Scheelt je wel een bak effecten delay en chorus in zo'n kerk die krijg je gratisquote:Op maandag 27 mei 2013 00:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja dat is jammer inderdaad. Het zag er echt supergaaf uit. Maar een ramp qua akoestiek.
Wegens de gitaarsolo... ... verdient deze tune hier ook een vermelding.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:51 schreef Philosocles het volgende:
Dit nummer kreeg ik ooit op een teepje (van een punkbassist nota bene), en onlangs vond ik 't op YouTube: Blijkt van een Tros Sesjun-gig uit 1985, naast Chet Baker met Jean-Louis Rassinfosse op bas, en de onnavolgbare Philip Catherine op gitaar. Zijn solo, vanaf 04:08, vind ik nog steeds onovertroffen.
Ik heb minder gehoord, ook van Catherine (bv. Focus), maar tijdens deze gig lijkt alles op z'n plek te vallen. Behalve bij die gast die te vroeg gaat klappen, die daar toch minimaal een pak slaag voor verdient.
Beroerde akoestiek? Kerken hebben een geweldige akoestiek! Je moet alleen geen snelle nummers spelen, want dan wordt het een zooitje. Niet zonder reden dat nummers uit de Middeleeuwen en Renaissance, die grotendeels religieus waren en in kerken gezongen werden, allemaal een tempo hebben van 60-70 pm. Maar zelfs snellere orgelnummers klinken aardig goed.quote:Op zondag 26 mei 2013 23:56 schreef brother52 het volgende:
Ja, dat is het grote probleem met kerken. Vaak geweldige locaties maar beroerde akoestiek.
Dus is het in dit geval een beroerde akoestiekquote:Op maandag 27 mei 2013 06:51 schreef starla het volgende:
[..]
Beroerde akoestiek? Kerken hebben een geweldige akoestiek! Je moet alleen geen snelle nummers spelen, want dan wordt het een zooitje. Niet zonder reden dat nummers uit de Middeleeuwen en Renaissance, die grotendeels religieus waren en in kerken gezongen werden, allemaal een tempo hebben van 60-70 pm. Maar zelfs snellere orgelnummers klinken aardig goed.
Zo gauw je meerdere instrumenten gaat gebruiken en te snel speelt gaat het inderdaad mis.
quote:Op maandag 27 mei 2013 10:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Alhoewel, soms gebruiken we een orgel geluid
Of een beroerde setlistquote:Op maandag 27 mei 2013 10:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dus is het in dit geval een beroerde akoestiek
Poppodium Romein.quote:Op maandag 27 mei 2013 12:16 schreef Witchfynder het volgende:
Rock & roll werkt niet per se in een kerk of klassieke concertzaal, nee.
Uitzondering op de regelquote:
Hij is bij een lutier ( hersteller ) geweest en hij is niet meer te makenquote:Op zondag 26 mei 2013 22:52 schreef brother52 het volgende:
En als het een beetje een schone breuk is, is het nog best goed te repareren.
Zo'n nekbreuk komt wel vaker voor bij een SG.
Hersteller laten verklaren dat het niet door val kan zijn dan zou je meer schade dan alleen de kop moeten hebben.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:48 schreef 3XK. het volgende:
[..]
Hij is bij een lutier ( hersteller ) geweest en hij is niet meer te makenen hij is trouwens niet gevallen ofzo maar er was al vanaf de aankoop een scheurtje alleen hebben we dat te laat opgemerkt en gibson zegt dat het van een val is ( dit is niet waar ) en wil het dus niet meer onder garantie nemen. Toen ik de snaren eraf haalde ( en dus de spanning eraf ging ) viel de kop er gewoon *poef* af.
USB geluidskaart waar ik de gitaar op aan sluit, heeft kleine latancy.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:58 schreef Dawnbreaker het volgende:
hoe nemen jullie je samples op? ik doe dit momenteel via de ingebouwde mic van de pc, bij gebrek aan beter, maar tussen het afspelen en opnemen zit een delay, waardoor bij meerdere sporen het niet meer synchroon loopt en ik het handmatig synchroon moet schuiven, wat nooit echt goed werkt ... het moet gewoon demo niveau zijn, hoeft geen studio kwaliteit, maar wel een beetje fatsoenlijk natuurlijk...
Dit, of rechtstreeks met kabeltje.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:00 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
USB geluidskaart waar ik de gitaar op aan sluit, heeft kleine latancy.
Hierdoor zou ik amper hoeven te schuiven als ik strak zou spelen
ik neem elke rif op, zoveel mogelijk in 1 stuk, soms een beetje smokkelen door stukjes los te spelen.
uiteindelijk komt er een hele track uit, waarbij ik hoop dat de timing klopt
Gewoon een goede (externe) geluidskaart regelen, liefst met een gitaaringang (preamp) die je gitaarsignaal versterkt. Zijn wel te vinden voor onder de 100 euro, of tweedehands. Dan heb je geen vertraging meer. Kijk naar een Line6 Guitar Port, of de UX-series bv. M-Audio maakt ook prima betaalbaar spul.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:58 schreef Dawnbreaker het volgende:
hoe nemen jullie je samples op? ik doe dit momenteel via de ingebouwde mic van de pc, bij gebrek aan beter, maar tussen het afspelen en opnemen zit een delay, waardoor bij meerdere sporen het niet meer synchroon loopt en ik het handmatig synchroon moet schuiven, wat nooit echt goed werkt ... het moet gewoon demo niveau zijn, hoeft geen studio kwaliteit, maar wel een beetje fatsoenlijk natuurlijk...
Kan ik beamen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Gewoon een goede (externe) geluidskaart regelen, liefst met een gitaaringang (preamp) die je gitaarsignaal versterkt. Zijn wel te vinden voor onder de 100 euro, of tweedehands. Dan heb je geen vertraging meer. Kijk naar een Line6 Guitar Port, of de UX-series bv. M-Audio maakt ook prima betaalbaar spul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |