abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 november 2002 @ 17:28:04 #76
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_6851721
I Defy, ik denk dat je me niet goed begrepen hebt. Straightedge komt voort uit de hardcore/punk filosofie en is in mijn ogen dus onlosmakelijk verbonden met die stroming/denkwijze/etc.
Daarmee bedoel ik niet dat de LEEFWIJZE voortkomt uit die stroming, die was er uiteraard al veel langer.

Verder denk ik niet dat je mij ook maar een beetje uit hoeft te leggen wat hardcore/punk inhoudt.

we will become silhouettes.
pi_6868449
Dat is zo. Er zijn zeker mensen geweest die niet dronken of drugs gebruikten, al voordat iemand ooit van hardcore gehoord had, maar de term 'straight edge' is bedacht door Minor Threat, een hardcore band.

Ik denk ook niet dat je een titel hoeft te dragen om zonder drank, drugs etc. te leven, maar het is wel iets wat respect en discipline vereist, vooral wanneer iedereen om je heen het wel gebruikt. Daarom is het makkelijker als er mensen om je heen zijn die dezelfde principes als jou hebben, want ik vind dat het wel iets is waar je trots op mag zijn.

Ik overweeg momenteel zelf serieus om sXe te worden. Ik vind dat ik geen hulpmiddelen nodig (zou) moet(en) hebben om een leuk leven te hebben. Ik merk ook dat ik alcohol vaak als een hulpmiddel gebruik om makkelijker te kunnen praten etc, omdat ik zelf niet bepaald de meest extraverte persoon ben...

Ordinary people do fucked up things when fucked up things become ordinary
pi_6868595
Niks mis mee als iemand volgens Straightedge wil leven.
Ik vind het zelf een beetje overdreven. Als het gezellig is kan je best een alcoholisch drankje drinken of voor het slapen gaan zodat je lekkerder slaapt. Bij hoofdpijn oid neem ik ook gewoon een pijnstiller. Dat zou dan allemaal niet meer kunnen???
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_6868686
quote:
Op maandag 18 november 2002 16:29 schreef Vava het volgende:
Niks mis mee als iemand volgens Straightedge wil leven.
Ik vind het zelf een beetje overdreven. Als het gezellig is kan je best een alcoholisch drankje drinken of voor het slapen gaan zodat je lekkerder slaapt. Bij hoofdpijn oid neem ik ook gewoon een pijnstiller. Dat zou dan allemaal niet meer kunnen???
Volgens mij hebben de meeste straightedgers weinig moeite met een pijnstiller. Ik vind een 1 alcoholisch drankje ook niet zo erg, maar het probleem is dat je in steeds minder controle hebt over je eigen acties, dus ook wat je allemaal drinkt. En dan kun je dat ene pilsje ook wel laten staan vind ik...
pi_6868978
quote:
Op maandag 18 november 2002 16:34 schreef DarkPipo het volgende:

[..]

Volgens mij hebben de meeste straightedgers weinig moeite met een pijnstiller. Ik vind een 1 alcoholisch drankje ook niet zo erg, maar het probleem is dat je in steeds minder controle hebt over je eigen acties, dus ook wat je allemaal drinkt. En dan kun je dat ene pilsje ook wel laten staan vind ik...

Ik dacht dat ze het liefst helemaal geen medicijnen enz... gebruiken dus ook geen pijnstillers, ik kan het mis hebben natuurlijk Ik had zoiets gelezen in een interview met iemand die Straightedge was.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 18 november 2002 @ 16:47:49 #81
26891 killingcupid
pi_6868983
Het heeft niet echt iets te maken met 'mogen', meer met iets niet 'willen'. Natuurlijk ben je niet sxe als je af en toe een biertje drinkt maar er wordt nergens gezegd dat je helemaal niets mag drinken. Dat is een persoonlijke keuze en als je dat wilt moet je het vooral doen....consequentie: je bent niet sxe.

simpel

pi_6871112
quote:
Op maandag 18 november 2002 16:47 schreef killingcupid het volgende:
Het heeft niet echt iets te maken met 'mogen', meer met iets niet 'willen'. Natuurlijk ben je niet sxe als je af en toe een biertje drinkt maar er wordt nergens gezegd dat je helemaal niets mag drinken. Dat is een persoonlijke keuze en als je dat wilt moet je het vooral doen....consequentie: je bent niet sxe.

simpel

en das natuurlijk de grootste straf van je leven als je niet sxe bent!

Pijnstillers vallen wat mij betreft niet onder sxe, omdat pijnstillers en medicijnen in het algemeen vaak een positieve uitwerking hebben op je gezondheid en je gestel. Wel puur uit medicatief oogpunt natuurlijk, verslaving aan zoiets is natuurlijk net zo goed niet sxe.

Verder kan ik niet vaak genoeg zeggen dat het een kwestie is van WILLEN, niet van MOGEN.

quote:
Op maandag 18 november 2002 16:22 schreef DarkPipo het volgende:
Ik overweeg momenteel zelf serieus om sXe te worden. Ik vind dat ik geen hulpmiddelen nodig (zou) moet(en) hebben om een leuk leven te hebben. Ik merk ook dat ik alcohol vaak als een hulpmiddel gebruik om makkelijker te kunnen praten etc, omdat ik zelf niet bepaald de meest extraverte persoon ben...
je hebt het niet nodig om te gaan praten, je denkt dat je het nodig hebt. Dacht ik ook. Op een gegeven moment laat je dat varen. Waarom zou je het wel kunnen met alcohol op, maar niet zonder? Gooi gewoon zelf je remmen los, heb je echt geen alcohol voor nodig!
'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
pi_6871958
quote:
Op maandag 18 november 2002 18:58 schreef TrashNSk8 het volgende:

[..]

je hebt het niet nodig om te gaan praten, je denkt dat je het nodig hebt. Dacht ik ook. Op een gegeven moment laat je dat varen. Waarom zou je het wel kunnen met alcohol op, maar niet zonder? Gooi gewoon zelf je remmen los, heb je echt geen alcohol voor nodig!

Dat begin ik dus in te zien. Ik ben dit weekend naar een optreden geweest en heb helemaal geen alcohol gedronken, en dat beviel me prima.

Ik vind het ook een beetje achterlijk dat zoiets als (veel) drinken zo maatschappelijk geaccepteerd is, net als roken eigenlijk. Ik doe m'n best om van de wereld een betere plek te maken, ik eet ook geen vlees, en ik denk dat als iedereen zou stoppen met drinken, roken en drugs, dat al een heel stuk zou helpen. Maar je moet toch bij jezelf beginnen. Ik vind daarom trouwens absoluut niet dat je mensen die wél roken of drinken of wat dan ook daarop mag aanvallen. Ze doen er tenslotte niemand kwaad mee, behalve henzelf. Indirect trouwens wel (passief roken, verkeersongelukken door alcoholmisbruik), maar ik kan niet voorspellen dat als iemand een pilsje drinkt, dat ie diezelfde avond iemand doodrijdt. Ik heb trouwens gelezen dat alcohol de amerikaanse regering jaarlijk 135 miljard dollar kost. Dat geld kan naar mijn inziens ook wel beter besteed worden...

dinsdag 19 november 2002 @ 14:23:30 #84
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_6883964
"Je hebt geen wilskracht nodig om iemand te doden, maar het vergt kracht iemand niet te doden."

Van wie was dat nou ook weer...

[KNE]-Mod
  dinsdag 19 november 2002 @ 14:32:20 #85
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_6884146
quote:
Op zondag 17 november 2002 13:23 schreef i_defy het volgende:

[..]

HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA

Jongen straight edge is er al veel langer dan Hardcore, jij bent dus een typisch voorbeeld van zón E.C. SxE type.....

gast lul als je blieft niet....jezus stomme aap.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  dinsdag 19 november 2002 @ 14:35:37 #86
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_6884218
quote:
Op zondag 17 november 2002 16:31 schreef i_defy het volgende:
straight edge an hardcore zijn met elkaar verbonden ja, maar beweren dat straight edge een hardcore uitvinding is is te stom voor woorden. En je hoeft echt geen fuck met punk te maken te hebben om straight edge te zijn.
jij snapt het niet he?
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_6913064
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 14:35 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

jij snapt het niet he?

Nee, maar als ik de reacties/posts in dit topic lees, ben ik daar alleen maar blij om.
pi_6913104
quote:
Op zondag 17 november 2002 17:08 schreef TrashNSk8 het volgende:

[..]

de term straight edge is begonnen met Minor Threat. Tuurlijk zijn er mensen buiten hardcore die zo leven en die waren er ook voordat hardcore uberhaupt bestond. Maar die mensen zijn gewoon niet sxe, omdat sxe iets uit de hc-scene is.

De enige regels zijn: don't drink, don't fuck around, don't smoke, don't do drugs.

De rest is allemaal eigen invulling, muzieksmaak maakt al HELEMAAL niks uit...

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 21 november 2002 @ 01:11:24 #89
26891 killingcupid
pi_6917666
Je muzieksmaak doet er natuurlijk niet toe maar de TERM straightedge, en dan bedoel ik dus niet die leefwijze in het algemeen, komt voort uit hardcore punk.

Natuurlijk kun je best zo leven en naar andere muziek luisteren maar dan ben je niet echt straightedge maar een geheelonthouder.

Get your facts straight people.

donderdag 21 november 2002 @ 01:33:17 #90
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_6917932
En de mensen die 'self-edge' zijn?
I make love in theory and touch myself in practice
  donderdag 21 november 2002 @ 13:43:13 #91
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_6922953
Pfff en juist om dit soort discussies twijfel ijk soms aan het label edge. Het probleem met de edge is dat er veel mongolen mee aan de haal zijn gegaan zo leek een tijd lang de edge opeens onlosmakelijk verbonden met veganisme. Nu heb je weer die hele is red bull edge? (nee!! )

Ik ben al een jaar of 6 edge, maar soms word ik er moe van. Moe van hel label dan. Ik wil me niet profileren met redbull drinkende, sp stemmende, puberige, intolerante, hardcore kids.

Ik zal dus niet zo snel meer een X op de handen zetten, maar pass mij nog een cassis en we toosten op het verval van de edge!!

I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  donderdag 21 november 2002 @ 17:39:37 #92
26891 killingcupid
pi_6928329
Self-edge is nog steeds straightedge maar dan zonder het uit te dragen.
pi_6928706
quote:
Op donderdag 21 november 2002 01:11 schreef killingcupid het volgende:
Natuurlijk kun je best zo leven en naar andere muziek luisteren maar dan ben je niet echt straightedge maar een geheelonthouder.

Get your facts straight people.

Euh nee... doe het zelf even. Je kunt straight edge zijn en alleen van jazz houden, hoor.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_6928729
quote:
Op donderdag 21 november 2002 13:43 schreef Thomasumo het volgende:
Pfff en juist om dit soort discussies twijfel ijk soms aan het label edge. Het probleem met de edge is dat er veel mongolen mee aan de haal zijn gegaan zo leek een tijd lang de edge opeens onlosmakelijk verbonden met veganisme. Nu heb je weer die hele is red bull edge? (nee!! )

Ik ben al een jaar of 6 edge, maar soms word ik er moe van. Moe van hel label dan. Ik wil me niet profileren met redbull drinkende, sp stemmende, puberige, intolerante, hardcore kids.

Ik zal dus niet zo snel meer een X op de handen zetten, maar pass mij nog een cassis en we toosten op het verval van de edge!!

Sta dan boven die kinderen, maar laat hun het niet verpesten voor jou!

Omdat sommigen het verkeerd opvatten ga je toch niet veranderen?

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 21 november 2002 @ 18:18:31 #95
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_6928981
Tuurlijk niet, ik zal er niet door gan drinken ofzo, ik zal alleen niet zo snel het woord edge meer gebruiken, noem het liever verstand
pi_6930009
naar hel met principes. het zijn overgebleven emo-fagg0rts.
pi_6930146
quote:
Op donderdag 21 november 2002 19:08 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
naar hel met principes. het zijn overgebleven emo-fagg0rts.
Prachtig onderbouwd.^O^ Die diepgang, zeg...
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_6930270
quote:
Op donderdag 21 november 2002 19:13 schreef sweek het volgende:

[..]

Prachtig onderbouwd.^O^ Die diepgang, zeg...

danke.
pi_6935423
quote:
Op donderdag 21 november 2002 18:01 schreef sweek het volgende:

[..]

Euh nee... doe het zelf even. Je kunt straight edge zijn en alleen van jazz houden, hoor.

mensen die niet bekend zijn met hardcore, kunnen niet bekend zijn met straight edge. Al leven ze 1000x op dezelfde manier als ik.

Thomas Sumo: ik ben het wel een beetje met je eens. Maar noem je jezelf ook niet meer blank, omdat er ook foute blanken zijn? Je bent blank of je bent het niet, je bent sxe of je bent het niet. Die intolerantie zuigt natuurlijk. Maar zorg gewoon dat je zelf niet zo bent. Je daarom afzetten tegen iedereen die op dezelfde manier leeft, is net zo goed intolerant.

'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
  vrijdag 22 november 2002 @ 10:27:12 #100
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_6939966
quote:
Op donderdag 21 november 2002 23:21 schreef TrashNSk8 het volgende:

[..]

mensen die niet bekend zijn met hardcore, kunnen niet bekend zijn met straight edge. Al leven ze 1000x op dezelfde manier als ik.

Thomas Sumo: ik ben het wel een beetje met je eens. Maar noem je jezelf ook niet meer blank, omdat er ook foute blanken zijn? Je bent blank of je bent het niet, je bent sxe of je bent het niet. Die intolerantie zuigt natuurlijk. Maar zorg gewoon dat je zelf niet zo bent. Je daarom afzetten tegen iedereen die op dezelfde manier leeft, is net zo goed intolerant.

Eens, ik denk dat sXe en Hardcore toch wel onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, in de zin dat je het in die scene het meest uitgedragen word. Het heeft daar iig zijn wortels. Ik zelf hou overigens meer van metal en van rock dan van echte oldschool straight edge hardcore (uitzonderingen daargelaten)maar ben dus ook edge. Ik kan me alleen wel nog herinneren dat ik door hardcorebands als strife en ExC geinspireerd raakte.

En TrashnSkate, ik geloof dat ik jou ook wel eens op MOW en dergelijke zie rondhangen, daar zie je dus de mensen waar ik me niet (meer) mee wil associeren Ik heb de laatste tijd gewoon minder de behoefte om heel hard te roepen dat edge de absolute waarheid is, simpel weg om dat je dan weer mongolen krijgt die het verdraaien en mijn principes verdraaien en er iets lelijks en doms van maken, maar het nog steeds edge noemen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')