Oh, maar ik denk absoluut niet dat ik beter ben dan anderen of nu de wijsheid in pacht heb. Het is een persoonlijke keuze. Gelukkig heb ik een forum gevonden met een aantal mensen die er ook zo over denken. Iedereen is ook welkom op dat forum. Ik hou persoonlijk ook niet van dat overdreven alternatieve gedoe, zo van "Kijk mij eens anders zijn". Daar moet het helemaal niet om gaan, je moet niet anders zijn om het anders willen zijn. Je moet gewoon doen wat je goed vindt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:30 schreef Thomasumo het volgende:
Totdat die zielsverwanten net zo hard peerpressure gaan uit oefenen als de stroming waar je zo fel tegen dient te strijden. Yet another subculture dus. Ik heb me er ook even thuis gevoeld, de selfrighteousness voelt goed, lekker samen brullen dat je de beste bent, en dat JIJ en JIJ alleen op je 17de het antwoord hebt gevonden. Maar terugkijkend is het net zo'n bekrompen groepje als elke andere puberale subcultuur. DOe vooral waar jij je goed bij voelt, alleen dan ben je het best mogelijke mens dat je zijn kunt. Wees sXe, maar laat sXe jou niet zijn.
Wat is je beweegreden jezelf Straight edge te gaan noemen? Mensen zullen niet opeens begrijpen wat je bedoelt. Het is een heel klein labeltje, dat alleen goed word begrepen door de incrowd.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:50 schreef Toeps het volgende:
[..]
..Ik hou persoonlijk ook niet van dat overdreven alternatieve gedoe, zo van "Kijk mij eens anders zijn". Daar moet het helemaal niet om gaan, je moet niet anders zijn om het anders willen zijn.
Ik wil mezelf ook niet echt straight edge gaan noemen, ik vind het alleen leuk dat ik blijkbaar niet de enige ben die tegen dingen op een bepaalde manier aankijkt.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 10:15 schreef Thomasumo het volgende:
[..]
Wat is je beweegreden jezelf Straight edge te gaan noemen? Mensen zullen niet opeens begrijpen wat je bedoelt. Het is een heel klein labeltje, dat alleen goed word begrepen door de incrowd.
Doe je eigen ding!
Hoewel ik het alleen maar aanspoor dat mensen stoppen met vlees eten (niet alleen voor de dieren, maar ook voor het milieu bv.) hoort dat echter niet persee bij de sXe scene hoor.quote:Op maandag 12 november 2007 03:25 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik ga alleen nog drinken als ik uit ga.
Peuken vind ik inmiddels vies en vlees ben ik ook mee gekapt.
haha grapjasquote:Op zaterdag 10 november 2007 02:23 schreef OFfSprngr het volgende:
*kick* ik ben het ook zeer aan het overwegen.
Tja, er zijn vrij veel mensen "straight-edge" zonder het door te hebben, maar dan betekend dat nog niet dat ze het doet om vanwege de morale/idealen gronden waar sXe op gebouwd is.quote:Op donderdag 15 november 2007 08:43 schreef starla het volgende:
Ik rook niet en gebruik geen drugs. Af en toe een pilsje vind ik wel lekker, vooral na een drukke dag.
Zoals in dit topic eerder is gemeld is het onzinnig een label te hangen aan je levensstijl. Het lijkt er dan op dat je er zelf óf niet helemaal achterstaat waardoor je strak aan de riem gehouden moet worden door suffe regeltjes, óf dat je zo principieel bent dat je je doel voorbij schiet.
Ik vergelijk vega's altijd met de reuzenpanda; een dieet waar je eigenlijk niet voor gemaakt bent.
Natuurlijk zullen er (net zoals in elke scene) fakers zijn, die dit alleen doen om stoer te doen, en zichzelf hier alleen maar mee 'belemmeren', hoewel belemmeren natuurlijk relatief is. Voor sXe'rs is deze manier van leven juist vrijheid, en voor hun de goede manier om te leven.quote:Op donderdag 15 november 2007 08:43 schreef starla het volgende:
Ik rook niet en gebruik geen drugs. Af en toe een pilsje vind ik wel lekker, vooral na een drukke dag.
Zoals in dit topic eerder is gemeld is het onzinnig een label te hangen aan je levensstijl. Het lijkt er dan op dat je er zelf óf niet helemaal achterstaat waardoor je strak aan de riem gehouden moet worden door suffe regeltjes, óf dat je zo principieel bent dat je je doel voorbij schiet.
Ik vergelijk vega's altijd met de reuzenpanda; een dieet waar je eigenlijk niet voor gemaakt bent.
True!quote:Op donderdag 15 november 2007 10:18 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Tja, er zijn vrij veel mensen "straight-edge" zonder het door te hebben, maar dan betekend dat nog niet dat ze het doet om vanwege de morale/idealen gronden waar sXe op gebouwd is.
Persoonlijk vind ik het best knap van die lui dat ze niet drinken, rest van de drugs kan ik verder wel begrijpen want veel daarvan is ook onwijze troep, maar persoonlijk vind ik het gewoon fijn om tijdens het uitgaan en een concert een biertje te drinken.
Als lui sXe willen zijn moeten ze dat vooral doen en wat mij betreft mogen ze er trots op zijn ook, maar je moet niet je wil opleggen aan anderen of erop neer kijken als iemand gematigd een keer wat gebruikt.
sXers zijn ok, maar de hardliners zijn gewoon fascisten.
je kunt niet edge zijn zonder het door te hebben.. je claimt edge, je moet het dus bewust doen.quote:Op donderdag 15 november 2007 10:18 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Tja, er zijn vrij veel mensen "straight-edge" zonder het door te hebben, maar dan betekend dat nog niet dat ze het doet om vanwege de morale/idealen gronden waar sXe op gebouwd is.
Persoonlijk vind ik het best knap van die lui dat ze niet drinken, rest van de drugs kan ik verder wel begrijpen want veel daarvan is ook onwijze troep, maar persoonlijk vind ik het gewoon fijn om tijdens het uitgaan en een concert een biertje te drinken.
Als lui sXe willen zijn moeten ze dat vooral doen en wat mij betreft mogen ze er trots op zijn ook, maar je moet niet je wil opleggen aan anderen of erop neer kijken als iemand gematigd een keer wat gebruikt.
sXers zijn ok, maar de hardliners zijn gewoon fascisten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |