abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128273870
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:50 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad. Het is ook rete fraudegevoelig - een Brit die ik nog een paar weken terug sprak vertelde over een pomp in Frankrijk, had'ie betaald met CC, werd'ie na een paar dagen door de maatschappij gebeld over bepaalde aankopen die'ie gedaan zou hebben. Was z'n kaart geript bij dat tankstation.
Maar dat gebeurd in NL ook met onze Maestro pasjes, daar heb je ook gewoon bescherming voor vanuit je bank. Over de hele wereld gebruiken ze CC, NL is één van de weinige (niet-derde wereld land) waar CC geen standaard is :o
pi_128273937
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:50 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad. Het is ook rete fraudegevoelig - een Brit die ik nog een paar weken terug sprak vertelde over een pomp in Frankrijk, had'ie betaald met CC, werd'ie na een paar dagen door de maatschappij gebeld over bepaalde aankopen die'ie gedaan zou hebben. Was z'n kaart geript bij dat tankstation.
Dat ook, maar ik bedoelde vooral op basis van credit betalen en niet via direct debit :) Ik houd graag overzicht in kosten.

Jammer dat CC zo wijdverspreid is vind ik. Één van de oorzaken van de crisis waar we nu in zitten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:55:17 #278
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128273963
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:54 schreef BlackLining het volgende:
Dat ook, maar ik bedoelde vooral op basis van credit betalen en niet via direct debit :) Ik houd graag overzicht in kosten.
Dat ook, ja. Geld wat je niet heb kan je niet uitgeven.
pi_128273990
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat houd je natuurlijk zelf in de hand. Ik gebruik mijn CC alleen voor noodgevallen of bij dingen waar ik echt niet anders kan betalen. Ik weet dat het aan het einde van de maand afgeschreven gaat worden van mijn rekening, als dat niet lukt door een te laag saldo betaal ik gigantisch veel rente.
Dus dat is gewoon een kwestie van niet meer uitgeven dan je hebt :P
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:34:54 #280
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_128277658
quote:
6s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:56 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dat houd je natuurlijk zelf in de hand. Ik gebruik mijn CC alleen voor noodgevallen of bij dingen waar ik echt niet anders kan betalen. Ik weet dat het aan het einde van de maand afgeschreven gaat worden van mijn rekening, als dat niet lukt door een te laag saldo betaal ik gigantisch veel rente.
Dus dat is gewoon een kwestie van niet meer uitgeven dan je hebt :P
Je kan nog altijd Amerikaanse stylo een nieuwe CC nemen om de andere afbetalen ;)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_128278830
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:34 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Je kan nog altijd Amerikaanse stylo een nieuwe CC nemen om de andere afbetalen ;)
Maar dat is natuurlijk gewoon achterlijk als je dat doet :+
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:38:49 #282
34586 kepler
No bounce, no play
pi_128280417
Hey een apart reistopic voor de motor *O*

Sindskort eigenaar van een XTZ 750, met de bedoeling om over een jaar of 2/3 door Zuid-Amerika te crossen voor 3 maandjes. Waarschijnlijk niet op dit ding, maar wel iets soortgelijks. Eerst maar eens met de Yamaha een paar tripjes maken :D

Dit weekend naar Assen, dus de eerste test :P Vanmiddag een roltas kopen (bij Bever, goedkoopste) en eens kijken hoe dat gaat. Ik neem nooit heel veel mee met reizen, dus voorlopig moet ik daarmee wel vooruit komen (zeker icm rugzak, alhoewel dat niet heel relaxed rijdt natuurlijk).

Ow en ik heb al aardig wat gereisd, maar een CC is redelijk onmisbaar. Ik heb hem niet vaak nodig gehad, maar als ik hem nodig had was er ook geen andere optie (bv auto-huur, trip boeken, hotel/hostel reservering, etc).
The line is a dot to you!
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:41:35 #283
34586 kepler
No bounce, no play
pi_128280550
Plan is trouwens ook om volgend jaar naar Noorwegen te rijden op de motor :)
pi_128280632
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:38 schreef kepler het volgende:
Hey een apart reistopic voor de motor *O*

Sindskort eigenaar van een XTZ 750, met de bedoeling om over een jaar of 2/3 door Zuid-Amerika te crossen voor 3 maandjes.
ik hoop dat je dit door gaat zetten. Lijkt me heel vet om de voorbereidingen daarvoor te volgen. Denk dat er veel bijkomt kijken.
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:46:38 #285
34586 kepler
No bounce, no play
pi_128280771
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:43 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik hoop dat je dit door gaat zetten. Lijkt me heel vet om de voorbereidingen daarvoor te volgen. Denk dat er veel bijkomt kijken.
Haha ja, ik hoop ook dat ik het door ga zetten :P

Naar mijn idee zijn er, behalve het reisklaar maken van de motor, niet superveel dingen voor te bereiden voor zo'n trip. Maar goed, ik heb ook nog niet heel ver gekeken verder, dus misschien vergis ik me :D
pi_128280776
Noorwegen ook een goeie bestemming. Als we Deka nou ook zover krijgen kunnen we misschien wel met zn 3en :P
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:52:49 #287
34586 kepler
No bounce, no play
pi_128281028
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:46 schreef Salatrel het volgende:
Noorwegen ook een goeie bestemming. Als we Deka nou ook zover krijgen kunnen we misschien wel met zn 3en :P
Ik wilde eigenlijk dit jaar gaan, maar ik had maar 10 dagen de tijd... Net te weinig eigenlijk. Ik heb ook familie wonen in Trondheim, dus daar moet ik sowieso heen :D
pi_128282087
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:46 schreef Salatrel het volgende:
Scandinavie wil ik ook nog wel eens heen op de motor, via Noorwegen omhoog en dan via Finland weer naar beneden :D
Maar dan wil ik wel eerst een andere motor hebben :')
pi_128282150
Ik heb ook weer wat vorderingen geboekt :Y Zoals het er nu uit ziet krijg ik de mogelijkheid om af te gaan studeren in Sydney, Australia *O* Nou ben ik daar laatst ook geweest en baalde als een malle dat ik geen motor bij me had, als het mee zit kan ik daar dus een jaar naartoe waarvan eerst een half jaar afstuderen en dan een half jaar werken. Als ik dat rond krijg hoop ik daar een motor aan te kunnen schaffen. Het zou natuurlijk prachtig zijn als ik de kans krijg om in dat halve jaar het eiland/continent rond te rijden 8-)

Moet wel nog een hoop gebeuren voor dat er door kan. Heb nog een half jaar om een en ander te regelen.. In ieder geval heb ik nu toestemming om in het buitenland af te studeren, dat was de eerste drempel. Nu eens kijken voor de rest :Y
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_128282377
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:20 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb ook weer wat vorderingen geboekt :Y Zoals het er nu uit ziet krijg ik de mogelijkheid om af te gaan studeren in Sydney, Australia *O* Nou ben ik daar laatst ook geweest en baalde als een malle dat ik geen motor bij me had, als het mee zit kan ik daar dus een jaar naartoe waarvan eerst een half jaar afstuderen en dan een half jaar werken. Als ik dat rond krijg hoop ik daar een motor aan te kunnen schaffen. Het zou natuurlijk prachtig zijn als ik de kans krijg om in dat halve jaar het eiland/continent rond te rijden 8-)

Moet wel nog een hoop gebeuren voor dat er door kan. Heb nog een half jaar om een en ander te regelen.. In ieder geval heb ik nu toestemming om in het buitenland af te studeren, dat was de eerste drempel. Nu eens kijken voor de rest :Y
Nice :D

Van wie heb je de toestemming; de onderwijsinstelling, de organisatie (of wat dan ook) waar je gaat afstuderen of heb je al een visum binnen? :o
Dat eerste en evt het tweede is de minste moeite geloof ik, dat visum het meeste :')

Wel een makkelijke manier om daar op de motor te gaan toeren :D
pi_128282498
quote:
6s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:26 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Nice :D

Van wie heb je de toestemming; de onderwijsinstelling, de organisatie (of wat dan ook) waar je gaat afstuderen of heb je al een visum binnen? :o

Wel een makkelijke manier om daar op de motor te gaan toeren :D
Onderwijsinstelling :Y Dat bekrompen bedrijf wilde alleen in Nederland mensen laten afstuderen :') Maar die heb ik nu om kunnen lullen.

Verder met de organisatie waar ik dat kan doen, daar heb ik ook al mogelijkheden voor. Een aanzienlijk deel van mijn familie, aantal ooms en tantes, woont daar in de buurt. Een aantal van hen hebben daar bedrijven waar ik eventueel aan de slag zou kunnen. Occupational Trainee visum zou ik aan kunnen vragen dus, wat het al een stuk makkelijker maakt. Een toeristenvisum is max 30 dagen en dat is niet genoeg. Occ Trainee is een jaar, dat is beter.

En als ik nog wat tijd heb kan ik nog wat community work doen om zo eventuele latere visa nog veilig te kunnen stellen. Je komt dat land zomaar niet in, valt erg tegen inderdaad.

Het is een hele hoop gedoe, maar van de andere kant..

:9~ :9~
pi_128282766
Als Nederlander is het krijgen van het benodigde visum voor Australië niet zon probleem hoor. Ook niet als je definitief wil emigreren
pi_128282958
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:35 schreef Salatrel het volgende:
Als Nederlander is het krijgen van het benodigde visum voor Australië niet zon probleem hoor. Ook niet als je definitief wil emigreren
Valt nog aardig tegen. Je moet wel wat te bieden hebben in ieder geval. Meest gebruikelijke wegen zijn via een relatie (niet-gehuwde relaties gelden daar ook deels voor, ideaal :+ ) of via community service waarvoor je eerst op een ander visum wat kutwerk moet doen waar ze zelf geen zin in hebben.

Maar goed, dat is niet zo aan de orde, visum is een hoop papierwerk maar moet wel lukken. Ik heb er een stuk of 3 die ik kan proberen. En ik weet echt nog niet of ik alles (op tijd) rond ga krijgen, maar het zou wel machtig mooi zijn om daar nog een maand of 3, 4 de boel te verkennen op de motor :9~
pi_128282964
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Onderwijsinstelling :Y Dat bekrompen bedrijf wilde alleen in Nederland mensen laten afstuderen :') Maar die heb ik nu om kunnen lullen.

Verder met de organisatie waar ik dat kan doen, daar heb ik ook al mogelijkheden voor. Een aanzienlijk deel van mijn familie, aantal ooms en tantes, woont daar in de buurt. Een aantal van hen hebben daar bedrijven waar ik eventueel aan de slag zou kunnen. Occupational Trainee visum zou ik aan kunnen vragen dus, wat het al een stuk makkelijker maakt. Een toeristenvisum is max 30 dagen en dat is niet genoeg. Occ Trainee is een jaar, dat is beter.

En als ik nog wat tijd heb kan ik nog wat community work doen om zo eventuele latere visa nog veilig te kunnen stellen. Je komt dat land zomaar niet in, valt erg tegen inderdaad.

Het is een hele hoop gedoe, maar van de andere kant..

:9~ :9~
Hm, bij de onderwijsinstelling waar ik gestudeerd heb was het nooit een probleem om naar het buitenland te gaan. Ze willen graag dat mensen naar het buitenland gaan, als je dat wilde deden ze alles om dat maar zo snel mogelijk te regelen :+

Ik heb een halfjaar in Finland gezeten, dat is natuurlijk een stuk minder gedoe om te regelen want het is binnen de EU. Maar het is sowieso een hele toffe ervaring!

Maar inderdaad, een toeristenvisum heb je niks aan. Daarmee mag je ook niet werken, dus als je langer blijft dan je visum toestaat en je gaat werken ben je zwaar de lul als je gepakt wordt :P

Maar wel tof, ik wil ook nog wel eens naar Australië. Lijkt me een geweldig land! :D
pi_128283025
Jup maar je doet het niet 'even snel' voor een vakantie. Daar is het (voor mij althans) te kostbaar voor, plus dat je tweemaal 30 uur in een vliegtuig zit. Maar als je de kans hebt zou ik het zeker doen. Het is een prachtig land met prachtige wegen, dus zéker op de motor de moeite waard.

Maargoed, allemaal gedoe voor over een half jaar. Eerst eind juli/begin augustus maar eens een paar dagen weg :Y
pi_128283282
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:42 schreef BlackLining het volgende:
Jup maar je doet het niet 'even snel' voor een vakantie. Daar is het (voor mij althans) te kostbaar voor, plus dat je tweemaal 30 uur in een vliegtuig zit. Maar als je de kans hebt zou ik het zeker doen. Het is een prachtig land met prachtige wegen, dus zéker op de motor de moeite waard.

Maargoed, allemaal gedoe voor over een half jaar. Eerst eind juli/begin augustus maar eens een paar dagen weg :Y
Klopt, het ligt niet naast de deur. Het is wel een flinke reis.. Maar wel de moeite waard geloof ik ja :Y

Maar eerst maar eens Europa verkennen op de motor, er is nog meer dan genoeg dat ik in Europa nog niet gezien heb :P
pi_128283440
quote:
6s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:49 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Klopt, het ligt niet naast de deur. Het is wel een flinke reis.. Maar wel de moeite waard geloof ik ja :Y

Maar eerst maar eens Europa verkennen op de motor, er is nog meer dan genoeg dat ik in Europa nog niet gezien heb :P
:Y En zo komen we weer bij Scandinavië :9~
pi_128283838
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]

:Y En zo komen we weer bij Scandinavië :9~
Yes! Misschien dat ik volgend jaar ga, wordt dit jaar sowieso niks meer voor mij :)
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:33:04 #299
34586 kepler
No bounce, no play
pi_128284900
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:41 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Valt nog aardig tegen. Je moet wel wat te bieden hebben in ieder geval. Meest gebruikelijke wegen zijn via een relatie (niet-gehuwde relaties gelden daar ook deels voor, ideaal :+ ) of via community service waarvoor je eerst op een ander visum wat kutwerk moet doen waar ze zelf geen zin in hebben.

Maar goed, dat is niet zo aan de orde, visum is een hoop papierwerk maar moet wel lukken. Ik heb er een stuk of 3 die ik kan proberen. En ik weet echt nog niet of ik alles (op tijd) rond ga krijgen, maar het zou wel machtig mooi zijn om daar nog een maand of 3, 4 de boel te verkennen op de motor :9~
En gewoon een werk-visum voor een jaar? Heb ik ook gedaan paar jaar terug en dat was zo geregeld.

Stage heb ik in Nieuw Zeeland gedaan en ook daar was het makkelijk om een (tijdelijk) visum te regelen, zolang je maar een bedrijf hebt :)
  woensdag 26 juni 2013 @ 18:42:48 #300
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128289832
quote:
6s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:49 schreef Tankiej het volgende:
Zie ik hier nog een deelnemert voor de internationale rit? B-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')