abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126957686
Mjn HHH (Hare Harige Hoogheid) is een enorme Yorkshire Terrier van een kilo of 8 (néé, ze is niet dik maar gewoon achterlijk groot voor een York), kerngezond volgend mijn prima en betrokken da, ze is inmiddels 11 jaar oud, dumpertje dus we kennen haar historie niet maar het is een lekker ding wat al 7 jaar hier enorm gelukkig isi O+
Nou ben ik zo'n "hondenmoeder" die voor haast elk wissewasje bij de da zowat letterlijk op de stoep ligt maar er is een half jaar geleden een spontaan bloedende wrat op haar rug weggehaald. Maar nu krijgt mijn haarbal overal bultjes, vooral in haar nek, achter haar oren en één op haar koppie. In het algemeen lijken het talgbultjes te zijn en sommigen echt wratten. En op haar borst zitten al een jaar of 3 een tweetal vetbulten.
Daar mijn vorige hondje aan kanker overleden is zit ik dus haast voor elk bultje zowat bij de da.
Vraag is dus: is het waar dat vooral Yorkshire Terriërs gevoellig zijn voor wratjes en talgbultjes?
En já, als ik iets niet vertrouw zit ik dus al meteen bij de da maar eventuele ervaringen zijn welkom.
Waar het stinkt is het warm.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 19:14:46 #2
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_126958680
Talgbultjes zijn wit, die hebben mijn chineesjes ook, die kunnen geen kwaad en je kan er niet veel tegen doen. Mijn oude chinees, haske kaal, dus je ziet er alles op, die heeft twee keer een kwaadaardig bultje gehad, is weggehaald, een op zijn staart en een op zijn balzak, op de een of andere manier zag ik daar wel meteen aan dat het foute boel was, waren lelijke ongelijkmatige brobbelige dingetjes. Hij heeft een vetbult in een lies, die zit er al een paar jaar nu, groeit gelukkig niet zo snel, en een wrat op zijn zij, die is glad, zwart, en zo groot als een rozijn. Hij kan nu niet meer onder narcose vanwege zijn hart maar die twee bulten blijven zitten waar ze zitten, groeien wel wat.
Hij is nu 15, bijna 15,5 alweer dus ik denk niet dat het iets kwaadaardigs is.
Hier die talgbultjes, in Billy´s hals:

Soms is er een ontstoken en rood, die prik ik dan open en dan maak ik hem leeg en ontsmet ik het, verder laat ik ze zitten.
En hier zie je bij die ouwe zijn wrat goed op zijn flank:
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_126959027
Thanx Oh-Oh. (en Billy O+ )
Die talgbultjes krijgen bij HHH soms een donkere "kop" dwz: een hard soort van korstje, als in: opengepulkt dáár waar HHH niet eens bij kan en daarom vertrouw ik ze niet helemaal.
Soms haal ik ze voorzichtig open, enkel als ze echt groot worden en meteen daarvoor en erna ontsmetten en worden ze rustiger maar niet elke "kop" geneest sneller dan de andere.
Nu gaat het bij HHH enkel om een stuk of 9 wat nogal grotere bultjes dan die enorme hoeveelheid kleine bij jouw hondjes maar toch.

[ Bericht 8% gewijzigd door knoblaucha6 op 24-05-2013 20:12:03 ]
  zondag 26 mei 2013 @ 11:44:47 #4
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_127016896
Dan laat je het toch even nakijken, TS.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_127028514
Dat doe ik ook Q,net als jij voor elk iets wat ik niet vertrouw maar desondanks vind ik al die bultjes en zo toch eng, temeer daar mijn vorige hond dus kanker had wat begon met bultjes.... Maar al is "het" niks engs na onderzoek, ervaringen van andere baasjes van oudere honden met deze verschijnselen zijn altijd welkom. Het kan zomaar bij het ras horen en daar we haar herkomst en dus ook geschiedenis/afkomst/ziektes van haar ouders niet kennen zijn we extra voorzichtig. Zo heeft ze een soort van glasparel achter haar oor, dat bleek dus een ontstoken talgklier te zijn maar echt, dat ziet er best eng uit, je kijkt er haast zo doorheen.
Edit: vanmorgen ontdekte ik een soort van driebultig soort van bloemkooltje op haar flank wat hard groeit dus morgen maar weer "ome dierendokter" bellen.
  zondag 26 mei 2013 @ 16:42:44 #6
176471 oh-oh
pi_127028645
Die bloemkooltjes zijn meestal foute boel...
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127029275
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:42 schreef oh-oh het volgende:
Die bloemkooltjes zijn meestal foute boel...
I know :{ Die op haar rug welke weggehaald is was ook een bloemkooltje, die bloedde ook spontaan maar die bleek gelukkig wel onschuldig dus ik lig morgenvroeg bij de da op de stoep. Liever 10 keer te veel dat één keer te weinig.
Het schijnt bij oudere honden en zeker bij Yorkjes vaker voor te komen maar verdorie, mijn vorige lief is maar 11,5 geworden wat ver beneden haar gemiddelde levensverwachtig lag en HHH is nu 11, ik gun haar en man en mij toch verdorie nog heel wat jaartjes samen, zeker daar ze de eerste 4 jaar het niet leuk had. Ze is ons álles.
Maar ja, onze mazzel in heel ons leven kennende....

[ Bericht 5% gewijzigd door knoblaucha6 op 26-05-2013 17:34:30 ]
pi_127072938
Hoe is het gegaan met je oudje bij de DA?
pi_127073004
Dierenarts gebeld, die had een zooi operaties (is een klein kliniekje) dus kon niet eerder maar woensdagmorgen kan mijn HHH terecht voor een conslult en waarschijnlijk meteen een verdoving, biopsie en weghalen van die enge wrat. En ja, die is zelfs in één dag alweer gegroeid dus man en ik lopen stevig op ons tandvlees voor dat kleine ding.
Hoe fijn is het dat onze da echt een superdierenarts is, die heeft hart voor niet enkel de patientjes maar ook voor de baasjes. Hij neemt alle tijd, is dól op HHH dus HHH is ook dól op hem, dat scheelt stress. Hij kent mij dus hij weet dat ik niet enkel voor een stinkende ruft van mijn meisje kom :+
Afwachten dus, met de zenuwen toch prevemtief stevig aanwezig, dat wél. :X

[ Bericht 19% gewijzigd door knoblaucha6 op 27-05-2013 18:27:56 ]
pi_127075681
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:50 schreef knoblaucha6 het volgende:
Afwachten dus, met de zenuwen toch prevemtief stevig aanwezig, dat wél. :X
Kan ik me evengoed voorstellen ja. Maar 11 daar moeten toch nog wel wat jaartjes bij kunnen toch? (Onze ouwe is 15, heeft een poos geleden ook een aantal wratjes gehad maar zijn vanzelf weer weggegaan, gelukkig). Maarja als je niet weet wat het is...
pi_127076516
Dat dus, en ja, we gaan van het beste uit en duiken erin met de hoopvolste gedachten !
Maar vooruit, het is een taaie en bovendien houdt ze van ons dus die krijgen we niet kapot geknuppeld *;

[ Bericht 21% gewijzigd door knoblaucha6 op 28-05-2013 06:32:29 ]
pi_127153070
Dierenarts heeft haar grondig van top tot teen nagekeken en bloed geprikt. Bloed, hart, longetjes is allemaal prima, ze is wat dat betreft kerngezond (en oersterk zo bleek tijdens het bloedprikken :X )
Hij keek dus ook weer haar tandjes na die tot de laatste check half jaar geleden nog redelijk goed waren gezien het ras en de leeftijd, ik poets die tanden want Yorks staan erom bekend zeer slechte gebitjes te hebben. Helaas, bij de achterste kiezen is het niet best, ondanks mijn inzet. De voorste tandjes gaan steeds schever staan maar ja, ze is ook 11. Dus gaat ze vrijdag onder narcose en wordt haar gebit stevig aangepakt en waarschijnlijk zullen daar heus wel wat tandjes en kiezen verloren gaan. Maar juist omdat ik goed haar gebit verzorg en dit probleem volgens de da nadrukkelijk niet aan mij te wijten is heb ik het wel al die jaren zo gedaan dat zij dus pas nu zodanig problemen kan krijgen dat het slechts de tweede keer is in haar leven dat gebitsbehandeling noodzakelijk is, veel yorks moeten dat elk jaar. Volgens mijn dierenarts mag ik bijzonder trots zijn op haar verzorging (wat logisch uiteraard de normaalste zaak ter wereld is) en slaat het nergens op dat ik me schuldig voel (hé, ik heb zelfs speciale tandpasta met kippesmaak voor dat mormel ;) )

De wrat zit geheel los dus lijkt niet gemeen te zijn. Maar weghalen zat al in de planning vd dierenarts opgenomen voor vandaag dus vrijdag, als ze toch onder zeil is wordt die wrat en nog 2 andere bultjes maar gelijk grondig verwijderd en stevig uitgelepeld.

Tuurlijk sta ik nu al stevig te tandenklapperen van de zenuwen want die narcose alleen al ;(
Dat worden een paar slechte nachtjes want ik kan het echt niet hebben als dat schaap dit moet ondergaan, ik ben echt zo'n watje :@
(je had me moeten zien toen ze 3 jaar geleden 3 uur onder het mes lag voor een vakkundig macraméwerkje ter vervanging van een kruisbandje, ik dwéilde gewoon volledig en heb 6 weken op de grond bij haar geslapen want ze pruimde de bench absoluut niet :+ )

Afijn, over ruim 48 uur heb ik een hondje met waarschijnlijk minder tandjes en/of kiesjes maar mét een zooi hechtigen. Arm ding.

[ Bericht 6% gewijzigd door knoblaucha6 op 29-05-2013 15:06:36 ]
pi_127153181
Van de zenuwen ging ik dubbel :')

edit: overigens ging de telefoon rond lunchtijd en ik stond net met een mes vol aarbeienjam in de handen, schrok, mes viel en stuiterde en dus hoppa, aarbeienjam over heel mijn eergisteren gesopte witte keuken...
Ik was namelijk een heel klein beetje vergeten dat ik zélf de dierenarts zou bellen voor de uitslag van Lot's bloedonderzoekje ipv dat hij mij zou bellen.....ahum, ben dus keuken weer aan het soppen _O-
Volgens mij moet ik zwaar aan de valium als mijn hond iets heeft :P

[ Bericht 57% gewijzigd door knoblaucha6 op 29-05-2013 15:31:09 ]
pi_127157189
Dat is wel heel herkenbaar

Onze oude hond had 3 jaar geleden haar bekken aan beide kanten gebroken. Ik had het niet meer.. we waren bij de da en het enige waar ik aan kon denken was dadelijk zegt ze: " misschien kun je haar beter laten gaan...dit zal nooit meer goedkomen" Ik ben nog nooit in m'n leven flauwgevallen en ik had ook niet door hoe je dat voelt aankomen maar toen werd ik me toch een partij duizelig... (hmm zo voelde dat dus) de DA schrok ervan en zei snel: "ga jij maar even zitten!"

Vorig jaar toen m'n andere hond longkanker had heb ik ook een hele lang tijd niet goed kunnen eten door alle spanningen. Ik weeg al weinig en was toen ook nog best wel afgevallen in die periode. Ik had geen energie meer over. Ik ben normaal niet zo'n stressert maar leed bij (mijn) honden daar kan ik gewoon écht niet tegen.

Ik heb m'n honden gelukkig nooit bij de DA hoeven laten... lijkt me ook écht verschrikkelijk ja. Je zou bijna elk 5 min gaan zitten bellen.
pi_127158195
Ik vóel gewoon jouw gevoel en jouw stress.
Gelukkig hebben wij ons vorig hondje thuis kunnen laten inslapen, dat was het eerste wat ik vroeg aan mijn da toen ik hoorde dat het kanker was en niet operabel: als ze pijn gaat krijgen dan het inslapen thuis en zo geschiedde een paar maanden later. Toen het na een paar maanden lekkere gekke vrolijke hond naar boem: pijn en dus fout ging belde ik mijn da en is ze ook heel waardig, tegen mij aan op háár bank overleden.
Moet er ook niet aan denken een telefoontje te krijgen dat HHH in de narcose gebleven is. Zal hopenlijk zo'n vaart niet lopen maar zekerheid heeft niemand ooit, voor wat ook.
Nou heb ik in heel mijn leven al zoveel narigheid en pure shit meegemaakt dat dat nét die druppel kan zijn en daarom denk ik ook zo donker, man is al een zwartkijker van nature dus we zijn een lekker stelletje :')
Maar hé, het is HHH en die dame is knuppelstoer en ligt zaterdag vast weer te rollebollen .

En we hebben echt een megasuper en onwijs lieve (en bovendien zeer aangenaam ogende :9~ ) dierenarts dus ik mag best af en toe bellen maar doe dat maar niet.
Met haar kruisbandoperatie ben ik in de kliniek van de orthopeed gebleven (sneeuw, spekglad en taxi, man kon geen vrij krijgen en ik durfde niet zelf te rijden met een net uit narcose-hond) en kon tijdens de operatie door een raam meekijken. Niet gedaan want ik bestierf het toch al.
Ze kwam eerst ook niet goed uit de beademing dus ik werd even een paar jaar ouder...
Dus ik snap exact wat jij voelde.

[ Bericht 2% gewijzigd door knoblaucha6 op 29-05-2013 16:27:09 ]
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:38:28 #16
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_127159258
Heb je misschien een foto van je york? Wij hebben een kruising york. Heeft alle uiterlijke kenmerken, is alleen wat groter dan de gemiddelde york. :)

Verder wens ik je veel succes toe, je zorgt goed voor je hondje!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_127159928
Ook HHH heeft alle kenmerken maar of ze helemaal zuiver is is onduidelijk. Zulke grote Yorkshires zijn er zeker maar het zijn meestal kerels. Ons vorige hondje was een Australian Silky die heel erg op HHH leek, ook even groot. Ze kenden elkaar ook, het gezin wat HHH gevonden heeft in de bosjes nabij de A16 woonde hier om de hoek. Toen vorig hondje overleed wilden ze HHH per sé bij ons laten wonen, echtscheiding en zo... Maar aangezien ook bij die twee hondjes bepaalde kenmerken overeen kwamen is het man en mij en ook de dierenarts niet duidelijk óf HHH nou vol rás is of niet.
Maakt ook geen drol uit, ze is té beeldig.

Nou knip ik haar zelf dus knip haar niet op z'n "Yorks" maar op mijn eigen manier en daarom ziet ze er niet zo Yorks uit zal ik maar zeggen :+ Maar toen ze hier nog niet woonde werd ze wél zo geknipt en leek het toch echt een echte.
Als ze wakker is zal ik schofthoogte eens opmeten, schat dat die zo'n 26 cm is.
Edit: Net gemeten, schofthoogte is 30 cm.

En dit is ze, onze haarbal:

Het formaat is hier wel een beetje te zien, is een normale maat eettafelstoel en die vult ze aardig

O ja, ze is ook zó elegant :')

[ Bericht 6% gewijzigd door knoblaucha6 op 29-05-2013 17:33:18 ]
pi_127161603
Wat een leukerd! Ze is zelfs nog een beetje zwaarder als onze westy las ik. (Zal ook wel wat groter zijn) onze westy weegt 7,5 kilo geen idee wat de schofthoogte is.

Vind Yorkies ook altijd leuke hondjes. O+
pi_127161823
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:29 schreef CesarMilan het volgende:
Wat een leukerd! Ze is zelfs nog een beetje zwaarder als onze westy las ik. (Zal ook wel wat groter zijn) onze westy weegt 7,5 kilo geen idee wat de schofthoogte is.

Vind Yorkies ook altijd leuke hondjes. O+
(net nog even 2 "elegante" foto's toegevoegd :+ )

Ik zeg altijd: maakt niet uit wat het is, het is in elk geval een geinige en dierbare haarbal op 4 poten ^O^

Ik vind Westies ook leuk, ik vind eigenlijk álle honden leuk, vooral die met veel haar. Leuk is ook dat alle honden mij leuk vinden, ze komen altijd op me af en ik knuffel ze allemaal zónder uitzondering. Ik ben dól op honden.
Maar we hebben beide hondjes niet zelf uitgezocht, beiden soort van opgedrongen gekregen (ons vorig hondje was van mijn ouders en toen moeder overleed kon pap niet voor het hondje zorgen, (was overigens ook een dumpertje) en HHH dus ook geen keus, het was óf hier óf naar het asiel óf erger :X en beiden echt pure liefde van beide kanten.
Ik ga niet nadenken wat voor hond we ooit nog zouden willen want na HHH nemen we geen hond meer. Beiden enig kind, geen kinderen, geen ouders dus wie moet er zorgen voor het schaap als ons iets overkomt. Dus wijselijk en praktisch besluit. Na HHH geen hond meer in huize Knoblauch :'(
Ze moeten mij ook niet door een asiel laten lopen want echt, ik neem ze allemaal mee...

[ Bericht 7% gewijzigd door knoblaucha6 op 29-05-2013 17:51:54 ]
pi_127216576
Mal vrolijk ding lag lekker de hele dag in de tuin, heb haar extra verwend en net heeft ze gegeten (natúúrlijk wat extra ;) ) heeft ze een poos liggen rollebollen nu staat ze weer huis en have buiten stevig te verdedigen O+
Vanaf 22.00 uur mag ze niks meer dus morgenochtend gaan man en ik los van elkaar ontbijten (eerst hij een blokje om met HHH en ik snel ontbijten en daarna andersom) want wij vinden het allebei zielig haar te zien toekijken hoe wij eten terwijl ze zelf geen hap mag.
Om half 12 worden we verwacht en als alles goed gaat zullen we haar halverwege de middag mogen halen.

Haar lievelingsdoek gaat uiteraard mee naar de dierenarts zodat ze met een vertrouwde geur en op haar eigen doek wakker wordt.
Hoe het verder gaat na thuiskomst zal wel blijken. Binnenhouden, warmhouden en haar rustig de resten narcose uit laten slapen en wachten wat ze zelf aangeeft wat ze wil.
We laten haar geen minuut uit het oog, we zijn al zielsgelukkig als ze uit de narcose komt.
Iig blijf ik morgennacht beneden, normaliter gaat ze mee naar boven 's nachts maar ze zal eens van se trap af willen lopen met nog een suf koppie.
Aangezien ik toen 6 weken bij haar op de grond heb geslapen maakt mij het allemaal niks uit, als zij maar oké is. 3 jaar terug had mevroi in het begin wekelijks zelfs een fysiotherapeute aan huis, die ook een poos haar schouder behandeld heeft, ook aan huis uiteraard dus we doen álles voor haar en niks is te veel (zoals het gross vd hondenouders dat doen).
Pijnstillers en antibiotica krijgt ze uiteraard mee, heb me grondig verdiept in het beste voer indien ze, naar ik verwacht, aardig wat tandjes en kiezen moet missen maar overleg morgen tuurlijk met de dierenarts.
Heb wel een aardig vragenlijstje :@ zeker voor áls het een half leeg bekkie wordt.

Ik bibber en beef gewoon voor de narcose, omdat ze 3 jaar geleden niet zonder problemen uit de beademing kwam.....dat was toen doodeng. Ik zie nog die operatieassistente in vliegende vaart de chirurg halen....

Wordt een nare dag morgen...
Heb vannacht al slecht geslapen, zal komende nacht niet beter zijn dus er kan nog wel een slapeloos extra nachtje bij :Y
We kunnen alleen maar vertrouwen in de kundigheid van onze da en hopen dat het allemaal meevalt.
En nee, we zitten niet de hele tijd raar te doen tegen haar, ze merkt het morgen vanzelf wel dat er iets is.

(sorry voor het hele betoog maar het tikt de zenuwen er bij mij een beetje af :@ )

[ Bericht 6% gewijzigd door knoblaucha6 op 30-05-2013 19:28:19 ]
pi_127253057
*O* *O* *O*
Het is goed gegaan!
Na het toedienen van de narcoseprik was ze binnen 7 minuten onder zeil, al leek ze heel even niet meer te ademen...maar toen een zucht én hop, in slaap.

De "oogst": 3 wratten welke niet tot zorgen manen weg en 3 kiezen en 5 tandjes verloren. Dat viel dus nog mee.
De narcose was dus het zorgpunt maar de da heeft als een speer gewerkt om de narcose zo kort mogelijk te houden gezien HHH's leeftijd.
Toen veel en veel sneller dan verwacht de dierenarts belde heb ik manlief écht zo wit als een doek zien worden, hoef niet uit te leggen wat hij in de honderdste seconde dacht...
Maar hoezo suf? Mevroi was amper thuis en ging drinken en vervolgens zich aanstellen (lees: robbedobbelen) op haar kussen, een potje rennen en meteen ook naar haar voerbak talen (en nee, ze mocht nog niet eten)
Ze liep meteen al redelijk strak met hier en daar een vaag onduidelijk stapje als een dronken lorretje maar verder ging het boven verwachting goed.
Inmiddels heeft ze met tussenpozen van een kwartier hele kleine hapjes eten gehad, nog niet gespuugd en ligt nu aan mijn voeten haar narcose verder rustig uit te slapen. We laten haar lekker alles op haar temp doen en laten haar lekker met rust.

We hebben haar dus weer veilig thuis, ons haarballetje, met mooie rode hechtingen welke kleuren bij de vele bloedstrepen in haar vacht bij haar bekkie maar ze is nog net zo mooi, ook zonder die paar tandjes.

We zijn alle drie zielsgelukkig weer lekker samen thuis te zijn O+
Op naar een snelle en voorspoedige genezing, afwachten hoe het gaat als de pijnstilling uitwerkt want pas morgenochtend mag ik haar een pijnstiller geven dus we hopen dat ze de nacht rustig doorkomt. Ik blijf vannacht uiteraard wakker bij haar.

Ons stoere ding, we konden niet trotser zijn (en niet gelukkiger)
Goffer, wat zijn we blij *O*
En goffer, wat houden we veel van haar O+
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:31:44 #22
176471 oh-oh
pi_127253155
Heb je niet meteen al haar tanden eruit laten halen?
Dat had ik zeker gedaan!
Fijn dat het goed gegaan is.
( Groucho Marx )
pi_127253524
Thanx :*

Nee, de rest van haar tanden, kiezen, kaak en tandvlees was veel te goed, behalve bij de achterste kies verder geen ontstekingen en bleek dat onder alle tandsteen verder alles nog prima in orde was. (en ik heb zelf zéér agressieve parodontitis gehad dus ik weet absoluut van de hoed en de rand).
Die tandjes kwamen los met het schoonmaken, de rest zit nog muurvast (en helaas ken ik dát persoonlijk dus ook) en geen reden tot welke zorg ook. Die losse en dus verwijderde tandjes is een leeftijds- en raskwestie.
Daarnaast is ze verder kerngezond en kan ze nog jaren door met haar overgebleven tanden en kiezen.
Antibiotica nu en na genezing nóg beter bijhouden (ik kan nu ook beter bij haar nu resterende achterste kiezen komen daar de allerachterste nu getrokken zijn).
Bovendien zou onze dierenarts dat zéker geadviseerd hebben: alles trekken als hij dat voor HHH de beste oplossing had gevonden, zo is hij absoluut, het is geen da van lapmiddelen maar éen die echte oplossingen prefereert. Zou hij tijdens de behandeling hebben geconstateerd dat volledige extractie beter was dan had hij dat meteen gedaan (en ons eerst gebeld) Hij neemt absoluut geen risico's.

[ Bericht 3% gewijzigd door knoblaucha6 op 31-05-2013 16:50:11 ]
pi_127255399
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:29 schreef knoblaucha6 het volgende:
*O* *O* *O*
Het is goed gegaan!
Na het toedienen van de narcoseprik was ze binnen 7 minuten onder zeil, al leek ze heel even niet meer te ademen...maar toen een zucht én hop, in slaap.

De "oogst": 3 wratten welke niet tot zorgen manen weg en 3 kiezen en 5 tandjes verloren. Dat viel dus nog mee.
De narcose was dus het zorgpunt maar de da heeft als een speer gewerkt om de narcose zo kort mogelijk te houden gezien HHH's leeftijd.
Toen veel en veel sneller dan verwacht de dierenarts belde heb ik manlief écht zo wit als een doek zien worden, hoef niet uit te leggen wat hij in de honderdste seconde dacht...
Maar hoezo suf? Mevroi was amper thuis en ging drinken en vervolgens zich aanstellen (lees: robbedobbelen) op haar kussen, een potje rennen en meteen ook naar haar voerbak talen (en nee, ze mocht nog niet eten)
Ze liep meteen al redelijk strak met hier en daar een vaag onduidelijk stapje als een dronken lorretje maar verder ging het boven verwachting goed.
Inmiddels heeft ze met tussenpozen van een kwartier hele kleine hapjes eten gehad, nog niet gespuugd en ligt nu aan mijn voeten haar narcose verder rustig uit te slapen. We laten haar lekker alles op haar temp doen en laten haar lekker met rust.

We hebben haar dus weer veilig thuis, ons haarballetje, met mooie rode hechtingen welke kleuren bij de vele bloedstrepen in haar vacht bij haar bekkie maar ze is nog net zo mooi, ook zonder die paar tandjes.

We zijn alle drie zielsgelukkig weer lekker samen thuis te zijn O+
Op naar een snelle en voorspoedige genezing, afwachten hoe het gaat als de pijnstilling uitwerkt want pas morgenochtend mag ik haar een pijnstiller geven dus we hopen dat ze de nacht rustig doorkomt. Ik blijf vannacht uiteraard wakker bij haar.

Ons stoere ding, we konden niet trotser zijn (en niet gelukkiger)
Goffer, wat zijn we blij *O*
En goffer, wat houden we veel van haar O+
Wat fijn *O* , die narcose is altijd het ergste met die oudjes O+
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_127255960
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:21 schreef indaha het volgende:

[..]

Wat fijn *O* , die narcose is altijd het ergste met die oudjes O+
:* en dát dus.
Zeker daar ze drie jaar geleden al haast niet goed uit de beademing kwam.
Dat was nogal drama en daarom dachten we ook dat het nu wél fout zou kunnen gaan.
Maar echt, ze is sterk en liefde doet veel.
Mijn meisje O+
Maar man was echt even een piepkleine seconde in de veronderstelling dat het foute boel was, heb hem echt nog nooit zo wit gezien.
Maar HHH ligt nu op haar buitenkussen na een stevige dut alweer te blèren naar voorbijgaande honden dus alle rijkdom in onze optiek is nu aanwezig, Meer hebben we niet nodig *O*
Maar de komende avond/nacht zal leren of ze echt zo stoer is of toch weer heel zielig tegen me aan kruipt (wat zeldzaam is, het is bepaald geen schoothondje).

[ Bericht 4% gewijzigd door knoblaucha6 op 31-05-2013 17:53:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')