Op zich was dat best duidelijk.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:37 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik had het over de BMI van Meloewa, opgefokte puber
quote:Op zondag 19 mei 2013 12:37 schreef unitedshoties het volgende:
[..]
Dat mensen denken dat je een pool bent... hmm, inkuilende ooggaten, kromme neus, ruw stug donkerblond paardenhaar, hangende tieten als je ze uberhaupt al hebt, wallen onder je ogen, slecht verzorgd gebit.
Heb ik je een beetje goed omschreven?
Oh, die gaat alleen over vrouwen, dat kan wel kloppen.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En volgens deze lijst weer wel
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 mei 2013 15:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Oh, die gaat alleen over vrouwen, dat kan wel kloppen.
Volgens mij doe ik nergens uitspraken over het percentage Nederlanders dat daadwerkelijk te dik is.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:05 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Leer met statistieken omgaan, dit is het gemiddelde BMI. Die 10% walvissen zijn hier gewoon vetter dan in andere landen, zegt niets over hoeveel mensen er te dik zijn.
quote:Op zondag 19 mei 2013 15:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij doe ik nergens uitspraken over het percentage Nederlanders dat daadwerkelijk te dik is.
Anders lees je even wat de persoon in kwestie zei:quote:Op zondag 19 mei 2013 15:35 schreef De-Haas het volgende:
[..]![]()
Je quote iemand die een grafiekje laat zien waaruit blijkt dat Nederland onder het gemiddelde zit wat betreft het aantal mensen met overgewicht.
Vervolgens zeg je uit dit onderzoek blijkt van wel. En nu ga je dit ontkennen?
quote:We staan zelfs in de top 10 van het minste overgewicht.
Moeilijk he, begrijpend lezen? Natuurlijk gaat dat over personen en niet over het gemiddelde gewicht.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Anders lees je even wat de persoon in kwestie zei:
[..]
Begrijpend lezen? Aan een opmerking als 'het minste overgewicht' valt verder weinig begrijpend te lezenquote:Op zondag 19 mei 2013 15:40 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Moeilijk he, begrijpend lezen? Natuurlijk gaat dat over personen en niet over het gemiddelde gewicht.
Ik ben weg hier, de groeten.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En volgens deze lijst weer wel
[ afbeelding ]
Het is de Margriet, wat verwacht je? Een onderzoek uit Nature?quote:Op zondag 19 mei 2013 15:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Begrijpend lezen? Aan een opmerking als 'het minste overgewicht' valt verder weinig begrijpend te lezen
Maar goed, de user post een grafiek over het aantal mensen en mijn grafiek ging om het gemiddelde gewicht. Iets wat ook een aanwijzing kan zijn dat er iets niet goed zit.
Wat is je probleem nu?
En sowieso weet ik niet eens waar die grafiek van de betreffende user precies om gaat. Kan over van alles en nog wat gaan. Het aantal mensen met overgewicht, het aantal mensen met extreem veel overgewicht, etc.
Als ik naar de site ga wordt het mij in ieder geval niet helemaal duidelijk... gaat het nou over obesitas, gaat het over overgewicht, hoe definieert men die twee begrippen, etc..
http://www.margriet.nl/mo(...)nden-van-europa.html
Ik leg helemaal geen verband, jezus en dan begin jij over begrijpend lezen???quote:Op zondag 19 mei 2013 15:56 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Het is de Margriet, wat verwacht je? Een onderzoek uit Nature?
Maar jij snapt niet dat het om het percentage van de mensen met overgewicht gaat?
Het probleem is dat jij niet lijkt te willen toegeven dat die 2 grafieken los van elkaar staan terwijl jij dat verband wel legt.
Dat betekent dus dat uit de tabel van Snakelady niet is op te maken dat het allemaal wel meevalt.quote:Meer dan de helft van de Europeanen heeft last van overgewicht of obesitas.
Geen verband leggen?quote:Op zondag 19 mei 2013 16:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik leg helemaal geen verband, jezus en dan begin jij over begrijpend lezen???
Ik post mijn grafiek alleen als indicatie dat er wel degelijk wat mis zou kunnen zijn. En lees het artikel eens:
http://www.stepaday.nl/ar(...)e-landen-van-europa/ (of http://www.margriet.nl/mo(...)nden-van-europa.html)
Het artikel begint met:
[..]
Dat betekent dus dat uit de tabel van Snakelady niet is op te maken dat het allemaal wel meevalt.
Lijkt mij toch dat jij een verband legt tussen de twee onderzoeken.quote:En volgens deze lijst weer wel
Juist, inderdaad.quote:Op zondag 19 mei 2013 15:40 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Moeilijk he, begrijpend lezen? Natuurlijk gaat dat over personen en niet over het gemiddelde gewicht.
Ik zeg alleen dat het in Nederland wel meevalt met het percentage overgewicht,wat jij nu zegt is het gemiddelde van heel Europa.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik leg helemaal geen verband, jezus en dan begin jij over begrijpend lezen???
Ik post mijn grafiek alleen als indicatie dat er wel degelijk wat mis zou kunnen zijn. En lees het artikel eens:
http://www.stepaday.nl/ar(...)e-landen-van-europa/ (of http://www.margriet.nl/mo(...)nden-van-europa.html)
Het artikel begint met:
[..]
Dat betekent dus dat uit de tabel van Snakelady niet is op te maken dat het allemaal wel meevalt.
Beide onderzoeken zeggen wat over overgewicht en dat is waar we het over hadden. Ik leg verder geen verband tussen de twee onderzoeken. Beide onderzoeken worden simpelweg gebruikt om wat aan te geven over overgewicht in NL.quote:Op zondag 19 mei 2013 16:08 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Geen verband leggen?
[..]
Lijkt mij toch dat jij een verband legt tussen de twee onderzoeken.
In de inleiding van 'jouw' onderzoek staat het volgende:quote:Op zondag 19 mei 2013 16:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het in Nederland wel meevalt met het percentage overgewicht,wat jij nu zegt is het gemiddelde van heel Europa.
Alleen blijkbaar als een Nederlander overgewicht heeft doen ze het ook goed.
terwijl geen van de Europese landen in de grafiek boven de 24,5% komt... Dat betekent dus dat het in de grafiek niet gaat om dezelfde vorm van overgewicht waar ze het in de inleiding over hebben.quote:Meer dan de helft van de Europeanen heeft last van overgewicht of obesitas.
quote:Op zondag 19 mei 2013 17:39 schreef AdoraBelle het volgende:
Bedankt TS dat je m'n ogen geopend hebt. Ik ben als Nederlandse vrouw gewoon een dik varken en een breezerslet.
Eindelijk een Nederlandse vrouw die het inzietquote:Op zondag 19 mei 2013 17:39 schreef AdoraBelle het volgende:
Bedankt TS dat je m'n ogen geopend hebt. Ik ben als Nederlandse vrouw gewoon een dik varken en een breezerslet.
Dankjewelquote:Op zondag 19 mei 2013 17:47 schreef Iceolator het volgende:
[..]
Eindelijk een Nederlandse vrouw die het inziet![]()
Nu snel naar de sportschool, en stoppen met vreten, en weer aandacht aan je uiterlijk gaan besteden en misschien heel misschien(Pics?) wil ik je dan wel ballen.
Het is inderdaad een hele eer, als mijn genotsstaaf jouw grotje in mag komen.quote:Op zondag 19 mei 2013 17:49 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dankjewel. Ik ga mijn best doen. En het zou een eer zijn als je mij zou willen ballen
.
Fijn voor jequote:Op zondag 19 mei 2013 12:08 schreef unitedshoties het volgende:
[..]
Hier hoopte ik al op.
[ afbeelding ]
Deze gaat uit van al vanaf 1kg overgewicht, dan is het inderdaad hoger, wel een grappig iets om te lezen "In Nederland heeft ruim 55% van de mannen, en 40% van de vrouwen last van overgewicht."quote:Op zondag 19 mei 2013 17:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
In de inleiding van 'jouw' onderzoek staat het volgende:
[..]
terwijl geen van de Europese landen in de grafiek boven de 24,5% komt... Dat betekent dus dat het in de grafiek niet gaat om dezelfde vorm van overgewicht waar ze het in de inleiding over hebben.
Als we dan kijken naar de situatie van Nederland, betekent dit dus dat de 11,1% obesitas in de grafiek, niet per definitie betekent dat er niet meer mensen in Nederland last hebben van overgewicht.
Haha heb je er een via t internet ontmoet ? Ja dat is ook een manierquote:Op zondag 19 mei 2013 12:07 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Tegenwoordig is er een heleboel mogelijk via het internet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop