abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126893131
Voor het vak Nederlands op het MBO moet ik een betoog houden over een stelling.
Ik had keus uit een stelling of 20 en heb de volgende gekozen:

Sporten moet een verplicht van worden op het MBO.

Ik ben het met deze stelling eens omdat sporten enorm gezond is, teamsport zorgt voor goede sociale contacten, sporten als kickboksen zijn erg goed voor het zelfvertrouwen en zelfverdediging.

Ik zou zelfs verder willen gaan en sport (een bepaalde lijst met actieve sporten dus geen dammen, schaken whatever) verplicht willen stellen voor alle kinderen. Een soort absentie systeem op sportclubs en sportscholen en dat je bijvoorbeeld 100 euro gekort word op de kinderbijslag bij een absentie percentage van 20%.

Nu moet ik voor en nadelen bedenken en dat vind ik niet makkelijk.
Voordelen genoeg maar nadelen?

graag serieuze reactie's van bezwaren, voor en nadelen die jullie zien.
blijf van mijn sig af! Nobody2.0 - Nobody2.0 - Nobody2.0
pi_126893170
Tuurlijk, leer die marrokanen ook nog kickboksen, dan kunnen ze helemaal de buurt terroriseren :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_126893271
Ben nooit zo voor verplichten en verbieden, maar een stimulans zoals je voorstelt via een korting op de kinderbijslag bij niet sporten kan ik me wel in vinden.
Zal wel weer fraudegevoelig zijn en tot meer administratie leiden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_126893288
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:58 schreef AldoTheApache het volgende:
Tuurlijk, leer die marrokanen ook nog kickboksen, dan kunnen ze helemaal de buurt terroriseren :')
https://www.facebook.com/photo.php?v=527753873902759

discipline is alles. Er komt dan ook meer controle op die gasten.
pi_126893362
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:01 schreef Nobody2.0 het volgende:

[..]

https://www.facebook.com/photo.php?v=527753873902759

discipline is alles. Er komt dan ook meer controle op die gasten.
1. Ik geloof er geen zak van :')
2. Denk je dat die ongemotiveerde kinderen op het MBO op de 'controle' van een leraar zit te wachten? :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_126893505
Je merkt juist dat door kickboksen ze nog veel agressiever worden. :')

Testosteron toename etc.
Waardoor zelfbeheersing steeds moeilijker word.

Dat zou voor iedereen gelden overigens, zelfs als je een meisje bent bijv.
Ongeacht afkomst.
pi_126893808
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Testosteron toename etc.

Ongeacht afkomst.
ja joh? heb je een onderzoek voor mij die dit bewijst? zulke bullshit heb ik nog nooit gehoord. :')

maar laten we het ontopic houden en het over het verplichte sporten hebben ipv van over kickboksen.
pi_126893843
Wist helemaal niet dat ze vakken als nederlands en sport hadden op het mbo
pi_126893905
quote:
Ik weet niet hoor, maar door kickboksen leer je juist zelfbeheersing. Tuurlijk, er zijn uitzonderingen, maar dat heb je met ale sporten.
pi_126893953
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Testosteron toename etc.

Ongeacht afkomst.
Of ze kunnen zich juist afreageren tijdens de kickboks lessen waardoor ze daar buiten geen/minder ruzie zoeken.
pi_126893990
Overigens haken die probleem Marokkanen altijd af na 2/3 lesjes en ik zie een school geen vechtsport verplichten.
pi_126894133
Bij ons op school is het ook verplicht. Je moet 20 lessen volgen en je mag er eentje missen. Mis je er mee moet je die inhalen in de 'toetsweek'. Je mag anders niet op stage en als je dat dus niet doet slaag je niet...

Wij moesten trouwens ook uit een lijst kiezen met allerlei sporten: voetbal, zelfverdediging, zumba, fitness, sport en spel (van die bal spellen, trefbal etc), kickboksen, volleybal, basketbal.. en nog wel meer die ik nu niet weet.

Op zich was het best goed hoor. Alleen wat ik dan altijd een nadeel vond was dat wij het altijd het eerste uur hadden. En er werd veel gejat omdat het gedeelde kleedkamers waren.

Verder vond ik het wel een goed iets, ook dat het verplicht is om in te halen. Anders gaat er gewoon ook niemand heen. Ik vond het ook altijd wel leuk.
pi_126896215
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:22 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Of ze kunnen zich juist afreageren tijdens de kickboks lessen waardoor ze daar buiten geen/minder ruzie zoeken.
Ik zag ook dat zelfs jij meteen je vuisten klaarmaakte mocht die marktplaats kamper je op komen zoeken.
De agressiviteit spatte er vanaf :P

Sorry als dat lullig klinkt, wellicht dat het door teksten nou eenmaal wat platter overkomt allemaal dan de bedoeling is.
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:30:54 #14
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_126896364
quote:
"Dan kunnen ze ons nog beter raken!"

-M.Rutte

Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:51:25 #15
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_126897145
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:21 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar door kickboksen leer je juist zelfbeheersing. Tuurlijk, er zijn uitzonderingen, maar dat heb je met ale sporten.
Badr hari :')
Irene is bae <3
pi_126897208
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zag ook dat zelfs jij meteen je vuisten klaarmaakte mocht die marktplaats kamper je op komen zoeken.
De agressiviteit spatte er vanaf :P

Sorry als dat lullig klinkt, wellicht dat het door teksten nou eenmaal wat platter overkomt allemaal dan de bedoeling is.
Tsjah, ik denk dat ieder mens wel agressief zou worden na tientallen telefoontjes en mailtjes en bedreigingen :')
Heb nooit iets terug gezegd, altijd ingehouden en naar de politie geweest, mijn agressie kwijt geraakt tijdens kickboksen ;)
pi_126897383
Ja, dan eerste uur sport, mensen die niet douchen, en dan ruikt de rest van de dag alles naar zweet. Op school hoor je te leren. Sporten doe je thuis.
🐱
pi_126898795
Nee, dat stel je maar lekker verplicht op de lagere en de middelbare, daarna is school inderdaad een kwestie van leren. vind ik dan he.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_126900645
Sporten is al verplicht voor alle kinderen, namelijk op basis- en middelbare school. Verplichten via een sportschool (zonder goede (en dus dure) begeleiding kan dat heel gevaarlijk zijn voor iemand in de groei) en vereniging vind ik nogal onverstandig. Die verenigingen zitten ook echt niet te wachten op kinderen die eigenlijk niet willen.
Meer een betere gymlessen op scholen ben ik wel voorstander van. Maarja, dat kost geld he.
pi_126903293
Als het zo goed is, waarom dan ook niet gelijk verplicht op het hbo en de universiteit.
signatuurloos
pi_126905963
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:35 schreef Captain_Maximum het volgende:
Als het zo goed is, waarom dan ook niet gelijk verplicht op het hbo en de universiteit.
Bachelorscriptie coopertest. :')! Wetenschappelijk onderwijs is het he.
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:52:05 #22
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126909888
huiswerktopic :N
  donderdag 23 mei 2013 @ 17:51:07 #23
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_126912341
Tja verplicht weet ik niet zo hoor, ik hou er ook niet zo van dat verplichte gedoe. Mara goed, argumenten en tegenargumenten, daar ging het even om. Tegenargument, of een nadeel kan zijn dat mensen dus kosten maken als het kind niet op komt dagen, meer dan 20%. Denk niet dat iedereen dat leuk zal vinden. ;)

En hoe zal het gaan met mensen die door ziekte, aandoeningen etc. niet mee kunnen doen?
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_126915450
Duur, lastig te regelen, heel het MBO is veeel, hierme pak je mensen die er niet op zitten te wachten maar wel gezond zijn (n% heeft overgewicht, maar (100-n)% vooralsnog niet).
pi_126915705
Ze kunnen het wel verplichten (zoals bij mij op school) maar ik heb er geen zin in dus ga ik gewoon niet, dat doet meer als de helft van de klas trouwens... Dat eeuwige gezeik over sport.. Laat ons dat lekker zelf beslissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')