SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit:Waarschijnlijk belangrijk om te weten: Keuken, douche, wc gedeeld. Geen woonkamer, wel een berging voor mijn vespa!![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door Sebesse op 19-05-2013 21:44:27 ]
Ik ben dol op Ikea, en volg het al een tijdje hun inspiratie-foto's. Helaas maken ze nooit echt iets in combinatie met schuine wanden voor een student. Dat maakt het erg lastig. Maar bedankt voor de tip!quote:Op zondag 19 mei 2013 21:40 schreef Gaddle het volgende:
Ikea is altijd een kei met inrichten van kleine ruimtes misschien kan je via hun gids inspiratie opdoen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat wat leuk? Lekker simpel en goedkoop!quote:Op zondag 19 mei 2013 21:51 schreef trovey het volgende:
Voor dakramen zijn er allerlei systemen te koop van luxaflex naar rolgordijnen e.d. maar je kan natuurlijk zelf ook wat maken van stof...lap op maat, tunneltjes erin en ophangen aan gespannen kabeltjes of van die uitschuifbare stangen (heb ik in mijn slaapkamer).
295 euro per maand!quote:
Allemaal gedeeld!quote:
Werkt hier prima, even een geschikt stukje stof kopen en wat zoompjes erin en boven en onder een tunneltje....kun je ook regelmatig wisselen.quote:Op zondag 19 mei 2013 22:02 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Is dat wat leuk? Lekker simpel en goedkoop!
[..]
395 per maand!
Oh ja, hitte! Nog niet gecheckt waar de zon staat gedurende de dag!quote:Op zondag 19 mei 2013 22:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Werkt hier prima, even een geschikt stukje stof kopen en wat zoompjes erin en boven en onder een tunneltje....kun je ook regelmatig wisselen.Die verschuifbare stangen heb ik bij de Formido gekocht, kun je ophangen met de bijgeleverde haakjes of met los verkrijgbare plakhaakjes. Ligt er een beetje aan hoe warm het gaat worden wat het meest geschikt is, bij mij vielen de plakhaakjes er af door de warmte (vol op het Zuiden) dus ik heb gewoon schroefhaakjes gebruikt daarna.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik zocht eigenlijk meer iets als dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In feite dus een bank met een chaise longue, die dient als opslag. Ook verschrikkelijk handig voor beddengoed, kussens, lakens et cetera. Dat zou ideaal zijn, maar veels te duur voor een studente.![]()
Het liefst heb ik dat het gedeelte, los van de chaise longue, zich uitvouwt en tot bed. Reden voor de chaise longue is dat ik daar efficiënter qua oppervlakte mijn familie/vrienden op kwijt kan dan een niet-hoekbank.
Nogmaals: Ik ben super handig, en heb regelmatig aan meubelbouw gedaan als hobby-zijnde. Ben ook helemaal thuis in het stofferen/naaien. Ik kan me overal wel te voeten uit, en meubels 'pimpen'. Iemand enig idee hoe een bank zich kan outvouwen? Grote kans dat ik het goedkoop het truucje na kan doen. Helaas is er niet veel informatie over te vinden: Alleen wat plaatjes van half-ontvouwde banken. Ben het meest benieuwd naar het mechanisme/handgreep wat het ontvouwen mogelijk maakt.
quote:Op zondag 19 mei 2013 22:38 schreef Sebesse het volgende:
Zoiets, sofa (of voor de liefhebber: slaapbank/bedbank):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik zocht eigenlijk meer iets als dit:Die onderste bank hebben ze bij Ikea, daar zou je dus het trucje af kunnen kijken als je zelf iets zou kunnen maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In feite dus een bank met een chaise longue, die dient als opslag. Ook verschrikkelijk handig voor beddengoed, kussens, lakens et cetera. Dat zou ideaal zijn, maar veels te duur voor een studente.![]()
Het liefst heb ik dat het gedeelte, los van de chaise longue, zich uitvouwt en tot bed. Reden voor de chaise longue is dat ik daar efficiënter qua oppervlakte mijn familie/vrienden op kwijt kan dan een niet-hoekbank.
Nogmaals: Ik ben super handig, en heb regelmatig aan meubelbouw gedaan als hobby-zijnde. Ben ook helemaal thuis in het stofferen/naaien. Ik kan me overal wel te voeten uit, en meubels 'pimpen'. Iemand enig idee hoe een bank zich kan outvouwen? Grote kans dat ik het goedkoop het truucje na kan doen. Helaas is er niet veel informatie over te vinden: Alleen wat plaatjes van half-ontvouwde banken. Ben het meest benieuwd naar het mechanisme/handgreep wat het ontvouwen mogelijk maakt.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30243035/
Let wel: die hierboven van de Ikea is vreselijk om op te slapen. Je bezoek doe je het misschien net aan voor 1 nachtje, maar als permanente slaapplaats ga je daar niet blij mee zijn. En ik ben bang dat dat vaker zo is. Ze hebben ook een andere, weet niet of die beter ligt. Maar ik kan het me bijna niet voorstellen.
Misschien is dit idee wat:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19874252/
Neemt minder ruimte in en is misschien wat comfortabeler. Geen ervaring mee trouwens. Mijn ouders hebben zo'n systeem als logeerbed, maar dan van een duurder merk. Die is prima om op te slapen.
Zou gewoon eens bij de Ikea rondkijken, daar kan je rustig wat spelen met de systemen.
Hou er rekening mee dat je ergens permanent op moet slapen en dat je dan echt niet blij wordt van twee sofa's tegen elkaar aan of iets dergelijks.
Tot slot zou ik niet te hard puzzelen met deze foto's, want aan het raam te zien zijn ze gemaakt met een flinke groothoeklens, dus in het echt zou het er wel eens een stukje kleiner kunnen zijn/voelen.Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
Hoeklens..? Weetje het zeker? Wat gemeen!quote:Op maandag 20 mei 2013 07:24 schreef Nagelschaartje het volgende:
Tot slot zou ik niet te hard puzzelen met deze foto's, want aan het raam te zien zijn ze gemaakt met een flinke groothoeklens, dus in het echt zou het er wel eens een stukje kleiner kunnen zijn/voelen.
Dit is echt heel erg nuttig!quote:Op maandag 20 mei 2013 07:24 schreef Nagelschaartje het volgende:
Die onderste bank hebben ze bij Ikea, daar zou je dus het trucje af kunnen kijken als je zelf iets zou kunnen maken.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30243035/
Let wel: die hierboven van de Ikea is vreselijk om op te slapen. Je bezoek doe je het misschien net aan voor 1 nachtje, maar als permanente slaapplaats ga je daar niet blij mee zijn. En ik ben bang dat dat vaker zo is. Ze hebben ook een andere, weet niet of die beter ligt. Maar ik kan het me bijna niet voorstellen.
Misschien is dit idee wat:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19874252/
Neemt minder ruimte in en is misschien wat comfortabeler. Geen ervaring mee trouwens. Mijn ouders hebben zo'n systeem als logeerbed, maar dan van een duurder merk. Die is prima om op te slapen.
Zou gewoon eens bij de Ikea rondkijken, daar kan je rustig wat spelen met de systemen.
Ja, dat is heel erg waar...quote:Op maandag 20 mei 2013 07:24 schreef Nagelschaartje het volgende:
Hou er rekening mee dat je ergens permanent op moet slapen en dat je dan echt niet blij wordt van twee sofa's tegen elkaar aan of iets dergelijks.
Dat was sowieso mijn ideaal!quote:Op maandag 20 mei 2013 09:06 schreef Nico987 het volgende:
Bedenk je dat een eigen koelkastje op je kamer wel heel fijn is.. je hoeft dan niet steeds naar je koelkast voor een cola'tje.. en ze jatten het niet uit je kamer.
Ik ben wat het tegenovergestelde van claustrofobisch.quote:Op maandag 20 mei 2013 07:52 schreef Zolder het volgende:
Zou er zelf niet kunnen leven, dat raam, de ruimte, dat naar elkaar toelopende.
Nog net geen Anne Frank
Je hebt gelijk!quote:Op maandag 20 mei 2013 09:59 schreef JF_ het volgende:
Ben ik nou gek, of zijn dit foto's van verschillende kamers? Eventjes er van uitgaande dat er maar 1 wasbak en raam in zit kan dit nooit kloppen... Bij de ene foto zijn de pijpjes netjes weggewerkt en zit er een kachel onder het raam, om maar eens wat te noemen.
Aaah, die link is perfect! Heel erg bedankt!quote:Op maandag 20 mei 2013 14:31 schreef ArtemisQ het volgende:
Ooit paste op mijn kamer van 12m2 een bank, bureau, tweepersoonsbed, kledingkast, dressoir en boekenkast. Paste precies op één manier erin, dus was wel even puzzelen. Op floorplanner.nl kun je makkelijk schuiven met alles, dus zodra je alle maten weet is dat een goed idee
Via een makelaar, en ik heb hem zelf gewoon nóg niet bezichtigd! Ik woon namelijk op 3 uur rijden van deze kamer af, dus het vergt gewoon wat planning!quote:Op maandag 20 mei 2013 14:01 schreef Nico987 het volgende:
hoe kom je aan deze kamer?? je zegt dat je hem niet mag bekijken? maar hebt hem wel al toegezegd gekregen?? Dit klinkt als een bekende, of oplichting!!! Je weet dat er mensen zijn die de borg innen bij een man of 20 en dan met de noorderzon vertrekken??
Handig!quote:Op maandag 20 mei 2013 14:01 schreef Nico987 het volgende:
Dan kun je deze tafel nog er in zetten
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90116845/, en een grote kleding kast, (bedenk dat je behalve je kleding ook alle andere troep er in kwijt moet kunnen. Ik denk dat je kamer dan wel vol is, ik zou daar iig gewoon mee beginnen, en dan langzaam aan extra dingetjes aanschaffen.
I see what you did there!quote:Op maandag 20 mei 2013 14:01 schreef Nico987 het volgende:
De beddinge, en dan het duurste matras ligt heel erg goed, wij hebben hem ook als logeerbed, en mijn vrouw had hem in haar studenten kamer, is een prima bed, en ook geschikt om samen op te slapen (of samen niet te slapen natuurlijk)
Alle sites m.b.o. het inrichten van kleine kamers zeggen juist de hoogte in!quote:Op maandag 20 mei 2013 10:27 schreef tiho1 het volgende:
Ik zou boekenkasten niet in de hoogte maar in de lengte maken. Het eerste stuk kun je toch niet staan. Zet ze alleen niet voor de radiator dan blijft het te koud in de winter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |