abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127314293
LS.
Zojuist geconstateed dat mijn Seat Ibiza een uitlaatgascontrolesysteem melding geeft (Controlelampje brandt). Het instructie boekje geeft aan dat het de lambdasonde kan zijn (of misschien wel veel erger, als ik zo het forum doorlees van "Motormanagement storing Seat").
Nog niet lang geleden is mijn Carterpan van mijn auto vervangen. Kan dit gerelateerd zijn aan de huidige storing, die zich momenteel voordoet in mijn auto?
Is het verstandig om naar de Seat Dealer toe te stappen, of naar de garage toe te stappen, welke ook de Carterpan heeft vervangen?
Of is het zelf beter als ik mijn materialen zelf aanschaf (om kosten te besparen?).
In ieder geval rij ik geen meter meer met mijn auto (alleen de meters naar de garage). Ik ben bang dat dit me een aardige zakmet geld gaat kosten......
.
pi_127314298
Ik zou de auto eerst uitlezen. En dan verder kijken. Dat lampje kan voor een kleine 25.000 redenen branden
pi_127314299
De lampjes van een Seat moet je niet altijd geloven.
pi_127314303
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 07:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ik zou de auto eerst uitlezen. En dan verder kijken. Dat lampja kan voor een kleine 25.000 redenen branden
Wordt een dure grap dan dat uitlezen van 25.000 oorzaken. :P
  zondag 2 juni 2013 @ 07:50:56 #5
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_127314322
quote:
2s.gif Op zondag 2 juni 2013 07:38 schreef sig000 het volgende:
Dit dus. :')
pindazakje
pi_127314548
Check het stekkertje van de lamdasonde. De sonde zelf zit ergens op je uitlaatspruitstuk (misschien wist je dat al ;))

Check ook of er geen gaatje in je uitlaatspruitstuk zit. Ik heb ooit een Citroen gehad die altijd maar moeilijk door de APK heen kwam. Altijd gezeur met die lamdasonde. Bleek achteraf dat het moertje in het uitlaatspruitstuk, waar de lamdasonde in geschroefd zat, slecht gelast was en valse lucht doorliet. Even een nieuw lasje erop en alle problemen waren weg.
  zondag 2 juni 2013 @ 10:25:20 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_127315324
Die lambda-sonde waarschuwing betekent weinig meer dan "er is iets mis met je motor of iets eromheen", alleen levert dat "iets" een symptoom op dat door het motor-management gezien wordt als een probleem met de lambda-sonde. Maar feitelijk kan het alles zijn dat een onverwachte/onmogelijke samenstelling van je uitlaat-gassen veroorzaakt. RetepV gaf al aan dat valse lucht door een lek ergens in het uitlaat-systeem dat kan veroorzaken, maar er kan veel meer aan de hand zijn. Dit is trouwens niet Citroen-specifiek, mijn Volvo V70 heeft ook een keer het lampje aangehad, en toen bleek het samen te hangen met een beroerde nokken-as-lager (waarschijnlijk gingen daardoor de uitlaat-kleppen niet helemaal goed dicht).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_127315340
A: Garage is iets vergeten of per ongeluk iets (half) losgetrokken tijdens de reparatie.
B: Er is toevallig iets anders aan de hand, kan echt van alles zijn.
C: Soms brand ie in een Seat voor stront inderdaad.

Denk dat iedere garage wel een Seat kan uitlezen, dus gewoon terug naar de garage waar je laatste geweest bent.

Ja het kan echt van alles zijn, een los slangetje, achterstallig onderhoud of motor klaar voor revisie.
.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 2 juni 2013 @ 11:02:28 #9
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_127315865
quote:
2s.gif Op zondag 2 juni 2013 07:38 schreef sig000 het volgende:
Ah thnx. Zal het tegen m'n zus zeggen, die heeft ook een Ibiza en al last gehad van allerlei lampjes, ook ABS enzo.
pi_127315908
Een airbag is wat lastig maar die andere lampjes kun je gewoon uitsluiten wanneer de auto nog goed werkt..
pi_127315944
Had een keer een Seat leenwagen, met oliedruklampje aan. En nee een Seat heeft geen olieniveausensor zoals VW. Dealer gebelt, die zeiden waarschijnlijk niks aan de hand, breng hem maar even terug. ;)
.
  zondag 2 juni 2013 @ 11:15:42 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_127316052
Oliedruklampje is toch wel iets om op te letten : Auto totall loss gereden
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')