Vergelijkbaar met Joodse bejaardenhuizen in Nederland en Nederlandse in Australië.quote:Eigen wijk voor Turken in Rotterdam
Rotterdam krijgt een woonwijk waar vooral oudere, Turkse Rotterdammers zich thuis moeten voelen. Bij de Afrikaanderwijk wordt een compleet stadje gebouwd met 400 appartementen, een hotel, winkels, horeca, zorgvoorzieningen, een mediterraan ogend binnenplein en een paleistuin.
Het project, Turkoois 100 % Zuid genaamd, is in Nederland volstrekt uniek in zijn soort, schrijft het AD vandaag. Als het project een succes wordt, willen de initiatiefnemers ook in andere Nederlandse plaatsen vergelijkbare complexen bouwen.
Initiatiefnemers zijn projectontwikkelaar Stebru Bouw uit Capelle aan den IJssel en de interculturele thuiszorgorganisatie Izah, die langdurige zorg biedt aan veel Turkse Rotterdammers. 'We willen vooral ook een brug slaan tussen de Nederlandse zorg en de culturele achtergrond van ouderen,' zegt Izah-directeur Adem Simitici.
Centraal plein
Het complex bestaat uit een gesloten woonblok met veel poorten en doorgangen die uitkomen op een centraal plein waar winkels, cafés en restaurants zijn te vinden. Voor zorgwoningen is ruimte aan de Groene Hilledijk gereserveerd. De gezinswoningen op de begane grond hebben een eigen toegang. De woningen in de verdiepingen erboven kijken veelal uit op een paleistuin.
De ambities zijn groot. In het project komt ook een toren waarin een hotel wordt gevestigd. Op de bovenste laag kunnen terrassen, restaurants en vergaderruimten komen.
Onder Turkoois wordt een parkeergarage gebouwd. Ook is er ruimte gereserveerd voor bomen en ander groen. Projectontwikkaar en architect Ferry Raedts van Stebru Bouw: 'Gestreefd wordt om al in 2014 met de bouw te starten. Als eerste zal de ondergrondse parkeergarage worden gebouwd, gevolgd door de eerste woongebouwen met de verschillende geplande voorzieningen.'
2020
Turkoois wordt in vier fasen gebouwd. De laatste woning zal naar verwachting voor 2020 worden opgeleverd.Ferry Raedts: 'De plaats van de bebouwing en de pleinen ligt vast, maar met de exacte invulling van het project gaan we nog in overleg met de gemeente, de toekomstige bewoners, ondernemers en omwonenden.'
Bron: AD
Bron?quote:Op maandag 20 mei 2013 11:34 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
val je anderen aan met scheldpartijen.
De rest van de post negeer je maar even?quote:
Ik woon in een wijk met voornamelijk buitenlanders. Heeft me niet minder helpen integreren. Ik leer de taal, ik ga om met autochtonen, ik eet dagelijks in authentieke restaurants, ik heb een autochtone vriendin, ik doe graag mee aan feestjes en partijtjes van de lokale bevolking en ik zal de eerste zijn die de door hen met liefde gestookte drank zal wagen terwijl we in gebroken Bulgaars/Engels/Duits en met handen en voeten communicerenquote:Op maandag 20 mei 2013 11:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat moet je toch wel kunnen inzien. Niet dat ik 't eens ben met mensen die dit willen verbieden maar als je omringt wordt door medelanders gaat het leren van de taal echt een stuk lastiger. Zie ik hier in Beijing ook wel met buitenlanders die alleen maar met buitenlanders omgaan. Spreken amper Chinees en vinden zelfs na maanden hier wonen veel dingen nog vreemd. Als je gelijk in een buurt zit met alleen maar Chinezen en je niet alleen met buitenlanders optrekt, gaat 't echt heel anders.
Hoeveelste keer is dit al dat je aankondigt weg te gaan?quote:
Het zorgt voor segregatie. Dit is nog maar een begin maar binnenkort komen er hele wijken die alleen voor Turken gebouwd worden.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:38 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De rest van de post negeer je maar even?
Nog een keer dan:
Leg dan eens uit wat er volgens jou problematisch is aan dit bejaardenhuis?
Jij hebt trouwens een nog vreemdere link gelegd door een video van een beroving te posten. Tevens kies je stelselmatig partij voor de figuren hier die een link met de jihad liggen en val je anderen aan met scheldpartijen.
En dat baseer je op? De Chinatown in Den Haag?quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Het zorgt voor segregatie. Dit is nog maar een begin maar binnenkort komen er hele wijken die alleen voor Turken gebouwd worden.
Nee jij zegt dat ik mensen aanval met scheldpartijen en als ik vraag naar een bron geef je niet thuis. Hahah, geweldig dit.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hoeveelste keer is dit al dat je aankondigt weg te gaan?
Vlucht maar, want je hebt jezelf helemaal klem geluld.
Ben ik 't niet mee eens. Als je 't niet zelf opzoekt, word je in een wijk met buitenlanders niet gedwongen om te integreren.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik woon in een wijk met voornamelijk buitenlanders. Heeft me niet minder helpen integreren. Ik leer de taal, ik ga om met autochtonen, ik eet dagelijks in authentieke restaurants, ik heb een autochtone vriendin, ik doe graag mee aan feestjes en partijtjes van de lokale bevolking en ik zal de eerste zijn die de door hen met liefde gestookte drank zal wagen.
In wat voor wijk je woont heeft werkelijk niets te maken met hoe goed je ergens integreren kan. Is puur een persoonlijkheidskwestie.
quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat baseer je op? De Chinatown in Den Haag?
Waar blijft die bron?quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Nee jij zegt dat ik mensen aanval met scheldpartijen en als ik vraag naar een bron geef je niet thuis. Hahah, geweldig dit.
Kom op met die bron vriend: maak je woorden waar.
Op zich kan je dat op basis van bepaalde wijken in steden als Keulen, Berlijn e.d. wel voorspellen vind ik hoor.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin. De meeste mensen spenderen hun tijd namelijk buitenshuis door - en zelfs buiten hun wijk. Denk aan scholing en werk. Je wordt eigenlijk altijd wel geconfronteerd met mensen die een andere culturele achtergrond hebben. Echter een normaal persoon zal geen moeite hebben om daarmee om te gaan.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ben ik 't niet mee eens. Als je 't niet zelf opzoekt, word je in een wijk met buitenlanders niet gedwongen om te integreren.
Dat baseer ik op de talloze alloctonen wijken in Frankrijk, Belgie, en Engeland.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus is het een personlijkheidskwestie. Buiten dat alles is integratie overrated. Als iemand netjes zijn werk doet, zijn belastingen betaald en voor de rest niemand tot kwaad is, laat hem of haar dan vooral precies doen wat hij of zij graag wil doen, in welk land dan ook.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ben ik 't niet mee eens. Als je 't niet zelf opzoekt, word je in een wijk met buitenlanders niet gedwongen om te integreren.
De vergelijking gaat mank, kijk eens naar de aantallen bijvoorbeeld, maar ook de samenstelling van die wijken.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:42 schreef Ludd het volgende:
[..]
Op zich kan je dat op basis van bepaalde wijken in steden als Keulen, Berlijn e.d. wel voorspellen vind ik hoor.
Maar ik ben niet tegen segregatie, dus ben hier ook niet tegen.
Ja maar dat 'Als iemand netjes zijn werk doet, zijn belastingen betaald en voor de rest niemand tot kwaad is,' komt naar mij weten iets te vaak niet voor.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus is het een personlijkheidskwestie. Buiten dat alles is integratie overrated. Als iemand netjes zijn werk doet, zijn belastingen betaald en voor de rest niemand tot kwaad is, laat hem of haar dan vooral precies doen wat hij of zij graag wil doen, in welk land dan ook.
'Gedwongen integreren'
En dat begon door middel van de bouw van een bejaardencomplex.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:42 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Dat baseer ik op de talloze alloctonen wijken in Frankrijk, Belgie, en Engeland.
Joehoe: De_Guidance, lief trolletje van me: waar blijf je? Eerst mij vals beschuldigen en daarna hard wegrennen. Laf.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Nee jij zegt dat ik mensen aanval met scheldpartijen en als ik vraag naar een bron geef je niet thuis. Hahah, geweldig dit.
Kom op met die bron vriend: maak je woorden waar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |