abonnement Unibet Coolblue
pi_127152464
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:51 schreef Dven het volgende:
Gewoon de sanering ingaan. Drie jaar lang weinig doen, gewoon met je kut in het buitenland gaan zitten zodat je van je minimale inkomen een hoop kan doen en over drie jaar ben je normaliter weer zo vrij als wat.
Ahhh dus daarom woon jij in Bulgarije
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:21:19 #202
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_127152487
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:20 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ahhh dus daarom woon jij in Bulgarije
Als dat de hoofdreden was had ik wel naar Thailand gegaan. Nog goedkoper :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_127152531
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Als dat de hoofdreden was had ik wel naar Thailand gegaan. Nog goedkoper :+
Ja maar dan had je niet al die toeslagen gekregen uit Nederland.
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:24:33 #204
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_127152647
quote:
14s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:22 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ja maar dan had je niet al die toeslagen gekregen uit Nederland.
Moet ook mogelijk zijn. Toch. TOCH? :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 14:28:45 #205
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_127152829
Zoals ik ergens al aan het begin zei toen ik vroeg om details. Er zit veel meer achter dit verhaal dan uit de OP duidelijk werd, wat van invloed is op wat voor oplossingen TS aangedragen krijgt.

Maar (wati k vermoedde maar niet direct zei want ja, das ook zowat) het probleem ligt volgens TS niet bij TS, maar alles en iedereen behalve TS. Zo iemand kun je niet helpen.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:30:16 #206
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_127152887
sommige overheidsinstanties hoeven niet van tevoren rekening te houden met de belagvrije voet. onbegrijpelijk. dat heet overheidsvordering.

in Suus' geval lijkt dat er niet aan de hand te zijn. je moet er achter aan gaan dat je van de beslagvrije voet kennelijk ook nog moet aflossen. blijft staan dat je sneller van je schulden af bent door de auto weg te doen en te gaan fietsen/brommeren. want eerlijk Suus, je wilt hier toch niet nog 13 jaar aan vast zitten?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_127152945
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 12:30 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

ik heb geen geld voor een opleiding. en wat is DUO?
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 12:32 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

IB-Groep ken ik ook niet. En ben bijna 28.
Onder welke steen kom je vandaan btw?
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:36:44 #208
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_127153193
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:31 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

[..]

Onder welke steen kom je vandaan btw?


Zijn er genoeg van in het noorden, toen bestond de studiefinanciering ook nog niet.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:44:57 #209
402748 SandraJ
Omdat het kan
pi_127159577
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 13:03 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

juist wel. dan helpen ze me sneller bij gkb/vkb. ik moet sowieso binnen een maand hier het huis verlaten. anders ben ik dakloos.
"Huur" Dan een kamer bij je ouders voor een symbolisch bedrag. Dan heb je een onzelfstandige woning. Moet goed genoeg zijn voor gkb/vkb.
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:35:19 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127161818
Die ¤ 240 benzine per maand is echt van de zotte.
En zeker als je met een gebakje als de Swift rijdt. Dan rij je dus gewoon echt niet zuinig en moet je daar wat aan doen, of je rijdt overdreven veel km's buiten je woon-werkverkeer, maar daar zou je geen tijd voor moeten hebben met je extra "baantje".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:39:45 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127161977
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:36 schreef ikbenik het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zijn er genoeg van in het noorden, toen bestond de studiefinanciering ook nog niet.
Grappig, studiefinanciering bestaat sinds 1-10-1986, als Suus nu bijna 28 is kon ze bij de introductie van de studiefinanciering misschien net lopen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_127164139
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 13:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Gaten vullen met gaten heeft nog nooit iemand uit de schulden geholpen.
Neem zsm contact op met de schuldhulpverlening, TS. Hopelijk kom je in aanmerking voor de intake want ook daar bestaan tegenwoordig maandenlange wachtlijsten.
gaten met gaten vullen is een prima oplossing hoor. Mits je op de rentepercentages let kan je de kosten van het geleende geld naar beneden brengen. Bedrijven doen regelmatig zulke herfinancieringen.

Vraag is alleen of er een instantie is die TS wil helpen, en of die instantie een gunstig rentetarief heeft. Ik betwijfel het, zeker omdat TS niets van waarde heeft om er tegenover te zetten als zekerheidje voor de geldverstrekker.

Kredietbanknederland.nl is wel zo'n bank die dat doet. Welk rentepercentage zij hanteren (en of die echt lager is zoals zij doen laten geloven) weet ik niet. Informeren is waarschijnlijk wel gratis.

Overigens is dit wel weer een typisch Fok topic. TS stelt een vraag over herfinanciering en moet haar hele financiele administratie verantwoorden. Veel vragen om details zijn totaal niet relevant voor de vraag in de OP
  woensdag 29 mei 2013 @ 21:12:11 #213
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_127173014
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 18:36 schreef Holenbeer het volgende:
gaten met gaten vullen is een prima oplossing hoor. Mits je op de rentepercentages let kan je de kosten van het geleende geld naar beneden brengen. Bedrijven doen regelmatig zulke herfinancieringen.
Is bekend hoor, wordt zelfs in de schuldhulpverlening toegepast (het herfinancieringskrediet), maar - niet zonder reden - wel onder begeleiding van een casemanager en afhankelijk van allerlei voorwaarden!

quote:
Kredietbanknederland.nl is wel zo'n bank die dat doet. Welk rentepercentage zij hanteren (en of die echt lager is zoals zij doen laten geloven) weet ik niet. Informeren is waarschijnlijk wel gratis.
Klopt, de gemeentelijke kredietbank is dan ook bij uitstek een instantie om bij aan te kloppen in verband met problematische schulden. Of een cliënt voor een herfinancieringskrediet in aanmerking komt hangt echter wel onder andere af van die cliënt zelf en in hoeverre hij/zij in staat wordt geacht om de omvang van de problematiek te overzien, alsmede hoe sterk hij/zij in de schoenen staat - nog los van de vraag of er überhaupt voldoende afloscapaciteit is.

quote:
Overigens is dit wel weer een typisch Fok topic. TS stelt een vraag over herfinanciering en moet haar hele financiele administratie verantwoorden. Veel vragen om details zijn totaal niet relevant voor de vraag in de OP
Ik vind het helemaal niet zo raar, vooral ook niet omdat in theorie TS nog aardig wat over zou moeten houden van haar inkomen. Eén van de vereisten om iemand met schulden echt te kunnen helpen is volledig inzicht in die persoon zijn/haar inkomens- en uitgavenbalans. Die 'details', zoals jij het noemt, zijn wel degelijk relevant.

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 30-05-2013 00:42:48 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 29 mei 2013 @ 21:45:39 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127175279
Om het over de posthistory van TS maar niet te hebben :X

En dan niet alleen over het verre verleden, maar ook recent, zoals dat topic van afgelopen donderdag over het accepteren van een huurwoning waarin ze stelt dat het grootste deel van haar schulden is afgelost, terwijl er nog 8k openstaat.
En dan mag dat wel betekenen dat het grootste deel idd is afgelost, maar de suggestie die in het andere topic gedaan wordt (vrijwel schuldenvrij) is van een compleet andere orde dan het beeld wat hier (5 dagen later) naar boven komt.

Wanbetaler in de zorg, uitruiming van vorige huurwoning wegens wanbetalen, ellende met de energieleverancier, en wederom een vaag verhaal over een kapotte meter, en hoge voorschotbedragen.

Ik kan me wel voorstellen dat er weinig bedrijven zijn die bereid zijn TS die 8k te lenen, want als dat loonbeslag er af zou zijn, die 8k in 120 termijnen (10 jaar dus :')) betaald zou worden dan is dat nog zo'n ¤ 100,= per maand en eerlijk gezegd zie ik het zelfs bij zo'n betalingsverplichting gebeuren dat TS hem niet nakomt, om wat voor vage reden dan ook, en weer nieuwe schulden opbouwt.

Want er zullen altijd wel weer omstandigheden en/of personen zijn waardoor het komt dat TS, volledig buiten haar schuld natuurlijk, in de problemen komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:21:06 #215
402748 SandraJ
Omdat het kan
pi_127193828
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:45 schreef Leandra het volgende:
Om het over de posthistory van TS maar niet te hebben :X

En dan niet alleen over het verre verleden, maar ook recent, zoals dat topic van afgelopen donderdag over het accepteren van een huurwoning waarin ze stelt dat het grootste deel van haar schulden is afgelost, terwijl er nog 8k openstaat.
En dan mag dat wel betekenen dat het grootste deel idd is afgelost, maar de suggestie die in het andere topic gedaan wordt (vrijwel schuldenvrij) is van een compleet andere orde dan het beeld wat hier (5 dagen later) naar boven komt.

Wanbetaler in de zorg, uitruiming van vorige huurwoning wegens wanbetalen, ellende met de energieleverancier, en wederom een vaag verhaal over een kapotte meter, en hoge voorschotbedragen.

Ik kan me wel voorstellen dat er weinig bedrijven zijn die bereid zijn TS die 8k te lenen, want als dat loonbeslag er af zou zijn, die 8k in 120 termijnen (10 jaar dus :')) betaald zou worden dan is dat nog zo'n ¤ 100,= per maand en eerlijk gezegd zie ik het zelfs bij zo'n betalingsverplichting gebeuren dat TS hem niet nakomt, om wat voor vage reden dan ook, en weer nieuwe schulden opbouwt.

Want er zullen altijd wel weer omstandigheden en/of personen zijn waardoor het komt dat TS, volledig buiten haar schuld natuurlijk, in de problemen komt.
Ja juist. dat gevoel heb ik er ook een beetje bij. En ik mag 't misschien niet zo zeggen, maar dan wel elke maand nieuwe (merk)kleren aan, nieuw tasje, nieuwe schoenen... Maar misschien heb ik dat mis en is dat niet zo. Maar ik krijg dat gevoel een beetje bij het verhaal van TS.
  donderdag 30 mei 2013 @ 21:06:25 #216
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_127221716
Volgensmij als je de schuldsanering in gaat is de gkb soms bereid om alle schulden over te nemen waarna jij aan de gkb dat bedrag terug betaald. Lijkt me een goed idee om een financieel gezond plaatje te krijgen. Het zal goed zuur voor je zijn.
kijk maar
  donderdag 30 mei 2013 @ 23:18:19 #217
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_127230480
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:06 schreef newguy3000 het volgende:
Volgensmij als je de schuldsanering in gaat is de gkb soms bereid om alle schulden over te nemen waarna jij aan de gkb dat bedrag terug betaald. Lijkt me een goed idee om een financieel gezond plaatje te krijgen. Het zal goed zuur voor je zijn.
Wat jij beschrijft is dus een herfinancieringskrediet, en ja, dat wordt inderdaad in voorkomende gevallen geregeld door de gkb - maar daar komt wel als één van de belangrijkste voorwaarden bij kijken dat de schuldenaar een goed overzicht heeft van de schuld(en) en in staat lijkt om gedurende een lange periode, zonder al te veel begeleiding, zelfstandig van zijn of haar lage budget te leven.

Ik zet daar in het geval van TS wat vraagtekens bij, als ik heel eerlijk ben.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 5 juni 2013 @ 23:43:58 #218
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_127466458
hee Suus wat is de stand van zaken?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_127473052
Ik raad je echt aan om de optie schuldsanering te verkennen. Die EUR 8000 ga je niet (snel) ophoesten en schuldsanering geeft je net even wat meer rust en als je 3 jaar lang je goede wil toont is je gehele schuld weg.
pi_127478051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 09:50 schreef Underdoggy het volgende:
Ik raad je echt aan om de optie schuldsanering te verkennen. Die EUR 8000 ga je niet (snel) ophoesten en schuldsanering geeft je net even wat meer rust en als je 3 jaar lang je goede wil toont is je gehele schuld weg.
Voor 8000 euro de schuldsanering ingaan lijkt me zwaar overtrokken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_127478077
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Voor 8000 euro de schuldsanering ingaan lijkt me zwaar overtrokken.
In een situatie met loonbeslag, instabiele werksituatie ga je dat zelfstandig niet op korte termijn oplossen. Schuldeiser leken al niet mee te werken in bovenstaande verhaal.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 01:31:25 #222
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_127507614
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 12:43 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

In een situatie met loonbeslag, instabiele werksituatie ga je dat zelfstandig niet op korte termijn oplossen. Schuldeiser leken al niet mee te werken in bovenstaande verhaal.
En ik heb zo het vermoeden dat er nog wel wat meer aan de hand is met TS.
Schuldsanering lijkt me toch echt wel de beste optie, als hij/zij daar al wordt toegelaten want ook daar bestaan tegenwoordig wachtlijsten en is de mate van welwillendheid van de schuldhulpverlening tevens afhankelijk van de mate van medewerking die de client vertoont bij de intake, waaronder o.a. zijn verleden mbt afbetalen van (eerdere) schulden.

Te stellen dat een schuld van 8000 euro 'zwaar overtrokken' is om de schuldhulpverlening in te gaan is natuurlijk onzin. Los van het feit dat zelfs ik een dergelijk bedrag niet al te vaak zie langskomen, is het wel degelijk mogelijk (en waarschijnlijk zelfs zeer waarschijnlijk) dat dit bedrag voor TS een problematische schuld is, en daar gaat het dus om.
Ik heb mensen voor een stuk minder schuld in de schuldhulpverlening terecht zien komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door HetKlusKonijn op 07-06-2013 01:36:59 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:09:44 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127526202
Suus? Update?
The love you take is equal to the love you make.
pi_127527239
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 17:09 schreef Lienekien het volgende:
Suus? Update?
Heb lening bij de VKB aangevraagd, dus geen inkomensbeheer maar alleen lening. Zodat alle schulden in 1x worden betaald en ik maandelijks alleen nog aan VKB hoef betalen. Zij hebben deze week voor me uitgezocht waar alle schulden van zijn.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:39:05 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127527269
Dus het is ook toegekend? En je kunt bij je ouders blijven wonen?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')