abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 mei 2013 @ 21:41:58 #1
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_127084502
Ik heb het volgende probleem met mn auto. Ik kan het best wachten tot de garage morgen weer open is, maar zoek nu eigenlijk even goedmoedsrust. ;)

Ik heb afgelopen weekend mn auto weggebracht naar de garage. Auto maakte een slepend geluid, conclusie; remklauw vastgelopen. Garage heeft remklauw losgehaald en heeft tegelijk de remblokken vervangen, want die waren door het vastlopen opgesleten. Rechtremklauw kreeg hij de remblokken niet meer los, de schroeven waren vastgeroest, dus daar heeft hij een hele nieuwe remklauw opgezet.

Nu heeft mn vriendin de auto opgehaald en ze klaagde over dat ze het rempedaal ineens veel dieper moet intrappen voor de auto remt. Net een testritje gemaakt, en inderdaad, ik moet het rempedaal veel dieper intrappen voor hij hem pakt. Hij remt verder goed.

Een rondje op google leert me dat dit mogelijk een luchtbel in het hydraulische remsysteem kan zijn. Wat denken jullie? Terug naar de garage? Ik ben vooral bang dat als de remblokken iets verder slijten de rem niet meer diep genoeg ingetrapt kan worden.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  Redactie Frontpage maandag 27 mei 2013 @ 21:43:55 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_127084633
Ja, die moet ontlucht worden.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 27 mei 2013 @ 21:45:38 #3
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_127084754
Is dat makkelijk zelf te doen? Langs de garage gaan is altijd zo'n gedoe. :( Bovendien ben ik er nu wel een beetje klaar met die garage, heb word de 3e keer dat ik terug moet voor een relatief simpel probleem.
pi_127085503
mwah, je kunt het zelf proberen maar je komt er moeilijk bij zonder brug.
en je zit dan ook met die remvloeistof te kijken.

je hoeft je ook geen zorgen te maken dat als je remblokken slijten de luchtbel groter word. er word vanzelf nieuwe remvloeistof aangevoerd.

ik zou gewoon even teruggaan en laten ontluchten, is een 10 minuten klusje.
  maandag 27 mei 2013 @ 21:59:15 #5
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_127085725
hmm, bedankt. Dat is op zich wel waar. Gaat alleen dan dit weekend worden, maar moet goed komen.

Bedankt voor de antwoorden. Ik vermoede het al, maar vind het fijn om het zeker te weten voor ik naar de garage ga. :)
  maandag 27 mei 2013 @ 21:59:36 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_127085756
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:45 schreef TumTum het volgende:
Is dat makkelijk zelf te doen? Langs de garage gaan is altijd zo'n gedoe. :( Bovendien ben ik er nu wel een beetje klaar met die garage, heb word de 3e keer dat ik terug moet voor een relatief simpel probleem.
Ja, dat is een simpel klusje, je hebt er alleen 2 man voor nodig, eentje om het pedaal te doen, eentje om daadwerkelijk te ontluchten.

En nee, ik zou zeker niet teruggaan naar een garage die probeert je te vermoorden door na vervanging van een remklauw niet (deugdelijk) te ontluchten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 27 mei 2013 @ 22:02:49 #7
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_127086031
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:59 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Ja, dat is een simpel klusje, je hebt er alleen 2 man voor nodig, eentje om het pedaal te doen, eentje om daadwerkelijk te ontluchten.

En nee, ik zou zeker niet teruggaan naar een garage die probeert je te vermoorden door na vervanging van een remklauw niet (deugdelijk) te ontluchten.
Tja, erg jammer. Het was altijd een garage waar ik met volle tevredenheid heen ging. Geen keten, maar gewoon een 'losse' garage.

Was een jonge knul die er nu stond, normaal stond er een oudere man. Maar hij heeft wel meer steken laten vallen; vieze vingers op binnendeur en bekleding, niet bellen toen hij over X bedrag ging. En nu dit.. Ik ga morgen wel boos bellen, eens kijken wat hij zegt.
pi_127090670
na het vervangen van het remklauw moet het remsysteem ontlucht worden , en vieze vingers op binnendeur en bekleding gelijk schoonmaken :9 het lijkt me een sloop bedrijf :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door niboo op 27-05-2013 23:30:31 ]
pi_127270698
is het probleem opgelost :9
pi_127293534
Kies voor klusjes als remmen en stuurinrichting ALTIJD voor of een officiele garage of iemand die een goede naam heeft. Het gaat om je eigen of nog erger andermans leven. Helaas gebeuren er nog steeds teveel (bijna) ongeluken door meneer beun de haas. Ik spreek me niet uit tegen beunen klussen en of zwart werken. Iedereen heeft het recht iets te verdienen maar wees dan wel zo verstandig om levensbelangrijke zaken dan ook op een perfecte manier te laten maken.
Ik neem aan dat het probleem is opgelost maar wilde dit toch even kwijt, heb teveel gezien hierdoor.
pi_127293908
Heb ik erg vaak gehad. Zijn meestal de nieuwe blokken die op de nieuwe remschijf moeten inslijten.
Gewoon een middagje rondrijden en niet bang zijn om eens stevig te remmen bij 80 km/h. Na een aantal kilometers is het probleem verholpen.

Ik snap dat iedereen denkt dat het systeem ontlucht moet worden, maar dat is waarschijnlijk niet het probleem. Dan kon TS ook bijna niet tot stilstand komen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  zaterdag 1 juni 2013 @ 18:56:05 #12
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_127294034
Ik heb meestal bij nieuwe remblokken dat het wel een beetje 'zompig' remt in het begin, maar niet dat het rempedaal opvallend veel dieper moet worden ingetrapt. Nou lijkt dat natuurlijk wel een beetje op elkaar. Maar als TS het idee heeft dat het niet goed is, kan het geen kwaad om het even te laten controleren lijkt mij. Met je remmen wil je geen risico nemen.
Schaap
pi_127294263
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:50 schreef mighty_myte het volgende:
Heb ik erg vaak gehad. Zijn meestal de nieuwe blokken die op de nieuwe remschijf moeten inslijten.
Gewoon een middagje rondrijden en niet bang zijn om eens stevig te remmen bij 80 km/h. Na een aantal kilometers is het probleem verholpen.

Ik snap dat iedereen denkt dat het systeem ontlucht moet worden, maar dat is waarschijnlijk niet het probleem. Dan kon TS ook bijna niet tot stilstand komen.
Jij weet niet waar je het over hebt. Dat is duidelijk. Remmen met wat lucht gaat prima, het verder intrappen komt simpelweg door het feit dat onder druk lucht samengedrukt wordt, remvloeistof heeft dat probleem niet.
pi_127305269
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:04 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Jij weet niet waar je het over hebt. Dat is duidelijk. Remmen met wat lucht gaat prima, het verder intrappen komt simpelweg door het feit dat onder druk lucht samengedrukt wordt, remvloeistof heeft dat probleem niet.
De kans is groot dat ik er vaker aan heb gewerkt dan jij. :P
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_127309100
quote:

[..]

:')
pi_127317288
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:06 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

De kans is groot dat ik er vaker aan heb gewerkt dan jij. :P
Dan ben ik zo blij als een hond met 7 l#llen dat mijn auto nooit door jou aangeraakt is.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:34:36 #17
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_127412376
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:18 schreef niboo het volgende:
is het probleem opgelost :9
Sorry voor de late reactie. Ja, probleem is opgelost. Opgebeld en probleem uitgelegd, ik kon zaterdag langskomen om 11 uur en dan werd het ff gefixt.

En dus afgelopen zaterdag langsgereden en het werd idd kostenloos gefixt.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:37:19 #18
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_127412475
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:35 schreef TvD61 het volgende:
Kies voor klusjes als remmen en stuurinrichting ALTIJD voor of een officiele garage of iemand die een goede naam heeft. Het gaat om je eigen of nog erger andermans leven. Helaas gebeuren er nog steeds teveel (bijna) ongeluken door meneer beun de haas. Ik spreek me niet uit tegen beunen klussen en of zwart werken. Iedereen heeft het recht iets te verdienen maar wees dan wel zo verstandig om levensbelangrijke zaken dan ook op een perfecte manier te laten maken.
Ik neem aan dat het probleem is opgelost maar wilde dit toch even kwijt, heb teveel gezien hierdoor.
Normaal hele goede ervaringen met deze garage. Vond het altijd een fijne garage omdat ze met e mee denken naar de goedkoopste oplossing. Heb er al meerdere malen gehad dat ze mn bv door de APK gesleept hebben door een scheurtje in de uitlaat te lassen ipv meteen te roepen dat er een nieuwe uitlaat op moest. Of door ff een tweedehands onderdeel te regelen.

Er stond nu alleen een jonge jongen, ik vermoed dat de normale eigenaar op vakantie was ofzo. Volgende keer maak ik in ieder geval rechtsomkeert als hij er weer staat. Als de eigenaar er zelf staat komt het wel goed. :)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 19:39:37 #19
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_127412543
quote:

[..]

Remmen ging inderdaad prima, mits je het pedaal wat dieper intrapte. Het voelt alleen gek, want het aangrijpingspunt ligt anders dan je gewend bent. En dat is vrij vervelend bij subtiel remmen.
pi_127413507
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 19:39 schreef TumTum het volgende:

[..]

Remmen ging inderdaad prima, mits je het pedaal wat dieper intrapte. Het voelt alleen gek, want het aangrijpingspunt ligt anders dan je gewend bent. En dat is vrij vervelend bij subtiel remmen.
Ik herken dat gevoel, blij dat het gefixed is. Rijdt een stuk fijner als je weet dat de remmen het naar behoren doen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')