abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 juni 2013 @ 17:00:12 #101
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_127365545
Misschien is het handiger om Rubs mee te nemen ipv vloeibare marinades.. je weet maar nooit of het gaat lekken.
BBQ zou ik daar kopen, evt alleen een rek en dan met (bak)stenen een wat primitivere BBQ maken.

Verse langoustines uit de zee vissen en die zonder marinade op de BBQ leggen en met wat citroensap opsmullen.. erg lekker.
De eigenaar van het hostel in Dubrovnik waar ik vorig jaar zat had wat kooien bij een haventje in zee liggen dus dat was ook nog eens een goedkope maaltijd.
pi_127370121
Langoustines, garnalen en ander ongedierte uit de zee gaan zeker veel gegeten worden :P

Thanks voor de tip van Aziatische spulletjes meenemen :)

Rubs ed zijn een goed idee, kruiden etc komen wel goed, die gaan zeker mee.

Was vooral benieuwd naar niet erg bekende marinades ipv de standaard rozemarijn/knoflook/olijfolie
hardcoholic
  maandag 3 juni 2013 @ 19:23:40 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127370958
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:01 schreef Ferdii het volgende:
Langoustines, garnalen en ander ongedierte uit de zee gaan zeker veel gegeten worden :P

Thanks voor de tip van Aziatische spulletjes meenemen :)

Rubs ed zijn een goed idee, kruiden etc komen wel goed, die gaan zeker mee.

Was vooral benieuwd naar niet erg bekende marinades ipv de standaard rozemarijn/knoflook/olijfolie
Vissaus, tamarinde, gember, knoflook en laos
Trassie, soya en sambal
Yoghurt, chili en komijn
Cacao, chili en komijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:18:27 #104
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_127373560
Verkloot dat BBQ eten nou niet allemaal met sauzen en marinades. Het is geen Hollandse supermarkt BBQ. Beetje zeezout en zwarte peper, en het meeste pure spul komt al geweldig tot z'n recht. Bij vis en schaal/schelpdieren kun je nog aan citrusfruit en/of verse kruiden denken en klaar is klara.

Zorg voor een BBQ met deksel, leg je kolen aan één kant zodat je een directe en indirecte zone hebt (of creëer zones met alufolie) en neem de tijd! Je haalt er de heerlijkste gerechten vanaf! Moet je nog een BBQ aanschaffen en heb je niet veel ruimte, denk dan aan de Weber Smokey Joe of Weber Go Anywhere.
pi_127378533
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vissaus, tamarinde, gember, knoflook en laos
Trassie, soya en sambal
Yoghurt, chili en komijn
Cacao, chili en komijn
^O^

gaan we proberen :9
hardcoholic
pi_127378681
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:18 schreef Coelho het volgende:
Verkloot dat BBQ eten nou niet allemaal met sauzen en marinades. Het is geen Hollandse supermarkt BBQ. Beetje zeezout en zwarte peper, en het meeste pure spul komt al geweldig tot z'n recht. Bij vis en schaal/schelpdieren kun je nog aan citrusfruit en/of verse kruiden denken en klaar is klara.

Zorg voor een BBQ met deksel, leg je kolen aan één kant zodat je een directe en indirecte zone hebt (of creëer zones met alufolie) en neem de tijd! Je haalt er de heerlijkste gerechten vanaf! Moet je nog een BBQ aanschaffen en heb je niet veel ruimte, denk dan aan de Weber Smokey Joe of Weber Go Anywhere.
schelpdieren ed gaat helemaal niks overheen, alleen achteraf beetje zout en citroensap.

Maar varkens/kalfs/rund ed vind ik toch lekkerder om het lekker mals te maken :)

Iemand ervaring met italiaanse supermarkten/markten? Is dat vergelijkbaar met van die huge dingen in frankrijk/spanje? Dus met eigen slagerij/visafdeling etc in 1
hardcoholic
pi_127378905
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:59 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Oke, ook een leuk idee! Nog tips voor kruiden, of alleen peper en zout in de tortilla? Bieslook misschien?
Uitje mag er ook wel in, maar daar houdt Piet sowieso niet van geloof ik. Als je het ei graag een beetje vloeibaar binnenin hebt dan kun je het beste de aardappels en ui even laten afkoelen, en dan mengen met het ei en weer in de pan doen, anders stolt het ei al deels. Sowieso mag het wel even uitlekken buiten de pan als je het zoals de Spanjaarden onderdompelt in olijfolie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 3 juni 2013 @ 22:13:11 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127381031
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:39 schreef Ferdii het volgende:

[. :)

Iemand ervaring met italiaanse supermarkten/markten? Is dat vergelijkbaar met van die huge dingen in frankrijk/spanje? Dus met eigen slagerij/visafdeling etc in 1
Ja
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127381123
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:18 schreef Coelho het volgende:
Verkloot dat BBQ eten nou niet allemaal met sauzen en marinades. Het is geen Hollandse supermarkt BBQ. Beetje zeezout en zwarte peper, en het meeste pure spul komt al geweldig tot z'n recht. Bij vis en schaal/schelpdieren kun je nog aan citrusfruit en/of verse kruiden denken en klaar is klara.

Zorg voor een BBQ met deksel, leg je kolen aan één kant zodat je een directe en indirecte zone hebt (of creëer zones met alufolie) en neem de tijd! Je haalt er de heerlijkste gerechten vanaf! Moet je nog een BBQ aanschaffen en heb je niet veel ruimte, denk dan aan de Weber Smokey Joe of Weber Go Anywhere.
Deze man heeft het begrepen. ^O^
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:41:22 #110
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_127418653
Iemand toevallig een leuk idee voor aspergerisotto? Ik heb het kookvocht van de asperges van vanavond bewaard zodat ik daar de risotto in kan bakken. Of zeg je garen, wellen of koken?
Spoilers!
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:45:22 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127418873
Garen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:27:00 #112
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_127496945
Piet,

Ik overweeg om een weekje in een huisje/B&B te vertoeven bij onze Nachbarn en ik geloof dat jij daar redelijk de weg weet. Nu vroeg ik me af, waar kan ik nou aangenaam en ongedwongen culinair vertoeven in Duitsland? Waar hebben ze leuke voedselmarkten oid?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 07:05:57 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127508572
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:27 schreef Redcoon het volgende:
Piet,

Ik overweeg om een weekje in een huisje/B&B te vertoeven bij onze Nachbarn en ik geloof dat jij daar redelijk de weg weet. Nu vroeg ik me af, waar kan ik nou aangenaam en ongedwongen culinair vertoeven in Duitsland? Waar hebben ze leuke voedselmarkten oid?
Meest culinaire deel van D is denk ik Baden-Württemberg, Stuttgart heeft een prachtige overdekte markt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:58:50 #114
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_127529862
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 07:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Meest culinaire deel van D is denk ik Baden-Württemberg, Stuttgart heeft een prachtige overdekte markt.
Dank! Die gaat op de lijst samen met Thüringen (braadworstobsessie)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:00:39 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127529910
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:58 schreef Redcoon het volgende:

[..]

Dank! Die gaat op de lijst samen met Thüringen (braadworstobsessie)
Die zijn in Hessen beter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127531078
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 07:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Meest culinaire deel van D is denk ik Baden-Württemberg, Stuttgart heeft een prachtige overdekte markt.
Mijn hometown, Stuttgart en de overdekte "Markthalle" is zeker bijzonder.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:37:34 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127531172
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 19:34 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Mijn hometown, Stuttgart en de overdekte "Markthalle" is zeker bijzonder.
Vooral ook de kwaliteit van de levensmiddelen die daar verkocht worden, zou een reden zijn in Stuttgart een baan te zoeken, maar ook een dorpje als Leonberg heeft een kleine maar kwalitatief hoogwaardige markt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127531292
Alleen huur en koop van appartementen/ huizen is daar dan weer hoger. Maar hangt ook af met wat je het vergelijkt natuurlijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:47:47 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127531498
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 19:42 schreef Tinuviel het volgende:
Alleen huur en koop van appartementen/ huizen is daar dan weer hoger. Maar hangt ook af met wat je het vergelijkt natuurlijk.
Ik woon zeer luxe en goedkoop nu.
Kan sowieso niet eenvoudig weg, hebben een bedrijf hier.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_127567231
Piet, ik heb me vanmiddag een beetje laten gaan in de Makro. O.a. Pekingeend, kikkerbillen, Rib-eyes en inkvistubes gekocht.

Nu red ik me prima met de eerste ingredienten, maar ben nog op zoek naar een lekker gerecht met inkvis (nog nooit bereid). Hoe zou jij inkvis bereiden en heb je nog tips?
  zondag 9 juni 2013 @ 00:15:23 #121
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
  zondag 9 juni 2013 @ 08:26:33 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127574657
Alternatieve (en veel lekkerder dan gefrituurde ringen) manier voor pijlstaartinkvis bereiden:
Op zijn tunesisch, recept van de moeder van een vriend van mij
De beesten ontkoppen, de inhoud van de tube geheel verwijderen (als je verse hebt, ook de inkt), schoonspoelen en de tube even apart koken in wat water, zodat ook al het vet eruit verdwijnt.
De tentakels kleinsnijden, mengen met een verkruimeld hardgekookt eitje, geraspte kaas en verse peterselie, wat bieslook evt wat andere groene kruiden als basilicum en knoflook, peper, zout,
Olijfolie in een braadpan en de beesten aanbraden. Blik tomaten, blaadje laurier en kappetjes erbij, scheut rode wijn en lekker laten sudderen tot moddergaar.
Serveren met rijst.

Op zijn Dalmatisch (recept van Tante Mara)
De inhoud van de tubes verwijderen maar de inktzak apart houden en de kop laten zitten, is ff een truukje wat ik zo niet in tekst kan uitleggen. Beesten schoonspoelen en droogdeppen, kruiden met zout of liever vegeta en peper. Bakken in Olijfolie tot ie mooi bruint vuur laagzetten, en dan de inkt toevoegen en wat knoflook, wat water erbij (beetje) en de beestjes nog ff sudderen.
Serveren met wat stukken citroen en hompen brood en salade
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 9 juni 2013 @ 08:30:53 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127574673
@Robinook, weet jij wat leuks met vossenoten (foxnuts) anders dan poffen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 9 juni 2013 @ 11:41:42 #124
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_127576714
Nee, ik ken het eigenlijk alleen van de typisch Chinese, medicinale soepjes en daar gaan er dan maar een paar van in.
  zondag 9 juni 2013 @ 12:13:42 #125
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127577383
Jammer
Ga ze maar eens poffen dan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')