geen huur zonder huurcontractquote:Op zondag 26 mei 2013 19:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Middellijk weldegelijk. Je steelt de vruchten (huur).
Wat ik geschreven heb staat in het geheel niet op gespannen voet met dat eigendom al dan niet een absoluut recht is, maar de mening dat eigendom geen absoluut recht is vind je verdomd vaak bij krakers. Verreweg de meeste juristen denken daar wezenlijk anders over. Dat lijkt mij echter ver buiten deze discussie vallen.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:30 schreef Life2.0 het volgende:
toch niet zo erg accepteerd dan he
dat ik jou nog moet vertellen dat eigendom niet absoluut is, nee, dat neem ik terugl; het verbaast mij niets
Nee, ik ben niet geïnteresseerd in jouw tunnelvisie.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:17 schreef Life2.0 het volgende:
geen huur zonder huurcontract
geen inkomsten zonder huur
moet ik verder gaan?
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:57 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Graag, en dan op de gemeenteraadsleden, rechters en de stromankoper die de zeer criminele huisjesmelker Wim Vloet alle medewerking verlenen.
Klinkklare onzin, het is niet absoluut, ik mag mijn huis niet in de fik steken, maar auto niet neerzetten waar ik wil, mijn kat niet levend villen of een tankstation in mijn garage beginnen, eigendom of niet.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ik geschreven heb staat in het geheel niet op gespannen voet met dat eigendom al dan niet een absoluut recht is, maar de mening dat eigendom geen absoluut recht is vind je verdomd vaak bij krakers. Verreweg de meeste juristen denken daar wezenlijk anders over. Dat lijkt mij echter ver buiten deze discussie vallen.
noem jezelf dan geen jurist knulliequote:Op zondag 26 mei 2013 19:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet geïnteresseerd in jouw tunnelvisie.
dat is gewoon zelfbehoudquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:58 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
vluchtelingenwerk, fondsenwerving, non-profit organisaties, daklozenwerk, noodopvang bij gezinsgeweld, weggeefwinkels, goedkope keukens, te veel om op te noemen. bijna alles op vrijwillige basis.
Dat heeft echt helemaal niets te maken met de vraag of eigendom absoluut is (eigendomsrecht is vaak HET voorbeeld van een absoluut recht...).quote:Op zondag 26 mei 2013 20:05 schreef Life2.0 het volgende:
Klinkklare onzin, het is niet absoluut, ik mag mijn huis niet in de fik steken, maar auto niet neerzetten waar ik wil, mijn kat niet levend villen of een tankstation in mijn garage beginnen, eigendom of niet.
Ik denk dat geen enkele jurist in jouw tunnelvisie is geïnteresseerd eerlijk gezegd...quote:
Bronquote:Op zondag 26 mei 2013 20:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat geen enkele jurist in jouw tunnelvisie is geïnteresseerd eerlijk gezegd...
nee het is absoluut of nietquote:Op zondag 26 mei 2013 20:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat heeft echt helemaal niets te maken met de vraag of eigendom absoluut is (eigendomsrecht is vaak HET voorbeeld van een absoluut recht...).![]()
Echt, je hebt nog niet eens de klok horen luiden.
DS4.quote:
Je weet helemaal niet wat een absoluut recht is, zoveel is in ieder geval duidelijk.quote:
gossie, ben je boos omdat ik niet in je politiek praatjes trap?quote:Op zondag 26 mei 2013 21:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
DS4.
Maar dat zou je snappen als je werkende hersencellen had.
Nee, waarom? Ik moet heel hard om jouw falen lachen!quote:Op zondag 26 mei 2013 21:06 schreef Life2.0 het volgende:
gossie, ben je boos omdat ik niet in je politiek praatjes trap?
Oh was dat hetquote:Op zondag 26 mei 2013 21:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, waarom? Ik moet heel hard om jouw falen lachen!
Ik stem geen VVD en ook geen CDA. Toch vind ik dat krakers niet het recht hebben om andermans eigendom te bezetten alsof het van hun is. Mocht die huisjesmelker crimineel blijken, dan moet hij worden aangeklaagd en vervolgd. De man heeft verder het volste recht om met zijn eigendom, zijn pand, te doen wat hij wil.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ja toch, gewoon de idealisten eruit en het teruggeven aan een heuse criminele huisjesmelker.
De echte VOC-VVD-mentaliteit. Leve de criminele huisjesmelkers, stemt allen CDA of VVD.
ja of ga jij elke week boodschappen doen bij een krakerswinkelquote:
niet echt alom geaccepteerd. pas verboden zinds een paar jaren, en de burgemeester van utrecht zei gisteren nog dat ie niks tegen kraken heeft.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Strikt genomen is het ook een politieke keuze om inbraak al dan niet te verbieden.
Maar feitelijk is het alom geaccepteerd dat kraken een onrechtmatige inbreuk is op het eigendomsrecht en daarom nimmer moet kunnen.
[..]
precies.quote:Jawel hoor. Een homosexuele man mocht met een homosexuele vrouw trouwen...
[..]
we hadden het over regio's, voor huurwoningen mage je binnen je eigen regio zoeken. mensen uit andere regio's moeten economische binding aantonen. dus dan heb je als utrechter meer recht heir te wonen dan iemand anders.quote:Alleen dus niet specifiek. Wel binnen landsgrenzen, daarbuiten wordt het al weer lastiger.
[..]
maar je doet wel nuttig werk dan. dus kan je niet zeggen dat kraken alleen eigenbelang dient. en of het een misdrijf is, daar verschillen we van mening over. officieel wel, nu.quote:Ja, maar als je iemand eens helpt maakt dat niet dat je misdrijven mag plegen daarnaast.
[..]
alsof forensen stromen geen probleem in nederland zijn? als heel veel utrechters gewoon in utrecht willen wonen, dan moet dat kunnen lijkt me. de grote steden zijn economische centra in het land.quote:Dan fiets je niet bepaald door...
Maar waarom moet het in Zeist zijn? Ga lekker op een uurtje treinen wonen. Ruimte zat.
je kan ook een paar dagen per week werken. in een kraakpand leven is goedkoop..quote:Op zondag 26 mei 2013 17:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij zegt dat ze vanwege het geld wat ze uitsparen door te kraken liefdadig kunnen zijn. Dan ben je dat dus met andermans centen.
er maken een hoop mensen gebruik van hun diensten die zelf helemaal niet kraken.quote:Op maandag 27 mei 2013 00:15 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
ja of ga jij elke week boodschappen doen bij een krakerswinkel
dat zijn gewoon krakers en daklozen zelf
Ah, eerlijk alles samen delen ook al is het je bezit. Nee dat werkt geweldig.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:47 schreef NomanIW het volgende:
Maar ik vind het eigendomsargument slechts geldig zolang de eigenaar zijn bezit aanwendt voor de doeleinden waarvoor het bestemd is.
Dat is waar, die financieel aan de grond zittende dakloze heeft nog het respect om van andermans eigendom af te blijven. Krakers hebben het respect en besef niet dat ze met hun klauwen van andermans spul af moeten blijven.quote:Op maandag 27 mei 2013 00:25 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
er maken een hoop mensen gebruik van hun diensten die zelf helemaal niet kraken.
een dakloze is niet hetzelfde als een kraker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |