Dit vind ik een raar zinnetje. Ik mag toch hopen dat je dit anderen niet gunt?quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:37 schreef lotte03 het volgende:
Waarom overkomt mij dit en niet gewoon anderen?
Mannen zijn niet jaloers. Niet op de manier dat vrouwen dat zijn. Mannen kunnen bezitterig zijn, maar dat is wat anders dan jaloers.quote:Tijdens een discussie over iets wat gewoon zijn jaloezie is
Ik vind dit een beetje drogredenen, agressief worden is nooit de oplossing en mannen kunnen wel degelijk jaloers zijn, naast bezitterig zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:56 schreef RetepV het volgende:
Hmm. Maar TS speelt nu wel het slachtoffer, maar heeft ze wel door waar de discussie eigenlijk over ging?
[..]
Mannen zijn niet jaloers. Niet op de manier dat vrouwen dat zijn. Mannen kunnen bezitterig zijn, maar dat is wat anders dan jaloers.
Waar ging de discussie eigenlijk over?
Anyway, voor dit soort zaken moet je samen in therapie, als je in therapie gaat. Want het probleem ligt nooit bij 1 persoon.
Als hij zo ver gaat dat hij fysiek wordt, dan moet jij wel heel weinig begrip hebben getoond voor zijn probleem. Je zegt zelf dat hij niet agressief is en een hele aardige kerel.
En de manier waarop je schrijft "iets wat gewoon zijn jaloezie is" zegt me al genoeg dat jij een persoon bent die makkelijk oordeelt en geen ruimte meer overlaat voor enige discussie.
Gooi niet alles op hem. Waar twee vechten hebben twee schuld. Als je DAT beseft, dan is er een kans. Ook jij moet je aanpassen.
Vrouwen hebben ook zo een talent om het bloed onder je nagels vandaan te halen. Misschien moet je daar wat voorzichtiger mee omspringen. Respect voor elkaar moet van beide kanten komen.
Ja, dat helpt in de meeste gevallen wel echt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:04 schreef lotte03 het volgende:
@cactus
Ik gun niemand dit! Ik bedoelde dit meer als: waarom ik, terwijl je altijd verwacht dat het bij anderen gebeurt waarvan je het verwacht en je dan advies kan geven: ga zsm bij hem weg!
Zo bedoelde ik het. Het is gewoon bijna niet realistisch dat ik zelf hier dan in beland. En ik snap nu hoe moeilijk dit is en vooral gooi je alles weg of ga je voor die toekomst.
@Cue_
Ik snap ook niet dat hij zo boos kan worden terwijl er tussen die 2x zo'n lange tijd niks aan de hand was. Helpt hulp dan wel? Ik bedoel het is 2x gebeurt over een lange periode niet wekelijks.
Er is geen enkel excuus om iemand fysiek aan te vallen. Hoe extreem kut je communicatie of relatie ook is dan ga je een grens over waar jouw hele verhaal van samen ruzie beiden schuld niet meer op gaat.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:56 schreef RetepV het volgende:
Hmm. Maar TS speelt nu wel het slachtoffer, maar heeft ze wel door waar de discussie eigenlijk over ging?
[..]
Mannen zijn niet jaloers. Niet op de manier dat vrouwen dat zijn. Mannen kunnen bezitterig zijn, maar dat is wat anders dan jaloers.
Anyway, voor dit soort zaken moet je samen in therapie, als je in therapie gaat. Want het probleem ligt nooit bij 1 persoon.
Als hij zo ver gaat dat hij fysiek wordt, dan moet jij wel heel weinig begrip hebben getoond voor zijn probleem. Je zegt zelf dat hij niet agressief is en een hele aardige kerel.
En de manier waarop je schrijft "iets wat gewoon zijn jaloezie is" zegt me al genoeg dat jij een persoon bent die makkelijk oordeelt en geen ruimte meer overlaat voor enige discussie.
Gooi niet alles op hem. Waar twee vechten hebben twee schuld. Als je DAT beseft, dan is er een kans. Ook jij moet je aanpassen.
Vrouwen hebben ook zo een talent om het bloed onder je nagels vandaan te halen. Misschien moet je daar wat voorzichtiger mee omspringen. Respect voor elkaar moet van beide kanten komen.
Natuurlijk helpt hulp.. mits hij er zelf achter staat om te doen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:04 schreef lotte03 het volgende:
@Cue_
Ik snap ook niet dat hij zo boos kan worden terwijl er tussen die 2x zo'n lange tijd niks aan de hand was. Helpt hulp dan wel? Ik bedoel het is 2x gebeurt over een lange periode niet wekelijks.
Ruzie maken en fysiek bedreigen... twee verschillende grootheden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Loop dan weg... Met een vrouw die dan nog even jennend achter je aanloopt omdat ze denkt dat ze gewonnen heeft. Je weet zelf heel goed dat veel vrouwen dit soort dingen doen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje drogredenen, agressief worden is nooit de oplossing en mannen kunnen wel degelijk jaloers zijn, naast bezitterig zijn.
Ik weet hoe het voelt om je bedreigd te voelen door de man die je liefhebt en dat is een verschrikkelijk gevoel.
Ik erken mijn fout in onze ruzies echt wel, maar zo'n agressiviteit dat je echt bang bent dat hij je pijn gaat doen gaat veels te ver, kan je je woede niet onder controle houden, loop dan weg.
quote:Toen we elkaar leerden kennen was hij een lieve, slimme, intelligente en knappe jongen waar veel meiden voor vielen, maar ik uiteindelijk met hem vandoor ging. Ik waande mij de gelukkigste op aarde!
Dat bedoel ik. Behandel hem eens als mens in plaats van als bezit.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:15 schreef lotte03 het volgende:
@retepv
De discussie ging over mijn gedrag op mijn telefoon. Ik moet de hele tijd verantwoorden met wie ik aan het whatsappen ben en wat ik op facebook zet en doe, met wie ik chat etc.. Je hebt wel gelijk, het is ook een beetje mijn schuld. Ik heb gezegd dat het hem niks aan gaat als hij zo achterdochtig doet en normaal moet doen. En ik het hem pas vertel als hij gewoon normaal kan doen.
Daar zal hij wel wat aan moeten doen. Als hij zonder aanleiding zo jaloers is, is dat niet gezond. Dat het dan vaker tot uitbarstingn gaat komen, lijkt me evident.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:15 schreef lotte03 het volgende:
@retepv
De discussie ging over mijn gedrag op mijn telefoon. Ik moet de hele tijd verantwoorden met wie ik aan het whatsappen ben en wat ik op facebook zet en doe, met wie ik chat etc.. Je hebt wel gelijk, het is ook een beetje mijn schuld. Ik heb gezegd dat het hem niks aan gaat als hij zo achterdochtig doet en normaal moet doen. En ik het hem pas vertel als hij gewoon normaal kan doen. Ik check hem nooit en hij wil het liefst in mijn telefoon kijken wat ik aan het doen ben of heb gedaan. Die discussie hadden we wel vaker maar die avond ging het wat verder dan normaal toen hij mijn telefoon wou zien.
Ik zit trouwens elke avond met mijn vriendinnen te whatsappen. Dat heb ik hem al 1000x gezegd en wou dat gewoon niet blijven herhalen.
Nigga whut?quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Behandel hem eens als mens in plaats van als bezit.
Hij heeft al 26 jaar een moeder gehad. Nu wil hij wel eens een vrouw die dingen MET hem doet, in plaats van hem vertelt wat hij wel en niet moet doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |