Sigur rós is vaak helemaal niet rustig. En bovendien variëren die behoorlijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Combinatie van het eerste en het tweede. Rustige muziek gedurende de volledige speelduur. In de geest van Sigur Ros.
Tsja, Fleet Foxes en The Shins is dat sferisch?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, sfeervolle muziek is natuurlijk een heel breed begrip. Vind bands als Alt-J en Flaming Lips (zeker Yoshimi battles the Pink Robots) er inpassen, in minder mate ook Radiohead.
Laten we het begrip "sferisch" maar vallen, anders klopt het niet meerquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:42 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Tsja, Fleet Foxes en The Shins is dat sferisch?
Het is een beetje een kruising tussen pop en Indie. Inderdaad wel een beetje veel van hetzelfde, maar dit geluid ken ik niet echt van andere bandjes verder.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:40 schreef Bol_Wan het volgende:
Dark Doo Wop is gaaf, de rest lijk een beetje veel op elkaar. Maar er zit zeker potentie in, hebben een hele interessante sound
Klinkt als Indie Jazz D:quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:41 schreef Kerftminister het volgende:
Meh dat vond ik echt een matig album.
Ik denk trouwens dat Norrage trots op me is, Olé Coltrane, Sketches of Spain, Karma, Village of the Pharoahs en Lanquidity geluisterd. Krijg geen genoeg van Jazz, kan ook alle stijlen wel hebben merk ik, maar vind Free Jazz toch het vetste, lekker experimenteel.
Free jazz is afschuwelijkquote:
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Free jazz is afschuwelijkEen van de minst toegankelijke jazzsoorten. Wordt vooral gekenmerkt door een gebrek aan bijna alles wat westerse muziek westerse muziek maakt. Onder andere toonladders, vaste melodieën en akkoordenprogressies hebben ze schijt aan. Vandaar ook de naam, trouwens.
Ik vind het altijd fascinerend om naar te kijken en te horen. Maar ik word er stapelgek van.
ik ook niet echt. Wil het al tijden doen maar het lastige van jazz vind ik altijd dat de substromingen zo enorm uit elkaar lopen dat ik niet kan vinden wat ik 'fijne' jazz vind. Moet er meer tijd in steken, ook.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]Heb eigenlijk nooit Jazz geluisterd
Goed bezig.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:41 schreef Kerftminister het volgende:
Ik denk trouwens dat Norrage trots op me is, Olé Coltrane, Sketches of Spain, Karma, Village of the Pharoahs en Lanquidity geluisterd. Krijg geen genoeg van Jazz, kan ook alle stijlen wel hebben merk ik, maar vind Free Jazz toch het vetste, lekker experimenteel.
Ik vind het echt heerlijk, maar ik ben dan ook een enorme fan van hevig experimentele muziek.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Free jazz is afschuwelijkEen van de minst toegankelijke jazzsoorten. Wordt vooral gekenmerkt door een gebrek aan bijna alles wat westerse muziek westerse muziek maakt. Onder andere toonladders, vaste melodieën en akkoordenprogressies hebben ze schijt aan. Vandaar ook de naam, trouwens.
Ik vind het altijd fascinerend om naar te kijken en te horen. Maar ik word er stapelgek van.
Ornette Coleman ja, dat is de volgende op mijn lijstje.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:57 schreef DO2 het volgende:
[..]
Goed bezig.
En als je free jazz lekker vindt, moet je zeker ook deze een keer luisteren:
http://www.allmusic.com/a(...)to-come-mw0000187968
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:41 schreef Kerftminister het volgende:
Van wat ik gehad heb vooral Pharoah Sanders en Sun Ra, met allemaal gekke geluidjes en gedoe erdoorheen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 07:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat versta jij onder free jazz dan? Men wil het nog wel breed nemen meestal. Coleman zoals hier beneden genoemd is nog best toegankelijk(op dat album dan). Ik versta Free Jazz als Bosbeetle-muziek
Al Ascension van Coltrane geluisterd? Dat vind ik het summum op het gebied van Free Jazz.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:14 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Van wat ik gehad heb vooral Pharoah Sanders en Sun Ra, met allemaal gekke geluidjes en gedoe erdoorheen.
Ja weet niet of ik de goede versie heb. Heb eentje met Pista 1 en 2 die respectievelijk 40 en 38 minuten duren. Langste nummers in mijn iTunes.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:19 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Al Ascension van Coltrane geluisterd? Dat vind ik het summum op het gebied van Free Jazz.
Klopt! Edition II is 40 minuten en dat is de belangrijkste van de twee!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:19 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja weet niet of ik de goede versie heb. Heb eentje met Pista 1 en 2 die respectievelijk 40 en 38 minuten duren. Langste nummers in mijn iTunes.
De fipo ging over The Thermals, daar las ik paar topics terug ook nog overquote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:18 schreef Felagund het volgende:
Zit nu oude topics terug te lezen (de eerste topics van deze reeks), best wel geinig, toen ging het nog over Japanse Bubblegom bandjes e.d., was Franz Ferdinand nog niet bekend, bestond Pitchfork al wel en had Sufjan Stevens nog het plan om voor iedere staat een album te maken.
Al weer tien jaar geleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |