Zijn die dingen wel praktisch met grotere/meerdere ovenschalen?quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:41 schreef Woep het volgende:
Mooie keuken, maar waarom neem je geen combi magnetron?
Je moet niet kleiner gaan qua inhoud, want aan 21L heb je niks.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 00:57 schreef kimjansen het volgende:
Ik kan er ook een kleinere magnetron inzetten met draaideur (38cm hoog ipv 45cm), maar dan val je gelijk terug in vermogen en van 21l inhoud ipv 36l. Qua prijs zijn ze identiek...
Mijn magnetron zit aan de onderkant op 130cm. En toch is het lastig om spullen in te zetten, aangezien de deur naar beneden open gaatquote:Nu zie je ook weleens wat kleinere magnetrons in de kasten boven het aanrecht zitten, die zitten dan ook op minimaal 140-145 van de vloer, vaak wel een draaideur, maar alsnog vrij hoog als je het mij vraagt?
Mja, werkt wel, alleen zou ik liever een magnetron hebben waarvan de deur zijdelings opengaat. Maar die zijn er niet in dit inbouw segmentquote:Dus dan is het vooral de vraag, gaat een magnetron met klapdeur werken als de onderkant op +/- 139cm komt en tot 184cm doorloopt...
Kennelijk een hoop waard.quote:Voor wat het waard is, het gaat om deze apparaten:
http://www.siemens-home.n(...)ovens/HB76GB560.html
http://www.siemens-home.n(...)inbouw/HF35M562.html
En een naar links draaiend deurtje op de magnetron.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:42 schreef Fogel het volgende:
Niet gemeten, maar een foto gemaakt.
Ter vergelijking: de koelkast en vriezer zijn ca 180cm hoog.
Klopt. Rechts van de oven en magnetron heb ik overigens nog ruim anderhalve meter ruimte.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En een naar links draaiend deurtje op de magnetron.
Maar dat maakt wel een heleboel uit. Ga maar eens voor de gein met je reet op de grond zitten en zet eens wat in je oven. Dan zul je zien dat die naar beneden opengaande deur ineens wel in de weg zit.quote:
Ja hoor. Ik heb het zelf ook zo, en ken er nog wel meer die het zo hebben. Maar qua comfort zou je ze bij wijze van spreken naast elkaar moeten hebben, maar ja, daar had ik geen ruimte voor.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:54 schreef kimjansen het volgende:
Ik merk al wel dat een oven en magnetron boven elkaar op deze manier niet heel vaak voorkomt.
Nou, ik heb een soortgelijke koelkast (350L) en vriezer (277L) als op de foto van Fogel, en je zou serieus eens moeten overwegen of dat niks voor je is. Dat is gewoon super. (Tenzij je met mijn vrouw trouwt, want die denkt dat het 40 voet containers zijn, en kom je alsnog ruimte tekort....)quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:10 schreef kimjansen het volgende:
Dat naast elkaar heb ik ook overwogen, dan zou ik een losse vriezer en een losse koelkast kunnen doen, maargoed dan jaag ik mezelf ook op kosten en is de koelkast weer minder fijn toegankelijk.
Zolang de warmte maar achter de kast weg kan of voorlangs maakt dat geen verschil, als het maar weg kan. Je moet ze dus niet 'opsluiten'.quote:Ik ben er dus wel achter dat ik omhoog zeker al niet moet willen, en dat rooster is wat jij er hebt is ook vast welkom (of ze willen dat bij mij via boven de warmte laten afvoeren, geen idee, zal het morgen eens vragen).
En hoe vaak gebruik je de magnetronfunctie? Praktijk is dat de meeste mensen genoeg hebben aan de oven. Een simpele kijkshopmagnetron om je plakje brood te ontdooien kan prima in de bijkeuken/berging/schuur/garage staan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik heb het zelf ook zo, en ken er nog wel meer die het zo hebben. Maar qua comfort zou je ze bij wijze van spreken naast elkaar moeten hebben, maar ja, daar had ik geen ruimte voor.
Overigens wordt de combimagnetron het meest gebruikt (ook voor bv croissants/stokbrood enzo), en alleen de echte ovengerechten, (kip/lasanga/ovenschotel enzo) gaan de 'grote' oven in.
Huh? Dat is jouw praktijk. Niet de mijne. Ik denk dat het merendeel van de mensen liever afstand doet van zijn oven dan van de magnetron. En dat is niet omdat de oven handiger is zeg maar...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:37 schreef emil23 het volgende:
En hoe vaak gebruik je de magnetronfunctie? Praktijk is dat de meeste mensen genoeg hebben aan de oven. Een simpele kijkshopmagnetron om je plakje brood te ontdooien kan prima in de bijkeuken/berging/schuur/garage staan.
Ik heb het ook niet over jouw praktijk. Maar over die van die mensen met een 9 tot 5 baan, die bijna elke avond samen aan tafel zitten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is jouw praktijk. Niet de mijne. Mijn vrouw werkt bv onregelmatig, dus het komt vaak voor dat ze bv. op dinsdag kookt, maar dan een portie extra (of 3) zodat ik woensdag alleen maar even wat in de magnetron hoef te schuiven, en tevens nog 2 porties over heb die ik invries.
En nee, ik ga niet met mijn bord naar de bijkeuken/berging/schuur/garage lopen.
Daar ken ik er ook genoeg van. Die hebben wel allemaal een (combi)magnetron, en sommigen er inderdaad nog een echte oven bij. Maar je punt is?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:56 schreef emil23 het volgende:
Ik heb het ook niet over jouw praktijk. Maar over die van die mensen met een 9 tot 5 baan, die bijna elke avond samen aan tafel zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |