Dit vind ik een raar zinnetje. Ik mag toch hopen dat je dit anderen niet gunt?quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:37 schreef lotte03 het volgende:
Waarom overkomt mij dit en niet gewoon anderen?
Mannen zijn niet jaloers. Niet op de manier dat vrouwen dat zijn. Mannen kunnen bezitterig zijn, maar dat is wat anders dan jaloers.quote:Tijdens een discussie over iets wat gewoon zijn jaloezie is
Ik vind dit een beetje drogredenen, agressief worden is nooit de oplossing en mannen kunnen wel degelijk jaloers zijn, naast bezitterig zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:56 schreef RetepV het volgende:
Hmm. Maar TS speelt nu wel het slachtoffer, maar heeft ze wel door waar de discussie eigenlijk over ging?
[..]
Mannen zijn niet jaloers. Niet op de manier dat vrouwen dat zijn. Mannen kunnen bezitterig zijn, maar dat is wat anders dan jaloers.
Waar ging de discussie eigenlijk over?
Anyway, voor dit soort zaken moet je samen in therapie, als je in therapie gaat. Want het probleem ligt nooit bij 1 persoon.
Als hij zo ver gaat dat hij fysiek wordt, dan moet jij wel heel weinig begrip hebben getoond voor zijn probleem. Je zegt zelf dat hij niet agressief is en een hele aardige kerel.
En de manier waarop je schrijft "iets wat gewoon zijn jaloezie is" zegt me al genoeg dat jij een persoon bent die makkelijk oordeelt en geen ruimte meer overlaat voor enige discussie.
Gooi niet alles op hem. Waar twee vechten hebben twee schuld. Als je DAT beseft, dan is er een kans. Ook jij moet je aanpassen.
Vrouwen hebben ook zo een talent om het bloed onder je nagels vandaan te halen. Misschien moet je daar wat voorzichtiger mee omspringen. Respect voor elkaar moet van beide kanten komen.
Ja, dat helpt in de meeste gevallen wel echt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:04 schreef lotte03 het volgende:
@cactus
Ik gun niemand dit! Ik bedoelde dit meer als: waarom ik, terwijl je altijd verwacht dat het bij anderen gebeurt waarvan je het verwacht en je dan advies kan geven: ga zsm bij hem weg!
Zo bedoelde ik het. Het is gewoon bijna niet realistisch dat ik zelf hier dan in beland. En ik snap nu hoe moeilijk dit is en vooral gooi je alles weg of ga je voor die toekomst.
@Cue_
Ik snap ook niet dat hij zo boos kan worden terwijl er tussen die 2x zo'n lange tijd niks aan de hand was. Helpt hulp dan wel? Ik bedoel het is 2x gebeurt over een lange periode niet wekelijks.
Er is geen enkel excuus om iemand fysiek aan te vallen. Hoe extreem kut je communicatie of relatie ook is dan ga je een grens over waar jouw hele verhaal van samen ruzie beiden schuld niet meer op gaat.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:56 schreef RetepV het volgende:
Hmm. Maar TS speelt nu wel het slachtoffer, maar heeft ze wel door waar de discussie eigenlijk over ging?
[..]
Mannen zijn niet jaloers. Niet op de manier dat vrouwen dat zijn. Mannen kunnen bezitterig zijn, maar dat is wat anders dan jaloers.
Anyway, voor dit soort zaken moet je samen in therapie, als je in therapie gaat. Want het probleem ligt nooit bij 1 persoon.
Als hij zo ver gaat dat hij fysiek wordt, dan moet jij wel heel weinig begrip hebben getoond voor zijn probleem. Je zegt zelf dat hij niet agressief is en een hele aardige kerel.
En de manier waarop je schrijft "iets wat gewoon zijn jaloezie is" zegt me al genoeg dat jij een persoon bent die makkelijk oordeelt en geen ruimte meer overlaat voor enige discussie.
Gooi niet alles op hem. Waar twee vechten hebben twee schuld. Als je DAT beseft, dan is er een kans. Ook jij moet je aanpassen.
Vrouwen hebben ook zo een talent om het bloed onder je nagels vandaan te halen. Misschien moet je daar wat voorzichtiger mee omspringen. Respect voor elkaar moet van beide kanten komen.
Natuurlijk helpt hulp.. mits hij er zelf achter staat om te doen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:04 schreef lotte03 het volgende:
@Cue_
Ik snap ook niet dat hij zo boos kan worden terwijl er tussen die 2x zo'n lange tijd niks aan de hand was. Helpt hulp dan wel? Ik bedoel het is 2x gebeurt over een lange periode niet wekelijks.
Ruzie maken en fysiek bedreigen... twee verschillende grootheden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Loop dan weg... Met een vrouw die dan nog even jennend achter je aanloopt omdat ze denkt dat ze gewonnen heeft. Je weet zelf heel goed dat veel vrouwen dit soort dingen doen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje drogredenen, agressief worden is nooit de oplossing en mannen kunnen wel degelijk jaloers zijn, naast bezitterig zijn.
Ik weet hoe het voelt om je bedreigd te voelen door de man die je liefhebt en dat is een verschrikkelijk gevoel.
Ik erken mijn fout in onze ruzies echt wel, maar zo'n agressiviteit dat je echt bang bent dat hij je pijn gaat doen gaat veels te ver, kan je je woede niet onder controle houden, loop dan weg.
quote:Toen we elkaar leerden kennen was hij een lieve, slimme, intelligente en knappe jongen waar veel meiden voor vielen, maar ik uiteindelijk met hem vandoor ging. Ik waande mij de gelukkigste op aarde!
Dat bedoel ik. Behandel hem eens als mens in plaats van als bezit.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:15 schreef lotte03 het volgende:
@retepv
De discussie ging over mijn gedrag op mijn telefoon. Ik moet de hele tijd verantwoorden met wie ik aan het whatsappen ben en wat ik op facebook zet en doe, met wie ik chat etc.. Je hebt wel gelijk, het is ook een beetje mijn schuld. Ik heb gezegd dat het hem niks aan gaat als hij zo achterdochtig doet en normaal moet doen. En ik het hem pas vertel als hij gewoon normaal kan doen.
Daar zal hij wel wat aan moeten doen. Als hij zonder aanleiding zo jaloers is, is dat niet gezond. Dat het dan vaker tot uitbarstingn gaat komen, lijkt me evident.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:15 schreef lotte03 het volgende:
@retepv
De discussie ging over mijn gedrag op mijn telefoon. Ik moet de hele tijd verantwoorden met wie ik aan het whatsappen ben en wat ik op facebook zet en doe, met wie ik chat etc.. Je hebt wel gelijk, het is ook een beetje mijn schuld. Ik heb gezegd dat het hem niks aan gaat als hij zo achterdochtig doet en normaal moet doen. En ik het hem pas vertel als hij gewoon normaal kan doen. Ik check hem nooit en hij wil het liefst in mijn telefoon kijken wat ik aan het doen ben of heb gedaan. Die discussie hadden we wel vaker maar die avond ging het wat verder dan normaal toen hij mijn telefoon wou zien.
Ik zit trouwens elke avond met mijn vriendinnen te whatsappen. Dat heb ik hem al 1000x gezegd en wou dat gewoon niet blijven herhalen.
Nigga whut?quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Behandel hem eens als mens in plaats van als bezit.
Hij heeft al 26 jaar een moeder gehad. Nu wil hij wel eens een vrouw die dingen MET hem doet, in plaats van hem vertelt wat hij wel en niet moet doen.
Of het nu een man of een vrouw is die fysiek agressief wordt maakt voor mijn geen verschil, het blijft fout,quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:17 schreef RetepV het volgende:
[..]
Loop dan weg... Met een vrouw die dan nog even jennend achter je aanloopt omdat ze denkt dat ze gewonnen heeft. Je weet zelf heel goed dat veel vrouwen dit soort dingen doen.
Ik zeg alleen dat je ook naar jezelf moet kijken. Wat heb je gedaan om deze agressie op te wekken? Tenslotte was hij lief en aardig en niet agressief, totdat je ruzie ging maken. Jij bent niet de enige met wie hij ruzie maakt, waarom wordt hij niet agressief bij die andere mensen?
Ik verdedig hem niet, ik hou jou een spiegel voor.
Dat een man groter en sterker is dan een vrouw is nog geen reden om te stellen dat de vrouw 'dus' altijd het slachtoffer is.
Als je bang bent voor zijn fysieke kracht, zorg dan dat de ruzie niet zo ver komt, je hebt zelf ook een verantwoording ten opzichte van hem. Het gaat twee kanten op.
Als hij nou vaak agressief is en agressieproblemen heeft, dan is het wat anders. Maar hij is in 4 jaar tijd 2 keer zo boos geworden dat hij agressief werd. Dat is helemaal niks. Ik ken mannen die 2 keer per dag agressief zijn.
Ik kies simpelweg geen partij. Als je me dat kwalijk neemt, vraag ik me af of jij wel zo geschikt bent om onpartijdig advies te geven.
Een man is geen stuk speelgoed, hij is niet een statussymbool maar een mens. Lees dit nog maar eens goed, en vertel me dan nog maar eens dat TS haar vriend niet als statussymbool ziet:
[..]
Serieus? En jij zegt dat ik niet onpartijdig advies kan geven?quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Behandel hem eens als mens in plaats van als bezit.
Hij heeft al 26 jaar een moeder gehad. Nu wil hij wel eens een vrouw die dingen MET hem doet, in plaats van hem vertelt wat hij wel en niet moet doen.
Daar zit je fout, dat je zegt 'het is ook wel een beetje mijn schuld'. Je praat zijn gedrag goed. En dat is niet goed.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:15 schreef lotte03 het volgende:
@retepv
De discussie ging over mijn gedrag op mijn telefoon. Ik moet de hele tijd verantwoorden met wie ik aan het whatsappen ben en wat ik op facebook zet en doe, met wie ik chat etc.. Je hebt wel gelijk, het is ook een beetje mijn schuld. Ik heb gezegd dat het hem niks aan gaat als hij zo achterdochtig doet en normaal moet doen. En ik het hem pas vertel als hij gewoon normaal kan doen. Ik check hem nooit en hij wil het liefst in mijn telefoon kijken wat ik aan het doen ben of heb gedaan. Die discussie hadden we wel vaker maar die avond ging het wat verder dan normaal toen hij mijn telefoon wou zien.
Ik zit trouwens elke avond met mijn vriendinnen te whatsappen. Dat heb ik hem al 1000x gezegd en wou dat gewoon niet blijven herhalen.
TS schrijft zelf al dat ze niet alles heeft opgeschreven. Dus moet ik tussen de regels door lezen. Dat vind ik vrij normaal hoor.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nigga whut?. Je leest dingen die er niet zijn. Zelfreflectie is leuk hoor, maar in dit geval slaat het nergens op.
Wel eens bij stilgestaan dat veel van dit soort gasten in het begin van de relatie hun agressie onderdrukken? En dat soms gewoon de ware aard naar buiten komt?quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:17 schreef RetepV het volgende:
Tenslotte was hij lief en aardig en niet agressief, totdat je ruzie ging maken.
LOL.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wat is er de reden van dat hij zo achterdochtig is? Hij wil onvoorwaardelijke liefde, zonder jaloers te hoeven te zijn, maar jij geeft hem blijkbaar niet dat vertrouwen in jou.
Dus je verzint er maar van alles bij. En dat vind je vrij normaal.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
TS schrijft zelf al dat ze niet alles heeft opgeschreven. Dus moet ik tussen de regels door lezen. Dat vind ik vrij normaal hoor.
De meeste mensen zijn niet eerlijk tegen zichzelf. Daarom zijn er zo veel psychologen.
Dat had ik niet moeten zeggen. Maar geef toe dat je direct automatisch voor TS koos toen je las dat hij fysiek was geworden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Serieus? En jij zegt dat ik niet onpartijdig advies kan geven?
Leg eens uit op welk moment jij fysiek bedreigen in een relatie wel ok vindt...quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
TS schrijft zelf al dat ze niet alles heeft opgeschreven. Dus moet ik tussen de regels door lezen. Dat vind ik vrij normaal hoor.
De meeste mensen zijn niet eerlijk tegen zichzelf. Daarom zijn er zo veel psychologen.
Het enige wat wij zeggen is dat fysiek bedreigen nooit goed is in een relatie, ben jij het daar niet mee eens dan?quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat had ik niet moeten zeggen. Maar geef toe dat je direct automatisch voor TS koos toen je las dat hij fysiek was geworden.
Maar je moet je ook realiseren dat de meeste mannen niet op kunnen tegen de mentale spelletjes van vrouwen. En dat heel veel vrouwen dat gebruiken tegen mannen om ze het bloed onder de nagels vandaan te halen. En dan achteraf het slachtoffer spelen wanneer ze er te ver mee zijn gegaan.
We weten allemaal dat het zo is, mannen zowel als vrouwen.
Zoals ik schreef: waar er twee vechten zijn er twee schuld. TS schreef het allemaal alsof het de schuld van haar vriend was. Maar kijk: nu schrijft ze toch ook wel dat ze er zelf ook wel een beetje schuld aan heeft.
Het is niet alsof haar vriend haar met zijn agressie onderdrukt ofzo, dat lees ik echt helemaal nergens. Dus ik vind het vrij overdreven om de schuld alleen maar bij haar vriend te leggen.
En als TS alleen maar wat medeleven en begrip wilde, dan had ze bij haar vriendinnen aan moeten kloppen en niet op Fok! posten.
Een deel van wat ik 'verzon' is volgens TS zelf waar. Dus mijn verzinsels zijn geen verzinsels maar conclusies, gebaseerd op ervaring. En blijkbaar is een deel van mijn conclusies correct. Dus tja... wat moet ik met deze reactie?quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus je verzint er maar van alles bij. En dat vind je vrij normaal.
Dude.
Ja die jongen gaat een grens over wat niet goed te praten is onder geen enkel beding. Als TS een manipulatieve snol zou zijn, wat ik niet wil zeggen dan moet hij zijn biezen pakken en niet spreekwoordelijk om zich heen gaan meppen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het enige wat wij zeggen is dat fysiek bedreigen nooit goed is in een relatie, ben jij het daar niet mee eens dan?
Nou, nee. Zij erkent een schuld die jij haar aanpraat, maar waar ik het absoluut niet mee eens ben.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een deel van wat ik 'verzon' is volgens TS zelf waar. Dus mijn verzinsels zijn geen verzinsels maar conclusies, gebaseerd op ervaring. En blijkbaar is een deel van mijn conclusies correct. Dus tja... wat moet ik met deze reactie?
Wat ik nu lees is dat jij het aan het goedpraten bent dat TS zijn ex agressief werd naar haar toe en haar fysiek bedreigde.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een deel van wat ik 'verzon' is volgens TS zelf waar. Dus mijn verzinsels zijn geen verzinsels maar conclusies, gebaseerd op ervaring. En blijkbaar is een deel van mijn conclusies correct. Dus tja... wat moet ik met deze reactie?
Inderdaad!quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja die jongen gaat een grens over wat niet goed te praten is onder geen enkel beding. Als TS een manipulatieve snol zou zijn, wat ik niet wil zeggen dan moet hij zijn biezen pakken en niet spreekwoordelijk om zich heen gaan meppen.
Mag TS voor zichzelf denken en oordelen ? Dank jequote:Op donderdag 6 juni 2013 12:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, nee. Zij erkent een schuld die jij haar aanpraat, maar waar ik het absoluut niet mee eens ben.
Ik denk dat jullie beter samen in therapie kunnen. Zoals je ziet, is Fok niet de juiste plek om dit op te lossen. Dit is veel te ingewikkeld.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:37 schreef lotte03 het volgende:
Hoi,
Ik zou graag wat steun en advies willen en mijn verhaal hier kwijt te kunnen.
Momenteel heb ik een relatie met een jongen al iets meer dan 3 jaar en hij is 26, ik ben 24.
Toen we elkaar leerden kennen was hij een lieve, slimme, intelligente en knappe jongen waar veel meiden voor vielen, maar ik uiteindelijk met hem vandoor ging. Ik waande mij de gelukkigste op aarde! Hij is altijd attent, lief voor me en ik houd ontzettend veel van hem.
Na een half jaar trok ik bij hem in en moesten we leren samenleven aangezien we nog niet langer dan elk weekend samen hadden gewoond. Dat ging ook allemaal goed met vallen en opstaan, en ik voelde mij écht gelukkig. Tot na een jaar relatie dat hij mij tijdens een ruzie tegen de muur aandrukte voor mij ging staan en ik echt dacht dat ik geslagen zou worden. Ik was doodsbang. Heb geprobeerd toen in alles mee te gaan wat hij zei en vroeg of hij mij los wou laten, maar dat leek eerst niet eens tot hem door te dringen. Uiteindelijk liet hij los en voelde ik mij alsof ik ontsnapt was van de dood. Ik dacht echt dat ik klappen ging krijgen en ik voelde mij ontzettend bedreigd in de relatie.
Hij had gedronken die avond en de volgende dag bood hij zijn excuses in tranen aan en ik voelde mij toen kwetsbaar omdat ik nergens naartoe kon op dat moment en gebruikte hem om uit te huilen. Hij heeft wel 100x zijn excuses aangeboden, zijn belofte dat het nooit meer zou gebeuren en hem alsjeblieft nog een kans te geven. Dat heb ik ook gedaan.
De eerste paar weken was ik doodsbang om hem tegen te spreken omdat ik mij bedreigd voelde. Dat werd steeds minder, minder en minder. Na een jaar was alles weer zoals het was en hadden we weer een leuk leven. Dat overtuigde mij ook dat mensen echt kunnen veranderen en was blij dat ik hem had vergeven.
Nu weer een jaar later precies hetzelfde verhaal. Tijdens een discussie over iets wat gewoon zijn jaloezie is kwam hij ineens dichter op mij staan en duwde hij mij weg toen hij weg wou lopen maar hard genoeg dat ik mijn evenwicht verloor en viel. Toen kwam hij terug en pakte hij de kapstok die hij eerst op mij wou gooien leek het wel en ik dook weg en gooide die alleen om. Ik ben toen denk ik pas naar mijn gevoel een uur later opgestaan om te beseffen wat er nou precies gebeurd was of dit wel echt was en dit was de druppel voor mij. Ik heb de spullen die ik nodig heb gepakt en ben weggegaan.
Nu hebben we wel weer contact en wonen we apart. Het spijt hem weer ontzettend en ik moet mij verzetten om hem niet te vergeven. Uiteindelijk heeft hij mij nog nooit geslagen, heeft hij mij nooit gezegd te slaan. Ik snap ook niet waar deze woede vandaan komt bij hem op dit soort momenten. Als ik dit tegen zijn moeder zou zeggen zou ze in tranen uitbarsten en niet kunnen geloven dat haar zoon zo is aangezien ik een hele hechte band met haar heb.
Ik ben ontzettend radeloos, verdrietig en weet gewoon niet wat ik moet doen met dit allemaal. Waarom overkomt mij dit en niet gewoon anderen? Allemaal vragen en het lijkt allemaal zo wazig. En ook mijn vraag kunnen mensen genoeg veranderen om dit te voorkomen?
Bedankt voor het lezen en het klinkt misschien allemaal raar en dat weet ik, ik heb dit ook met mijn volle verstand geschreven en ik kan ook zeggen dat ik nog steeds van hem hou ook al is dat raar. Maar als je er zelf in zit is het zo ontzettend anders. Ik twijfel enorm.
(ik heb het verhaal ingekort en sommige stukken weggelaten nadat ik het al geschreven had. Sorry als er onbegrijpelijke stukken tussen zitten.)
quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:37 schreef lotte03 het volgende:
Waarom overkomt mij dit en niet gewoon anderen?
En dan de rest van je relatie angst hebben dat hij wel een keer gaat uithalen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:44 schreef wickedmen het volgende:
[..][ afbeelding ]
Verder overdrijf je wel een beetje, die gast houdt gewoon van je als ik het goed heb gelezen alleen heel af en toe schiet hij uit zijn slof.
Hij heeft je nog nooit geslagen, toch? Dus wat is het probleem?
Als je het alleen al zou uitmaken om 1 minpunt zonder erge gevolgen en daar tegenover vele pluspunten die jullie hebben gehad, zou dat wel heel erg jammerlijk zijn.
Maar goed jouw gevoel, jouw verstand, jouw keuze!
Dus ze moet eerst maar eens wachten totdat hij dat wel doet?quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:44 schreef wickedmen het volgende:
Alsof iemand wel/niet slaan het enige argument voor huiselijk geweld is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:44 schreef wickedmen het volgende:
[..][ afbeelding ]
Verder overdrijf je wel een beetje, die gast houdt gewoon van je als ik het goed heb gelezen alleen heel af en toe schiet hij uit zijn slof.
Als je het alleen al zou uitmaken om 1 minpunt zonder erge gevolgen en daar tegenover vele pluspunten die jullie hebben gehad, zou dat wel heel erg jammerlijk zijn.
Maar goed jouw gevoel, jouw verstand, jouw keuze!
Ja maar hij heeft haar niet geslagen dus TS moet zich niet aanstellen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof iemand wel/niet slaan het enige argument voor huiselijk geweld is.![]()
Hij heeft haar bij de keel gegrepen en tegen de muur gedrukt + op de grond geduwd en gedreigd met de kapstok te bewerken.
Nee, ze moeten samengaan, vind ik. Dit is geen éénpersoons probleem.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:49 schreef Re het volgende:
maar het battered wife syndrome komt altijd snel om de hoek kijken in dit soort gevallen
alternatief is om vriendlief eens naar een psychiater te sturen en een cursus zelfbeheersing, al zal je jaloezie daar niet mee genezen
Ja hoor. En mag ik daar een mening over hebben? Fijn, dank je wel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Mag TS voor zichzelf denken en oordelen ? Dank je.
Een psychiater lijkt me inderdaad beter, misschien zelfs relatietherapie als TS echt verder met hem wil.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:49 schreef Re het volgende:
maar het battered wife syndrome komt altijd snel om de hoek kijken in dit soort gevallen
alternatief is om vriendlief eens naar een psychiater te sturen en een cursus zelfbeheersing, al zal je jaloezie daar niet mee genezen
Als het eten niet op tijd klaar is, of wanneer ze ongevraagd de afstandsbediening pakt bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leg eens uit op welk moment jij fysiek bedreigen in een relatie wel ok vindt...
Wtfquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:17 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als je bang bent voor zijn fysieke kracht, zorg dan dat de ruzie niet zo ver komt, je hebt zelf ook een verantwoording ten opzichte van hem. Het gaat twee kanten op.
Omg, die had ik nog gemist.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:54 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
WtfJe hebt jezelf gewoon maar in te houden, ongeacht wat de ander tegen je zegt. Helemaal als je fysiek sterker bent dan iemand. Jezus, waar gaat dit over.
Battered wife syndrome?quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:49 schreef Re het volgende:
Ja, ok... dat kan echt niet!quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:52 schreef ShaoliN het volgende:
Als het eten niet op tijd klaar is, of wanneer ze ongevraagd de afstandsbediening pakt bijvoorbeeld.
Natuurlijk, al neem je TS niet echt serieus als je zulke dingen roept. Misschien ziet zij het wel echt zo.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja hoor. En mag ik daar een mening over hebben? Fijn, dank je wel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Battered_person_syndromequote:Op donderdag 6 juni 2013 12:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Battered wife syndrome?
Als ze überhaupt met hem verder wil want dat is niet volledig duidelijk zou therapie voor hem en haar de enige mogelijkheid zijn.
Best veel kerels hebben op enig moment in hun leven issues met woedeaanvallen al uit zich dat meestal in de lokale kroeg en niet bij hun vriendin maar als je ouder bent en leert uiten kan dat over gaan.
Hoe TS dingen vertelt komt ze over als een meisjemeisje, Nks mis mee maar je krijgt wel het gevoel dat die gozer zijn verhaal ook niet bepaald bij haar kwijt kan. .
Hij moet leren praten en niet zijn woede opkroppen schijnbaar wel een jaar lang en dan helemaal para worden.
En dat neem ik juist heel serieus. Daarom reageer ik zoals ik reageer.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk, al neem je TS niet echt serieus als je zulke dingen roept. Misschien ziet zij het wel echt zo.
Ervaringsdeskundige blijkbaar? Vroeger je vriendinnetje geslagen, maar was zeker haar eigen schuld?quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:38 schreef RetepV het volgende:
[..]
Heb zelf ook een keer een meisje waar ik verkering mee had een enorme duw gegeven toen ik 18 was. Ze maakte me zooooo enorm boos en ik was jong en dronk veel toen dat gebeurde.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:02 schreef Ambipur het volgende:
Ga weg. Ik kan je uit ervaring melden dat dat nooit zal veranderen. Zodra die grens voorbij is gegaan is er geen weg meer terug.
Het is nu 2 x voorgekomen. Zou je dat nog steeds een kans geven?quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb zelf ook een keer een meisje waar ik verkering mee had een enorme duw gegeven toen ik 18 was. Ze maakte me zooooo enorm boos en ik was jong en dronk veel toen dat gebeurde.
Met de relatie van 9 jaar die ik nu heb heb maar ook het bewustzijn van nu zal dat niet meer gebeuren.
Je moet mensen wel een kans geven aan zichzelf te werken. Zeker als je bedenkt dat het merendeel van het huiselijk geweld een relatie heeft met drank of drugs. Als hij leert praten en zich normaal kan uiten kan het goedkomen, waarom niet?
Zolang meneer er maar wel aan wil werken en het niet ziet als eenmalig ongelukje.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:08 schreef Elan het volgende:
Je moet mensen wel een kans geven aan zichzelf te werken.
Als hij leert praten en zich normaal kan uiten kan het goedkomen, waarom niet?
Heb je nu een relatie met hetzelfde meisje?quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb zelf ook een keer een meisje waar ik verkering mee had een enorme duw gegeven toen ik 18 was. Ze maakte me zooooo enorm boos en ik was jong en dronk veel toen dat gebeurde.
Met de relatie van 9 jaar die ik nu heb heb maar ook het bewustzijn van nu zal dat niet meer gebeuren.
Je moet mensen wel een kans geven aan zichzelf te werken. Zeker als je bedenkt dat het merendeel van het huiselijk geweld een relatie heeft met drank of drugs. Als hij leert praten en zich normaal kan uiten kan het goedkomen, waarom niet?
Er is tussen de eerste en de tweede keer niets gedaan aan zijn problemen. Niets echt besproken, geen therapie en tja dus blijft alles bij het oude en is het wachten op een herhaling van zetten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het is nu 2 x voorgekomen. Zou je dat nog steeds een kans geven?
Nee, dat is niet hoopgevend want hij heeft er ondertussen niets mee gedaan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is tussen de eerste en de tweede keer niets gedaan aan zijn problemen. Niets echt besproken, geen therapie en tja dus blijft alles bij het oude en is het wachten op een herhaling van zetten.
Kennelijk heeft hij tijdens zijn rage wel het besef dat hij verkeerd bezig is en geen zwarte waas voor zijn ogen waarin hij echt volledig los gaat dat is hoopgevend voor die twee.
Dat is toch niet werkbaar? Dat je elkaar vrijetijds dingen gaat ontzien?quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:10 schreef lotte03 het volgende:
Een probleem was altijd dat ik met vriendinnen ga stappen en hij mijn vriendinnen niet vertrouwd. Toen heb ik voorgesteld dat ik niet meer ga stappen, maar hij dan ook niet meer. Dat wou hij dan ook weer niet, dus ja. Wie legt wie wat op?
Onzin.. Hij is zich bewust van zijn fouten idd en maakt excuses. De 1e keer is het een duw, de 2de keer is het een hardere duw en het eindigt met dat zij de volgende ochtend wakker wordt met blauwe plekken op haar lichaam en handafdrukken op haar keel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Kennelijk heeft hij tijdens zijn rage wel het besef dat hij verkeerd bezig is en geen zwarte waas voor zijn ogen waarin hij echt volledig los gaat dat is hoopgevend voor die twee.
Zij had een alcoholistische vader en was het gewend om geslagen te worden zag het zelfs als een soort vorm van verknipte erkenning denk ik.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je nu een relatie met hetzelfde meisje?
Verkijk je niet op wat dat voor invloed kan hebben op de situatie, ook mensen die op die manier door het lint gaan weten vaak heel goed of hun gedrag wel of niet door de vingers gezien zal worden.
Het is dus geen garantie dat je je nu ook zo netjes zou gedragen als je nog verkering had met dat meisje.
Dan loop je weg. Je slaat nooit.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Zij had een alcoholistische vader en was het gewend om geslagen te worden zag het zelfs als een soort vorm van verknipte erkenning denk ik.
Ze stond ook voor me zo van : sla me dan! SLA DAN! of ze sloeg mij in mijn gezicht in de hoop op een reactie.Na zo'n actie waar ze me met een hak tegen mijn rug trapte duwde ik haar en daarna uitgemaakt.
Maar ook emotioneel wel regelmatig op het punt gestaan sommige vrouwen kunnen intens vals zijn en je echt diep kwetsen. Mannen beheersen dat spel minder en uiten zich anders, vaak fysieker omdat dat daar hun kracht ligt en bij vrouwen in het manipuleren en zuigen.
Uitlokken van TS mag nooit een aanleiding zijn voor fysiek geweld maar onderschat zulk gedrag en de emoties die het kan oproepen ook niet. Geestelijke mishandeling is ook mishandeling ook al zie je dan geen blauwe plekken.
Ten eerste zie ik nergens dat TS het "uitlokt" en in jouw verhaal zie ik dat zelfs als een soort excuus gebruikt worden....quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Zij had een alcoholistische vader en was het gewend om geslagen te worden zag het zelfs als een soort vorm van verknipte erkenning denk ik.
Ze stond ook voor me zo van : sla me dan! SLA DAN! of ze sloeg mij in mijn gezicht in de hoop op een reactie.Na zo'n actie waar ze me met een hak tegen mijn rug trapte duwde ik haar en daarna uitgemaakt.
Maar ook emotioneel wel regelmatig op het punt gestaan sommige vrouwen kunnen intens vals zijn en je echt diep kwetsen. Mannen beheersen dat spel minder en uiten zich anders, vaak fysieker omdat dat daar hun kracht ligt en bij vrouwen in het manipuleren en zuigen.
Uitlokken van TS mag nooit een aanleiding zijn voor fysiek geweld maar onderschat zulk gedrag en de emoties die het kan oproepen ook niet. Geestelijke mishandeling is ook mishandeling ook al zie je dan geen blauwe plekken.
Gedrag veroordelen weten we nu wel. Op1 persoon na praat niemand zijn gedrag goed hier.quote:
Ja, dat kan prima, maar waarom zou TS ondertussen moeten blijven?quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Gedrag veroordelen weten we nu wel. Op1 persoon na praat niemand zijn gedrag goed hier.
De vraag is alleen hoe nu verder en of er iets gedaan kan worden aan zijn woedeaanvallen. Waarom zou dat niet kunnen met therapie?
Zoals 't hoortquote:Op donderdag 6 juni 2013 13:29 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Kost je wel 3 keer gips, maar weggelopen ben ik
Ik weet het niet.. TS weet of ze daar het geduld voor heeft.. Ikzelf zou daar niet op wachten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Gedrag veroordelen weten we nu wel. Op1 persoon na praat niemand zijn gedrag goed hier.
De vraag is alleen hoe nu verder en of er iets gedaan kan worden aan zijn woedeaanvallen. Waarom zou dat niet kunnen met therapie?
TS is toch weggegaan althans dat zegt ze.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat kan prima, maar waarom zou TS ondertussen moeten blijven?
Ik verwacht dat die therapie ook veel beter aanslaat als TS duidelijk maakt dat ze dit gedrag niet accepteert.
Ik denk dat je je eerder moet afvragen hoe je moeder op je vader reageerde. En dan kijken of jij dat gedrag nu vertoont in deze relatie.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:36 schreef lotte03 het volgende:
@elan
Ik denk niet dat ze dat als erkenning zag hoor.
Mijn vader was vroeger ook agressief en kon ontploffen om de raarste dingen. Dan vlogen ons allerlei dingen over ons hoofd en ging er weer wat kapot. Hij heeft mij of mijn zus nooit geslagen, maar die angst blijf je altijd houden en dan ben je gewoon bang voor iemand. Soort van: "wie is die man die op zondag het vlees snijdt". Mijn zus en ik zijn gewoon onze eigen weg ingeslagen en onszelf ontwikkeld en dat gedrag hebben wij zelf nooit vertoont.
Voel je al alarmbelletjes?quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:36 schreef lotte03 het volgende:
@elan
Mijn vader was vroeger ook agressief en kon ontploffen om de raarste dingen. Dan vlogen ons allerlei dingen over ons hoofd en ging er weer wat kapot. Hij heeft mij of mijn zus nooit geslagen, maar die angst blijf je altijd houden en dan ben je gewoon bang voor iemand. Soort van: "wie is die man die op zondag het vlees snijdt". Mijn zus en ik zijn gewoon onze eigen weg ingeslagen en onszelf ontwikkeld en dat gedrag hebben wij zelf nooit vertoont.
Je ziet inderdaad een patroon...quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:37 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat je je eerder moet afvragen hoe je moeder op je vader reageerde. En dan kijken of jij dat gedrag nu vertoont in deze relatie.
Daarom moet je ook samen met een gedragsdeskundige of psychologe dit soort gedrag analyseren. Kennelijk roep jij onbewust dingen op . Praat dat zijn gedag goed? Nee! Maar er zit wel een rode lijn in die ontrafeld moet worden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:36 schreef lotte03 het volgende:
@elan
Mijn vader dacht dat hij de beste in de wereld was en was altijd heel onredelijk. Ging altijd direct op de persoon een discussie voeren tot kleineren toe totdat de ander wegliep. Nu is hij trouwens helemaal omgekeerd en hebben we een betere band weer met hem dan onze moeder. Maar hij heeft mijn moeder fysiek nooit pijngedaan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat je je eerder moet afvragen hoe je moeder op je vader reageerde. En dan kijken of jij dat gedrag nu vertoont in deze relatie.
Zo was het hier ook. Klappen nooit gehad, wel trappen en een keer mn kamerdeur ingetrapt en mn keel dichtgeknepenquote:Op donderdag 6 juni 2013 13:36 schreef lotte03 het volgende:
@elan
Als je er op de juiste manier in staat laat je je niet slaan of fysiek aanpakken. Zelfs niet eenmalig dan stap je gelijk op.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:33 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zoals 't hoort
[..]
Ik weet het niet.. TS weet of ze daar het geduld voor heeft.. Ikzelf zou daar niet op wachten.
ze zegt net zelf; nooit fysiek.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:48 schreef NomanIW het volgende:
Rot
[..]
Zo was het hier ook. Klappen nooit gehad, wel trappen en een keer mn kamerdeur ingetrapt en mn keel dichtgeknepenop kerstavond.
Dat doet idd wel iets met je, al is het moeilijk te definiëren. Maar denk dat ik meer last heb van veeleisendheid die er was icm een kort lontje. Geen pretje, en ik kan persoonlijk ook héél slecht overweg met autoriteitsfiguren.
Jij hebt voor jouw gevoel geen schade opgelopen? Wat mensen hier zeggen: waar je tussen opgroeit tekent een heel diepgelegen deel van je zelfbeeld en je wereldbeeld.
Wat geeft jou deze wijsheid?quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je er op de juiste manier in staat laat je je niet slaan of fysiek aanpakken. Zelfs niet eenmalig dan stap je gelijk op.
Feit dat zij er nog steeds is na twee incidenten dat is zorgwekkend. Aan de andere kant hoeft hij geen kwade te zijn met individuele hulp kan het goedkomen.
Misschien zelfs tussen die twee wel want kennelijk is er ook iets van houden van dat ze bij elkaar houdt dat is dan toch fijn om te zien.
Zijn je ouders nog bij elkaar?quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:47 schreef lotte03 het volgende:
[..]
Mijn vader dacht dat hij de beste in de wereld was en was altijd heel onredelijk. Ging altijd direct op de persoon een discussie voeren tot kleineren toe totdat de ander wegliep. Nu is hij trouwens helemaal omgekeerd en hebben we een betere band weer met hem dan onze moeder. Maar hij heeft mijn moeder fysiek nooit pijngedaan.
Dus ik zie niet echt een patroon...
Je jeugd tekent je nu eenmaal.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:51 schreef WvdL het volgende:
[..]
ze zegt net zelf; nooit fysiek.
Das heel wat anders dan keel dicht knijpen.
Dat gefocus op het verleden.
Doe maar de jackpotwinnaar dan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Ingegeven door de lieve heer.
Wat wil je weten?
quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je er op de juiste manier in staat laat je je niet slaan of fysiek aanpakken. Zelfs niet eenmalig dan stap je gelijk op.
Feit dat zij er nog steeds is na twee incidenten dat is zorgwekkend. Aan de andere kant hoeft hij geen kwade te zijn met individuele hulp kan het goedkomen.
Misschien zelfs tussen die twee wel want kennelijk is er ook iets van houden van dat ze bij elkaar houdt dat is dan toch fijn om te zien.
En dat vind jij gezond ofzo?quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:53 schreef Godshand het volgende:
Sommige stellen gooien servies naar elkaar
Ik vind iemand tegen de muur duwen dus echt wel ff te ver gaan hoorquote:Op donderdag 6 juni 2013 13:53 schreef Godshand het volgende:
Wat een overdreven reacties hier!
De feiten:
- vriendje maakt zich boos, duwt haar tegen de muur. Een dat is het. Geen klappen of wat dan ook.
-Jaar later (dus verder geen zaken waar TS van schrikt) weer boos vriendje en hij pakt een kapstok. Dat is het dan.
Kortom, ik vind TS maar angstig typje. Sommige stellen gooien servies naar elkaar en dit kind schrikt al beetje van een man die een boze dreigende houding krijgt
Doe even lekker normaal! Iedereen doet wel eens geïrriteerd, ik kan ook wel eens boos schreeuwen of een klap op de tafel of muur geven. Maar dat is echt nog niet meteen mishandeling ofzo
Als de vriend van TS dit 1X per jaar zo krijgt valt het echt mee. Sommige mensen schieten 3x per dag uit hun vel en worden wel agressief tegen hun omgeving. Dus voor hem imho geen psychiater nodig.
Uh. Deze dingen zijn niet normaal binnen een gezonde relatie.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:53 schreef Godshand het volgende:
De feiten:
- vriendje maakt zich boos, duwt haar tegen de muur. Een dat is het. Geen klappen of wat dan ook.
-Jaar later (dus verder geen zaken waar TS van schrikt) weer boos vriendje en hij pakt een kapstok. Dat is het dan.
Kortom, ik vind TS maar angstig typje. Sommige stellen gooien servies naar elkaar en dit kind schrikt al beetje van een man die een boze dreigende houding krijgt
Doe even lekker normaal! Iedereen doet wel eens geïrriteerd, ik kan ook wel eens boos schreeuwen of een klap op de tafel of muur geven. Maar dat is echt nog niet meteen mishandeling ofzo
Als de vriend van TS dit 1X per jaar zo krijgt valt het echt mee. Sommige mensen schieten 3x per dag uit hun vel en worden wel agressief tegen hun omgeving. Dus voor hem imho geen psychiater nodig.
Ik zeg wel dat ik mijn eigen weg insloeg, maar ik was ontzettend onzeker doordat ik altijd gekleineerd werd. Altijd bang om iets fout te doen, ook naar anderen toe. Maar toen hij omsloeg, sloeg ik ook om en is het alsnog goed gekomen! Mede door mijn vriendinnen, dus die hebben een hele speciale waarde voor mij.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:48 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Zo was het hier ook. Klappen nooit gehad, wel trappen en een keer mn kamerdeur ingetrapt en mn keel dichtgeknepenop kerstavond.
Dat doet idd wel iets met je, al is het moeilijk te definiëren. Maar denk dat ik meer last heb van veeleisendheid die er was icm een kort lontje. Geen pretje, en ik kan persoonlijk ook héél slecht overweg met autoriteitsfiguren.
Jij hebt voor jouw gevoel geen schade opgelopen? Wat mensen hier zeggen: waar je tussen opgroeit tekent een heel diepgelegen deel van je zelfbeeld en je wereldbeeld.
Niet iedereen gaat er hetzelfde mee om. Mijn vader heeft ook wel eens met dingen gegooid dat we als kleine kindertjes bang onder bed kropen.quote:
Je weet niet hoe de rest van de relatie er uit ziet. Als het deze twee incidenten en verder een heerlijke tijd samen lijkt het me lastig voor haar om hem te verlaten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:55 schreef Ambipur het volgende:
[..]Ik hield enorm veel van mijn ex. Daarom bleef ik bij hem. Gelukkig niet al te lang.. Dat houden van is soms echt een beperking.
Het zegt iets over TS, dat ze nog bij hem is vind ik niet goed.
Jij maakt er ook wat moois van! Dat staat er niet, lezen!quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij heeft haar bij de keel gegrepen en tegen de muur gedrukt + op de grond geduwd en gedreigd met de kapstok te bewerken.
Hij is jaloers zegt ze. Dat vind ik ook al een teken.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Je weet niet hoe de rest van de relatie er uit ziet. Als het deze twee incidenten en verder een heerlijke tijd samen lijkt het me lastig voor haar om hem te verlaten.
Wij weten ook verder niet hoe haar gedrag en aandeel is als er ruzie is tussen die twee want sommige mensen kunnen op momenten extreem tegen elkaar tekeer gaan en toch niet zonder elkaar willen leven.
Pff, mijn vriendin heeft mij ook wel eens een duw uit boosheid gegeven. Ga ik echt geen Blijf van Mijn Lijf huis voor bellen hoor!quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:55 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Ik vind iemand tegen de muur duwen dus echt wel ff te ver gaan hoorJe hoort gewoon met je tengels van iemand af te blijven.
Nog niks om luchtig over te doen imo.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Jij maakt er ook wat moois van! Dat staat er niet, lezen!
Hij heeft haar tegen de muur gedrukt en dat was het. Niets keel knijpen! (tenzij ze dat jou in PM/DM vertelde).
Later pakte hij een kapstok (of dreigde, niet geheel duidelijk, kapstok stootte ze opeens om) en verder niets mee gedaan.
Het is best een gespannen situatie maar verder...
quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Jij maakt er ook wat moois van! Dat staat er niet, lezen!
Hij heeft haar tegen de muur gedrukt en dat was het. Niets keel knijpen! (tenzij ze dat jou in PM/DM vertelde).
Later pakte hij een kapstok (of dreigde, niet geheel duidelijk, kapstok stootte ze opeens om) en verder niets mee gedaan.
Het is best een gespannen situatie maar verder...
Dreigen om te kapstok op haar te gooien dan. Hoe dan ook onacceptabel gedrag.quote:Tijdens een discussie over iets wat gewoon zijn jaloezie is kwam hij ineens dichter op mij staan en duwde hij mij weg toen hij weg wou lopen maar hard genoeg dat ik mijn evenwicht verloor en viel. Toen kwam hij terug en pakte hij de kapstok die hij eerst op mij wou gooien leek het wel en ik dook weg en gooide die alleen om
Je kunt het bagatelliseren maar als je iemands blik ziet en je niks terug kunt doen is het heel anders. Het kwam ook uit het niets dus ik had er ook niet op gerekend. Hij had zijn hand de eerste keer ook op mijn keel en dan wordt de wereld heel klein en besef je je dat je helemaal niemand meer bent op dat moment die nog iets terug kan doen. Als iemand dan loslaat is het gevoel alsof je iets overleeft hebt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:53 schreef Godshand het volgende:
De feiten:
Jij weet dat als het moet jij je vriendin wel aankunt. Jij hebt je waarschijnlijk niet bedreigt of geintimideerd gevoeld.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Pff, mijn vriendin heeft mij ook wel eens een duw uit boosheid gegeven. Ga ik echt geen Blijf van Mijn Lijf huis voor bellen hoor!
In een ruzie is het best geoorloofd, wat een pussies hier allemaal zeg.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:55 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Ik vind iemand tegen de muur duwen dus echt wel ff te ver gaan hoorJe hoort gewoon met je tengels van iemand af te blijven.
Als het op dit punt is gekomen, is het vaak einde relatie, maar verder maak ik mij niet druk over.quote:
Mja goed, fijn dat dat soort fysieke uitingen van frustratie gezond is binnen jullie relatie maar een heleboel mensen is dat niet het geval. Ik zou mijn vriendin nooit met een vinger aanraken, daarvoor respecteer ik haar teveel, en ik praat liever over dingen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Pff, mijn vriendin heeft mij ook wel eens een duw uit boosheid gegeven. Ga ik echt geen Blijf van Mijn Lijf huis voor bellen hoor!
Als beide partijen hier vrede mee hebben is dat zeker zo maar zij lag een poos zwaar angstig op de grond.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:07 schreef Kola het volgende:
[..]
In een ruzie is het best geoorloofd, wat een pussies hier allemaal zeg.
Ja, die ene duw vond ik ook acceptabel. Dat was voor mijn ex een go voor andere dingen. Stfu dus met je pussies.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:07 schreef Kola het volgende:
[..]
In een ruzie is het best geoorloofd, wat een pussies hier allemaal zeg.
Pi's. Lees ze.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, die ene duw vond ik ook acceptabel. Dat was voor mijn ex een go voor andere dingen. Stfu dus met je pussies.
Dingetjes kapot gooien is ook niet de issue.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:59 schreef WvdL het volgende:
[..]
Niet iedereen gaat er hetzelfde mee om. Mijn vader heeft ook wel eens met dingen gegooid dat we als kleine kindertjes bang onder bed kropen.
Heb zelf totaal niet van zulke neigingen. Mijn vriendin heeft me wel eens gevraagd of ik wel eens echt boos kan worden. (zij werd nog bozer omdat ik te koel deed, had ze ook wat glazen kapot gegooid :p)
Ik beschouw mezelf ook niet als unieke uitzondering..
Je kiest er zelf voor.
Ja dat is vaak het begin van veel meer ellende als je niet met je poten van de ander af kunt blijven.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, die ene duw vond ik ook acceptabel. Dat was voor mijn ex een go voor andere dingen. Stfu dus met je pussies.
Kijk hand op de keel gaat te ver, maar dat stond niet in je 1e post. Dat is wel beangstigend ja.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:06 schreef lotte03 het volgende:
[..]
Je kunt het bagatelliseren maar als je iemands blik ziet en je niks terug kunt doen is het heel anders. Het kwam ook uit het niets dus ik had er ook niet op gerekend. Hij had zijn hand de eerste keer ook op mijn keel en dan wordt de wereld heel klein en besef je je dat je helemaal niemand meer bent op dat moment die nog iets terug kan doen. Als iemand dan loslaat is het gevoel alsof je iets overleeft hebt.
Dit heb ik ook nog aan niemand vertelt behalve hier nu. Als ik dit aan mijn ouders zou vertellen dan staan ze hier vanmiddag nog om mij op te halen.
Bij een knipoog is dat meestal grappig/sarcastisch.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Daaruit kan ik niet lezen hoe serieus/grappig zij het bedoelt.
Niet iedereen is net zo als jouw ex he. Nog even en je mag je stem zelfs niet meer verheffen want o wee als iemand daar van schrikt. Mishandeling!quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van respect. Maar dat snap je niet wanneer je zelf niet zulke aanvallen hebt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:07 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Mja goed, fijn dat dat soort fysieke uitingen van frustratie gezond is binnen jullie relatie maar een heleboel mensen is dat niet het geval. Ik zou mijn vriendin nooit met een vinger aanraken, daarvoor respecteer ik haar teveel, en ik praat liever over dingen.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:12 schreef Kola het volgende:
[..]
Niet iedereen is net zo als jouw ex he. Nog even en je mag je stem zelfs niet meer verheffen want o wee als iemand daar van schrikt. Mishandeling!
Er zat 4 jaar tussen die ene duw en het moment dat hij mij bij mijn keel had gegrepen. Toen ik dat laatste ook had vergeven ging het snel nog erger. Daarom zeg ik, meteen afstraffen dit. Anders gaat hij door.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat is vaak het begin van veel meer ellende als je niet met je poten van de ander af kunt blijven.
En relaties waar mensen elkaar de tent uit vechten zijn ronduit gevaarlijk wtf zeg twee volwassenen die elkaar de tent uit vechten. Kinderen haal je uit elkaar als ze dat doen stel kleuters.
Ik ben hier nogal fel in en zie hier geen humor inquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:11 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Bij een knipoog is dat meestal grappig/sarcastisch.
Probeer het eens uit te leggen dan?quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:13 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van respect. Maar dat snap je niet wanneer je zelf niet zulke aanvallen hebt.
Leuke trollpoging.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:12 schreef Kola het volgende:
[..]
Niet iedereen is net zo als jouw ex he. Nog even en je mag je stem zelfs niet meer verheffen want o wee als iemand daar van schrikt. Mishandeling!
Wat een mietje ben je dan. Mijn vorige ex deed het ook eens (blijkbaar haal ik dat in vrouwen naar bovenquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:07 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Mja goed, fijn dat dat soort fysieke uitingen van frustratie gezond is binnen jullie relatie maar een heleboel mensen is dat niet het geval. Ik zou mijn vriendin nooit met een vinger aanraken, daarvoor respecteer ik haar teveel, en ik praat liever over dingen.
Ja daar ben ik het ook wel mee eens, maar ik vind een duw geven of tegen de muur aan drukken niet bepaald iemand iets "aandoen". Als het doorslaat naar meer dan oke, gaat het te ver, maar van een duw alleen voel je toch geen hevige angst, kom op.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:14 schreef Ambipur het volgende:
[..]Ik ben temperamentvol en schreeuw altijd. Wat schreeuwen hoort er bij vind ik. Het wordt anders als je elkaar lichamelijk wat aandoet.
Ligt er maar net aan wat voor een duw het is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:53 schreef Godshand het volgende:
De feiten:
Je gaat de (duw)kracht van een man toch niet vergelijken met die van een vrouw? Ik gok zo dat je er weinig aan overhoudt als jouw vriendin jou zo hard mogelijk slaat, maar dat jij haar neerkrijgt als jij haar zo hard mogelijk mept.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik ben een mietje omdat ik geen fysiek geweld uit naar mijn vriendin en onze problemen uit wil praten?quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:16 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat een mietje ben je dan. Mijn vorige ex deed het ook eens (blijkbaar haal ik dat in vrouwen naar boven). Was boos op me en toen ze langs liep gaf ze een duw met de woorden "Rot op!"
Ben maar naar huis gegaan en volgende dag lagen we weer te neuken. Niets aan de hand
Dat is iets heel anders.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:16 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat een mietje ben je dan. Mijn vorige ex deed het ook eens (blijkbaar haal ik dat in vrouwen naar boven). Was boos op me en toen ze langs liep gaf ze een duw met de woorden "Rot op!"
Ben maar naar huis gegaan en volgende dag lagen we weer te neuken. Niets aan de hand
Dit is nu een echte wijze vent.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:17 schreef Kola het volgende:
[..]
Ja daar ben ik het ook wel mee eens, maar ik vind een duw geven of tegen de muur aan drukken niet bepaald iemand iets "aandoen". Als het doorslaat naar meer dan oke, gaat het te ver, maar van een duw alleen voel je toch geen hevige angst, kom op.
Ligt aan hoe er geduwd wordt en wat voor iets de persoon uitstraalt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:17 schreef Kola het volgende:
[..]
Ja daar ben ik het ook wel mee eens, maar ik vind een duw geven of tegen de muur aan drukken niet bepaald iemand iets "aandoen". Als het doorslaat naar meer dan oke, gaat het te ver, maar van een duw alleen voel je toch geen hevige angst, kom op.
Sommige vrouwen zouden mij zo in elkaar kunnen beuken. Qua spieren ben ik niet goed bedeeld door Moeder Natuur.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is iets heel anders.
Zij is een vrouw en ze duwt jou een man.
Je kon er waarschijnlijk om lachen omdat je wist dat je haar totalloss zou slaan als het écht op vechten aan zou komen.
Hahaha. Ga er maar vanuit dat - wanneer een man agressief kwaad is - je daar wel angstig van kan worden. Vooral wanneer je het helemaal niet verwacht (bijv: je vriend). Het is niet alleen de fysieke handeling, maar ook de sfeer en de uitstraling.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:17 schreef Kola het volgende:
[..]
En dat noemt mij een mietjequote:Op donderdag 6 juni 2013 14:23 schreef Godshand het volgende:
[..]
Sommige vrouwen zouden mij zo in elkaar kunnen beuken. Qua spieren ben ik niet goed bedeeld door Moeder Natuur.
Die duw van mijn ex viel ik bijna bij om, ook omdat ik niet van haar verwachtte. Maar dan nog valt het allemaal mee....
Wie zegt dat wij ze niet uit praten?quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:19 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Ik ben een mietje omdat ik geen fysiek geweld uit naar mijn vriendin en onze problemen uit wil praten?Mooi is dat
Wtf lekkere borderline relatie jullie of zo?quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:23 schreef Godshand het volgende:
[..]
Sommige vrouwen zouden mij zo in elkaar kunnen beuken. Qua spieren ben ik niet goed bedeeld door Moeder Natuur.
Die duw van mijn ex viel ik bijna bij om, ook omdat ik niet van haar verwachtte. Maar dan nog valt het allemaal mee....
Ja hij ziet ook wel dat ze bang is geworden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:23 schreef An_awesome_wave het volgende:
Feit dat die vent zelf z'n excuses aan gaat bieden en om nog een kans vraagt geeft natuurlijk ook al aan dat hij zelf wel weet dat er iets niet goed zit.
Ook 1x gebeurd in die hele relatie van een jaar. Het ging om dat fysieke niet uit ook, als het aan haar had gelegen zat ik nog in die relatie. Maar verder daarop ingaan is offtopic.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Wtf lekkere borderline relatie jullie of zo?
Voor hetzelfde geld was je wel gevallen en met je muil op de rand van de tafel geklapt. Het is allemaal maar wat je leuk vind maar ik begrijp TS wel dat ze het niet tof vind.
Hoe vaak hoor je wel niet van die echte mishandelaars dat ze daarna vragen om vergeving en zeggen dat het ze spijt.. maar de volgende dag het net weer zo hard doenquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:23 schreef An_awesome_wave het volgende:
Feit dat die vent zelf z'n excuses aan gaat bieden en om nog een kans vraagt geeft natuurlijk ook al aan dat hij zelf wel weet dat er iets niet goed zit.
Boze mannen hebben zelden een gezellige uitstralingquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hahaha. Ga er maar vanuit dat - wanneer een man agressief kwaad is - je daar wel angstig van kan worden. Vooral wanneer je het helemaal niet verwacht (bijv: je vriend). Het is niet alleen de fysieke handeling, maar ook de sfeer en de uitstraling.
Het feit dat jij zoiets accepteert op zeker moment maakt het niet de normaalste zaak van de wereld.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:30 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ook 1x gebeurd in die hele relatie van een jaar. Het ging om dat fysieke niet uit ook, als het aan haar had gelegen zat ik nog in die relatie. Maar verder daarop ingaan is offtopic.
Het doet er niet toe wat jij vindt. TS voelde wél hevige angst. Dus voor haar ging dit al duidelijk te ver.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:17 schreef Kola het volgende:
[..]
Kola heeft standaard eenquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:11 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Bij een knipoog is dat meestal grappig/sarcastisch.
Dit dus.quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:55 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Ah ja, want een vrouw haar bek dichttimmeren is wel een heldendaad wil je zeggen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:42 schreef Godshand het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd hoe de helden hier die nooit fysiek zijn ruzie maken?
Gewoon met een lach zeggen "Schat, je gaat te verJe bent helemaal niet lief!"?
:p
Elk korreltje frustratie en woede komt samen, alles waar je ooit woede, vernedering en verdriet om hebt gevoeld en je kunt jezelf op een zeker moment niet meer de baas.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:15 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Probeer het eens uit te leggen dan?
Dus je weet best hoe je ruzie maakt zonder fysiek te worden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:42 schreef Godshand het volgende:
:p
Overigens, nu lijkt net of ik bij elke ruzie ik geduwd wordt of bij mijn keel gegrepen of ik mijn vriendin duw/tegen de muur druk etc maar valt allemaal mee hoor. Irritaties worden gewoon uitgesproken, alleen als een van ons echt heel boos is kan je een duw verwachten of een klap op tafel horen. vallen. Maar meestal hebben we het gewoon gezellig
In elkaar timmeren is wel wat anders dan een duw krijgen of in een boze houding voor iemand staan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:45 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Ah ja, want een vrouw haar bek dichttimmeren is wel een heldendaad wil je zeggen?
Ja, ik overdrijf ook wel een beetje. Een duw geven zou ik nog niet eens doen. Zit gewoon niet in mij. Eerder dingen als vloeken en schelden. Een deur dicht smijten ook nog wel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:51 schreef Godshand het volgende:
[..]
In elkaar timmeren is wel wat anders dan een duw krijgen of in een boze houding voor iemand staan.
Precies. De drempel wordt iedere keer lager. Net als vreemdgaan. Ben je eenmaal vreemdgegaan, dan is een tweede keer ook makkelijkerquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:53 schreef simmu het volgende:
even buiten de discussie of dit soort fysieke shit een plek heeft binnen een relatie of niet (...), als die gast zoiets 2 x eerder uitgehaald heeft, zal het altijd nog wel een keer gebeuren. en nog eens. en wellicht nog een stapje verder, enzovoorts. hello glijdende helling, hello glijbaan.
Kan. Hoeft allemaal zeer zeker niet. Dit is mening en absoluut geen feit.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:53 schreef simmu het volgende:
even buiten de discussie of dit soort fysieke shit een plek heeft binnen een relatie of niet (...), als die gast zoiets 2 x eerder uitgehaald heeft, zal het altijd nog wel een keer gebeuren. en nog eens. en wellicht nog een stapje verder, enzovoorts. hello glijdende helling, hello glijbaan.
mijkn advies aan ts: kap ermee. iets in die jongen sit echtechtecht niet goed. er is jaloezie en dreiging, linksom of rechtsom; da's niet goed in een relatie. kan je gaan wauwelen over samen in therapie enzo, maar daar zie ik persoonlijk geen heil in. je zal altijd bangig blijven voor wat kan gebeuren en jullie interactie zal van dien aard zijn dat jouw bangigheid zijn woede dan weer aanwakkert
Maar aan TS de keuze of ze met die mogelijkheid en de angst daarvoor wil leven.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:58 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Kan. Hoeft allemaal zeer zeker niet. Dit is mening en absoluut geen feit.
geen van beiden: ervaringquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:58 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Kan. Hoeft allemaal zeer zeker niet. Dit is mening en absoluut geen feit.
Als je niet weet wat er speelt kun je termen als lafbek ook wel achterwege laten. Ja tenzij je graag even de koene ridder speelt. By all means.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:39 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Dit dus.
Als je het niet met woorden kan oplossen, dan moet je maar fysiek gaan worden? Ik vind hem juist een lafbek omdat hij zijn poten niet thuis kan houdenGewoon een teken van zwakte. De man is sterker dan de vrouw en dit dus maar gaan misbruiken
![]()
Koffers pakken en vertrekken. De drempel om het nog eens te doen wordt alsmaar lager en lager.
Dat ligt aan de bron van het probleem en hoe het probleem vervolgens aangepakt wordt (hetgeen ook weer afhankelijk is van de bron).quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:06 schreef simmu het volgende:
[..]
geen van beiden: ervaring![]()
en ja; eerste keer agressie: "dat doe je niet weer" enfin, beloftes links en rechts. tralalala, 3 x raden wie er na een paar maanden heur boeltje pakte! (en nog een paar maanden lang de sjaak was met stalkende ex). hoe vaak komt deze zelfde treurnis niet voorbij? en allemaal denken we wel degene te zijn bij wie de agressie niet gebeurt. als we maar dit doen, dat laten, enzovoorts.
trap er niet in
Uiteraardquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar aan TS de keuze of ze met die mogelijkheid en de angst daarvoor wil leven.
Heldendaad, koene ridder.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:14 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Als je niet weet wat er speelt kun je termen als lafbek ook wel achterwege laten. Ja tenzij je graag even de koene ridder speelt. By all means.
Jawel dat doe je wel, dus Lul nietquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:20 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Heldendaad, koene ridder.
Ach, ik ga er maar niet op in
Laat ik het dan anders zeggen: ik vind in zijn algemeenheid je fysiek gebruiken (of het nou een duw is, of echt geweld) laf. Zeker tegen een vrouw. Dus iemand die dat doet is in mijn ogen een lafbek ja. Ruzies los je op door te praten, via de mond, niet met je handen/voeten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:22 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Jawel dat doe je wel, dus Lul niet
Zolang je niet weet wat er bij die jongen speelt is hem een lafbek noemen gewoon een goedkope flutreactie.
Dit gaat niet meer om rationele zaken. Dus het langs die lat leggen is zinloos.
Uiteraard, maar voelt TS dat ook zo? Ik zie in bijv. de reacties van Simmu het fenomeen van toch steeds de grens weer verleggen. Zo kan het dus gebeuren dat vrouwen in relaties blijven die op den duur gewoon echt slecht voor ze zijn.quote:
Snap ik. Is ook moeilijk. Ben zelf ook lang blijven hangen in een relatie waar ik kapot aan ging.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Uiteraard, maar voelt TS dat ook zo? Ik zie in bijv. de reacties van Simmu het fenomeen van toch steeds de grens weer verleggen. Zo kan het dus gebeuren dat vrouwen in relaties blijven die op den duur gewoon echt slecht voor ze zijn.
om in de woorden van mijn ex-schoonmoeder te spreken: "tsja meisje, zo zijn de mannen in onze familie nu eenmaal, daar moet je mee om kunnen gaan". zn vader, zn broer: allemaal hetzelfde. allemaal ook zo opgegroeid. heel die familie. daar doe je als "de vriendin van" echt niets aan. daar valt niet mee "samen in therapie" te gaan. enige wat je kan doen is maken dat je wegkomt of je voegen naar je rol.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:16 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Dat ligt aan de bron van het probleem en hoe het probleem vervolgens aangepakt wordt (hetgeen ook weer afhankelijk is van de bron).
Je kunt niet alles zomaar op een hoop gooien.
Niets doen is uiteraard geen optie.
TS, je vriendje hoeft niet in therapie want de moeder van de ex man van simmu zegt dat de ex man van simmu nu eenmaal zo is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:34 schreef simmu het volgende:
[..]
om in de woorden van mijn ex-schoonmoeder te spreken: "tsja meisje, zo zijn de mannen in onze familie nu eenmaal, daar moet je mee om kunnen gaan". zn vader, zn broer: allemaal hetzelfde. allemaal ook zo opgegroeid. heel die familie. daar doe je als "de vriendin van" echt niets aan. daar valt niet mee "samen in therapie" te gaan. enige wat je kan doen is maken dat je wegkomt of je voegen naar je rol.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:42 schreef Godshand het volgende:
Hier dacht ik ook aan. Het lijkt me sterk dat zo'n gast dat soort dingen uit het niets doet en mevrouw onschuldig is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zolang mevrouw niet zelf fysiek geweld heeft gebruikt om fysiek geweld 'uit te lokken' dan is ze per definitie onschuldig ja.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:42 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Hier dacht ik ook aan. Het lijkt me sterk dat zo'n gast dat soort dingen uit het niets doet en mevrouw onschuldig is.
Hij is een Nederlander. En heeft ook positieve kanten behalve dit en ik voel dat ik mij daar ook aan vast blijf houden. Of ik nou wil of niet. Lijkt wel of je de negatieve dingen zo snel mogelijk wil vergeten en vergeven.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:44 schreef McBrannagh het volgende:
Je laten bedreigen en dan nog twijfelen ook, hoe naief kun je zijn?
Wat er in zit krijg je er nooit uit, zeker niet als het cultureel/afkomst gebonden is.
Kun je weer bij je ouders wonen en op en neer reizen? Of bij je vriendin in blijven wonen en de huur met haar delen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:40 schreef lotte03 het volgende:
Over hulp had ik heel eerlijk gezegd ook nog niet nagedacht.
Ik zal in ieder geval snel een keuze moeten maken. Momenteel woon ik bij mijn vriendin in. Zij weet van het laatste wat gebeurd is maar daarvoor ook niet. Ik kan hier max nog naar mijn gevoel 2 weekjes blijven en dan moet ik echt weg.
Probleem is ook dat ik nergens anders terecht kan zolang ik studeer en met een bijbaantje niet voldoende verdien. Ik zit dus ook nog vast. En ik weet niet of hulp binnen het standaard zorgpakket valt, maar daar heb ik zelf geen geld voor. Dat zal dan bij hem vandaan moeten komen. ALS hij dat wil. Ik heb nu ook het gevoel dat hij maar op alles ja zegt zolang onze relatie maar weer goedkomt, dus ik zou dan ook niet weten of hij het echt meent of misschien vindt hij mij juist een aansteller.
Ik zal dus de keuze snel moeten maken wat ik wil en ga doen.
inschrijven bij de woningbouw voor een hat-unit/jongerenkamer/studentenkamer, antikraak kan ook nog. er is genoeg mogelijk als je echt wil.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je weer bij je ouders wonen en op en neer reizen? Of bij je vriendin in blijven wonen en de huur met haar delen?
Gawd, als ik zo'n schoonmoeder zou hebben dan gaan de haren overeind staan. Dafuq man! Respect dat je er uberhaupt in zo'n relatie hebt gezeten. Dan wil ik niks met zo'n familie te maken hebben.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:34 schreef simmu het volgende:
[..]
om in de woorden van mijn ex-schoonmoeder te spreken: "tsja meisje, zo zijn de mannen in onze familie nu eenmaal, daar moet je mee om kunnen gaan". zn vader, zn broer: allemaal hetzelfde. allemaal ook zo opgegroeid. heel die familie. daar doe je als "de vriendin van" echt niets aan. daar valt niet mee "samen in therapie" te gaan. enige wat je kan doen is maken dat je wegkomt of je voegen naar je rol.
Ja antikraak of desnoods in een blijfvanmijnlijfhuis, voordeel van die laatste is dat je hulp krijgt bij het doorstarten naar een nieuw begin.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:51 schreef simmu het volgende:
[..]
inschrijven bij de woningbouw voor een hat-unit/jongerenkamer/studentenkamer, antikraak kan ook nog. er is genoeg mogelijk als je echt wil.
blijfvanmijnlijfhuis kom je pas in als je al dusdanig klappen hebt gehad dat het een rondje ziekenhuis kostte. crisisdienst van wat vroeger riag was, kom je ook niet meer zomaar tussen, voor iemand dat oppertquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:53 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Ja antikraak of desnoods in een blijfvanmijnlijfhuis, voordeel van die laatste is dat je hulp krijgt bij het doorstarten naar een nieuw begin.
Ze kan het zo spelen dat het lijkt alsof hij de oorzaak van een bepaalde verwonding is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:55 schreef simmu het volgende:
[..]
blijfvanmijnlijfhuis kom je pas in als je al dusdanig klappen hebt gehad dat het een rondje ziekenhuis kostte. crisisdienst van wat vroeger riag was, kom je ook niet meer zomaar tussen, voor iemand dat oppert
je mist het idee van de post. zijnde dat je als "de vriendin van" geen zak kan doen, je zit vast. weggaan of blijven en je rol aanvaarden zijn de enige opties die je feitelijk hebt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:40 schreef NomanIW het volgende:
[..]
TS, je vriendje hoeft niet in therapie want de moeder van de ex man van simmu zegt dat de ex man van simmu nu eenmaal zo is.
Dat zou ik toch zeer sterk afraden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:56 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Ze kan het zo spelen dat het lijkt alsof hij de oorzaak van een bepaalde verwonding is.
Oog om oog, tand om tand.
Ik zou het eventueel kunnen bespreken met mijn vriendin maar ik wil niemand tot last zijn als je begrijpt wat ik bedoel. Mijn ouders wonen nogal achteraf en dan is de reistijd 1,5 uur. Heel zwak gezegd weet ik niet of ik dat ga trekken en ik ben een ander leven gewend. Maar 100% dat ze mij weer in huis nemen. Dus een backup heb ik wel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je weer bij je ouders wonen en op en neer reizen? Of bij je vriendin in blijven wonen en de huur met haar delen?
En hulp zoeken valt daar niet onder?quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:57 schreef simmu het volgende:
[..]
je mist het idee van de post. zijnde dat je als "de vriendin van" geen zak kan doen, je zit vast. weggaan of blijven en je rol aanvaarden zijn de enige opties die je feitelijk hebt.
de enige die agressief gedrag kan doen stoppen is degene die zich zo gedraagt. en zolang die zijn/haar gedrag prima normaal vindt, zal er dus niets veranderen, hooguit eventjes.
wederom: dat is iets wat degene met het agressief gedrag kan doen. niet ts. enige wat ts te horen zal krijgen wanneer zij hulp zoekt is exact hetzelfde als wat ik zeg: maak dat je er weg komt of aanvaard je rol.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:12 schreef NomanIW het volgende:
[..]
En hulp zoeken valt daar niet onder?
Lekker kortzichtig weer. Gelukkig zei TS al dat hij van NL afkomst isquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:44 schreef McBrannagh het volgende:
Wat er in zit krijg je er nooit uit, zeker niet als het cultureel/afkomst gebonden is.
Ten eerste heeft hij geen fysiek geweld gebruikt maar voelde zij zich bedreigd en ten tweede zijn er zat situaties denkbaar waarin een vrouw zover gaat in haar treiteringen dat fysiek geweld niet zo vreemd is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:45 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Zolang mevrouw niet zelf fysiek geweld heeft gebruikt om fysiek geweld 'uit te lokken' dan is ze per definitie onschuldig ja.
Bullshit, wat nou als ze hem slaat, moet hij zich dat dan maar welgevallen omdat hij een man is?quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:32 schreef Deckard het volgende:
Er bestaat geen excuus als slaan. Ook al zou de TS het ergste uithalen qua opmerkingen. Je bent toch een man.
Je hebt het nu over een reactie, dan nog sla je niet. Dat geeft geen vrijbrief trouwens.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:50 schreef TerryStone het volgende:
Bullshit, wat nou als ze hem slaat, moet hij zich dat dan maar welgevallen omdat hij een man is?
Mannen hebben geen gevoelens en mannen hebben geen pijn ofzo?
Waarom niet?quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:58 schreef Deckard het volgende:
[..]
Je hebt het nu over een reactie, dan nog sla je niet. Dat geeft geen vrijbrief trouwens.
Jij hebt het al over een reactie. Je gaat ten eerste al zelf nooit als eerste slaan. En verdedigen doe je niet door slaan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:59 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Waarom niet?
Wanneer een vrouw je slaat dan heb je al het recht om je te verdedigen zo nodig met geweld net zo goed als wanneer een man dat doet.
Iemand tegen de muur duwen is geen fysiek geweld? Als je dat bij mij zou doen terwijl we in een heftige discussie zaten dan zou je er gelijk een op je oog krijgen kan ik je vertellenquote:Op donderdag 6 juni 2013 16:49 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ten eerste heeft hij geen fysiek geweld gebruikt maar voelde zij zich bedreigd en ten tweede zijn er zat situaties denkbaar waarin een vrouw zover gaat in haar treiteringen dat fysiek geweld niet zo vreemd is.
Als een vrouw mij slaat omdat ze denkt dat ze er mee weg komt omdat ze een vrouw is, dan heb ik een treurige mededeling voor haarquote:Op donderdag 6 juni 2013 16:58 schreef Deckard het volgende:
[..]
Je hebt het nu over een reactie, dan nog sla je niet. Dat geeft geen vrijbrief trouwens.
Says who?quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:06 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Iemand tegen de muur duwen is geen fysiek geweld? Als je dat bij mij zou doen terwijl we in een heftige discussie zaten dan zou je er gelijk een op je oog krijgen kan ik je vertellen
Het is minstens het aantasten van de lichamelijke integriteit. Die 'ten tweede' van je vind ik simpelweg ziek. Voor een normaal mens is het niet normaal dat je fysiek geweld gebruikt als antwoord pesterijen.
Leuk dat je denkt dat al die prinsesjes zo onschuldig zijn maar het kan niet verder van de realiteit afstaan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:06 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Iemand tegen de muur duwen is geen fysiek geweld? Als je dat bij mij zou doen terwijl we in een heftige discussie zaten dan zou je er gelijk een op je oog krijgen kan ik je vertellen
Het is minstens het aantasten van de lichamelijke integriteit. Die 'ten tweede' van je vind ik simpelweg ziek. Voor een normaal mens is het niet normaal dat je fysiek geweld gebruikt als antwoord pesterijen.
Wanneer jij door een gast geslagen wordt dan sla je uit zelfverdediging terug.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:06 schreef Deckard het volgende:
[..]
Jij hebt het al over een reactie. Je gaat ten eerste al zelf nooit als eerste slaan. En verdedigen doe je niet door slaan.
Hoe moeilijk is het te begrijpen dat er gewoon geen excuus is om iemand te slaan? Ook al haalt de ander het bloed onder je nagels vandaan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:21 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wanneer jij door een gast geslagen wordt dan sla je uit zelfverdediging terug.
Dat je dan bij een vrouw je gewillig laat slaan zonder iets terug te doen is absurd.
Slaan is fysiek aanvallen beste kerel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:30 schreef Deckard het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het te begrijpen dat er gewoon geen excuus is om iemand te slaan? Ook al haalt de ander het bloed onder je nagels vandaan.
Dat betekent niet dat je niets doet op het moment dat een ander je fysiek aanvalt.
Wat wil je daar mee zeggen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:31 schreef TerryStone het volgende:
Slaan is fysiek aanvallen beste kerel.
In wat?quote:Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat vrouwen, ondanks dat ze een kutje hebben, geen uitzonderingspositie verdienen.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef Deckard het volgende:
[..]
Wat wil je daar mee zeggen?
[..]
In wat?
Jij suggereert dat vrouwen mogen doen wat ze willen zonder consequenties en geeft vrouwen daarmee een uitzonderingspositie. Nogmaals waarom?quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:32 schreef Deckard het volgende:
Er bestaat geen excuus als slaan. Ook al zou de TS het ergste uithalen qua opmerkingen. Je bent toch een man.
Waar dan? Ik zeg alleen dat je gewoon niet slaat als man. Een man is nu eenmaal sterker. Dat geeft toch geen vrijbrief voor vrouwen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:35 schreef TerryStone het volgende:
[..]
[..]
Jij geeft vrouwen een uitzonderingspositie. Nogmaals waarom?
Ja dat geeft het wel.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:38 schreef Deckard het volgende:
[..]
Waar dan? Ik zeg alleen dat je gewoon niet slaat als man. Een man is nu eenmaal sterker. Dat geeft toch geen vrijbrief voor vrouwen?
Oh dat wil ik best even doen voor je hoor. Een normaal iemand is iemand die de lichamelijke integriteit van een ander respecteert.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:16 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Says who?
En definieer meteen "normaal" even, nu je toch zo lekker op die stoel zit.
Jij hebt iets tegen vrouwen of niet?quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:20 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Leuk dat je denkt dat al die prinsesjes zo onschuldig zijn maar het kan niet verder van de realiteit afstaan.
Ben je ooit wel eens dusdanig gesard door een gast dat je hem wel kon schieten, beeld je nu eens in dat een vrouw dat bij je doet. Dat maakt geweld gebruiken niet goed maar wel een stuk verklaarbaarder.
Wat is er mis met gewoon weglopen? waarom zou je je als man zo laten sarren dat je haar wil slaan?quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:40 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ja dat geeft het wel.
Een vrouw mag dus sarren zonder consequenties en mag je slaan zonder consequenties want volgens jou zijn ze zwakker.
Ook al zijn ze zwakker (wat lang niet altijd zo is, er zijn ook zwakke mannen en sterke vrouwen) betekent niet dat ze geen schade aan kunnen richten.
Weet je wat pas mannelijk is? Je niet door mannen en/of vrouwen laten fucken, je grenzen bewaken en jezelf verdedigen indien nodig.
Er heeft alleen nog helemaal geen mishandeling plaatsgevonden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:08 schreef enverder het volgende:
Er is geen enkel maar dan ook totaal geen enkel excuus, om welke vorm van mishandeling in een relatie te accepteren... De oplossing STOPPEN!!!!! Tenzij je het zelf wilt om mishandeld te worden....
Ik hou van vrouwen, ik tolereer alleen geen bullshit van ze en plaats ze niet op een voetstuk zoals jij doet puur en alleen omdat ze een gat daar beneden hebben.quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:00 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Jij hebt iets tegen vrouwen of niet?
Ik zeg alleen dat ik niet voor vrouwen kan spreken. Ik zorg er wel voor dat ik niet zo'n vrouw in de buurt heb. Mocht dat wel het geval zijn en ze slaat dan zorg ik er wel fysiek voor dat ze dat niet nog eens gaat flikken. Maar daar is slaan niet eens voor nodig. Omdat ik gewoon sterk genoeg ben.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:40 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ja dat geeft het wel.
Een vrouw mag dus sarren zonder consequenties en mag je slaan zonder consequenties want volgens jou zijn ze zwakker.
Ook al zijn ze zwakker (wat lang niet altijd zo is, er zijn ook zwakke mannen en sterke vrouwen) betekent niet dat ze geen schade aan kunnen richten.
Eens. Maar verdedigen is bij mij een andere definitie.quote:Weet je wat pas mannelijk is? Je niet door mannen en/of vrouwen laten fucken, je grenzen bewaken en jezelf verdedigen indien nodig.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:49 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ten eerste heeft hij geen fysiek geweld gebruikt maar voelde zij zich bedreigd en ten tweede zijn er zat situaties denkbaar waarin een vrouw zover gaat in haar treiteringen dat fysiek geweld niet zo vreemd is.
ik gooi die 2 quotes even bij elkaarquote:Op donderdag 6 juni 2013 16:50 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Bullshit, wat nou als ze hem slaat, moet hij zich dat dan maar welgevallen omdat hij een man is?
Mannen hebben geen gevoelens en mannen hebben geen pijn ofzo?
het is inmiddels zo'n 15 jaar terug dat ik me in een soortgelijke situatie bevond. edoch: toen de politie er was mocht ik geen aanklacht indienen "want je zal zelf vast ook wel zat gedaan hebben". dat werd gewoon zo gezegd. omdat ik het lef had van me af te bijten. dit is een prachtige opening voor al die nu en dan zn geduld verliest. want die ander bladieblabla........quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:59 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Waarom niet?
Wanneer een vrouw je slaat dan heb je al het recht om je te verdedigen zo nodig met geweld net zo goed als wanneer een man dat doet.
en dat kan prima zonder fysiek geweld te gebruikenquote:Op donderdag 6 juni 2013 17:40 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ja dat geeft het wel.
Weet je wat pas mannelijk is? Je niet door mannen en/of vrouwen laten fucken, je grenzen bewaken en jezelf verdedigen indien nodig.
en dan ga je slaan?quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:14 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik hou van vrouwen, ik tolereer alleen geen bullshit van ze en plaats ze niet op een voetstuk zoals jij doet puur en alleen omdat ze een gat daar beneden hebben.
Waar zei ik dat? Leer lezen flapdrol.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:24 schreef Argento het volgende:
[..]
en dan ga je slaan?
laat je nakijken.
leer formuleren idioot.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:27 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Waar zei ik dat? Leer lezen flapdrol.
Zolang de andere partij ook geen fysiek geweld gebruikt dan inderdaad.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:17 schreef simmu het volgende:
[..]
en dat kan prima zonder fysiek geweld te gebruiken
Ik formuleer prima, maar als slechtziende mongolen zoals jij dingen lezen die er niet staan wordt het allemaal wat lastig.quote:
sla je vrouwen nu wel of niet?quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:31 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik formuleer prima, maar als slechtziende mongolen zoals jij dingen lezen die er niet staan wordt het allemaal wat lastig.
Troost je, je bent niet de enige.
Niveautje hoor...quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:14 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik hou van vrouwen, ik tolereer alleen geen bullshit van ze en plaats ze niet op een voetstuk zoals jij doet puur en alleen omdat ze een gat daar beneden hebben.
Hier een plaatje voor je. [ afbeelding ]
Als ze mij slaan dan schroom ik niet om terug te slaan, maar zomaar slaan nee. (ook al is dat wat je graag wilt zien niet waar)quote:
Ja maar dat hebben ze aan zichzelf te danken door hun ziekelijke pestgedrag jegens mannenquote:
terugslaan? dat zeg ik toch: laat je nakijken.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:35 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Als ze mij slaan dan schroom ik niet om terug te slaan, maar zomaar slaan nee. (ook al is dat wat je graag wilt zien niet waar)
De mening van een vrouw dan maar:quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef TerryStone het volgende:
Aldus 2 manginas. Nee ik ben niet onder de indruk dames.
Kijk uit hoor... je lokt nu een paar klappen uit! Die man tolereert geen bullshit van wijven!quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De mening van een vrouw dan maar:
Laat je nakijken, je spoort niet.
Oh jij mag gerust mannen slaan maar zij mogen niks terug doen wou je zeggen?quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De mening van een vrouw dan maar:
Laat je nakijken, je spoort niet.
Waar zeg ik dat? Ik zeg dat jij niet spoort.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:40 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Oh jij mag gerust mannen slaan maar zij mogen niks terug doen wou je zeggen?
Waarom precies ook alweer?
ik ook niet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:39 schreef TerryStone het volgende:
Aldus 2 manginas. Nee ik ben niet onder de indruk dames.
Goed, zijn we het daarover eens. Ik sla ook niet zomaar mensen, maar als ze mij slaan dan sla ik terug en daar is niks mis mee, dat noemen we zelfverdediging. (maar dat is niet wat jullie willen lezen merk ik)quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
En ik sla geen mensen.
Ik sla geen mensen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:43 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik ook niet
[..]
Goed, zijn we het daarover eens. Ik sla ook niet zomaar mensen, maar als ze mij slaan dan sla ik terug en daar is niks mis mee, dat noemen we zelfverdediging. (maar dat is niet wat jullie willen lezen merk ik)
ik denk dat jij niet weet wat zelfverdediging is. Een vrouw terugslaan is niets meer dan je woede op haar koelen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:43 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik ook niet
[..]
Goed, zijn we het daarover eens. Ik sla ook niet zomaar mensen, maar als ze mij slaan dan sla ik terug en daar is niks mis mee, dat noemen we zelfverdediging. (maar dat is niet wat jullie willen lezen merk ik)
Het is alleen zelfverdediging als die andere partij daadwerkelijk een bedreiging is voor jequote:Op donderdag 6 juni 2013 22:43 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Net had je het nog over sarren zonder consequenties.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:40 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Oh jij mag gerust mannen slaan maar zij mogen niks terug doen wou je zeggen?
Waarom precies ook alweer?
Consequenties = slaan volgens jou aangezien je reageerde op deze quote:quote:Een vrouw mag dus sarren zonder consequenties
Nu heb je het ineens over slaan.... Ben je terug aan het krabbelen of zie je ineens zelf ook in dat je jezelf een keer eens goed na moet laten kijken?quote:Ik zeg alleen dat je gewoon niet slaat als man.
Want vrouwen kunnen nooit een bedreiging zijn. Get the fuck outta here, jullie zijn hilarisch.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:44 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het is alleen zelfverdediging als die andere partij daadwerkelijk een bedreiging is voor je
ach jochie toch. Zijn er enge meisjes die een fysieke bedreiging voor je opleveren?quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:44 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Want vrouwen kunnen nooit een bedreiging zijn
Jij vindt slaan soms gerechtvaardigd (bijv. als je gesard zou worden), en je verdedigt dat hartstochtelijk.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:44 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Want vrouwen kunnen nooit een bedreiging zijn. Get the fuck outta here, jullie zijn hilarisch.
Wie noemde je nou manginas?quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:44 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Want vrouwen kunnen nooit een bedreiging zijn. Get the fuck outta here, jullie zijn hilarisch.
Dat heb ik nergens gezegd. Slaan als verdediging is gerechtvaardigd. Maar wederom lezen jullie niet echt wat ik type.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij vind slaan soms gerechtvaardigd (bijv. als je gesard zou worden), en je verdedigt dat hartstochtelijk.
Ik vind dat je je met zulke denkbeelden eens na moet laten kijken..
Zal ik je even quoten? Kennelijk heb je een erg slecht geheugenquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:47 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gezegd. Slaan als verdediging is gerechtvaardigd. Maar wederom lezen jullie niet echt wat type.
Ik zal mijzelf nog eens quoten voor het gemak:quote:
quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:44 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Net had je het nog over sarren zonder consequenties.
[..]
Consequenties = slaan volgens jou aangezien je reageerde op deze quote:
[..]
Nu heb je het ineens over slaan.... Ben je terug aan het krabbelen of zie je ineens zelf ook in dat je jezelf een keer eens goed na moet laten kijken?
Ga je gang.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zal ik je even quoten? Kennelijk heb je een erg slecht geheugen
slaan is een aanvalsactie. Verdedigen is afweren.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:47 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gezegd. Slaan als verdediging is gerechtvaardigd. Maar wederom lezen jullie niet echt wat ik type.
Dat consequenties slaan betekent in het geval van sarren is iets wat jullie er van maken en dat is niet wat ik gezegd heb.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:48 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Ik zal mijzelf nog eens quoten voor het gemak:
[..]
beter formuleren dusquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:49 schreef TerryStone het volgende:
Dat consequenties slaan betekent in het geval van sarren is iets wat jullie e van maken en dat is niet wat ik gezegd heb.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:49 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Nog meer nodig?quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:20 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Leuk dat je denkt dat al die prinsesjes zo onschuldig zijn maar het kan niet verder van de realiteit afstaan.
Ben je ooit wel eens dusdanig gesard door een gast dat je hem wel kon schieten, beeld je nu eens in dat een vrouw dat bij je doet. Dat maakt geweld gebruiken niet goed maar wel een stuk verklaarbaarder.
Met nadruk op het woord verklaarbaarder. Nergens heb ik gesteld dat ik vrouwen sla als ze me sarren, maar wederom (voor de zoveelste keer) is dat niet wat je wilt horen he?quote:
Luister vriend, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Iemand zegt tegen jou:quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:49 schreef TerryStone het volgende:
[..]
[..]
Dat consequenties slaan betekent in het geval van sarren is iets wat jullie er van maken en dat is niet wat ik gezegd heb.
waarop jij reageert met:quote:Ik zeg alleen dat je gewoon niet slaat als man.
Is het dan heel gek dat wij de 'consequenties' waar jij het over hebt interpreteren als het 'slaan' dat letterlijk in het bericht staat waar je op reageert? Welke andere consequenties zouden het kunnen zijn? Er staan namelijk geen andere consequenties in het bericht waar jij zelf op reageerde. Welke consequenties had je het dan over in dat bericht?quote:Een vrouw mag dus sarren zonder consequenties?
Exact. En de rest van het topic blijft hij "slaan" (in bepaalde situaties) hartstochtelijk verdedigen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:52 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Luister vriend, zo makkelijk kom je er niet vanaf. Iemand zegt tegen jou:
[..]
waarop jij reageert met:
[..]
Is het dan heel gek dat wij de 'consequenties' waar jij het over hebt interpreteren als het 'slaan' dat letterlijk in het bericht staat waar je op reageert? Welke andere consequenties zouden het kunnen zijn? Er staan namelijk geen andere consequenties in het bericht waar jij zelf op reageerde.
Dat gevoel is wederzijds.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Exact. En de rest van het topic blijft hij "slaan" (in bepaalde situaties) hartstochtelijk verdedigen.
Zegt mij genoeg.. Zeer eng persoon.
Je reageert voor het gemak maar even niet op mijn bericht?quote:
Correct, ik heb het nou al tig keer uitgelegd maar blijkbaar komt het niet aan, dan houdt het wat mij betreft op.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:56 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Je reageert voor het gemak maar even niet op mijn bericht?
En nogmaals (en dit is je al meerdere keren verteld): verdedigen is niet gelijk aan "terugslaan".quote:
quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:56 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Correct, ik heb het nou al tig keer uitgelegd maar blijkbaar komt het niet aan, dan houdt het wat mij betreft op.
quote:
Misschien omdat je al begint met:quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:56 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Correct, ik heb het nou al tig keer uitgelegd maar blijkbaar komt het niet aan, dan houdt het wat mij betreft op.
En vervolgens hartstochtelijk "slaan" blijft verdedigen de rest van het topic?quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:42 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Hier dacht ik ook aan. Het lijkt me sterk dat zo'n gast dat soort dingen uit het niets doet en mevrouw onschuldig is.
Het is goed met je lieverd.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien omdat je al begint met:
[..]
En vervolgens hartstochtelijk "slaan" blijft verdedigen de rest van het topic?
In een ander topic liep hij al te roepen dat hij geen vrouwen in bescherming neemt die niet alleen naar hun auto durven te lopen. Suddenly it all makes sense.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:46 schreef Argento het volgende:
[..]
ach jochie toch. Zijn er enge meisjes die een fysieke bedreiging voor je opleveren?
Dat dacht ik dus niet. Op eieren gaan lopen in een relatie omdat iemand misschien agressief kan worden? Dan kun je beter uit de relatie stappen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:39 schreef S95Sedan het volgende:
Kneuzenkermis hier zeg, ga lekker via DM verder oid
@TS denk dat je beter bij het begin kan beginnen en gaan zoeken waarom het gebeurd is in plaats van je afvragen of het weer gaat voorvallen. Dus uitzoeken wat zijn woede 'triggert' zodat je dat moment voor kan zijn. Verder met hem erover praten waar zijn jaloezie vandaan komt.
Je leest dingen die er niet staan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus niet. Op eieren gaan lopen in een relatie omdat iemand misschien agressief kan worden? Dan kun je beter uit de relatie stappen.
Ok. Wat bedoel je dan precies?quote:
Dat je moet uitzoeken waardoor zo'n woedeaanval ontstaat, d.m.v erover te praten en aan hem te vragen wat ze dan het beste zou kunnen doen. Bijvoorbeeld hem met rust laten en uit laten razen of weet ik veel wat.quote:
Maar hij heeft haar al vast of omgeduwd en staat met een kapstok in zijn hand als dat gebeurt (start woedeaanval)...quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:51 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat je moet uitzoeken waardoor zo'n woedeaanval ontstaat, d.m.v erover te praten en aan hem te vragen wat ze dan het beste zou kunnen doen. Bijvoorbeeld hem met rust laten en uit laten razen of weet ik veel wat.
dat gaat niet werken (been there, done that). het enige wat dat bereikt is dat de verantwoordelijkheid dan bij ts komt te liggen. "ja, sorrie. ik werd agressief. je moet ook niet zus-en-zo doen! ik kan er niks aan doen. sorrie", bosje bloemen de andere dag en door maar weer tot de volgende keer.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:51 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat je moet uitzoeken waardoor zo'n woedeaanval ontstaat, d.m.v erover te praten en aan hem te vragen wat ze dan het beste zou kunnen doen. Bijvoorbeeld hem met rust laten en uit laten razen of weet ik veel wat.
Inderdaad. En dat is een heel schadelijke situatie.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:38 schreef simmu het volgende:
[..]
dat gaat niet werken (been there, done that). het enige wat dat bereikt is dat de verantwoordelijkheid dan bij ts komt te liggen. "ja, sorrie. ik werd agressief. je moet ook niet zus-en-zo doen! ik kan er niks aan doen. sorrie", bosje bloemen de andere dag en door maar weer tot de volgende keer.
ziehier in dit topic trouwens wel gedemonstreerd hoe het toch komt dat mensenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Inderdaad. En dat is een heel schadelijke situatie.
Opvallend ja.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:39 schreef simmu het volgende:
[..]
ziehier in dit topic trouwens wel gedemonstreerd hoe het toch komt dat mensen
a) zo'n foute partner niet vooraf herkennen en
b) lastig uit zo'n relatie stappen.
want het wordt goedgepraat (ach joh, zo erg was het toch niet wat er gebeurde, je stelt je wel een beetje aan hoor), het wordt bij degene gelegd die niet agressief was (jij moet in therapie, want jij kan er niet mee omgaan) en de verantwoordelijkheid (de 'schuld') wordt ook bij de niet agressieve gelegd (je moet de situaties die agressie oproepen gewoon voorkomen, je zal zelf ook wel iets gedaan hebben).
Inderdaad, mijn ex heeft het in 14 jaar maar 4 keer gedaan, maar toch blijft die angst er zitten.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Opvallend ja.De agressor is het slachtoffer, want hij kan er niks aan doen dat zij hem triggert. Terwijl het precies andersom is.
Hij is de persoon met het probleem en hij kan TS nietde veilige, vertrouwde relatie bieden wat een relatie behoort te zijn. Na zo'n gebeurtenis kan je niet meer terug, het zal altijd als een wolk boven jullie blijven hangen. De dreiging zal niet weggaan tenzij hij echt bereid is om in therapie te gaan. Maar zelfs dan kan je nooit zeker zijn dat het niet weer zal gebeuren.
Ik heb zo'n gruwelijk irritante collega gehad. De hele dag zat ze te drammen, sarren en ging oneigenlijke discussies aan met mij. Ik heb weleens het gevoel gehad dat ze dit expres deed. Dit terwijl ik moest samenwerken met haar, dat was dus een pure bron van frustratie en ergernis.quote:Op donderdag 6 juni 2013 17:40 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ja dat geeft het wel.
Klopt daarom zei ik dus al dat je moet zorgen dat je niet op dat punt komt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar hij heeft haar al vast of omgeduwd en staat met een kapstok in zijn hand als dat gebeurt (start woedeaanval)...
Maar er met hem (op een ander moment zoals jij denk ik ook bedoelt) over praten kan natuurlijk altijd. Ik vraag me alleen af of hij zich op het moment dat het hem "overkomt" wel kan beheersen.
Nu kan je naar jouw situatie gaan kijken maar daar gaat het hier niet over, tevens is elke relatie anders dus om zo bot te zeggen 'meteen mee kappen' dat is te simpel. Ook staat nergens dat de verantwoordelijkheid bij TS moet komen te liggen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:38 schreef simmu het volgende:
[..]
dat gaat niet werken (been there, done that). het enige wat dat bereikt is dat de verantwoordelijkheid dan bij ts komt te liggen. "ja, sorrie. ik werd agressief. je moet ook niet zus-en-zo doen! ik kan er niks aan doen. sorrie", bosje bloemen de andere dag en door maar weer tot de volgende keer.
TS praat het zelf ook nog eens enigszins goed. Vooral dat zinnetje dat ze haar evenwicht verloor na een duw. Dat lijkt mij eerder een duw met als opzet haar naar de grond werken. Puur machtsvertoon als iemand op de grond ligt, weerloos is en je er voor staat met een kapstok in je hand.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:39 schreef simmu het volgende:
[..]
ziehier in dit topic trouwens wel gedemonstreerd hoe het toch komt dat mensen
a) zo'n foute partner niet vooraf herkennen en
b) lastig uit zo'n relatie stappen.
want het wordt goedgepraat (ach joh, zo erg was het toch niet wat er gebeurde, je stelt je wel een beetje aan hoor), het wordt bij degene gelegd die niet agressief was (jij moet in therapie, want jij kan er niet mee omgaan) en de verantwoordelijkheid (de 'schuld') wordt ook bij de niet agressieve gelegd (je moet de situaties die agressie oproepen gewoon voorkomen, je zal zelf ook wel iets gedaan hebben).
Dit soort dingen bijvoorbeeld gooien alleen maar olie op het vuur. Waarom stel je voor om niet meer te gaan stappen, wat is dat voor achterlijk iets?quote:Op donderdag 6 juni 2013 13:10 schreef lotte03 het volgende:
Een probleem was altijd dat ik met vriendinnen ga stappen en hij mijn vriendinnen niet vertrouwd. Toen heb ik voorgesteld dat ik niet meer ga stappen, maar hij dan ook niet meer. Dat wou hij dan ook weer niet, dus ja. Wie legt wie wat op?
En wat moet ze gedaan hebben wat fysiek bedreigen terecht maakt?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:53 schreef nickterdoest het volgende:
Je hebt het vast verdient, als het een keer per jaar gebeurt heb je waarschijnlijk zelf ook wat fout gedaan..
ALS het een keer per jaar gebeurt moet ze iets hebben gedaan.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
En wat moet ze gedaan hebben wat fysiek bedreigen terecht maakt?
Ik vraag me alleen af wat zei gedaan zou moeten hebben wat voor jou fysieke bedreiging goed keurt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 13:58 schreef nickterdoest het volgende:
[..]
ALS het een keer per jaar gebeurt moet ze iets hebben gedaan.
ALS het vaker gebeurt heeft de jongen iets.
Misschien heeft ze onbewust wat gedaan wat hem nieet aanstond, of door gaan op een meningsverschil wat snel escaleert.
Dit.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:51 schreef Elan het volgende:
Iemand die je bij de strot grijpt of op de grond smijt en je dan min of meer met een kapstok bedreigd lijkt me echt wel een nare ervaring.
Met zo iemand moet je ook niet verder gaan, ik kan je nu al vertellen als er op een zeker moment kinderen in het spel komen gaat het fout.
Kinderen hebben, en elke ouder op dit forum zal dit bevestigen de natuurlijke gave om het bloed onder je nagels vandaan te halen precies daar waar jou zwakke plek ligt.
Als hij jou al niet kan handelen dan gaat het waarschijnlijk mis als er een kind komt.
Gewoon kappen want zelfs als hij hulp gaat zoeken is dit een enorm risico en zal je altijd op je hoede zijn alsof je daar zin in hebt.
Als jullie geen kinderen willen is het misschien nog de moeite waard om via therapie er aan te werken
Waar staat dat ik het goed keur?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 14:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af wat zei gedaan zou moeten hebben wat voor jou fysieke bedreiging goed keurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |