wat vinden jullie ervan? mensen die het zijn? waarom ben je het (niet) ? hoe ver ga je er in?
ik ben het trouwens zelf niet, ben het wel een half jaartje geweest maar vond uiteindelijk dat het meer mijn vrijheid belemmerde dan dat ik er extra vrijheid en onafhankelijk door kreeg, wat de originele bedoeling was.
voor de mensen die het niet kennen, een korte beschrijving van straight edge:
het is een levensstijl waarbij de volgende basisregels gelden:
geen drugs en geen sex buiten een vaste relatie
wat als drugs gedefinieerd wordt verschilt nogal, iig hard en softdrugs, inclusief tabak en alcohol. ikzelf had er ook nog cafeine en verdovende medicijnen bijgenomen, sommigen gaan verder tot suiker etc. vegetarier / veganist zijn gaat er ook vaak mee gepaard (ik was vega, was ik er voor ook al en nu nog steeds)
de bedoeling ervan is het onafhankelijk zijn van verslavende middelen en / of de eigen gezondheid. de cultuur is onstaan in de jaren 80 en genoemd naar een nummer van een straight edge punk band minor threat waarin ze de cultuur beschrijven... punk muziek gaat trouwens ook vaak samen met de cultuur
ok, nu jullie
Maar het zou niets voor mij zijn. Principes zijn sowieso niets voor mij.
[edit]en de muziek is vaak ook wel tof
quote:niet in een serieus en niet zielig topic
Op zaterdag 14 september 2002 19:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mag je na 5 minuten al een LMK-tje uitdelen?
wel nog steeds vegetarier.
quote:wat dat betreft ben ik dan ook straight edge; geen drugs en geen sex buiten een vaste relatie.
...een korte beschrijving van straight edge:het is een levensstijl waarbij de volgende basisregels gelden:
geen drugs en geen sex buiten een vaste relatie
wat als drugs gedefinieerd wordt verschilt nogal, iig hard en softdrugs, inclusief tabak en alcohol... <blabla>
ik rook ook niet, alleen alcohol af en toe (áls ik niet de bob ben)... ben middle edge
btw. wat muziekstyle betreft ben ik zeker niet straight edge
[Dit bericht is gewijzigd door _-Nova-_ op 14-09-2002 19:32]
quote:iedereen heeft zo'n beetje zijn/haar eigen opvatting
Op zaterdag 14 september 2002 19:29 schreef _-Nova-_ het volgende:[..]
wat dat betreft ben ik dan ook straight edge; geen drugs en geen sex buiten een vaste relatie.
(hoe wordt dit opgevat?
1>geen sex als je single bent
2>geen sex met een ander tijdens een relatie)
(logisch voor een mens met enigzins respect)ik rook ook niet, alleen alcohol af en toe (áls ik niet de bob ben)... ben middle edge
btw. wat muziekstyle betreft ben ik zeker niet straight edge
en de muziek die er bij hoort is gewoon iets wat vaak samenhangt met sXe (dit is de afkorting van straight edge trouwens), je hoeft er zeker niet naar te luisteren om het te zijn
matthijn: dat is eigk ook het beste als je het bent zonder je er bezwust van te zijn, de enige manier waarop je het volhoudt lijkt me als het natuurlijk uit jezelf komt
quote:inderdaad............
Op zaterdag 14 september 2002 19:35 schreef www.vantschip.com het volgende:
Ik drink niet ... en doe geen drugs ... ik vind het alleen niet nodig om daar nou meteen een levensstijl aan te hangen
quote:minor threat, agnostic front, strife, mouthpiece, earth crisis, snapcase, da soort dingen
Op zaterdag 14 september 2002 19:29 schreef Fogerty het volgende:
Zitten er onder de aanhang van Consolidated niet ook veel straight edgers? Dat zou ik me zo kunnen voorstellen.
(Ik heb het dus niet over de bandleden van Consolidated, voor de duidelijkheid)
quote:mag ik jou dan ook niet een niet-roker noemen?
Op zaterdag 14 september 2002 19:35 schreef www.vantschip.com het volgende:
Ik drink niet ... en doe geen drugs ... ik vind het alleen niet nodig om daar nou meteen een levensstijl aan te hangen
Da's iig iets.
quote:niet dat ik het wel of niet wil zijn... zoiets ben je gewoon of ben je gewoon niet. maar in eerste instantie leek mijn levensstyle er gedeeltelijk op te lijken. vandaar mijn reaktie
Op zaterdag 14 september 2002 19:37 schreef sweek het volgende:en de muziek die er bij hoort is gewoon iets wat vaak samenhangt met sXe (dit is de afkorting van straight edge trouwens), je hoeft er zeker niet naar te luisteren om het te zijn
quote:Nouja, vrienden van me hadden me voor de gein wel eens dusdanig bestempeld.
Op zaterdag 14 september 2002 19:37 schreef sweek het volgende:
matthijn: dat is eigk ook het beste als je het bent zonder je er bezwust van te zijn, de enige manier waarop je het volhoudt lijkt me als het natuurlijk uit jezelf komt
quote:het is maar een naampje wat je er aan geeft, ik heb ook nie bewust gekozen voor niet roker te zijn, maar het volgt uit het feit dat ik nie rook... same thing here zo'n beetje, het is geen hokje (zou het iig niet mogen zijn)
Op zaterdag 14 september 2002 19:45 schreef matthijn99 het volgende:[..]
Nouja, vrienden van me hadden me voor de gein wel eens dusdanig bestempeld.
Ik heb er dus niet bewust voor gekozen, maar wel bewust voor een behoorlijk gezonde levensstijl.
Mag je ook geen supplementen slikken, zoals een multivitamine of iets sterkers ofzo?
Vraag ik me gewoon af
quote:ik zie geen argument tegen en ken heel wat sXe'ers die het doen... je bepaald nog altijd hoe ver je gaat dus....
Op zaterdag 14 september 2002 19:58 schreef McGilles het volgende:
Even een vraagje tussendoor:Mag je ook geen supplementen slikken, zoals een multivitamine of iets sterkers ofzo?
Vraag ik me gewoon af
Ik mis het eigenlijk totaal niet
quote:Inderdaad, de laatste paar jaar zijn veel van die straight edgers een soort van closed minded predikanten.
Op zaterdag 14 september 2002 20:01 schreef -Ma3stro- het volgende:
niets mis met straight edge... mits et positief blijft, das in et verleden nog welleens erg fout gegaan geloof ikTegenwoordig schijnt et wel mee te vallen. Vin Good Clean Fun een erg coole straight edge band en ook Minor Treat weet ik wel te waarderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |