Hoi Maichel,quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:24 schreef Maichel het volgende:
Settings van je NIC? Of ook zelfde op beide PCs?
Nou ik bedoel eigenlijk of ze niet toevallig op 10MB staan ofzo, in plaats van 100/1000MB?quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoi Maichel,
De ene PC draait onder Windows XP en de ander op Linux Mint 13. Het vreemde is nu dat de powerline adapter op de PC met Windows XP uitstekend zijn werk doet, het probleem zit in de PC die onder Linux Mint draait. Settings NIC van Linux Mint 13? Let wel: het internet doet het wel op die PC en is ook stabiel, alleen een stuk langzamer dan het zou moeten zijn (zeker ivm de Windows XP PC).
Nee, staan allebei op 100 Mb/squote:Op woensdag 5 juni 2013 14:24 schreef Maichel het volgende:
[..]
Nou ik bedoel eigenlijk of ze niet toevallig op 10MB staan ofzo, in plaats van 100/1000MB?
Eeeeuhm, zoals ik al zei heb ik de powerline adapter van de Linux PC ook op het stopcontact van de Windows XP PC: geen verbetering. Dus het ligt niet aan de groepen of aan de Powerline adapter zelf, maar waar ligt het probleem dan wel?quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:29 schreef FredvZ het volgende:
Zitten beide stopcontacten wel op dezelfde groep?
Of anders op zijn minst achter dezelfde ALS?
Wat is een netwerk snelheidstest?quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:34 schreef kovenant het volgende:
kwaliteit van de stroom kabels / lasdoppen hebben ook negatief effect op doorvoer snelhied lijkt me.
en probeer ook even een netwerk snelheids test.
kan zijn dat als de verbinding actief word gebruikt de snleheid wel omhoog gaat naar gewenste snelheid.
Ja, dit huis is uit 1930. Maar het werkt dus wel op 1 stopcontact op zolder. Toen ik echter daar de Powerline adapter van de Linux PC instak was er geen verbetering. Dus bij de ene PC werkt dat stopcontact wel en bij de andere (Linux) PC werkt het niet!quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:24 schreef Het_Biertje het volgende:
je lichtnet is gewoon kut. heb ik hier ook; huis is amper 8 jaar oud. heeft niet met je pc te maken.
Ah, ik zie inderdaad dat jij hetzelfde probleem hebt als ik. 237 Mb/s: dan is een stevige snelheid!!!quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:24 schreef Het_Biertje het volgende:
je lichtnet is gewoon kut. heb ik hier ook; huis is amper 8 jaar oud. heeft niet met je pc te maken.
[ afbeelding ]
in de winter haal ik 380Mb/s. Niet dat ik dat met met downloaden ofzoquote:Op woensdag 5 juni 2013 19:28 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ah, ik zie inderdaad dat jij hetzelfde probleem hebt als ik. 237 Mb/s: dan is een stevige snelheid!!!
probleem is de ruis op je lichtnet. (andere elektrische apparaten, warmte, resonatie etc. de burenquote:Op woensdag 5 juni 2013 19:28 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ah, ik zie inderdaad dat jij hetzelfde probleem hebt als ik. 237 Mb/s: dan is een stevige snelheid!!!
dus op zolder heb je 2 powerline adapters? waarom koop je niet deze;quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, dit huis is uit 1930. Maar het werkt dus wel op 1 stopcontact op zolder. Toen ik echter daar de Powerline adapter van de Linux PC instak was er geen verbetering. Dus bij de ene PC werkt dat stopcontact wel en bij de andere (Linux) PC werkt het niet!
Dat maakt bij mijnn devolo's niet uit.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:44 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ik heb ook een setje TP-Link adapters voor mijn mediaspeler in een andere kamer, deze geven als er geen dataverkeer ook een lage snelheid aan. Wanneer ik wat ga versturen schiet dit gelijk omhoog naar 265 mbit, dus kijk nog eens als je iets aan het downloaden bent aangezien de adapters de snelheid omlaag gooien bij inactiviteit.
Ik denk dat het een vorm van energiebesparing is, wanneer ik mijn mediapeler op standby zet gaan de adapters ook op standby.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:45 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
Dat maakt bij mijnn devolo's niet uit.
dat doen die van mij ook, maar dat adapters minder gaan doen als er geen/weinig activiteit is vind ik geen fijne gedachte.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:48 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik denk dat het een vorm van energiebesparing is, wanneer ik mijn mediapeler op standby zet gaan de adapters ook op standby.
Het is niet dat je er last van hebt, als je snelheid nodig hebt is het er instant.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:49 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
dat doen die van mij ook, maar dat adapters minder gaan doen als er geen/weinig activiteit is vind ik geen fijne gedachte.
dat is een powersave mode, dat is veel voorkomend bij bijna alles.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:49 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
dat doen die van mij ook, maar dat adapters minder gaan doen als er geen/weinig activiteit is vind ik geen fijne gedachte.
Inmiddels uitgeprobeerd, maakt niets uit bij mijquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:08 schreef Pr0blame het volgende:
Je hebt dus 1 powerline adapter op je router aangesloten die "verdeeld" wordt over de 2 powerline adapters die naar je XP en Linux PC gaan?
Persoonlijk heb ik met de bovenstaande constructie slechte ervaring (lees: disconnects) dus je zou kunnen proberen om alleen de Linux PC op de powerline aan te sluiten en het dan nogmaals testen
Ja, dacht ook al aan ruis maar dan blijft het toch vreemd dat 1 PC het wel goed doet op het stopcontact en als ik de andere PC via dezelfde powerline adapter en hetzelfde stopcontact aansluit deze niet goed werkt, maw een veel te lage snelheid heeft.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:35 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
dus op zolder heb je 2 powerline adapters? waarom koop je niet deze;
[ afbeelding ]
voor op zolder en hang je daar een gigabit switch aan en via de passthrough een stekkerdoos met al je apparaten... Op die manier minimaliseer je je ruis.
Zo heb ik het ook, stabiel;
[ afbeelding ]
wacht even. dit is inderdaad raar. dat lijkt mij dan toch een NIC probleem.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:10 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, dacht ook al aan ruis maar dan blijft het toch vreemd dat 1 PC het wel goed doet op het stopcontact en als ik de andere PC via dezelfde powerline adapter en hetzelfde stopcontact aansluit deze niet goed werkt, maw een veel te lage snelheid heeft.
Wat zou het probleem kunnen zijn?quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:28 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
wacht even. dit is inderdaad raar. dat lijkt mij dan toch een NIC probleem.
het de netwerkkaart of linux ( waar ik dan geen weet van heb)quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat zou het probleem kunnen zijn?
quote:Op donderdag 6 juni 2013 08:36 schreef Bart het volgende:
Vooropgesteld dat je de betreffende adapter op verschillende pc's hebt geprobeerd, en met verschillende UTP-kabels, om zeker te zijn dat het niet aan die dingen ligt.
het ligt niet aan de adapter maar aan de pcquote:Ja, dacht ook al aan ruis maar dan blijft het toch vreemd dat 1 PC het wel goed doet op het stopcontact en als ik de andere PC via dezelfde powerline adapter en hetzelfde stopcontact aansluit deze niet goed werkt, maw een veel te lage snelheid heeft.
Ah, overheen gelezenquote:Op donderdag 6 juni 2013 09:39 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
[..]
het ligt niet aan de adapter maar aan de pc
Ik denk dat Biertje gelijk heeft. Als het ruis zou zijn dan zou die ene power adapter op het "goede" stopcontact daar ook last van moeten hebben. Het probleem ligt of aan de PC zelf (netwerkkaart id) of aan het besturingssyteem Linux Mint (ook al eerder gepost door iemand anders). Ik vermoed dat LInux Mint roet in het eten gooit. Eens even googlen om te kijken of daar iets over te vinden is.quote:Op donderdag 6 juni 2013 09:39 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
[..]
het ligt niet aan de adapter maar aan de pc
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |