abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128032854
Mijn momo7 is net binnengekomen. Bijna geen enkele app werkt. Bij alles wat ik probeer te downloaden via de play store krijg ik de melding dat er geen compatibele apparaten gevonden zijn.

quote:
Deze app is niet compatibel met uw Rockchip MOMO7.
Hoort dat? Zo heb ik er dus nog geen reet aan, het enige wat ik tot nu toe heb kunnen installeren is de virusscanner. Oh, en de wifi werkt maar binnen een halve meter van de router. Ik moet er echt recht naast gaan staan om een klein beetje verbinding te maken, gewoon op de bank in dezelfde kamer is het nada.

Als dit normaal is, was het de 60 euro echt niet waard.
  donderdag 20 juni 2013 @ 17:48:11 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_128042466
Moet je ff een custom ROM vinden en die installeren. Dan zullen ze het device ID vast gelijkgemaakt hebben met een Nexus 7 ofzo zodat 'ie wel compatible is. Eventueel kun je zelf wat aanpassen in de build.prop of iets dergelijks. ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:09 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Hoe is accu ?
Eh, prima wel zo op eerste ervaring. Maar ik heb 'em nog niet echt intensief gebruikt/gedrained met een videotest o.i.d. dus echte uur-analyses heb ik nog niet.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_128043139
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:57 schreef Sowieso. het volgende:
Mijn momo7 is net binnengekomen. Bijna geen enkele app werkt. Bij alles wat ik probeer te downloaden via de play store krijg ik de melding dat er geen compatibele apparaten gevonden zijn.

[..]

Hoort dat? Zo heb ik er dus nog geen reet aan, het enige wat ik tot nu toe heb kunnen installeren is de virusscanner. Oh, en de wifi werkt maar binnen een halve meter van de router. Ik moet er echt recht naast gaan staan om een klein beetje verbinding te maken, gewoon op de bank in dezelfde kamer is het nada.

Welke momo heb je, die van de actie? Er is een rom te vinden waarin hij een andere naam krijgt :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 20 juni 2013 @ 19:03:03 #154
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128045136
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:57 schreef Sowieso. het volgende:

[..]

Denk je dat er een heel topic met mensen die ze bestellen is als dit normaal is ;)?
Andere ROM fixt de issues met de market zeker; wifi weet ik niet of het een soft of hardware probleem is. Kan zo zijn dat je een foute unit hebt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_128059842
Die van de buysku actie ja. En ik ben aan het kijken naar een custom rom (cyanogen?), daar zal ik morgen eens rustig voor gaan zitten want ik heb daar totaal geen ervaring mee.

Nu werkt zelfs de youtube-app niet :')

Oh, heeft iemand een goede tip voor de batterijduur? Wordt dat met een custom rom ook langer of is daar een goede app voor? Wat is een normale tijd om met de momo7 te kunnen browsen (alleen browser en wifi aan, zonder achtergrondapplicaties?)

Ik heb er wel 'turn off the screen' op staan voor als ik hem niet gebruik, die gebruikte ik op mijn Empire-tablet ook altijd

Edit: Sorry hoor, maar ik heb er echt de ballen verstand van en ben bang iets verkeerd te doen :P Moet ik er een custom rom opzetten of gewoon een andere firmware hiervandaan? http://www.rockchipfirmwa(...)rmware_author_value=
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:40:14 #156
393745 Deugniett
Toch welllll
pi_128120860
Ik heb die momo7 een tijdje terug voor mijn vriendin gehaald en zij is er zeer tevreden mee. Ik heb wel eerst al die Chinese troep er afgegooid, maar geen custom rom. Maar de app's uit de playstore die doen het gewoon bij haar. Al is de batterijduur wat aan de slechte kant. Zij kan er ongeveer 3 tot 4 uur mee spelen (internetten, youtube, etc.). Dat ding maakt trouwens wel een gek (zoemend geluidje) tijdens het opladen. Heb jij dat toevallig ook?
pi_128128523
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:40 schreef Deugniett het volgende:
Ik heb die momo7 een tijdje terug voor mijn vriendin gehaald en zij is er zeer tevreden mee. Ik heb wel eerst al die Chinese troep er afgegooid, maar geen custom rom. Maar de app's uit de playstore die doen het gewoon bij haar. Al is de batterijduur wat aan de slechte kant. Zij kan er ongeveer 3 tot 4 uur mee spelen (internetten, youtube, etc.). Dat ding maakt trouwens wel een gek (zoemend geluidje) tijdens het opladen. Heb jij dat toevallig ook?
Zoemend geluid niet. Wel dat hij heel warm wordt en uitvalt aan de oplader. 3 a 4 uur? De mijne is na een half uurtje echt morsdood, een kwartier als ik hem intensief gebruik.

Ik begin te denken dat ik echt een maandagmorgenmodel getroffen heb :')

Oh, de Empire-tablet die ik hiervoor had, gaf de gecachte processen weer in de stand-by cirkel (waar ook dat slotje staat om hem te ontgrendelen). Weet niet of dat een app was of dat dat een instelling is, maar weet iemand of ik dat kan instellen?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 21:42:36 #158
393745 Deugniett
Toch welllll
pi_128130126
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:59 schreef Sowieso. het volgende:

[..]

Zoemend geluid niet. Wel dat hij heel warm wordt en uitvalt aan de oplader. 3 a 4 uur? De mijne is na een half uurtje echt morsdood, een kwartier als ik hem intensief gebruik.

Oh, de Empire-tablet die ik hiervoor had, gaf de gecachte processen weer in de stand-by cirkel (waar ook dat slotje staat om hem te ontgrendelen). Weet niet of dat een app was of dat dat een instelling is, maar weet iemand of ik dat kan instellen?
Ja klopt hij wordt redelijk warm inderdaad :P Maar ik vond deze batterijduur al niet super, wist ik op zich wel van te voren, maar die van jou is helemaal belabberd zeg! Vrees dat jij idd een pech gevalletje hebt ontvangen. Op slatedroid (kwam ik op via shiznuts en robertNL, nog dank hiervoor :Y ) had ik toen een customrom gevonden en als je via youtube zoekt vind je er ook eentje maar ik heb dit nog niet geprobeerd. Ik las dat de batterijduur wel flink verbeterd wordt. Je zou dat eventueel kunnen proberen (al heb ik er een hardhoofd in als ik je problemen zo lees)?
pi_128130978
quote:

[..]

Ik zal eens kijken als ik hem binnen heb, vandaag stond er een postbode aan de deur maar ik was even niet in de mogelijkheid open te doen dus misschien ligt er iets bij de buren. Dan zal ik het je laten weten ;)
Top 5 China producten
  zaterdag 22 juni 2013 @ 23:02:32 #160
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_128133318
Goddang it. Ainol Novo10 Hero II teruggekregen. :{
Omdat de accu schijnbaar dood was gegaan inmiddels, terwijl ik 'em tip top in orde had afgegeven.
Wat doen die mensen daarmee... :(

Deed het over de USB wel. Nog firmware geflashed, maar dat haalde niks uit. Hij bootte op stroom tot het vibreren van 'hey, Android is up en running, je kunt in een seconde aan de slag', zag kort ff Android en dan meteen power down. Liet bij het opladen wel accu plaatje zijn, maar geen respons na een tijdje aan het laden zonder netstroom.

En nu doet 'ie helemaal niks meer :P omdat 'ik 'em open heb gemaakt en waarschijnlijk niet goed teruggepuzzeld heb hoe 'ie nou weer goed in elkaar hoort (je hebt een hele vage oranje verbindingskabel, maar dat is alleen een los uiteinde zonder connector ofzo. Aan de andere kant heb je hetzelfde, maar die is nog klembaar, niet iemand toevallig specifiek van de Hero II disassembly/teardown pics ter vergelijk?).

Ach ja. Dat wordt refunden, of een van m'n overige 8 tablets geven. Maar dat zijn ook twee kapotte (display) en nogal wat 7.0"-ers (maar moest een grote tablet zijn: senior). En m'n PiPO M8 Pro wil ik niet kwijt en de FNF ifive X2 heb ik nog niet genoeg mee gespeeld. Als ik vrij heb nog maar eens naar de Hero II kijken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_128134267
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:53 schreef thecuriousone het volgende:
Kan iemand met een Pipo M8 Pro mij een goed case aanraden?
Ik heb uiteindelijk deze besteld bij Pandawill:

Wat blijkt? Die is niet op stock en ze stellen voor om deze in de plaats te nemen:

Iemand ervaring met 1 van beide covers? Hoe blijft die zwarte gesloten? Vond het grijs wel leuk (eens iets anders)...
jaja, en azo...
pi_128134855
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:02 schreef shiznuts het volgende:
Goddang it. Ainol Novo10 Hero II teruggekregen. :{
Omdat de accu schijnbaar dood was gegaan inmiddels, terwijl ik 'em tip top in orde had afgegeven.
Wat doen die mensen daarmee... :(

Deed het over de USB wel. Nog firmware geflashed, maar dat haalde niks uit. Hij bootte op stroom tot het vibreren van 'hey, Android is up en running, je kunt in een seconde aan de slag', zag kort ff Android en dan meteen power down. Liet bij het opladen wel accu plaatje zijn, maar geen respons na een tijdje aan het laden zonder netstroom.

En nu doet 'ie helemaal niks meer :P omdat 'ik 'em open heb gemaakt en waarschijnlijk niet goed teruggepuzzeld heb hoe 'ie nou weer goed in elkaar hoort (je hebt een hele vage oranje verbindingskabel, maar dat is alleen een los uiteinde zonder connector ofzo. Aan de andere kant heb je hetzelfde, maar die is nog klembaar, niet iemand toevallig specifiek van de Hero II disassembly/teardown pics ter vergelijk?).

Ach ja. Dat wordt refunden, of een van m'n overige 8 tablets geven. Maar dat zijn ook twee kapotte (display) en nogal wat 7.0"-ers (maar moest een grote tablet zijn: senior). En m'n PiPO M8 Pro wil ik niet kwijt en de FNF ifive X2 heb ik nog niet genoeg mee gespeeld. Als ik vrij heb nog maar eens naar de Hero II kijken.
Hoeveel kan dat verschillen met de hero 1?

http://www.ainol-novo.com/news/ainol-novo10-hero-review-pcb/
Top 5 China producten
  zaterdag 22 juni 2013 @ 23:41:53 #163
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_128134946
Die had ik ook al gezien, maar ik mis een essentiële afbeelding van de bevestiging hier:
pi_128135082
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:41 schreef shiznuts het volgende:
Die had ik ook al gezien, maar ik mis een essentiële afbeelding van de bevestiging hier:
[ afbeelding ]
Kan je niet die hele zwarte sticker eraf halen om dat te kunnen zien?
Top 5 China producten
  zondag 23 juni 2013 @ 00:58:05 #165
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128137940
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:25 schreef thecuriousone het volgende:

[..]

Ik heb uiteindelijk deze besteld bij Pandawill:
[ link | afbeelding ]

Wat blijkt? Die is niet op stock en ze stellen voor om deze in de plaats te nemen:
[ link | afbeelding ]

Iemand ervaring met 1 van beide covers? Hoe blijft die zwarte gesloten? Vond het grijs wel leuk (eens iets anders)...
Heb ze beiden, vind de 2e prettiger maar die heeft geen sluiting (blijft overigens wel aardig dicht zitten bij mij).
  zondag 23 juni 2013 @ 00:59:08 #166
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128137976
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:41 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
Sorry, één van de tablets die ik nog niet open heb gemaakt.
Gewoon verder openen todat je de connector tegenkomt :P
  zondag 23 juni 2013 @ 06:28:22 #167
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_128141456
Ja, zover was ik natuurlijk ook al wel. :P
Maar er is dus geen connector
pi_128143029
quote:

[..]

Ik heb de tablet ook binnen, nergens last van wat jij noemt. Erg tevreden hier, youtube/9292 installeren zonder problemen (bij mijn duurdere onda v811 was dat wel anders). Heb er nog niet lang mee gekut maar voor alsnog is er niks aan de hand :) Geen gezoem ook.

Antutu is 10539, buienalarm werkt alleen nog niet. De rest nog geen problemen. Accu ook prima.

[ Bericht 3% gewijzigd door rene90 op 23-06-2013 11:35:16 ]
Top 5 China producten
pi_128144967
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:06 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb de tablet ook binnen, nergens last van wat jij noemt. Erg tevreden hier, youtube/9292 installeren zonder problemen (bij mijn duurdere onda v811 was dat wel anders). Heb er nog niet lang mee gekut maar voor alsnog is er niks aan de hand :) Geen gezoem ook.

Antutu is 10539, buienalarm werkt alleen nog niet. De rest nog geen problemen. Accu ook prima.
Ook die van de BuySKU-actie? Youtube heb ik er inmiddels wel via een externe microsd-kaart opgezet, maar sindsdien geen verbinding met het internet meer kunnen maken dus geen idee of die werkt. (20-30cm van de router en 1 streepje bereik, da's te weinig om te verbinden blijkbaar, wtf :') Nu heeft onze router sowieso al een slecht bereik maar niet zo. Zal zo eens googlen of er een wifi-extender met android-drivers bestaat)

Een deel van die meegeleverde apps (alles wat in het Chinees was en niet belangrijk leek, zoals dat pinguin-spelletje en de muziekspeler) heb ik ook uitgeschakeld.

Kan een andere firmware volledig zonder internet? Of heb je dat op een gegeven moment toch nodig om te updaten?

Oh, en na een paar keer goed op- en ontladen lijkt de batterij langzaam aan wel iets beter te worden, misschien was ik de eerste paar keer te enthousiast met willen proberen. Nu heeft hij gisteren bijna heel de dag en heel de nacht aan de oplader gehangen, en nu zat er na een kwartiertje spelen nog meer dan driekwart stroom in.
pi_128154680
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:31 schreef Sowieso. het volgende:

[..]

Ook die van de BuySKU-actie? Youtube heb ik er inmiddels wel via een externe microsd-kaart opgezet, maar sindsdien geen verbinding met het internet meer kunnen maken dus geen idee of die werkt. (20-30cm van de router en 1 streepje bereik, da's te weinig om te verbinden blijkbaar, wtf :') Nu heeft onze router sowieso al een slecht bereik maar niet zo. Zal zo eens googlen of er een wifi-extender met android-drivers bestaat)

Een deel van die meegeleverde apps (alles wat in het Chinees was en niet belangrijk leek, zoals dat pinguin-spelletje en de muziekspeler) heb ik ook uitgeschakeld.

Kan een andere firmware volledig zonder internet? Of heb je dat op een gegeven moment toch nodig om te updaten?

Oh, en na een paar keer goed op- en ontladen lijkt de batterij langzaam aan wel iets beter te worden, misschien was ik de eerste paar keer te enthousiast met willen proberen. Nu heeft hij gisteren bijna heel de dag en heel de nacht aan de oplader gehangen, en nu zat er na een kwartiertje spelen nog meer dan driekwart stroom in.
Ik heb kernel versie 3.0.8+
Firmware: TR730...........N2.59_v411.01_TL12

Accu is nu 6 uur en 47% over. Hiervan wel een gedeelte standby uiteraard.

Verder is het de originele van de buysku actie, qua verpakking wel ruk want alleen aan de onderkant hadden ze wat piepschuim maar aan de bovenkant niet. Alsof alle pakketjes rechtop vervoerd worden :')

Resolutie is wel wat laag natuurlijk maar je moet ook maar kijken wat je mag verwachten voor 55 euro. Het viel me wel op dat het leek alsof ze in de front camera 2.0M zitten en in de back camera 0.3M, misschien hebben ze hem omgewisseld _O-
Top 5 China producten
pi_128160218
Het scherm en de camera is het enige waarvan ik wel onder de indruk ben. :P Het beeld vind ik echt prachtig, helder en scherp.

Welke firmware ik heb, moet ik straks even bekijken :)

Edit: En als je Turn off the screen erop zet, verbruikt hij helemaal geen stroom eigenlijk. De oude empire lag soms dagen van de oplader en de accu bleef gewoon vol als de achtergrondverlichting uit was. Beter dan stand-by vind ik.
pi_128182456
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:18 schreef Sowieso. het volgende:
Het scherm en de camera is het enige waarvan ik wel onder de indruk ben. :P Het beeld vind ik echt prachtig, helder en scherp.

Welke firmware ik heb, moet ik straks even bekijken :)

Edit: En als je Turn off the screen erop zet, verbruikt hij helemaal geen stroom eigenlijk. De oude empire lag soms dagen van de oplader en de accu bleef gewoon vol als de achtergrondverlichting uit was. Beter dan stand-by vind ik.
Toch wel problemen nu ermee, vanaf mijn slaapkamer waar ik met mijn laptop nog prima wifi heb is dat met de ployer vrij klote om voor elkaar te krijgen. Op een bepaald moment had ik verbinding maar het gewoon in/uitschakelen werkt niet soepel. Daarnaast komt de accu ook niet boven de 73% nu. Ook wat jij noemde dat je hem niet opgestart krijgt zonder de oplader eraan.

Morgen toch dan maar eens kijken naar andere firmware of iets dergelijks.

Edit; blijkbaar is echt de originele oplader nodig, die is 2000ma op 5v, ik had hem vannacht aan mijn telefoon oplader gelegd en dat is een stuk trager. Nu laadt hij wel een stuk sneller op en werkt de wifi knop ook weer soepeler.

[ Bericht 4% gewijzigd door rene90 op 24-06-2013 07:53:53 ]
Top 5 China producten
  maandag 24 juni 2013 @ 18:00:54 #174
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_128202865
Ik ben van plan om zo'n FNF ifive x2 te kopen. Ik had gezien dat Shiz' er eentje had, nu de vraag: is 'ie aan te raden? Ik had gezien op slatedroid dat de ambient light sensor niet goed werkt. Tot hoeverre stoort dit?

Het plan is om hem te kopen bij deze officiële Tmall store:

http://detail.tmall.com/i(...)a0ee77744f6646b16c58

Ik deel trouwens jou anti-wit haat :P vandaar deze case erbij (zwart)

http://detail.tmall.com/i(...)a230r.1.0.135.4diWuU
Say whaaaat?
  FOK!fotograaf maandag 24 juni 2013 @ 18:04:28 #175
13368 NiGeLaToR
pi_128203023
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 11:29 schreef Iemand91 het volgende:
De Google Nexus 7 8GB is in de aanbieding bij Saturn: ¤159.
Met hoes nog wel, had hem al besteld.
8gb is toch prima voor gewoon huis tuin en keuken gebruik?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')