abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5811082
.. is dat niet de ultieme cultband?

Twee cd's uitbrengen, enige faam verwerven in het Amerikaanse underground circuit, bandlid dat sterft, band uit elkaar en de cd's zijn nergens (maar dan ook nergens meer) te koop of te bestellen?

De stijl van de band zit ergens in de hoek van Amerikaanse rockmuziek a la Soundgarden, Tool, Jane's Addiction, Helmet.. maar eigenlijk lijkt het nergens op. Zeker in die tijd niet.

Discografie
Scenes from the Second Storey 1993
One Last Laugh in a Place of Dying 1995

Iemand die de band kent?

pi_5811151
Ik heb ooit die witte (titel?) cd van ze gekocht en heb die nog steeds... ik neem aan dat de platenmaatschappij geen moeite meer doet nieuwe copien bij te schrijven..?

Vind het wel een beetje grunge-gothic klinken, maar het lijkt idd nergens op. Erg treurige nummers meestal.

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_10101601
*kick* wellicht mensen die er nog wat over kwijt willen... een toffe_ellendetopic met slechts één reactie is geen topic.

Hm.. na een tijdje zoeken heb ik toch eindelijk de hoes van One Last Laugh in a Place of Dying gevonden.

.. en dit is die van Scenes from the Second Storey. Maar die is wat makkelijker te vinden.

Misschien toch nog even vermelden wat voor een stijl het is. Kamagurka merkte al op dat het een soort van grunge/gothic is. Maar daar doe je de band iets mee te kort. Er zijn ook duidelijk raakvlakken met bands als Tool, Helmet en Quicksand. Voor mp3's verwijs ik je naar KaZaa of andere muziekuitwisselprogramma's. De cd's zijn zoals eerder gezegd, zeer moeilijk te vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 30-04-2003 15:23]

pi_10966428
Ik heb beide cd's inderdaad..geweldige band! Enne..misschien leuk om te weten dat ze ook een tijdje in amsterdam hebben doorgebracht? (ze sliepen in een jeugdherberg en speelden gitaar op straat voor geld!)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_10967409
jaaaaaaaaaa the god machine
legendááárische band
emo avant-la-lettre misschien wel
heb ze een keer live gezien in een klein clubje in parijs
verpletterend intens
van oorsplijtend hard tot angstaanjagend stil & alles daartussenin
&
stukken indrukwekkender dan die band die robin proper-sheppard daarna begon: sophia
pi_10967882
quote:
Op zondag 8 juni 2003 17:36 schreef Stinkvis het volgende:
heb ze een keer live gezien in een klein clubje in parijs
verpletterend intens
*jaloers*

ik heb van een vriend inderdaad ook gehoord dat ze live gigantisch goed waren. Hij zei dat je je tijdens een God Machine optreden zo ontzettend klein gaat voelen omdat de band zo verpletterend overkomt

prachtig lijkt me dat

She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_20462337
prachtige band..
ik heb denk ik zo een beetje alle nrs van ze maar heeft iemand ongeveer een idee welke bands er een beetje in de buurt komen bij deze mennekes?
onder
pi_20464180
Ik vind de nieuwe cd van Sophia een beetje in de buurt komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')