Ja, als je niet flexibel bent, iedere dag om acht uur het journaal moet kijken en de plaatselijke dorpssupermarkt de maximaal af te leggen afstand is, dan heb je helemaal gelijk.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar het is gewoon lastiger / meer geregel naar mate je ouder wordt.. relatie / werk / gezin evt. En dan maakt afstand het gewoon simpelweg moeilijker/lastiger.
quote:Op maandag 3 juni 2013 10:32 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ja, als je niet flexibel bent, iedere dag om acht uur het journaal moet kijken en de plaatselijke dorpssupermarkt de maximaal af te leggen afstand is, dan heb je helemaal gelijk.
En als je keuzes beperkt zijn en je blij mag zijn als je 1 gek kan vinden die met jou wil samen zijn dan heb jij gelijk.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:32 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ja, als je niet flexibel bent, iedere dag om acht uur het journaal moet kijken en de plaatselijke dorpssupermarkt de maximaal af te leggen afstand is, dan heb je helemaal gelijk.
Nee, ik investeer liever in nieuwe mensen die om de hoek wonen als ik eens iets wil doen of als ik ze nodig dan dat ik elke keer een uur ga rijden om mijn oude vrienden te bezoeken.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:32 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Mijn vrienden en ik hebben er geen moeite mee om even in de auto te zitten om elkaar te bezoeken. Dat kan met en zonder partner, of kinderen. Daarnaast hebben we elkaar niet iedere week fysiek nodig tenzij een noodsituatie. Tevens zijn er tegenwoordig genoeg andere mogelijkheden om contact, op een lager pitje, te onderhouden. Zo heb ik iedere dag contact met een goede vriend in Duitsland. Dan knuffelen we gewoon extra als we elkaar weer zien. Geen punt, maar je moet wel ergens dezelfde golflengte raken. Uit het oog hoeft dus niet altijd uit het hart te betekenen.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, ik investeer liever in nieuwe mensen die om de hoek wonen als ik eens iets wil doen of als ik ze nodig dan dat ik elke keer een uur ga rijden om mijn oude vrienden te bezoeken.
Ik vind het ook prettig dat vrienden bij mij midden in de nacht aan kunnen kloppen als ze me nodig hebben. Als ik in Den Helder ga wonen dan gaat dat niet meer zo lukken.
Ik heb er een hekel aan om met een agenda te moeten leven en dat is wel de realiteit als al je vrienden ver weg wonen. Dus nee, zelfs voor een droompartner doe ik dat niet. Er is vast nog wel een geschikte kandidaat dichterbij.
Daar draait het toch om?quote:Op maandag 3 juni 2013 10:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
bij mij zijn de vriendschappen ook niet minder hecht geworden, maar ik zie ze wel stukken en stukken minder.
hoeft niet. maak ik in de praktijk wel altijd zo mee.... ik zie ze gewoon minder.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:41 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Uit het oog hoeft dus niet altijd uit het hart te betekenen.
Zit er zelf ook over te denken om te verhuizen, oa om dichterbij kennissen/vrienden te zijn.quote:
Ik zie ze tegenwoordig ook minder dan toen we 30 jaar geleden op de kleuterschool zaten natuurlijk.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:43 schreef rival het volgende:
[..]
hoeft niet. maak ik in de praktijk wel altijd zo mee.... ik zie ze gewoon minder.
Thanksquote:Op maandag 3 juni 2013 10:48 schreef Andromache het volgende:
Wat leuk voor je Mystikvm! Samenwonen, zo snel al, super voor jullie
Ga jij gezellig met je hechte vriendschap gevoel gezellig op het terras zitten, naar de film of een hapje eten. Denk je heel hard aan je vriendschap 100km verderop.quote:
Verstandige oplossing, proefsamenwonen. Ahhhh ik vind het zo lief.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Thanks
We doen eerst een soort van proefperiode deze zomer. Haar broer heeft even geen woonruimte omdat hij in een pand woonde wat gesloopt wordt dus gaat hij voor een paar maanden haar huis huren (als het allemaal meezit). In die periode trekt ze bij mij in en kijken we hoe het gaat. Gaat het goed dan laten we het zo en gaat haar huis definitief in de verhuur/verkoop.
Gaat het niet, dan heeft ze altijd nog een plek om naar terug te gaan.
Dat is echt een top oplossing! Dat is wel mooi dat je het zo kunt doen!quote:Op maandag 3 juni 2013 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Thanks
We doen eerst een soort van proefperiode deze zomer. Haar broer heeft even geen woonruimte omdat hij in een pand woonde wat gesloopt wordt dus gaat hij voor een paar maanden haar huis huren (als het allemaal meezit). In die periode trekt ze bij mij in en kijken we hoe het gaat. Gaat het goed dan laten we het zo en gaat haar huis definitief in de verhuur/verkoop.
Gaat het niet, dan heeft ze altijd nog een plek om naar terug te gaan.
Dat je vriendschap erg belangrijk vindt snap ik. Maar dit is toch wel extreem hoor.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:13 schreef ook_gek het volgende:
Ik baal soms al als ik een date heb en m'n vrienden met ze allen op stap zijn. Dan denk je toch niet dat ik 100+ kilometer verder op kan gaan wonen![]()
No way
Vriendschap is daar veel te belangrijk voor! Iets waar ik zeer veel waarde aan hecht.
ook_gek zou gewoon met iemand moeten daten uit 'zn vriendengroepquote:Op maandag 3 juni 2013 11:57 schreef -Splash- het volgende:
Dat je vriendschap erg belangrijk vindt snap ik. Maar dit is toch wel extreem hoor.
De meeste stelletjes zijn idd bij mij ook binnen de vriendengroep (nog van de middelbare school enzo). Wel praktischquote:Op maandag 3 juni 2013 11:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
ook_gek zou gewoon met iemand moeten daten uit 'zn vriendengroep
Tja vind ik dus niet. Dat is gewoon voor mij een teken dat ik haar niet "interesant" genoeg vind.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:57 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Dat je vriendschap erg belangrijk vindt snap ik. Maar dit is toch wel extreem hoor.
Is niet eens nodig. Gewoon iemand date die goed in de groep past. Dat werkt ook. Gelukkig is de vriendengroep erg open en nieuwe mensen worden heel gemakkelijk opgenomen. Mits ze er bij passen. Maar doe je normaal, beetje zelfde humor en het zit al goed.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
ook_gek zou gewoon met iemand moeten daten uit 'zn vriendengroep
Ja hoor, doe ik vaak zat. Afgelopen zaterdagavond nog, na mijn date.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:51 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ga jij gezellig met je hechte vriendschap gevoel gezellig op het terras zitten, naar de film of een hapje eten. Denk je heel hard aan je vriendschap 100km verderop.
Tja iedereen hecht andere waarde aan vriendschap.quote:
Ik snap het probleem eigenlijk ook niet zo hoor, van die afstand. Goede vriendschap hangt voor mij veel meer samen met hoeveel je met diegene deelt, elkaar goed kennen en erin investeren. Vriendschap an sich op waarde schatten. En dat kan zowel op afstand of dichtbij goed of fout gaan. Vrienden komen en gaan en echte vrienden blijven, mits je de vriendschap onderhoudt. Mijn beste vriendin woont niet om de hoek maar kunnen elkaar maanden niet zien en dan is het nog net zo leuk als de vorige keer en weten misschien niet van elkaars tandartsbezoek maar belangrijke zaken delen we echt wel.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |