Sommige users voelen zich gewoon een beest en gedragen zich ook zo. Ze zeggen zelf dat gelovigen zich 'hoger' (quote:Op zondag 9 juni 2013 19:17 schreef Schonedal het volgende:
Het schijnt zo te zijn dat ik met mijn post wat losgemaakt heb, een stevige discussie, maar als jullie hier aan bijbelstudie willen doen dan ga je je gang maar, ik doe niet mee met dat Bijbelproject daar heb ik al meer dan mijn portie van gehad.
Grappig. Wat je hier omschrijft is geen beestachtig gedrag maar "je gedragen als God" - of iig "zoals God wenst"quote:Op zondag 9 juni 2013 23:10 schreef Skillsy het volgende:
Wat zo leuk is, als er bijv ergens in Afrika vreselijke dingen gebeuren , of in India massale groepsverkrachtingen dan staan deze mensen als eerste in de rij om commentaar te geven dat het slecht is. Maar hallo, jullie zijn toch dieren? Dan moet je dit soort beestelijke gedrag (oa verkrachting) toch goedkeuren?![]()
Maar dat keuren ze dan af, dus zijn ze nou wel of niet een beest??BEn je nou hoger ( niet handelend naar je instinct ) of gelijk ( eten en fokken en doen waarvoor je geschapen bent) dan een dier???
Ik zei toch echt dat ik het prima vind (maar die quote heb je eruit gelaten) , alleen moet je niet hypocriet gaan zitten doen.quote:Op maandag 10 juni 2013 07:35 schreef Grouch het volgende:
[..]
Grappig. Wat je hier omschrijft is geen beestachtig gedrag maar "je gedragen als God" - of iig "zoals God wenst"
Dat jij daar negatieve associaties bij hebt is ironisch.
Door mensen verzonnen die niet beseffen dat de mens in staat is tot gruwelijkheden waar geen enkel ander dier zelfs maar bij in de buurt komt.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:10 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Sommige users voelen zich gewoon een beest en gedragen zich ook zo. Ze zeggen zelf dat gelovigen zich 'hoger' () voelen dan een dier (geen idee waar ze dat nou weer gehoord hebben, ergens klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt
Ik vind mensen die zeggen dat dieren gelijk zijn aan mensen (qua gedrag instinct) hypocriet .
Waar komt de uitdrukking dan vandaan '...van de beesten af' ? Of:'op een beestachtige manier afgeslacht'
Wat een hopeloos onzinnig geblaat weer zeg... Soms vraag ik me echt af of je je eigen gedachten en posts wel eens kritisch analyseert...quote:Wat zo leuk is, als er bijv ergens in Afrika vreselijke dingen gebeuren , of in India massale groepsverkrachtingen dan staan deze mensen als eerste in de rij om commentaar te geven dat het slecht is. Maar hallo, jullie zijn toch dieren? Dan moet je dit soort beestelijke gedrag (oa verkrachting) toch goedkeuren?
Maar dat keuren ze dan af, dus zijn ze nou wel of niet een beest??BEn je nou hoger ( niet handelend naar je instinct ) of gelijk ( eten en fokken en doen waarvoor je geschapen bent) dan een dier???
Sommige dieren ja, lang niet alle. De menselijke diersoort, meestal, ook niet, soms wel overigens: http://www.thesun.co.uk/s(...)-their-children.html.quote:Ik vind het prima als users zichzelf als beest beschouwen, mag hopen dat deze mensen niet hun eigen kinderen opvreten zoals sommige (dier)soortgenoten doen.
Wat voor de een geblaat is ,is voor de andere de waarheid. Maar mijn post was op de reactie van een user. En het is nu beetje uit zijn context gehaald. Ik heb alleen gezegdquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:33 schreef UltraR het volgende:
Wat een hopeloos onzinnig geblaat weer zeg... Soms vraag ik me echt af of je je eigen gedachten en posts wel eens kritisch analyseert...
Dat sommige mensen denken dat gelovigen zich boven dieren bevinden naar aanleiding van dit stukje quote is hun eigen probleem. Ik sla nog niet eens een spin dood en eet geen vlees. Dus kom niet aanzetten met onzinquote:Iemand die bewust kiest voor het kwaad is lager dan een dier
Dit is wat ik ook helemaal niet zeg, ik heb alleen maar gezegd dat dieren handelen naar hun instinct en mensen , zoals je nu zelf zegt, zijn in staat onze eigen gedrag te sturen, ons insticnt te onderdrukken, een moraal op na te houden. We kunnen dus onderscheid tussen goed en kwaad maken. Dit kan een beest niet. Daarom de uitspraak (nogmaals):quote:Ja, we zijn dieren. Maar we hebben wel de hoogst ontwikkelde hersenen waardoor we in staat zijn ons eigen gedrag te sturen, ons instinct te onderdrukken, er een moraal op na te houden. Dat doet er niets aan af dat we biologisch gezien gewoon dieren zijn. Wij zijn de slimsten (al zou je dat niet bij alle mensen denken, no offense), dus op intelligentie niveau 'hoger' als je die term wilt gebruiken. Maar we zijn niet de snelsten, niet de sterksten, hebben niet het beste zicht/gehoor/gevoel/etc. Dus daarin zijn we dan weer 'lager'. We verschillen gewoon, net als alle andere diersoorten van elkaar verschillen.
Snappie? Eigenlijk staat er dus dat een dier beter is dan een mensquote:iemand die BEWUST kiest voor het kwade is lager dan een dier
Laat zitten joh, ik heb never nooit gezegd dat we geen dieren zijn. Ook niet ontkend.Lees even deze topic door. En ook andere post van mij in andere topics.quote:Waarom zouden we geen dieren zijn? Omdat god ons als mens geschapen zou hebben? Nou en? Hij heeft de leeuw als leeuw geschapen. Is dat dan ook geen dier?
Wat is G'd toch een beest zegquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:33 schreef UltraR het volgende:
Verder laat god mensen wel hun eigen kinderen opeten, mocht je daarvan niet op de hoogte zijn: Deuteronomium 28:53, Deuteronomium 28:57, Jeremia 19:9.
@ je eerste reactie. Mijn excuses. Ik had idd niet zorgvuldig gelezen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |