Dan kan je je bovendien ook nog eens afvragen wat de Nederlandse "leitkultur" is. Nederlanders nemen qua cultuur erg veel van de Amerikanen over. Wat is tegenwoordig nou de Nederlandse "leitkultur", de import van de Amerikaanse cultuur of de authentieke Nederlandse cultuur..?quote:Op maandag 20 mei 2013 13:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Omg, dus als je een natiestaat bent kan je ineens niet meer vreedzaam naast elkaar leven maar moet je een 'leitkultur' hebben? Vreedzaam gemeenschappelijke waarden delen terwijl je de eigen cultuur behoudt kan alleen als je de oorspronkelijke inwoners grotendeels afslacht of zo?
Dat zou een flinke stap in de goede richting zijn. Maar wees getroost: daar is bij een groot deel van deze mensen geen sprake van hoor. De voertaal op straat zal daar Turks zijn.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als men de taal leert en men zich aanpast naar de normen en waarden van Nederland, dan is men nog steeds niet voldoende geintegreerd volgens jou?
En wat is er mis mee dat ze op straat in het Turks spreken en op het werk gewoon in het Nederlands spreken?quote:Op maandag 20 mei 2013 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zou een flinke stap in de goede richting zijn. Maar wees getroost: daar is bij een groot deel van deze mensen geen sprake van hoor. De voertaal op straat zal daar Turks zijn.
Dus naast Joodse bejaardencomplexen hebben we nu dus ook Molukse zorgcomplexen (ze zullen wel lekker eten hebbenquote:Op maandag 20 mei 2013 17:11 schreef 2dope het volgende:
http://www.residentiebuitenzorg.nl
Min of meer hetzelfde idee lijkt me, ook een bolwerk van extremistisch tuig in hartje Groningen, zie die foto's alleen al.
Ik denk dat jij niet helemaal snapt wat integratie is. Wat jij vraagt is assimilatie, de ander heeft zich maar aan jou aan te passen.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
Ik hoef niet te integreren omdat ik al in Nederland woon en omdat ik geen probleemgedrag vertoon. Ik houd me al aan de geldende normen en waarden in dit land en ik participeer al in de samenleving. Ook ben ik opgevoed. Ik blokkeer niks. Ik juich het juist toe als mensen integreren. En dus keur ik ook dit soort initiatieven af.
Klopt, het totaal is een kleine wijk met daarin dat bejaardentehuis voor oudere Turken. Waar het idee vandaan komt dat de gehele wijk voor Turken zou zijn is mij een raadsel, dat staat namelijk helemaal nergens.quote:Het is wél een (kleine) wijk. Ik heb de website van de projectontwikkelaar er nog op nageslagen. Het project betreft een blok woningen. Ik ben erop tegen dat er allerlei voorzieningen worden getroffen voor mensen die er met hun volle verstand voor hebben gekozen om slecht te integreren.
Ooh, dus de joden zijn nooit geïntegreerd omdat ze een eigen bejaardentehuis hadden, Chinezen ditto, en laten we de Molukkers-Indische mensen niet vergeten .. weten we dat ook weer ..quote:Het gebeurt wél en we zullen zien wat de gevolgen zijn. Bejaarden deze behandeling op maat geven, is een stimulans voor de volgende generaties om ook niet te integreren. Waarom zou je? Alles wordt toch wel voor je geregeld.
Pas maar op hoor, daar beramen ze nog steeds treinkapingen en zoquote:Op maandag 20 mei 2013 17:11 schreef 2dope het volgende:
http://www.residentiebuitenzorg.nl
Min of meer hetzelfde idee lijkt me, ook een bolwerk van extremistisch tuig in hartje Groningen, zie die foto's alleen al.
Ja en de geweldig goed geïntegreerde Chinezen spreken onder elkaar ook Nederlands natuurlijk .. oh wacht, dat kunnen ze niet ..quote:Op maandag 20 mei 2013 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zou een flinke stap in de goede richting zijn. Maar wees getroost: daar is bij een groot deel van deze mensen geen sprake van hoor. De voertaal op straat zal daar Turks zijn.
Onjuist. Ik heb al uitgelegd waarom. Ik kom er hieronder op terug.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:16 schreef moussie het volgende:
Ik denk dat jij niet helemaal snapt wat integratie is. Wat jij vraagt is assimilatie, de ander heeft zich maar aan jou aan te passen.
Ten eerste spreek je nu over Joden (en andere groepen) die integreren. Dat kan natuurlijk niet, als je vasthoudt aan je definitie van integreren. Dan had je zoiets moeten schrijven als "Joden die met Nederlanders zijn geïntegreerd". Nu ineens beschrijf je integreren (terecht) als een eenrichtingsweg. Het zijn namelijk (inderdaad) de nieuwkomers die moeten integreren in Nederland. Het verschil tussen integratie en assimilatie is allang uitgelegd.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:16 schreef moussie het volgende:
Ooh, dus de joden zijn nooit geïntegreerd omdat ze een eigen bejaardentehuis hadden, Chinezen ditto, en laten we de Molukkers-Indische mensen niet vergeten .. weten we dat ook weer ..
Die oudere Chinezen zijn alles behalve geintegreerd hoor. Ze beheersen het Nederlans veelal slecht tot niet. Dat hun kinderen het dan weer wel goed doen, staat buiten discussie.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:21 schreef Elfletterig het volgende:
En het verschil met Chinezen, Joden en Molukkers is dat die groepen wél zijn geïntegreerd, terwijl dat bij Turken en Marokkanen nog heel veel te wensen overlaat.
Het niet-beheersen van de taal wordt anders regelmatig aangevoerd als argument waarom Turkse en Marokkaanse ouders hun kinderen niet de baas kunnen, of niet weten wat ze uitspoken. Of zou daar dan toch die verrekte religie van ze weer een hoofdreden zijn?quote:Op maandag 20 mei 2013 17:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die oudere Chinezen zijn alles behalve geintegreerd hoor. Ze beheersen het Nederlans veelal slecht tot niet. Dat hun kinderen het dan weer wel goed doen, staat buiten discussie.
Dit geeft aan dat er toch geen direct 1-op-1 verband tussen het beheersen van de taal (oudere generatie) en het goed doen in de maatschappij (de jongere generatie) is.
En waaarom beheersen ze, 30 jaar na dato, de taal nóg steeds niet? Omdat er geen taaleisen aan een uitkering worden gesteld als ze werkloos worden. Immers, anders hadden ze allang uit zichzelf de taal geleerd...quote:Op maandag 20 mei 2013 17:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het niet-beheersen van de taal wordt anders regelmatig aangevoerd als argument waarom Turkse en Marokkaanse ouders hun kinderen niet de baas kunnen, of niet weten wat ze uitspoken.
Ik zou niet weten of het cultureel-religieus bepaald is. Van Marokkaanse immigranten in Amerika heb je dan weer geen last.quote:Of zou daar dan toch die verrekte religie van ze weer een hoofdreden zijn?
Want laten we wel zijn: Chinezen zorgen niet voor noemenswaardige problemen in dit land. En Chinese jongeren zijn ook niet 5-6 keer zo crimineel als autochtonen. Zou het dan tóch zo zijn dat een groot deel van de misère cultureel-religieus bepaald is?
Ja wat is het nou, net loop je nog te benadrukken dat de taal belangrijk is en het niet spreken ervan integratie in de weg staat en nu beweer je dat andere groepen die evenmin Nederlands (kunnen) praten wel geïntegreerd zijn?quote:Op maandag 20 mei 2013 17:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Onjuist. Ik heb al uitgelegd waarom. Ik kom er hieronder op terug.
[..]
Ten eerste spreek je nu over Joden (en andere groepen) die integreren. Dat kan natuurlijk niet, als je vasthoudt aan je definitie van integreren. Dan had je zoiets moeten schrijven als "Joden die met Nederlanders zijn geïntegreerd". Nu ineens beschrijf je integreren (terecht) als een eenrichtingsweg. Het zijn namelijk (inderdaad) de nieuwkomers die moeten integreren in Nederland. Het verschil tussen integratie en assimilatie is allang uitgelegd.
En het verschil met Chinezen, Joden en Molukkers is dat die groepen wél zijn geïntegreerd, terwijl dat bij Turken en Marokkanen nog heel veel te wensen overlaat.
Nee, het ligt noch aan de taal noch aan de religie. Autochtone kinderen uit dezelfde en/of soortgelijke achterstandsbuurten doen het niet veel beter dan allochtone kinderen uit die buurten. Dat is niet alleen in Nederland zo, dat is wereldwijd zo, in alle achterstandsbuurten.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:30 schreef Elfletterig het volgende:
Het niet-beheersen van de taal wordt anders regelmatig aangevoerd als argument waarom Turkse en Marokkaanse ouders hun kinderen niet de baas kunnen, of niet weten wat ze uitspoken. Of zou daar dan toch die verrekte religie van ze weer een hoofdreden zijn?
Dat jij het niet ziet wil niet zeggen dat er niets noemenswaardigs gebeurd hoor. Maar ja, als Chinese gezinnen niet naar de politie gaan als ze afgeperst en bedreigd worden door de Chinese maffia is er natuurlijk niets aan de hand ..quote:Want laten we wel zijn: Chinezen zorgen niet voor noemenswaardige problemen in dit land. En Chinese jongeren zijn ook niet 5-6 keer zo crimineel als autochtonen. Zou het dan tóch zo zijn dat een groot deel van de misère cultureel-religieus bepaald is?
Opvallend genoeg heb je je voorbeeld van Chinezen, Joden en Molukkers inmiddels teruggeschroefd naar alleen nog Chinezen. Misschien is de taalbeheersing van Chinezen wel ondermaats, maar ze veroorzaken geen probleemgedrag. Dit in tegenstelling tot Turken en met name Marokkanen die zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. En ja, religie (of uitwassen daarvan) zal ook wel een rol spelen in de onverenigbaarheid met de Nederlandse samenleving.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja wat is het nou, net loop je nog te benadrukken dat de taal belangrijk is en het niet spreken ervan integratie in de weg staat en nu beweer je dat andere groepen die evenmin Nederlands (kunnen) praten wel geïntegreerd zijn?
En nee, ik beschrijf het niet als een eenrichtingsweg, ik beschrijf andere bevolkingsgroepen die hun eigen cultuur behouden hebben en waarvan velen geen woord Nederlands kunnen, en die beschouw je wel als geïntegreerd. Waarom beschouw je een Chinese gemeenschap die geheel op zichzelf blijft, waarvan het gros geen woord Nederlands kan, en die ook hun eigen bejaardentehuizen hebben wel als geïntegreerd en de oudere Turk niet?
Ik had ook oudere Indo's kunnen noemen, of Surinamers, of Antillianen, genoeg ouderen daar tussen die niet of amper Nederlands kunnen praten. En de joden heb ik nou net genoemd omdat hun religieuze voorschriften op veel vlakken als twee druppels water op die van de moslim lijken.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Opvallend genoeg heb je je voorbeeld van Chinezen, Joden en Molukkers inmiddels teruggeschroefd naar alleen nog Chinezen. Misschien is de taalbeheersing van Chinezen wel ondermaats, maar ze veroorzaken geen probleemgedrag. Dit in tegenstelling tot Turken en met name Marokkanen die zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. En ja, religie (of uitwassen daarvan) zal ook wel een rol spelen in de onverenigbaarheid met de Nederlandse samenleving.
Overigens zie ik integreren hoofdzakelijk als eenrichtingsweg. Als ik me als nieuwkomer in Turkije vestig, zal ik me moeten aanpassen aan de Turkse bevolking, normen en waarden. Ik kan niet van die bevolking dat zij zich volledig aan mij gaan aanpassen.
Grappig genoeg zijn die een stuk vrijer dan Nederlanders. Je gaat je gang daar maar, zolang je iedereen maar in zijn of haar waarde laat.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Opvallend genoeg heb je je voorbeeld van Chinezen, Joden en Molukkers inmiddels teruggeschroefd naar alleen nog Chinezen. Misschien is de taalbeheersing van Chinezen wel ondermaats, maar ze veroorzaken geen probleemgedrag. Dit in tegenstelling tot Turken en met name Marokkanen die zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. En ja, religie (of uitwassen daarvan) zal ook wel een rol spelen in de onverenigbaarheid met de Nederlandse samenleving.
Overigens zie ik integreren hoofdzakelijk als eenrichtingsweg. Als ik me als nieuwkomer in Turkije vestig, zal ik me moeten aanpassen aan de Turkse bevolking, normen en waarden. Ik kan niet van die bevolking dat zij zich volledig aan mij gaan aanpassen.
Wat nou? Turkse ouderen wonen ook in Nederland en de meesten vertonen geen probleemgedrag.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik hoef niet te integreren omdat ik al in Nederland woon en omdat ik geen probleemgedrag vertoon.
Hier suggereer je weer dat Turkse ouderen zich niet houden aan de wetten van dit land.quote:Ik houd me al aan de geldende normen en waarden in dit land en ik participeer al in de samenleving. Ook ben ik opgevoed. Ik blokkeer niks. Ik juich het juist toe als mensen integreren. En dus keur ik ook dit soort initiatieven af.
Je wilt zelf niet integreren en je doet hoogst verontwaardigd dat andere mensen dat niet doen.quote:Het is wél een (kleine) wijk. Ik heb de website van de projectontwikkelaar er nog op nageslagen. Het project betreft een blok woningen. Ik ben erop tegen dat er allerlei voorzieningen worden getroffen voor mensen die er met hun volle verstand voor hebben gekozen om slecht te integreren.
quote:Op maandag 20 mei 2013 18:52 schreef Bluesdude het volgende:
Wat nou? Turkse ouderen wonen ook in Nederland en de meesten vertonen geen probleemgedrag.
Sommigen wonen al hier voor jouw geboorte. Ze waren eerder
En ook jij moet integreren. Groepen mensen kunnen alleen integreren als er wederzijdse openheid is . Daar ben je tegen. Jij bent diegene met het probleemgedrag.
Nee, jij legt me woorden in de mond die ik niet heb gezegd. Wat is dat toch tegenwoordig op dit forum? Het wordt echt steeds erger. Ik loop me de helft van de tijd te verdedigen tegen uitlatingen die ik helemaal niet heb gedaan.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:52 schreef Bluesdude het volgende:
Hier suggereer je weer dat Turkse ouderen zich niet houden aan de wetten van dit land.
Je suggereert ook dat men alleen fatsoenlijk kan zijn door de Nederlandse normen en waarden te volgen
Je zegt dat Turkse ouderen slechte mensen zijn en daarom geen recht hebben op op maat gemaakte bejaardenzorg. Maar je saboteert de integratie liever
Ik ben volledig geïntegreerd in dit land. Ik ben hier geboren, mijn ouders ook. Ik ben prima opgevoed volgens Nederlandse waarden en normen, ik sta middenin de samenleving, ik spreek mijn taal uitstekend, ik heb een baan, ik vertoon geen crimineel gedrag, ik onderneem geen zaken die onze democratie ondermijnen en ik heb geen strafblad. Score: 100 procent.quote:Op maandag 20 mei 2013 18:52 schreef Bluesdude het volgende:
Je wilt zelf niet integreren en je doet hoogst verontwaardigd dat andere mensen dat niet doen.
![]()
Aah, dus omdat de jeugd uit de achterstandsbuurten zich misdraagt mag de bejaarde Turk geen bejaardentehuis voor Turken. En grote criminaliteit is uiteraard veel minder erg omdat jij het niet direct kan zien en/of voelen .. dat de kleine crimineel jou overvalt om met dat geld goederen te kopen die de grote crimineel heeft aangeleverd komt nog niet eens bij je op? En omdat een salafist uit Den Haag iemand op straat heeft aangesproken mag de Turk uit Rotterdam geen Turks bejaardentehuis want hij is onvoldoende geïntegreerd? Het simpele gegeven dat die liever hier oud wordt dan met zijn AOW in Turkije te gaan wonen zegt dan ook helemaal niets ..quote:Op maandag 20 mei 2013 18:26 schreef Elfletterig het volgende:
De problemen met Turken en Marokkanen zijn veel groter dan die met Joden of Chinezen. Idem voor de uitvoering van hun religie. De Joodse religie is ook orthodox, maar we hebben in Nederland nog geen woonwijken die in volksmond inmiddels Tenach-wijken heten.
omg .. dus nu ga je dat gebruiken om verplichte spreiding te propaganderen? In dat geval moet je wel heel snel al die joodse bejaardencentra opdoeken, wie weet gebeurt het weer ..quote:Op maandag 20 mei 2013 19:19 schreef Elfletterig het volgende:
.. Ja en en ik nou denken dat we van dat laatste iets geleerd hadden, namelijk dat het niet goed is dat te grote concentraties allochtonen op één hoopje wonen. Maar niets is minder waar: we gaan er gewoon meer door. Op naar Klein Ankara aan de Maas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |