"Jij bent koud, asociaal en hebt geen hart!"quote:Op maandag 20 mei 2013 11:33 schreef John.Guidetti het volgende:
Het is een grote hype, en ik doe er niet aan mee
Steek een kaarsje op en hou een minuut stilte AUB. beetje respect ja?quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef Paul het volgende:
Maar waarom doen "we" dat? Wat gaat er in ons om dat we zoveel mogelijk willen zeggen dat we het heel erg vinden en zoveel mogelijk plaatjes er over willen delen?
Okquote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef JanCees het volgende:
[..]
Steek een kaarsje op en hou een minuut stilte AUB. beetje respect ja?
Omdat iedereen dat doet? En daarnaast omdat deze zaak de afgelopen dagen zo enorm gehyped is. Tenzij je onder een steen leefde, kon je er niet omheen. Dat maakt dat steeds meer burgers zich er mee gaan bemoeien en dat je ziet dat bijv. grote groepen burgers zelf gaan zoeken naar die jongetjes. Op een gegeven moment waren er honderden mensen bijeen gekomen om samen te zoeken in de buurt v/h huis van die moeder etc.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef Paul het volgende:
Maar waarom doen "we" dat? Wat gaat er in ons om dat we zoveel mogelijk willen zeggen dat we het heel erg vinden en zoveel mogelijk plaatjes er over willen delen?
Juist, ik vind dat ook raar. Als ik op Facebook en twitter kijk dan voel ik me bijna bezwaard omdat ik geen mening over deze zaak ventileer op de social media. Ik heb er wel zo mijn gedachten over maar hou die gewoon voor mezelf. Nederland si zo'n verschrikkelijk klootjesvolk geworden. Iedereen loopt maar achter iedereen aan. Allemaal een hele grote bek over vanalles en nog wat, niks deugt er maar als er een keer flink actiegevoerd moet worden dan geven ze niet thuis.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:31 schreef Paul het volgende:
Ik vind het opmerkelijk hoe vele Nederlanders reageren op de vermissingszaak op FOK, op twitter en op Facebook. Iedereen is bloemen en kaarsen aan het delen, iedereen heeft een mening over de vader, hoe hij dacht etc. Waarom doen wij mensen dit, hoe kan dit zo'n hype zijn geworden, was dit ook gebeurd als het niet 2 blondje jongetjes waren geweest..
Oftewel praat in dit topic over hoe en waarom wij zo reageren op zo'n zaak. Ik krijg namelijk wel bijna het idee dat mensen dit doen als een soort meelopersgedrag om erbij te horen dat je het zo erg vind.
Wat is jouw mening?
Een beetje maar?quote:Op maandag 20 mei 2013 11:56 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Mensen zijn een beetje te cynisch in dit topic.
Wat vind je van mensen die een kaart sturen naar mensen met een sterfgeval in hun omgeving? Is dat niet gewoon hetzelfde, alleen ken je deze mensen niet direct, maar leef je wel mee.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:02 schreef Molurus het volgende:
Mensen behandelen dit een beetje als een real-life soap. Ze doen alsof ze ontzettend meeleven, en misschien doen ze dat ook wel echt, maar feitelijk is het gewoon een vorm van vermaak.
En dat is best een beetje misselijk... dat de gruwelijke dood van die twee kinderen voor miljoenen mensen een vorm van vermaak is.
Hangt er vanaf hoe ver het gaat. Zo heb ik een tante die al 10 jaar lang mijn moeder opbelt op de dag dat haar man is overleden. Dat is geen meeleven meer.... dat is ziek.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:04 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Wat vind je van mensen die een kaart sturen naar mensen met een sterfgeval in hun omgeving? Is dat niet gewoon hetzelfde, alleen ken je deze mensen niet direct, maar leef je wel mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |