abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19245219
Ik kwam laatst tijdens het surfen de term straight edge tegen, en ik ben er eens wat meer info over gaan zoeken. De leefwijze spreekt me ontzettend aan, want ik doe vanzelf al die dingen al niet.
Ik rook niet, ik gebruik geen drugs (heb ook een hekel aan medicijnen zoals antidepressiva, ik wil graag blijven voelen wat ík ben), ik drink geen koffie, ik ben veganist, ik drink zelden (en de laatste keer kan ik me nieteens meer herinneren, dus ik denk niet dat ik nog vaak alcohol zal drinken), en ik heb alleen sex gehad met mijn huidige vriend, waar ik nog steeds mee samen woon.
Zo leef ik sowieso al, omdat ik me daar lekker bij voel. Het blijkt dus straight edge te heten. Wel leuk dat er dus ook fora op internet zijn met mensen die hetzelfde denken als ik. Ik heb alleen niet zo veel met die muziek, ik ken het ook amper. Ik luister meer naar doorsnee popmuziek, ik heb me nog nooit echt verdiept in bepaalde muziekstromingen.

Verder ga ik mezelf nou niet ineens 'straight edge' noemen of zo, ik hou niet zo van labels. Ik vind het wel leuk dat ik een groep 'zielsverwanten' gevonden heb.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:30:30 #152
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_19290048
Totdat die zielsverwanten net zo hard peerpressure gaan uit oefenen als de stroming waar je zo fel tegen dient te strijden. Yet another subculture dus. Ik heb me er ook even thuis gevoeld, de selfrighteousness voelt goed, lekker samen brullen dat je de beste bent, en dat JIJ en JIJ alleen op je 17de het antwoord hebt gevonden. Maar terugkijkend is het net zo'n bekrompen groepje als elke andere puberale subcultuur. DOe vooral waar jij je goed bij voelt, alleen dan ben je het best mogelijke mens dat je zijn kunt. Wees sXe, maar laat sXe jou niet zijn.
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:31:57 #153
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_19295423
Vind Straight Edge op zich wel een goede levensstijl, tis in iedergeval wel gezond
Geen losse sex en (hard)drugs kan ik me ook wel in vinden, maar ik denk dat je het niet te ver door moet gaan trekken en jezelf van alles gaan onthouden. Een lekker koud pilsje ga ik mezelf niet ontnemen in iedergeval.
"Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg"
pi_19295903
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:30 schreef Thomasumo het volgende:
Totdat die zielsverwanten net zo hard peerpressure gaan uit oefenen als de stroming waar je zo fel tegen dient te strijden. Yet another subculture dus. Ik heb me er ook even thuis gevoeld, de selfrighteousness voelt goed, lekker samen brullen dat je de beste bent, en dat JIJ en JIJ alleen op je 17de het antwoord hebt gevonden. Maar terugkijkend is het net zo'n bekrompen groepje als elke andere puberale subcultuur. DOe vooral waar jij je goed bij voelt, alleen dan ben je het best mogelijke mens dat je zijn kunt. Wees sXe, maar laat sXe jou niet zijn.
Oh, maar ik denk absoluut niet dat ik beter ben dan anderen of nu de wijsheid in pacht heb. Het is een persoonlijke keuze. Gelukkig heb ik een forum gevonden met een aantal mensen die er ook zo over denken. Iedereen is ook welkom op dat forum. Ik hou persoonlijk ook niet van dat overdreven alternatieve gedoe, zo van "Kijk mij eens anders zijn". Daar moet het helemaal niet om gaan, je moet niet anders zijn om het anders willen zijn. Je moet gewoon doen wat je goed vindt.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 10:15:30 #155
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_19311373
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:50 schreef Toeps het volgende:

[..]
..Ik hou persoonlijk ook niet van dat overdreven alternatieve gedoe, zo van "Kijk mij eens anders zijn". Daar moet het helemaal niet om gaan, je moet niet anders zijn om het anders willen zijn.
Wat is je beweegreden jezelf Straight edge te gaan noemen? Mensen zullen niet opeens begrijpen wat je bedoelt. Het is een heel klein labeltje, dat alleen goed word begrepen door de incrowd.

Doe je eigen ding!
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 15:13:56 #156
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_19316185
Bij Straight Edge gaat het ook om de reden waarom je het niet gebruikt, en de manier waarop je tegen de wereld aankijkt.

Als je gewoon geen alcohol lust etc. en daarom niks gebruikt of doet, dat maakt je geen straight edge hoor.
pi_19317330
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 10:15 schreef Thomasumo het volgende:

[..]

Wat is je beweegreden jezelf Straight edge te gaan noemen? Mensen zullen niet opeens begrijpen wat je bedoelt. Het is een heel klein labeltje, dat alleen goed word begrepen door de incrowd.

Doe je eigen ding!
Ik wil mezelf ook niet echt straight edge gaan noemen, ik vind het alleen leuk dat ik blijkbaar niet de enige ben die tegen dingen op een bepaalde manier aankijkt.
pi_23566890
*meldt*

redenen zijn vooral omdat ik vind dat ik wel zonder kan (4 maanden zonder drank en het bevalt me nog steeds prima!)
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
  zaterdag 10 november 2007 @ 02:23:17 #159
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54498058
*kick* ik ben het ook zeer aan het overwegen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54542135
TVP, gezien ik anderhalf jaar een relatie heb gehad met een straight edger en ik nooit straight edge ben geweest, en zal worden. Heb alleen geen zin om nu een heel verhaal te typen op dit tijdstip.
  maandag 12 november 2007 @ 03:25:43 #161
117776 OFfSprngr
pi_54542322
Ik ga alleen nog drinken als ik uit ga.

Peuken vind ik inmiddels vies en vlees ben ik ook mee gekapt.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_54542378
quote:
Op maandag 12 november 2007 03:25 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik ga alleen nog drinken als ik uit ga.

Peuken vind ik inmiddels vies en vlees ben ik ook mee gekapt.
Hoewel ik het alleen maar aanspoor dat mensen stoppen met vlees eten (niet alleen voor de dieren, maar ook voor het milieu bv.) hoort dat echter niet persee bij de sXe scene hoor.
Het is wel zo dat veel sXe'rs ook vegetarier of veganist zijn, omdat sXe'rs een bepaald beeld van consumeren hebben (een die eerder al goed is uitgelegd door o.a. TrashNSk8) en daar past vegetarier/veganist zijn, ook erg goed bij.

En dan toch nog maar een kort verhaaltje over waar de X vandaan komt, op dit late uur, gezien ik het volgens mij) nog niet voorbij heb zien komen in deze topic.

In (o.a.) Amerika kregen jongeren onder de 16 bij entree van een club een grote zwarte kruis op hun hand getekend, wat betekende dat het personeel ze geen alcohol mocht schenken. Inde sXe scene is dit meteen overgenomen.
  maandag 12 november 2007 @ 04:03:17 #163
117776 OFfSprngr
pi_54542383
Moet altijd bij de X denken aan Bort van Nothing Nice To Say (Punk webcomic http://www.mitchclem.com)

Bort was originally straight edge, but has since broke his edge and started drinking as well as smoking. Has straight edge X's tattooed on the back of his hands, and is prone to violence when one points out the irony in having them and consuming alcohol and tobacco.
.
.
  maandag 12 november 2007 @ 04:18:15 #164
117776 OFfSprngr
pi_54542393

[ Bericht 37% gewijzigd door OFfSprngr op 12-11-2007 05:09:41 ]
.
.
pi_54610186
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 02:23 schreef OFfSprngr het volgende:
*kick* ik ben het ook zeer aan het overwegen.
haha grapjas
pi_54617598
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:34 schreef Yorrit het volgende:

[..]

haha grapjas
Ahaha, ik heb het nu pas door.

Ik weet wie deze grapjas is!
pi_54618544
Ik rook niet en gebruik geen drugs. Af en toe een pilsje vind ik wel lekker, vooral na een drukke dag.
Zoals in dit topic eerder is gemeld is het onzinnig een label te hangen aan je levensstijl. Het lijkt er dan op dat je er zelf óf niet helemaal achterstaat waardoor je strak aan de riem gehouden moet worden door suffe regeltjes, óf dat je zo principieel bent dat je je doel voorbij schiet.
Ik vergelijk vega's altijd met de reuzenpanda; een dieet waar je eigenlijk niet voor gemaakt bent.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 15 november 2007 @ 10:18:05 #168
117776 OFfSprngr
pi_54620101
quote:
Op donderdag 15 november 2007 08:43 schreef starla het volgende:
Ik rook niet en gebruik geen drugs. Af en toe een pilsje vind ik wel lekker, vooral na een drukke dag.
Zoals in dit topic eerder is gemeld is het onzinnig een label te hangen aan je levensstijl. Het lijkt er dan op dat je er zelf óf niet helemaal achterstaat waardoor je strak aan de riem gehouden moet worden door suffe regeltjes, óf dat je zo principieel bent dat je je doel voorbij schiet.
Ik vergelijk vega's altijd met de reuzenpanda; een dieet waar je eigenlijk niet voor gemaakt bent.
Tja, er zijn vrij veel mensen "straight-edge" zonder het door te hebben, maar dan betekend dat nog niet dat ze het doet om vanwege de morale/idealen gronden waar sXe op gebouwd is.

Persoonlijk vind ik het best knap van die lui dat ze niet drinken, rest van de drugs kan ik verder wel begrijpen want veel daarvan is ook onwijze troep, maar persoonlijk vind ik het gewoon fijn om tijdens het uitgaan en een concert een biertje te drinken.

Als lui sXe willen zijn moeten ze dat vooral doen en wat mij betreft mogen ze er trots op zijn ook, maar je moet niet je wil opleggen aan anderen of erop neer kijken als iemand gematigd een keer wat gebruikt.

sXers zijn ok, maar de hardliners zijn gewoon fascisten.
.
.
pi_54641580
quote:
Op donderdag 15 november 2007 08:43 schreef starla het volgende:
Natuurlijk zullen er (net zoals in elke scene) fakers zijn, die dit alleen doen om stoer te doen, en zichzelf hier alleen maar mee 'belemmeren', hoewel belemmeren natuurlijk relatief is. Voor sXe'rs is deze manier van leven juist vrijheid, en voor hun de goede manier om te leven.

Maar echte sXe draait dus juist om het feit dat je het zelf wilt, en niet moet van een ander. Bovendien is het geen onzinnig label, het is een label vor een leefstijl. Net zoals we labels hebben voor andere scenes. Bij sXe hoort bepaalde muziek, een bepaald leefpatroon en vaak ook een bepaalde kledingstijl.
Bovendien kun je sXe'rs (de militante althans ) ook zien als een soort politieke partij. Ze zien hoe het beter kan in het leven, en staan heel sterk achter bepaalde stanpunten. Ze willen iets bereiken, en hopen op meer aanhang.

Het is nl. ook niet zo dat 'gewone' mensen die deze ingen eigenlijk ook doen, meteen sXe zijn. Het is meer dan geen drugs en geen promiscue seks hebben.
pi_54641582
quote:
Op donderdag 15 november 2007 10:18 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Tja, er zijn vrij veel mensen "straight-edge" zonder het door te hebben, maar dan betekend dat nog niet dat ze het doet om vanwege de morale/idealen gronden waar sXe op gebouwd is.

Persoonlijk vind ik het best knap van die lui dat ze niet drinken, rest van de drugs kan ik verder wel begrijpen want veel daarvan is ook onwijze troep, maar persoonlijk vind ik het gewoon fijn om tijdens het uitgaan en een concert een biertje te drinken.

Als lui sXe willen zijn moeten ze dat vooral doen en wat mij betreft mogen ze er trots op zijn ook, maar je moet niet je wil opleggen aan anderen of erop neer kijken als iemand gematigd een keer wat gebruikt.

True!
pi_54652361
De meeste sXers zijn gewoon ontzettende posers, beetje jammer is dat
Hajeto!
pi_54668959
quote:
Op donderdag 15 november 2007 10:18 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

je kunt niet edge zijn zonder het door te hebben.. je claimt edge, je moet het dus bewust doen.

en gelukkig is hardline iets heel anders dan straight edge. dat de meeste hardliners straight edge zijn betekend niet dat de meeste edge kids hardline zijn...
high fives and stagedives
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')