abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126966357
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_126967148
@loveli, als die advocado's dan wel eetbaar zijn en niet keihard. :(

Iemand coco gespot vandaag?
pi_126967376
Daarvoor heb je de Eat Me avocado's Mufasa!
Die zijn eigenlijk altijd wel goed.
De grootste Russische roulette qua avocado's is met die van de markt waar je er veel voor weinig koopt. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:07:18 #4
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126967439
Had ineens een schoonmaak kick :o Mooi, hoef ik dat morgen niet meer te doen :9
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_126967532
Weet niet hoe dat zit met minneola's trouwens maar nog nooit een verkeerde gehad :o roulette-vrije 'mandarijnen' dus! :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_126968758
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:08 schreef V1z0R het volgende:
Weet niet hoe dat zit met minneola's trouwens maar nog nooit een verkeerde gehad :o roulette-vrije 'mandarijnen' dus! :9
Ik heb er nog nooit eentje op :o
pi_126969761
Mja, veiliger dan mandarijnen dus! :Y
  vrijdag 24 mei 2013 @ 23:03:33 #8
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126970072
Echt heel handig als je met iemand afspreekt, die iets later komt en je juist op dat moment geen internet hebt én alleen maar noodoproepen kan doen :') gelukkig hebben we elkaar weer gevonden :D

Verder verbrand en moe, dus ik ga slapen. Hopelijk heb ik rustige kamergenoten die niet tig keer het licht aan en uit doen vannacht. Trusten! :W
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 23:04:20 #9
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126970098
Jag: apotheken heb ik ook weinig gezien. Maar begreep dat de grote supermarkten buiten het centrum zitten. Gaan we morgen even kijken :)
And eternity in an hour.
  Vis een optie? vrijdag 24 mei 2013 @ 23:09:48 #10
70532 loveli
N
pi_126970336
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Daarvoor heb je de Eat Me avocado's Mufasa!
Die zijn eigenlijk altijd wel goed.
De grootste Russische roulette qua avocado's is met die van de markt waar je er veel voor weinig koopt. :P
Trucje van Novem is onder het steeltje kijken, groen = goed.
crap in = crap out
pi_126971849
Date 2 is ook leuk!
Worry is a misuse of imagination
pi_126971862
:P!
Worry is a misuse of imagination
pi_126972636
Haha, tof Prob!
pi_126976834
Goedemorgen!

Ik had niet echt zin maar ben toch gaan hardlopen. Voor het eerst sinds tijden door bos en hei (in de winter is het 's ochtends daar nog te donker en overdag vaak te nat). Was prachtig - geen mens gezien.
12,5 km | 9,2 km/u
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 25 mei 2013 @ 07:35:01 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_126976929
Ik dacht heel even dat ik op was voor sigme (6:30) maar toen zag ik dat ze/je al hardgelopen had :') :D

nu in de Sprinter, wat een feest :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 25 mei 2013 @ 07:55:29 #16
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126976998
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 06:56 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Ik had niet echt zin maar ben toch gaan hardlopen. Voor het eerst sinds tijden door bos en hei (in de winter is het 's ochtends daar nog te donker en overdag vaak te nat). Was prachtig - geen mens gezien.
12,5 km | 9,2 km/u
^O^

Op vakantie hoort het niet te regenen }:| ik werd zojuist gegoeiemorgend en nu vraag ik me af wat verraden heeft dat ik uit Nederland kom want ik spreek hier alleen met M. Nederlands en die komt niet in het hostel. Hmm.

Nu ontbijt met cruesli en fruit :9
And eternity in an hour.
pi_126977000
Respect hoor Sigme, dat je zo vroeg al kunt hardlopen. :D
Ik sta al te hijgen als een oud paard als ik al wandelend door mn huis mn tanden aan het poetsen ben. :D
Gaat nog leuk worden zo in de spinningles.:D

Succes vandaag Maria! *O*
Doe wat je niet durft.
pi_126977009
Cruesli Dido?! :D
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, laat de suikerpolitie dat maar niet horen. :P

En verder heb ik ooit een Nederlander herkend omdat ie "yes" zei. Hoorde het aan zn s ofzo.
Nederlanders zijn vrij goed te herkennen in het buitenland.
Doe wat je niet durft.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 08:04:19 #19
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126977019
Oh ja, goeiemorgen :P

Trouwens, we hebben gisteren in Tivoli gegeten. Best een duur restaurant, maar we hebben de verkeerde rekening gekregen. Ik had het zelf niet door, maar M. zei dat we waarschijnlijk de rekening voor de tafel naast ons hadden gekregen en daar zat maar één persoon te eten. Ik voel me dan schuldig en wil teruggaan om te melden dat het niet klopt, is dat raar? M. had dat helemaal niet btw.
And eternity in an hour.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 08:05:42 #20
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126977025
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 08:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Cruesli Dido?! :D
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, laat de suikerpolitie dat maar niet horen. :P

En verder heb ik ooit een Nederlander herkend omdat ie "yes" zei. Hoorde het aan zn s ofzo.
Nederlanders zijn vrij goed te herkennen in het buitenland.
Oh de vet- en suikerpolitie schiet me toch wel af na dit weekend :P het was cruesli of cornflakes :P

Of brood, daar ga ik zo nog wat van halen :9
And eternity in an hour.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 08:06:48 #21
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126977029
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 07:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik dacht heel even dat ik op was voor sigme (6:30) maar toen zag ik dat ze/je al hardgelopen had :') :D

nu in de Sprinter, wat een feest :+
werkze ^O^
And eternity in an hour.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 08:08:26 #22
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126977035
Wij gaan vandaag naar Ariël, naar de haven, waar HCA gewoond heeft, naar eoa ronde toren. Wel jammer van het weer, hopelijk klaart het straks nog wat op.

En ik wilde iets kopen bij het Hardrock Café, maar de shirts waren lelijk en duur en mokken hadden ze niet. Laat maar dus :P
And eternity in an hour.
pi_126977628
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 07:55 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

^O^

Op vakantie hoort het niet te regenen }:| ik werd zojuist gegoeiemorgend en nu vraag ik me af wat verraden heeft dat ik uit Nederland kom want ik spreek hier alleen met M. Nederlands en die komt niet in het hostel. Hmm.

Nu ontbijt met cruesli en fruit :9
je ziet er vrij hollands uit... ik vind het op vakantie ook meestal erg makkelijk te raden wie nederlands is, en wie niet. Zelfs de duutsers pak ik er makkelijk uit..
  zaterdag 25 mei 2013 @ 09:31:18 #24
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126977685
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 09:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

je ziet er vrij hollands uit... ik vind het op vakantie ook meestal erg makkelijk te raden wie nederlands is, en wie niet. Zelfs de duutsers pak ik er makkelijk uit..
:D ik zie geen verschil tussen West-Europeanen hoor. Behalve wie aan een stereotype voldoet.
And eternity in an hour.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 09:34:00 #25
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126977708
Woei. Sportschool had een foutje gemaakt en krijg nu gratis een uur een eigen personal trainer O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')