http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)-tegen-homohuwelijk/quote:Rellen in Parijs na protest tegen homohuwelijk
door Anouk van Kampen
27 MEI 07:33
BUITENLAND
10
35
Na afloop van een grote betoging tegen het homohuwelijk gisteren in Parijs, waar volgens de politie 150.000 mensen aan meededen, is het gisteravond en vannacht tot rellen gekomen. Een paar honderd demonstranten die na de demonstratie weigerden te vertrekken, raakten slaags met de politie en gooiden met flessen.
De wet die het homohuwelijk toelaat is een week geleden al ondertekend, maar de organisatoren besloten alsnog door te gaan met de demonstratie. Ze willen daarmee naar eigen zeggen hun voortdurende verzet tegen de wet en president François Hollande uiten. Het legaliseren van het homohuwelijk was een van Hollandes belangrijkste campagnebeloften tijdens de presidentsverkiezingen van vorig jaar. Over twee dagen zal het eerste homokoppel in het land trouwen.
Volgens de politie namen rond de 150.000 mensen deel aan de demonstratie, maar de organisatoren claimden dat er meer dan een miljoen mensen kwam opdagen. Bij een vergelijkbare demonstratie in maart kwamen ongeveer 300.000 mensen opdagen. De organisatie had het toen over 1,4 miljoen mensen.
Met name op de Esplanade des Invalides kwam het ongeveer twee uur lang tot gewelddadigheden. Volgens minister van Binnenlandse Zaken Manuel Valls zaten extreemrechtse groeperingen achter de ongeregeldheden. Vier agenten, een fotograaf en een demonstrant raakten gewond. 293 mensen werden gearresteerd, 231 van hen zijn in hechtenis geplaatst.
slecht planquote:Op maandag 27 mei 2013 15:58 schreef Prospos het volgende:
Ik stel voor dat de Noordpool wordt geclaimd door en voor atheïsten en dan fuck de rest.
Kijk, hier kan Nederland nog een voorbeeld aan nemen. En nu gewoon zorgen dat het tuig fikse straffen krijgt en voor de veroorzaakte schade opdraait.quote:293 mensen werden gearresteerd, 231 van hen zijn in hechtenis geplaatst.
Zijn dat alle kathlieken, of zijn het er maar een paar, delen alle katholieken hun mening of heb je daar geen onderzoek naar gedaan en gooi je gewoon alle katholieken op een hoop.quote:de katholieken
Uiteraard niet alle katholieken. Lijkt mij vanzelfsprekend.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zijn dat alle kathlieken, of zijn het er maar een paar, delen alle katholieken hun mening of heb je daar geen onderzoek naar gedaan en gooi je gewoon alle katholieken op een hoop.
Zo vanzelfsprekend is dat nietquote:Op maandag 27 mei 2013 16:19 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Uiteraard niet alle katholieken. Lijkt mij vanzelfsprekend.
Nuance aangebracht.
Voor mij wel. Beetje absurd om te denken dat 1.1 miljard mensen hetzelfde zouden denken over dergelijke zaken. Je ziet ook dat in veel overwegend katholieke landen er brede steun is voor het homohuwelijk.quote:
Ik ook niet. Temeer als je dan ook nog weet dat het een zinloze missie is. De wet is inmiddels alle stations gepasseerd en deze week trouwen de eerste koppels. Er valt niks meer tegen te houden, dus het is allemaal verspilde energie.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe kan je je zo bezig houden met het verpesten van andermans leven en het opleggen van je eigen visie op andere. Ik snap het echt niet.
Of ze voelen zich gedwongen te rellen zodat ze iig laten zien aan god dat ze het er niet mee eens zijn. Zulke redenaties heb ik ook wel eens gehoordquote:Op maandag 27 mei 2013 16:29 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik ook niet. Temeer als je dan ook nog weet dat het een zinloze missie is. De wet is inmiddels alle stations gepasseerd en deze week trouwen de eerste koppels. Er valt niks meer tegen te houden, dus het is allemaal verspilde energie.
Ze zochten gewoon een reden om te rellen, zoals wel vaker bij extremisten.
Leuk hè, nuancerenquote:Op maandag 27 mei 2013 16:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Voor mij wel. Beetje absurd om te denken dat 1.1 miljard mensen hetzelfde zouden denken over dergelijke zaken. Je ziet ook dat in veel overwegend katholieke landen er brede steun is voor het homohuwelijk.
Sommige in elk geval wel. En hebben er kennelijk geen vertrouwen in dat de Schepper Zijn eigen boontjes wel dopt. Als Hij het er niet mee eens is pakt Hij de voorstanders heus wel aan. Als Hij in zes dagen een hemel en een aarde in elkaar flanst moet dat helemáál een eitje zijn.quote:Op maandag 27 mei 2013 17:49 schreef schurkurk het volgende:
Gelovigen kiezen zelf wat God het ergste vindt blijkbaar
dat hij met hoofdletters schrijven ookquote:Op maandag 27 mei 2013 17:59 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Sommige in elk geval wel. En hebben er kennelijk geen vertrouwen in dat de Schepper Zijn eigen boontjes wel dopt. Als Hij het er niet mee eens is pakt Hij de voorstanders heus wel aan. Als Hij in zes dagen een hemel en een aarde in elkaar flanst moet dat helemáál een eitje zijn.
Of Hij maakt zelf Zijn mening kenbaar. Nog makkelijker.
Dat heet "religie", een vervelende besmettelijke geestesziekte.quote:Op maandag 27 mei 2013 16:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe kan je je zo bezig houden met het verpesten van andermans leven en het opleggen van je eigen visie op andere. Ik snap het echt niet.
Als de huidige trend doorzet is de gehele noordpool over 20 jaar gesmolten in de zomer en dan verdrinken we.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:58 schreef Prospos het volgende:
Ik stel voor dat de Noordpool wordt geclaimd door en voor atheïsten en dan fuck de rest.
Helaas komt dit betweterige vaak van mensen die voor mij beslissen dat heroïne geen goede zaak is, airsoft te eng voor deze maatschappij is en dat je roze gevel of tekst op het dak tegen de welstandsnormen ingaat. Het overgrote merendeel van de niet gelovigen is bijna net zo controlefreak.quote:Op maandag 27 mei 2013 18:38 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat heet "religie", een vervelende besmettelijke geestesziekte.
Ik denk dat kinderen het beter hebben in een gezin met 2 mannen of 2 vrouwen waar ze met liefde opgevoed worden dan in een internaat waar rijke ouders hun kind dumpen of in een weeshuis waar ze geen echte vader/moeder hebben.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:11 schreef Schuifpui het volgende:
Het grootste deel van de demonstranten protesteert niet zo zeer tegen gay marriage, maar vanwege het feit dat dit homoparen ook recht geeft op het adopteren van kinderen e.d. Ik snap wel dat veel mensen dat een probleem vinden, ik vind het vreemd dat iedereen daar in Nederland maar overheen stapt. Hoe egoïstisch is het nemen van kinderen als je trouwt met iemand van je eigen geslacht.![]()
Prima dat je op gelijk geslacht valt, maar bij die keuze hoort m.i. het gevolg dat er geen kinderen mogelijk zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |