Belangrijk, eet geen wit brood. En wat je 's vrijdags doet is ook niet echt bevorderendquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:00 schreef MaikelS het volgende:
Ben 27, 127kg en sinds een ongeval tijdens het sporten al eigenlijk 4 jaar actief niets gedaan. Ik wil niet direct bergen verzetten, maar wil op een verantwoorde manier naar de 85kg toe.
Streven is 1,5KG per week.
Eetschema dagelijks:
Ochtend: boterham met glas jus d'orange (ben geen ochtend eter)
Tussendoor: Stukje fruit
Middag: Stokbrood gekookte ei of 2 boterhammen
Tussendoor: Stukje fruit
Avond: 2 eetlepels rijst/aardappels / 3 grote scheppen groenten / klein stukje vlees (geen jus wel appelmoes bij aardappels).
Avond 21.00: Beker magere Yogurt
Eens in de 3 dagen pak ik savonds 2-3 dropjes. Ik drink op kantoor in de ochtend Thee met zoetjes, Zodra de middag begint begin ik met 0,5L flesjes water aangevuld met een beetje Ranja (Raak rood). Ik kan namelijk als ik niet sport water bijna niet drinken (Smaakt enorm vies). Mocht ik toch enorme trek krijgen, dan negeer ik dat of neem ik een rijstwafel. Savonds neem ik 1 glas fris. Soms ook niet.
Daarnaast als het goed weer is stap ik lekker savonds naar het eten op de fiets en ga ik lekker een uur tot 2 uur lekker een mooie route fietsen (15km per uur).
Fitnessen vind ik zelf heel moeilijk om vol te houden om dat de motivatie enorm laag is.. Ik vond voetballen altijd alles, en opeens kan dat niet meer..
Sport schema:
Maandag: 1,5 Sportschool + 0,5 Sauna
Dinsdag: 1 uur buiten fietsen/skeeleren
Woensdag: 1,5 Sportschool
Donderdag: 1 uur buiten fietsen/skeeleren
Vrijdag: Niks doen, lekker bankhangen !!
Weekend: Niets geplanned, kan wel lekker op de fiets stappen met vrouw en kids als het weer lekker is.
Zou dit gezond genoeg zijn om op een normale manier af te vallen? En is 1,5KG hiermee haalbaar ? Lijkt me niet dat ik teveel binnenkrijg, en ook niet te weinig.
Gastquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:01 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Belangrijk, eet geen wit brood. En wat je 's vrijdags doet is ook niet echt bevorderend
Dat boek is niet per se bedoeld als afvalplan. Des te meer om veroudering tegen te gaan.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:06 schreef TNA het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/de-voedselzandloper/9200000000032974/
Lees dit. Alle wetenschap verzameld in één boek.
En het is toch niet vol te houden... recept voor jojo-en.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bouw het op uiteraard, ga niet in 1x meteen hard zwoegen want dan zit je straks bij de fysio.
Dat lijkt me al niet bij elkaar passenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:00 schreef MaikelS het volgende:
maar wil op een verantwoorde manier naar de 85kg toe.
Streven is 1,5KG per week.
Dat boek is het beste afvalplan dat ooit is geschreven, omdat het puur wetenschappelijk is.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat boek is niet per se bedoeld als afvalplan. Des te meer om veroudering tegen te gaan.
TS tel je calorieen en hou het op 1 kilo per week, dat is zat.
Alleen schijnt er een onderzoek geweest te zijn over intermittent fasting die stelt dat ze gewoon niet weten of het ligt aan het placebo-effect dat het zo goed werkt. Omdat mensen er zo positief over zijn zou het volgens hun wellicht daarom juist werken.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:49 schreef fathank het volgende:
Verdiep je ook eens in intermittent fasting. Genoeg succesverhalen te vinden op internet.
Eiwitten hebben niets maar dan ook niets te maken met spierpijn vriend.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:44 schreef unitedshoties het volgende:
Wat ik zelf doe is als ik bijvoorbeeld zin heb in iets lekkers dan koop ik iets gezonds in plaats van snoep. Dus naar de aphie toe en mijn eerste gedachte was een broodje, koek of chocola, en ipv. daarvan neem ik of 2 bananen, of nootjes (cashew of amandelen, maar die haal ik liever op de markt), of blikje tonijn / zalm of magere kwark of magere vruchtenkwark als ik heel trek in zoetigheid heb, of bruine bonen (60cent voor 600gram, wat peper (zwarte peper helpt bij afvallen) bij en evt. beetje chili saus en smullen en super goed voor je)
Vaak probeer ik die dingen te eten (vanwege de eiwitten en) wanneer ik spierpijn heb zodat de hoge hoeveelheid eiwitten mijn spierpijn sneller wegwerken zodat ik weer goed kan trainen de volgende dag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |