :')
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:03:32 #217
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127488697
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:40 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ja dat geeft het wel.
Een vrouw mag dus sarren zonder consequenties en mag je slaan zonder consequenties want volgens jou zijn ze zwakker.
Ook al zijn ze zwakker (wat lang niet altijd zo is, er zijn ook zwakke mannen en sterke vrouwen) betekent niet dat ze geen schade aan kunnen richten.
Weet je wat pas mannelijk is? Je niet door mannen en/of vrouwen laten fucken, je grenzen bewaken en jezelf verdedigen indien nodig.
Wat is er mis met gewoon weglopen? waarom zou je je als man zo laten sarren dat je haar wil slaan?
Dan ga je gewoon weg, je pakt je spullen net als TS weg is gegaan uit haar situatie.
pi_127488816
Er is geen enkel maar dan ook totaal geen enkel excuus, om welke vorm van mishandeling in een relatie te accepteren... De oplossing STOPPEN!!!!! Tenzij je het zelf wilt om mishandeld te worden....
pi_127489670
Ik vind de meeste reacties een beetje overdreven, in 3 jaar heeft hij haar een keer tegen de muur geduwd, en verder nog een keer geduwd, en hij heeft een kapstok omgegooid, natuurlijk niet goed, maar iedereen kan toch wel eens een zwak moment hebben? Hij heeft haar nooit geslagen of echt pijn gedaan en om iemand zo compleet af te schrijven als de meeste fokkers hier doen, alleen om twee "agressieve momenten", in een dronken bui, waarbij hij zichzelf uiteindelijk juist wel heeft ingehouden, en hij achteraf overduidelijk spijt heeft gehad. Tja dat gaat toch te ver?

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:08 schreef enverder het volgende:
Er is geen enkel maar dan ook totaal geen enkel excuus, om welke vorm van mishandeling in een relatie te accepteren... De oplossing STOPPEN!!!!! Tenzij je het zelf wilt om mishandeld te worden....
Er heeft alleen nog helemaal geen mishandeling plaatsgevonden.
pi_127490519
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:00 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Jij hebt iets tegen vrouwen of niet? :')
Ik hou van vrouwen, ik tolereer alleen geen bullshit van ze en plaats ze niet op een voetstuk zoals jij doet puur en alleen omdat ze een gat daar beneden hebben. :')

Hier een plaatje voor je.

[ Bericht 17% gewijzigd door TerryStone op 06-06-2013 19:22:04 ]
pi_127490613
Je moet gewoon luisteren naar je vent
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_127491687
quote:

[..]

Ja dat geeft het wel.
Ik zeg alleen dat ik niet voor vrouwen kan spreken. Ik zorg er wel voor dat ik niet zo'n vrouw in de buurt heb. Mocht dat wel het geval zijn en ze slaat dan zorg ik er wel fysiek voor dat ze dat niet nog eens gaat flikken. Maar daar is slaan niet eens voor nodig. Omdat ik gewoon sterk genoeg ben.

quote:
Eens. Maar verdedigen is bij mij een andere definitie.
pi_127492664
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:50 schreef TerryStone het volgende:

[..]

ik gooi die 2 quotes even bij elkaar :) het is namelijk heel simpel: je blijft gewoon met je poten van een ander af. je bedreigt niet, je bent niet gewelddadig. punt. als het je teveel wordt en je voelt dat je je geduld verliest, dan loop je gewoon ff weg. of dat nou tegen een man, vrouw, kind of dier is. boeit niet.
pi_127492866
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:59 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Waarom niet?
het is inmiddels zo'n 15 jaar terug dat ik me in een soortgelijke situatie bevond. edoch: toen de politie er was mocht ik geen aanklacht indienen "want je zal zelf vast ook wel zat gedaan hebben". dat werd gewoon zo gezegd. omdat ik het lef had van me af te bijten. dit is een prachtige opening voor al die nu en dan zn geduld verliest. want die ander bladieblabla........

zoals gezegd: het is heel simpel. je houdt je poten thuis. je reageert niet agressief. tegen wie dan ook. want niemand heeft recht op geweld op een ander.
pi_127492972
quote:

[..]

Ja dat geeft het wel.
en dat kan prima zonder fysiek geweld te gebruiken :*
pi_127493279
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:14 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik hou van vrouwen, ik tolereer alleen geen bullshit van ze en plaats ze niet op een voetstuk zoals jij doet puur en alleen omdat ze een gat daar beneden hebben. :')
en dan ga je slaan?

laat je nakijken.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_127500803
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:24 schreef Argento het volgende:

[..]

en dan ga je slaan?

laat je nakijken.
Waar zei ik dat? Leer lezen flapdrol.
pi_127500822
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:27 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Waar zei ik dat? Leer lezen flapdrol.
leer formuleren idioot.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_127500871
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:17 schreef simmu het volgende:

[..]

en dat kan prima zonder fysiek geweld te gebruiken :*
Zolang de andere partij ook geen fysiek geweld gebruikt dan inderdaad.
pi_127501018
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:28 schreef Argento het volgende:

[..]

leer formuleren idioot.
Ik formuleer prima, maar als slechtziende mongolen zoals jij dingen lezen die er niet staan wordt het allemaal wat lastig.
Troost je, je bent niet de enige. :')
pi_127501071
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:31 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik formuleer prima, maar als slechtziende mongolen zoals jij dingen lezen die er niet staan wordt het allemaal wat lastig.
Troost je, je bent niet de enige. :')
sla je vrouwen nu wel of niet?
pi_127501188
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:14 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Hier een plaatje voor je. [ afbeelding ]
Niveautje hoor... :')
pi_127501207
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:32 schreef Argento het volgende:

[..]

Als ze mij slaan dan schroom ik niet om terug te slaan, maar zomaar slaan nee. (ook al is dat wat je graag wilt zien niet waar)
pi_127501252
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:35 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Niveautje hoor... :')
Zijn je argumenten op meid? :*
pi_127501274
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:32 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja maar dat hebben ze aan zichzelf te danken door hun ziekelijke pestgedrag jegens mannen :')
pi_127501289
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:35 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als ze mij slaan dan schroom ik niet om terug te slaan, maar zomaar slaan nee. (ook al is dat wat je graag wilt zien niet waar)
terugslaan? dat zeg ik toch: laat je nakijken.
pi_127501363
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:37 schreef Argento het volgende:

[..]

laat je nakijken.
Dit. Je spoort niet.
pi_127501399
Aldus 2 manginas. Nee ik ben niet onder de indruk dames.
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:39:59 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127501450
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef TerryStone het volgende:
De mening van een vrouw dan maar:

Laat je nakijken, je spoort niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_127501478
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kijk uit hoor... je lokt nu een paar klappen uit! Die man tolereert geen bullshit van wijven!
pi_127501485
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Oh jij mag gerust mannen slaan maar zij mogen niks terug doen wou je zeggen?
Waarom precies ook alweer?
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:41:28 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127501521
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:40 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Ik zeg dat jij niet spoort. ;)

En ik sla geen mensen.
pi_127501530
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef TerryStone het volgende:
ik ook niet.

Als een dame gaat slaan zou je mans genoeg moeten zijn om haar zolang in bedwang te kunnen houden dat ze enigszins gekalmeerd is als je haar weer loslaat.

en als je dat (kennelijk) niet gegeven is, kun je altijd nog weglopen.

Een man die een vrouw slaat 'omdat zij begon' of om welke reden dan ook, is geen knip voor de neus waard. Preventief opsluiten zou ik zeggen.
pi_127501598
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?

En ik sla geen mensen.
Goed, zijn we het daarover eens. Ik sla ook niet zomaar mensen, maar als ze mij slaan dan sla ik terug en daar is niks mis mee, dat noemen we zelfverdediging. (maar dat is niet wat jullie willen lezen merk ik)
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:43:40 #245
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127501630
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:43 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik ook niet

[..]

Goed, zijn we het daarover eens. Ik sla ook niet zomaar mensen, maar als ze mij slaan dan sla ik terug en daar is niks mis mee, dat noemen we zelfverdediging. (maar dat is niet wat jullie willen lezen merk ik)
Ik sla geen mensen.

En "willen in lezen"? Jij komt met verhalen dat slaan mag.. Als iemand je sart bijvoorbeeld. Ik ben het daar NIET mee eens
pi_127501648
quote:

[..]

Ik ook niet

[..]

ik denk dat jij niet weet wat zelfverdediging is. Een vrouw terugslaan is niets meer dan je woede op haar koelen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:44:06 #247
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127501651
quote:

[..]

Het is alleen zelfverdediging als die andere partij daadwerkelijk een bedreiging is voor je :')
pi_127501669
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:40 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Net had je het nog over sarren zonder consequenties.

quote:
Een vrouw mag dus sarren zonder consequenties
Consequenties = slaan volgens jou aangezien je reageerde op deze quote:

quote:
Ik zeg alleen dat je gewoon niet slaat als man.
Nu heb je het ineens over slaan.... Ben je terug aan het krabbelen of zie je ineens zelf ook in dat je jezelf een keer eens goed na moet laten kijken?
pi_127501685
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:44 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Het is alleen zelfverdediging als die andere partij daadwerkelijk een bedreiging is voor je :')
Want vrouwen kunnen nooit een bedreiging zijn. Get the fuck outta here, jullie zijn hilarisch.
pi_127501768
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:44 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Want vrouwen kunnen nooit een bedreiging zijn
ach jochie toch. Zijn er enge meisjes die een fysieke bedreiging voor je opleveren?
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:46:59 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127501783
quote:

[..]

Want vrouwen kunnen nooit een bedreiging zijn. Get the fuck outta here, jullie zijn hilarisch.
Jij vindt slaan soms gerechtvaardigd (bijv. als je gesard zou worden), en je verdedigt dat hartstochtelijk.
Ik vind dat je je met zulke denkbeelden eens na moet laten kijken..
pi_127501815
quote:

[..]

Wie noemde je nou manginas? :')
pi_127501831
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jij vind slaan soms gerechtvaardigd (bijv. als je gesard zou worden), en je verdedigt dat hartstochtelijk.
Ik vind dat je je met zulke denkbeelden eens na moet laten kijken..
Dat heb ik nergens gezegd. Slaan als verdediging is gerechtvaardigd. Maar wederom lezen jullie niet echt wat ik type.
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:48:32 #254
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127501869
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:47 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat heb ik nergens gezegd. Slaan als verdediging is gerechtvaardigd. Maar wederom lezen jullie niet echt wat type.
Zal ik je even quoten? Kennelijk heb je een erg slecht geheugen :D
pi_127501879
quote:

[..]

Dat heb ik nergens gezegd.
Ik zal mijzelf nog eens quoten voor het gemak:

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:44 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Net had je het nog over sarren zonder consequenties.

[..]

Consequenties = slaan volgens jou aangezien je reageerde op deze quote:

[..]

Nu heb je het ineens over slaan.... Ben je terug aan het krabbelen of zie je ineens zelf ook in dat je jezelf een keer eens goed na moet laten kijken?
pi_127501880
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zal ik je even quoten? Kennelijk heb je een erg slecht geheugen :D
Ga je gang.
pi_127501897
quote:

[..]

Dat heb ik nergens gezegd. Slaan als verdediging is gerechtvaardigd. Maar wederom lezen jullie niet echt wat ik type.
slaan is een aanvalsactie. Verdedigen is afweren.
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2013 @ 22:49:28 #258
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_127501906
Een man die zijn vrouw zo behandeld heeft geen derde kans meer nodig. Hij is dus niet veranderd zoals je in je post aangeeft, hij doet het gewoon weer. Dumpen die kerel, tenzij je later angstig in huis wilt zitten en elke week met je kinderen bont en blauw naar de dokter wil.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_127501910
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:48 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Ik zal mijzelf nog eens quoten voor het gemak:

[..]

Dat consequenties slaan betekent in het geval van sarren is iets wat jullie er van maken en dat is niet wat ik gezegd heb.
pi_127501954
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:49 schreef TerryStone het volgende:
Dat consequenties slaan betekent in het geval van sarren is iets wat jullie e van maken en dat is niet wat ik gezegd heb.
beter formuleren dus
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:50:48 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127501975
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:20 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Nog meer nodig?
pi_127502030
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

[..]

Nog meer nodig?
Met nadruk op het woord verklaarbaarder. Nergens heb ik gesteld dat ik vrouwen sla als ze me sarren, maar wederom (voor de zoveelste keer) is dat niet wat je wilt horen he?
pi_127502065
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:49 schreef TerryStone het volgende:

[..]

[..]

Dat consequenties slaan betekent in het geval van sarren is iets wat jullie er van maken en dat is niet wat ik gezegd heb.
Luister vriend, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Iemand zegt tegen jou:

quote:
Ik zeg alleen dat je gewoon niet slaat als man.
waarop jij reageert met:

quote:
Een vrouw mag dus sarren zonder consequenties?
Is het dan heel gek dat wij de 'consequenties' waar jij het over hebt interpreteren als het 'slaan' dat letterlijk in het bericht staat waar je op reageert? Welke andere consequenties zouden het kunnen zijn? Er staan namelijk geen andere consequenties in het bericht waar jij zelf op reageerde. Welke consequenties had je het dan over in dat bericht?
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:54:13 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127502133
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:52 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Luister vriend, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Iemand zegt tegen jou:

[..]

waarop jij reageert met:

[..]

Is het dan heel gek dat wij de 'consequenties' waar jij het over hebt interpreteren als het 'slaan' dat letterlijk in het bericht staat waar je op reageert? Welke andere consequenties zouden het kunnen zijn? Er staan namelijk geen andere consequenties in het bericht waar jij zelf op reageerde.
Exact. En de rest van het topic blijft hij "slaan" (in bepaalde situaties) hartstochtelijk verdedigen.

Zegt mij genoeg.. Zeer eng persoon.
pi_127502155
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Exact. En de rest van het topic blijft hij "slaan" (in bepaalde situaties) hartstochtelijk verdedigen.

Zegt mij genoeg.. Zeer eng persoon.
Dat gevoel is wederzijds.
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:56:01 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127502214
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:54 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat kan.
pi_127502218
quote:

[..]

Je reageert voor het gemak maar even niet op mijn bericht?
pi_127502252
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:56 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Je reageert voor het gemak maar even niet op mijn bericht?
Correct, ik heb het nou al tig keer uitgelegd maar blijkbaar komt het niet aan, dan houdt het wat mij betreft op.
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:57:17 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127502265
quote:

[..]

En nogmaals (en dit is je al meerdere keren verteld): verdedigen is niet gelijk aan "terugslaan".
pi_127502310
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:56 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Correct, ik heb het nou al tig keer uitgelegd maar blijkbaar komt het niet aan, dan houdt het wat mij betreft op.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:36 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Zijn je argumenten op meid? :*
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:59:37 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127502360
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:56 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Misschien omdat je al begint met:
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

En vervolgens hartstochtelijk "slaan" blijft verdedigen de rest van het topic?
pi_127502483
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Misschien omdat je al begint met:

[..]

En vervolgens hartstochtelijk "slaan" blijft verdedigen de rest van het topic?
Het is goed met je lieverd. :*
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:09:14 #273
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127502788
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:46 schreef Argento het volgende:

[..]

ach jochie toch. Zijn er enge meisjes die een fysieke bedreiging voor je opleveren?
In een ander topic liep hij al te roepen dat hij geen vrouwen in bescherming neemt die niet alleen naar hun auto durven te lopen. Suddenly it all makes sense. :P
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:39:56 #274
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_127504279
Kneuzenkermis hier zeg, ga lekker via DM verder oid :')

@TS denk dat je beter bij het begin kan beginnen en gaan zoeken waarom het gebeurd is in plaats van je afvragen of het weer gaat voorvallen. Dus uitzoeken wat zijn woede 'triggert' zodat je dat moment voor kan zijn. Verder met hem erover praten waar zijn jaloezie vandaan komt.
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:43:47 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127504493
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:39 schreef S95Sedan het volgende:
Kneuzenkermis hier zeg, ga lekker via DM verder oid :')

@TS denk dat je beter bij het begin kan beginnen en gaan zoeken waarom het gebeurd is in plaats van je afvragen of het weer gaat voorvallen. Dus uitzoeken wat zijn woede 'triggert' zodat je dat moment voor kan zijn. Verder met hem erover praten waar zijn jaloezie vandaan komt.
Dat dacht ik dus niet. Op eieren gaan lopen in een relatie omdat iemand misschien agressief kan worden? Dan kun je beter uit de relatie stappen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:45:29 #276
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_127504575
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus niet. Op eieren gaan lopen in een relatie omdat iemand misschien agressief kan worden? Dan kun je beter uit de relatie stappen.
Je leest dingen die er niet staan.
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:46:27 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127504619
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:45 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Je leest dingen die er niet staan.
Ok. Wat bedoel je dan precies?
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:51:41 #278
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_127504910
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ok. Wat bedoel je dan precies?
Dat je moet uitzoeken waardoor zo'n woedeaanval ontstaat, d.m.v erover te praten en aan hem te vragen wat ze dan het beste zou kunnen doen. Bijvoorbeeld hem met rust laten en uit laten razen of weet ik veel wat.
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:57:18 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127505172
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:51 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dat je moet uitzoeken waardoor zo'n woedeaanval ontstaat, d.m.v erover te praten en aan hem te vragen wat ze dan het beste zou kunnen doen. Bijvoorbeeld hem met rust laten en uit laten razen of weet ik veel wat.
Maar hij heeft haar al vast of omgeduwd en staat met een kapstok in zijn hand als dat gebeurt (start woedeaanval)...
Maar er met hem (op een ander moment zoals jij denk ik ook bedoelt) over praten kan natuurlijk altijd. Ik vraag me alleen af of hij zich op het moment dat het hem "overkomt" wel kan beheersen.
pi_127509329
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:51 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

dat gaat niet werken (been there, done that). het enige wat dat bereikt is dat de verantwoordelijkheid dan bij ts komt te liggen. "ja, sorrie. ik werd agressief. je moet ook niet zus-en-zo doen! ik kan er niks aan doen. sorrie", bosje bloemen de andere dag en door maar weer tot de volgende keer.
pi_127509991
Slaan doe je simpelweg niet, ook als de ander [vrouw] slaat.
pi_127510311
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 08:38 schreef simmu het volgende:

[..]

dat gaat niet werken (been there, done that). het enige wat dat bereikt is dat de verantwoordelijkheid dan bij ts komt te liggen. "ja, sorrie. ik werd agressief. je moet ook niet zus-en-zo doen! ik kan er niks aan doen. sorrie", bosje bloemen de andere dag en door maar weer tot de volgende keer.
Inderdaad. En dat is een heel schadelijke situatie.
pi_127510481
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Inderdaad. En dat is een heel schadelijke situatie.
ziehier in dit topic trouwens wel gedemonstreerd hoe het toch komt dat mensen
a) zo'n foute partner niet vooraf herkennen en
b) lastig uit zo'n relatie stappen.

want het wordt goedgepraat (ach joh, zo erg was het toch niet wat er gebeurde, je stelt je wel een beetje aan hoor), het wordt bij degene gelegd die niet agressief was (jij moet in therapie, want jij kan er niet mee omgaan) en de verantwoordelijkheid (de 'schuld') wordt ook bij de niet agressieve gelegd (je moet de situaties die agressie oproepen gewoon voorkomen, je zal zelf ook wel iets gedaan hebben).
pi_127510844
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:39 schreef simmu het volgende:

[..]

want het wordt goedgepraat (ach joh, zo erg was het toch niet wat er gebeurde, je stelt je wel een beetje aan hoor), het wordt bij degene gelegd die niet agressief was (jij moet in therapie, want jij kan er niet mee omgaan) en de verantwoordelijkheid (de 'schuld') wordt ook bij de niet agressieve gelegd (je moet de situaties die agressie oproepen gewoon voorkomen, je zal zelf ook wel iets gedaan hebben).
Opvallend ja. :Y De agressor is het slachtoffer, want hij kan er niks aan doen dat zij hem triggert. Terwijl het precies andersom is.

Hij is de persoon met het probleem en hij kan TS nietde veilige, vertrouwde relatie bieden wat een relatie behoort te zijn. Na zo'n gebeurtenis kan je niet meer terug, het zal altijd als een wolk boven jullie blijven hangen. De dreiging zal niet weggaan tenzij hij echt bereid is om in therapie te gaan. Maar zelfs dan kan je nooit zeker zijn dat het niet weer zal gebeuren.
pi_127511223
Stop hier mee, TS. De basis van een goede relatie is dat je je veilig kan voelen bij de ander, en ik denk niet dat dat bij jullie nog goed komt. Het zal vast pijn doen, maar laat hem los.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:18:09 #286
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127511590
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Opvallend ja. :Y De agressor is het slachtoffer, want hij kan er niks aan doen dat zij hem triggert. Terwijl het precies andersom is.

Hij is de persoon met het probleem en hij kan TS nietde veilige, vertrouwde relatie bieden wat een relatie behoort te zijn. Na zo'n gebeurtenis kan je niet meer terug, het zal altijd als een wolk boven jullie blijven hangen. De dreiging zal niet weggaan tenzij hij echt bereid is om in therapie te gaan. Maar zelfs dan kan je nooit zeker zijn dat het niet weer zal gebeuren.
Inderdaad, mijn ex heeft het in 14 jaar maar 4 keer gedaan, maar toch blijft die angst er zitten.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:25:15 #287
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_127511780
TS moet voor zich zelf opkomen. Hop weg bij die gast. Je voelt je niet meer veilig en zal dat ook nooit meer 100% kunnen doen. Altijd bewust en onbewust op eieren blijven lopen, want stel dat hij weer uit zijn slof schiet....

Je bent nog jong, er lopen meer dan genoeg mannen op de wereld rond. Gun je zelf het beste! Je huidige relatie is NIET het best wat je zelf kan bieden....
Nu is het moeilijk maar over een paar jaar zal je blij zijn!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_127512135
quote:

[..]

Ja dat geeft het wel.
Ik heb zo'n gruwelijk irritante collega gehad. De hele dag zat ze te drammen, sarren en ging oneigenlijke discussies aan met mij. Ik heb weleens het gevoel gehad dat ze dit expres deed. Dit terwijl ik moest samenwerken met haar, dat was dus een pure bron van frustratie en ergernis.

Omdat ik geen oneigenlijke discussies aanga liep ik dan altijd weg om af te koelen en liep ze mij achterna. Als ik mij dan niet had ingehouden had ik haar bril van haar kop geslagen. En dan zou het ook nog rechtvaardig voelen.

Dat zijn momenten waar iemand het uiterste in je naar boven haalt, terwijl ik absoluut niet agressief ben. Dit zou ik nooit en heb ik nog nooit naar mijn vriendin gehad(of mijn relaties daarvoor) die mij soms ook het bloed onder de nagels vandaan haalt.

Mijn punt: ook al sarren ze je, dan moet je ten alle tijde je handen thuis houden. Ook al proberen ze je op het psychisch vlak te raken wat net zo hard en vervelend is als fysiek geweld moet je daar boven staan. Anders ben je niks meer dan een neanderthaler die de evolutie gemist heeft.
pi_127512312
Ik lees hier dat een aantal users roepen dat als een vrouw je sart, je best eens wat terug mag doen. Dat is op zich heel geëmancipeerd (gelijke monniken, gelijke kappen), maar het ligt toch wel wat genuanceerder. Allereerst, wat is sarren. Een vrouw een klap terug geven als zij je slaat, daar valt imo wel over te discussieren (mits je als man niet harder terugslaat dan de klap die je ontvangt) - even los van het feit dat geweld met geweld beantwoorden over het algemeen weinig goeds oplevert.

Maar in de huidige situatie draait het niet om TS die de kerel een klap verkocht. En hoe vervelend je ook bent, hoe gemeen je ook bent als vrouw, als reactie met fysiek geweld dreigen als man is nóóit goed, en wel om de simpele reden dat het een ultiem machtsmiddel is. Bij bekvechten kunnen zowel de man als de vrouw kutdingen zeggen, steken onder water geven, iemand niet met rust laten, schreeuwen, schelden, weglopen. Daarin zijn ze gelijk. Maar in 9/10 gevallen is de man sterker dan de vrouw, dus als de man tot fysieke dreiging overgaat wordt er per definitie een ongelijke situatie gecreëerd, een situatie waarin de vrouw machteloos gemaakt wordt. En dat is funest voor de verhoudingen in een relatie; bij ieder verbaal conflict hangt de optie van geweld van de man als een zwaard van damocles boven jullie hoofd en ja, dan gaat de vrouw al snel op eieren lopen voor de man - om het risico op geweld te vermijden. Los daarvan is geweld natuurlijk nooit echt een zinvolle oplossing voor een verbaal conflict.

TS, ik denk dat jullie ofwel samen in relatietherapie moeten, ofwel dat je hier een einde aan moet breien. Nu is het nog slechts dreiging, dus er is wellicht nog eea op te lossen middels therapie. Maar des te vaker dit voorkomt, des te verstoorder de verhoudingen raken en des te meer het een verloren zaak is.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  vrijdag 7 juni 2013 @ 11:29:49 #290
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_127513781
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar hij heeft haar al vast of omgeduwd en staat met een kapstok in zijn hand als dat gebeurt (start woedeaanval)...
Maar er met hem (op een ander moment zoals jij denk ik ook bedoelt) over praten kan natuurlijk altijd. Ik vraag me alleen af of hij zich op het moment dat het hem "overkomt" wel kan beheersen.
Klopt daarom zei ik dus al dat je moet zorgen dat je niet op dat punt komt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 08:38 schreef simmu het volgende:

[..]

Nu kan je naar jouw situatie gaan kijken maar daar gaat het hier niet over, tevens is elke relatie anders dus om zo bot te zeggen 'meteen mee kappen' dat is te simpel. Ook staat nergens dat de verantwoordelijkheid bij TS moet komen te liggen.
pi_127514384
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:39 schreef simmu het volgende:

[..]

TS praat het zelf ook nog eens enigszins goed. Vooral dat zinnetje dat ze haar evenwicht verloor na een duw. Dat lijkt mij eerder een duw met als opzet haar naar de grond werken. Puur machtsvertoon als iemand op de grond ligt, weerloos is en je er voor staat met een kapstok in je hand.
pi_127515140
De gebeurtenissen in de OP zijn een resultaat van een relatie tussen 2 onzekere persoonlijkheden. Waarbij het opstapelen van trivialiteiten tot kunst wordt verheven.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:10 schreef lotte03 het volgende:
Dit soort dingen bijvoorbeeld gooien alleen maar olie op het vuur. Waarom stel je voor om niet meer te gaan stappen, wat is dat voor achterlijk iets? :') Je moet aangeven waar het om gaat: dat hij niet het onzekere meisje moet uithangen en dat als hij zegt dat hij je vriendinnen niet vertrouwt hij JOU niet vertrouwt en dat dat een probleem gaat zijn.

Discussies zijn nooit productief als je niet bij de kern blijft.

Ik zou TS adviseren om de stekker eruit te trekken en eens wat tijd voor zichzelf te nemen om te bepalen wat ze eigenlijk zoekt in een relatie en wat ze verwacht van een partner. Zonder grenzen kom je dit soort situaties namelijk een stuk sneller tegen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 12:18:20 #293
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_127515266
Voor mij persoonlijk zou het over en uit zijn. Ik kan me dan niet meer veilig voelen bij de persoon.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:53:07 #294
404237 nickterdoest
Ik woon in een boomhut.
pi_127518377
Je hebt het vast verdient, als het een keer per jaar gebeurt heb je waarschijnlijk zelf ook wat fout gedaan.. :')
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:56:41 #295
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127518508
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:53 schreef nickterdoest het volgende:
Je hebt het vast verdient, als het een keer per jaar gebeurt heb je waarschijnlijk zelf ook wat fout gedaan.. :')
En wat moet ze gedaan hebben wat fysiek bedreigen terecht maakt?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:58:39 #296
404237 nickterdoest
Ik woon in een boomhut.
pi_127518583
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

En wat moet ze gedaan hebben wat fysiek bedreigen terecht maakt?
ALS het een keer per jaar gebeurt moet ze iets hebben gedaan.
ALS het vaker gebeurt heeft de jongen iets.
Misschien heeft ze onbewust wat gedaan wat hem nieet aanstond, of door gaan op een meningsverschil wat snel escaleert.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:11:44 #297
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_127518956
Of zij wel of niet gedaan heeft, een discussie met als einde geweld is kansloos.

Je kan ook weg lopen. Slaan ik een zwakte en in mijn ogen fout. Ongeacht waar een discussie over gaat.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:44:48 #298
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_127520054
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:58 schreef nickterdoest het volgende:

[..]

ALS het een keer per jaar gebeurt moet ze iets hebben gedaan.
ALS het vaker gebeurt heeft de jongen iets.
Misschien heeft ze onbewust wat gedaan wat hem nieet aanstond, of door gaan op een meningsverschil wat snel escaleert.
Ik vraag me alleen af wat zei gedaan zou moeten hebben wat voor jou fysieke bedreiging goed keurt.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:48:53 #299
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_127520219
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 11:51 schreef Elan het volgende:
Iemand die je bij de strot grijpt of op de grond smijt en je dan min of meer met een kapstok bedreigd lijkt me echt wel een nare ervaring.
Met zo iemand moet je ook niet verder gaan, ik kan je nu al vertellen als er op een zeker moment kinderen in het spel komen gaat het fout.

Kinderen hebben, en elke ouder op dit forum zal dit bevestigen de natuurlijke gave om het bloed onder je nagels vandaan te halen precies daar waar jou zwakke plek ligt.
Als hij jou al niet kan handelen dan gaat het waarschijnlijk mis als er een kind komt.

Gewoon kappen want zelfs als hij hulp gaat zoeken is dit een enorm risico en zal je altijd op je hoede zijn alsof je daar zin in hebt.

Als jullie geen kinderen willen is het misschien nog de moeite waard om via therapie er aan te werken
Dit.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:55:34 #300
404237 nickterdoest
Ik woon in een boomhut.
pi_127520495
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 14:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen af wat zei gedaan zou moeten hebben wat voor jou fysieke bedreiging goed keurt.
Waar staat dat ik het goed keur?
Het is gewoon onwaarschijnlijk dat ze een keer per jaar zonder aanleiding word geintimideerd door haar vriend. :')
  vrijdag 7 juni 2013 @ 14:57:25 #301
404237 nickterdoest
Ik woon in een boomhut.
pi_127520566

[ Bericht 100% gewijzigd door nickterdoest op 07-06-2013 14:57:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')